LG
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Dinónak

12154 levél
Válasz 17.04.22. 11:04 #3922
Gobiakos
27895 levél
Válasz 17.04.22. 00:46 #3921
LordMatteo
Nem a fejlesztés jogosságát vitatom el, hanem azt, hogy ha tudom hogy szar az egerem, akkor nem veszek újat.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
16187 levél
Válasz 17.04.21. 17:40 #3920
david139
És ha mondjuk egy banki rendszer csinálná azt, hogy 2x vonja le a pénzed, ha duplán kattintasz, akkor is az egeret hibáztatnád?

Egyet kell értenem szbsziggel, a hiba a fórumban van, az egér csak növeli a gyakoriságot. Meg azért annyira nem is pofátlan elvárás, hogy 10 évente 1-1 bug fixálva legyen fórumon.
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
27895 levél
Válasz 17.04.21. 14:31 #3919
LordMatteo
Nem értettem félre annál jobban, mint amennyire abszurdnak érzem a javaslat első formáját, ahol kb. leírtad, hogy hát, valami nem jó az oldallal, mert duplázol mindig, és fejlesszenek rá megoldást. Aztán kiderül, hogy igazából az egered rossz, és tudsz is róla, és hidd el nekem, hogy - ha egy soros a megoldás is -, egy fejlesztési óra többe kerül jellemzően, mint egy belépőszintű, jó minőségű egér. Számomra ez fura, ennyi.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
32113 levél
Válasz 17.04.21. 08:14 #3918
szbszig
Ez egy építő szándékú javaslat volt, de látom, megint félreértetted... Ha csak rólam szólna az egész, és soha senki más nem duplázott volna még, akkor nem mondom nyilván. De azért másoknak is becsúszik egy-egy dupla néha. Akár ilyen, akár másmilyen okból. Aztán vagy ott hagyjuk örökre, és rondítja a fórumot, vagy megyünk a moderátorok topikba, és egyesével kéregetjük, hogy töröljék, további felesleges offtopic forgalmat generálva. Végül, bár a fórummotorok írásához nem értek, úgy gondoltam, talán annyira nem lehet bonyolult egy ilyen plusz feltétel beiktatása a kódba. Ezért is mertem javasolni.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
27895 levél
Válasz 17.04.21. 07:56 #3917
LordMatteo
.... Inkább Dinoék fejlesszenek külön Rád? Azért azt ne várd meg szerintem, hogy kiszámlázzák Neked a munkaórát.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
32113 levél
Válasz 17.04.21. 06:15 #3916
szbszig
OFF: Ha ennyire jó játék a Thimbleweed Park, hogy még az avataroddá is tetted rögtön, akkor azt hiszem, tényleg sürgősen ki kell próbálnom.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
32113 levél
Válasz 17.04.21. 02:11 #3915
szbszig
Nálam is egyértelműen az egérhez köthető a probléma. Mivel csak itthon fordul elő, és nemcsak böngészés közben, hanem más esetekben is megtörténik, hogy dupla kattintásként regisztrál egy szimpla kattintást. De eddig még nem volt annyira gyakori és zavaró a jelenség, hogy emiatt ki akarjam cserélni a megszokott egeremet teljesen.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
27895 levél
Válasz 17.04.21. 00:19 #3914
LordMatteo
En chromeon nyomom es nincs gondom ezzel. Utoljara akkor volt ez, amikor az elozo egerem bal gombja kezdett megdogleni. Ja, meg ha 6 sor utan irok.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
2143 levél
Válasz 17.04.20. 22:44 #3913
Shadowguard
Nem lehet egyébként, hogy ez valami böngészőhöz köthető hiba? Én itthon és melóban is rókát használok és soha nem futottam bele ilyenbe.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
32113 levél
Válasz 17.04.20. 21:16 #3912
szbszig
Hali! A duplázásokkal nem lehetne rendszerszinten kezdeni valamit? Én már kínosan ügyelek arra, hogy a lehető legfinomabban nyomjak rá a küldés gombra, meg már előre félek, mi lesz utána, mégis rendszeresen belefutok abba, hogy kétszer küldi el a hozzászólást. Nem lehetne ezt egyszerűen kiszűrni, letiltani? Mondjuk beleírni a kódba egy plusz sort, hogy ugyanaz a felhasználó egy másodpercen belül ne írhasson egynél több hozzászólást. Ennyi bőven elég lenne. Más oldalakon is létezik ilyen feature. Jó, tudom, ez nem megrendelésre működik, meg nektek jelentene plusz melót, de engem már tényleg baromira bosszant...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
5470 levél
Válasz 17.04.05. 08:30 #3911
Dino
747 levél
Válasz 17.04.05. 05:36 #3910
ivanova36
elgépelés:

