Bár hamarosan megjelenik a teljes verzió is, a kiadótól csak most kaptunk egy preview változatot az eddig látott képek alapján igencsak ígéretesnek tekintett Far Cry akciójátékból. Míg a nemrég megjelent demóban a harmadik pályát láthattuk, a tesztpéldányban az első öt pályát járhattam be. A cikkben röviden összegzem tapasztalataimat.
A történet kezdetén elrabolják Valerie-t, barátnőnket valami ismeretlen fegyveresek. Elsődleges célunk, hogy őt kiszabadítsuk, de a történet kibontakozásával ennél már jóval összetettebb lesz a helyzet. Az első küldetés csak a kezelés bemutatását szolgálja, a tényleges játék csak a második pályától kezdődik. Hamar kapunk egy ismeretlen segítőt, aki telefonon keresztül ad tippeket és utasításokat nekünk. Hamarosan kiderül, hogy lassúak voltunk, a lányt már továbbszállították egy kutatóközpontba. Nemsokára megtudjuk azt is, mivel kísérleteztek ezekben a laborokban, mert találkozhatunk pár megszökött „kísérleti nyúllal”.
Induláskor mindössze egy pisztolyunk van, de hamar szerezhetünk új fegyvereket ellenfeleinktől. Egyszerre nem lehet nálunk korlátlan mennyiségű fegyver, bár így is szép arzenált gyűjthetünk össze. Egy közelharci fegyver, egy pisztoly, egy könnyű gépfegyver, egy gépkarabély vagy mesterlövész puska és egy sörétes képezheti egyszerre a fegyverzetünket, kiegészítőnek pedig különféle gránátokat szórhatunk ellenfeleink lába elé. Minden pálya elején új fegyvereket kapunk, így felesleges csak azért hurcolni egy kiürült stukit, hogy talán a következő szintem lesz bele lőszer.
Rengeteg vezethető jármű van a játékban, különféle csónakok és autók. A dzsipek legtöbbje rendelkezik valamilyen komolyabb fegyverrel is, ez lehet gépágyú vagy aknavető is. Mivel ebben a játékban nincsen társunk, így mindent egyedül kell csinálni, így aztán vezetés közben mi magunk tudunk lőni ezekkel a fegyverekkel. Az egyik a jobb, a másik a bal gombra kerül ilyenkor. A kis gumicsónaknál a rendes kézifegyvereinket használhatjuk csak, míg a nagyobb szintén egy gépágyúval rendelkezik. Találhatunk néhol telepített gránátvetőt és gépágyút is, melyet alapesetben épp ellenünk akarnak felhasználni, de miután a kezelőivel leszámoltunk, már a mi céljainkat szolgálják. A gránátvető célzásában van egy kis trükk, ha rányomunk a célra, akkor megjelenik egy második célkereszt is, és ha a kettőt egymásra visszük, akkor lesz pontos a célzásunk.
A beígért gépi intelligencia tényleg lenyűgöző lett, még egy játékban sem láttam ennyire taktikázó MI-t. Ha lehetőségük van rá, megpróbálnak bekeríteni, akire pedig épp lövünk, fedezékbe menekül. Ha pedig mi húzódtunk be valami mögé, megpróbálnak gránáttal kiszedni onnan. Nem álldogálnak ostobán ha lövünk rájuk, azonnal féltérdre ereszkednek és keresik a célpontot. A mesterlövészek különösen veszélyesek lettek így: kiváló helyekre fekszenek be, így alig látszanak, míg ők belátják a terepet.
Mindenképp szót kell ejtenem a távcsőről is, mely komoly segítséget nyújthat problémás helyzetekben. Nemcsak nagyító funkció van beépítve bele, hanem kiszűri az élőlényeket és megjelöli őket nekünk, valamint akár ki is hallgathatjuk őket a mikrofonnal. Mivel ellenfeleink nem csak emberek, szükségünk lesz arra a speciális szemüvegre is, mely hőtérképpé varázsolja a látott képet, így kiszűrhetjük a láthatatlan szörnyeket is.
A játék grafikája minden tekintetben megfelel az elvárásoknak, még egy kisebb gépen is komolyabb szaggatások nélkül játszható volt. A minőségről nem kell sokat mondanom, elég, ha valaki megnézi a képeket a játéból. A táj és a tárgyak részletesen kidolgozottak, az ellenfelek és az állatok mozgása pedig teljesen életszerű.
A játék hangjairól is csak jókat mondhatok, az összes ellenfélnek van szinte valami kisebb szövege, a környezet jellegzetes hangjai is megvannak, de ami a legnagyobb hatást gyakorolta rám az a fegyverek hangja. Hiába, nincs is szebb zene annál mikor pár M4A1 egyszerre tüzel. A zenék is hangulatosak és mindig a helyzetnek megfelelőek.
Szerintem ez a játék meg azoknak is kötelező darab lesz, akik nem igazán rajonganak az FPS-ekért, hisz a megvalósítás minősége egészen fantasztikus lett. A CryTek méltán lehet büszke művére, és remélem, minél előbb a kezemben tarthatom majd a végleges verziót is.