Patchet kap csütörtökön a Mass Effect: Andromeda
2017.04.05. 00:04 | Hírek » Játék
Igyekeznek mielbb korrigálni
5470 levél
Válasz 17.03.30. 11:04 #3909
Dino
Sucee: Ok, mindjárt növelek rajta.
5470 levél
Válasz 17.03.30. 11:04 #3908
Dino
747 levél
Válasz 17.03.30. 09:35 #3907
ivanova36
linkhiba a https://www.playdome.hu/hirek/47573/secret-world-legends-cimmel-ujraindul-a-the-secret-world cikkben:

"ráadásul nemrég /hirek/47356/steamen-is-elerheto-lett-az-anarchy-online>Steamen is elérhető lett."
16187 levél
Válasz 17.03.18. 20:31 #3906
david139
+1
Manapság már annyira nem lehet korlát a tárhely.
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
3349 levél
Válasz 17.03.18. 19:09 #3905
Sucee
Avatarnál ez a 6 kb-os méret sehogy nem emelhető? Az előbb akartam újat feltölteni, de alapban is annyira kicsi maga a kép, ha még a minőséget is ennyire lerotom, akkor már meg se lehet állapítani, hogy mi van rajta.
'Everyone in Heleus has earned some f*king payback.'
52143 levél
Válasz 16.08.29. 12:04 #3904
Barthezz
Most is ezt csinálja, de Dino időközben megválaszolta a #3894-ben. Kérjük tehát Dinot, ha lehetséges, akkor kapcsolja ki ezt a bizonyos feature-t.
1378 levél
Válasz 16.08.29. 11:04 #3903
jawsika
bocs, tök elfelejtettem hogy van ez a beszélgetés. Nem tudom megmondani, mert csak Chromet használok. Viszont nem jöttem rá még, hogy mi okozza. Azért zavaró, mert igazából teljesen érthetetlen, sehol máshol nem tapasztaltam emlékeim szerint. Neked megvan még?
Did you think we had forgotten? Did you think we had forgiven?
52143 levél
Válasz 16.08.29. 10:08 #3902
Barthezz
Köszi a válaszokat, ezek szerint tényleg nincs hivatalos oka, hanem amikre én is többnyire tippeltem, az áll mögötte. Valószínűleg nem is próbálják meg letesztelni őket régebbi konfigokon, így tesztadat hiányában nem is írhatják oda a gépigényhez. Szóval tényleg igaz lehet, hogy ha ma adnának ki egy aknakeresőt, ahhoz is odaírnák minimumhoz az i3-at, optimumhoz meg az i5-öt. Persze az Inside esetében az i7-es proci még így is meredek, azt fel nem tudom fogni, honnan jött, hiszen egy ilyen teljesítményű processzor legfeljebb a komolyabb, szinte élethű grafikájú, monumentális 3D-s AAA kategóriás játékokhoz szükséges.
5244 levél
Válasz 16.08.27. 13:01 #3901
Pras
Anno, egy C64-es korszakban ha mondjuk C64-re adtak ki egy játékot, akkor a kód teljesen egyedi volt és nulláról indult, a futtató rendszerek pedig szinte identikusak, és már a fejlesztés kezdetétől is szempont volt az optimalizálás (talán az Elite 64 kapcsán olvastam erről), mert volt egy keret, amibe egyszerűen bele kellett férni. De megkockáztatom azt is (ebben viszont durván tévedhetek), hogy változás azóta, hogy már nem a háttértár/memória alkotja az üveg nyakát, hanem a számítási teljesítmény. Hely viszont van, fejlesztésre idő nincs, ráadásul a programok sokkal komplexebbek, a játékosok gépei pedig számtalan variációban fordulhatnak elő, mindenféle szoftvert futtatva. Így először felépül a motorra a cucc, hogy nagyjából működjön, lehessen prezentálni E3-on és társain ("személyes" példa, amin most rágom a kefét, a Kingdom Come), és utána jön a "nyugi, ezt még optimalizáljuk a végén", "ez még béta" stb., aztán erre vagy sor kerül, vagy nem. Tehát a rengeteg paraméter miatt igen problémás megjósolni, hogy valami egy adott rendszeren hogyan fog elketyegni.
Úgyhogy erre jön a "védd a s*gged"-mozgalom, ami körülbelül ugyanúgy festhet, mint amikor a sonkára ráírják, hogy holnap lejár a szavatossága, de még két hét múlva is vígan él a hűtődben. ...vagy nem.

Összességében szubjektíve úgy gondolom, hogy az utóbbi két megjelölt, lehetséges okod mögött van sansz: egyrészt ne legyen reklamáció, másrészt egyébként sem lehet patentul optimalizálni egy bonyolult alapanyagot, amit bonyolult rendszerek fognak futtatni. Túl nagy bizonytalanság pedig nagyobb tűrésmezőt szül.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
16187 levél
Válasz 16.08.26. 20:35 #3900
david139
Egyrészt optimalizálni drága, meg kell becsülni azt, hogy meddig éri meg vele foglalkozni, azaz amennyivel több ember tud vele játszani, az vissza hozza-e az optimalizálás költéség. És hát akinek csóri gépe van, az nem biztos, hogy sokat játékokra

Amire még gondolni tudok, hogy most már nem nagyon írnak saját engine-eket a játékokhoz, hanem meglévőket használnak, amik nem tökéletesen vannak az adott játékhoz kialakítva. Így például ha Crytek 4 (vagy fene tudja mennyi az aktuális) engine fölé írsz egy aknakereső játékot, az elég sokat fog fogyasztani, mert maga az engine sokat fogyaszt.
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
281 levél
Válasz 16.08.25. 11:57 #3899
Ricsi1976
Biznisz, fogyasztói társadalom.
Lényegében igazad van, szerintem ez merő optimalizálatlanság masrészről.
52143 levél
Válasz 16.08.25. 09:47 #3898
Barthezz
A Helyzetjelentés topicban nem érkezett rá válasz, így jobb híján ide írnám be. A kérdés nem csak Dinonak, hanem a magazin cikkíróinak is szól, nektek biztosan nagyobb rálátásotok van az alábbi kérdésre, ami már jóideje foglalkoztat engem, de nem találok rá semmilyen választ, ami ezt a jelenséget megmagyarázná.

Szóval mi az oka annak, hogy szinte minden ma megjelenő olyan játék esetén, ahol a grafika ezt egyáltalán nem indokolja (pl. az új Worms, vagy a nemrég megjelent Inside, de bármely egyszerű indie-játék ide sorolható), rendre i5 az ajánlott, de sok esetben a minimum előírt gépigény? Ráadásul videokártyából is általában egy elég izmos darab van megjelölve. Még a 4-8 GB RAM-ot megértem úgy ahogy a Win7 / Win10 miatt, hiszen itt az op.rendszereknek is alapból sok RAM kell, de azt, hogy mire fel kell ezeknek a játékoknak 4 mag és egy erős videokártya, azt egyszerűen nem értem. A grafika ezeknél a game-eknél ugyan szép, hangulatos, nincs bennük kivetnivaló, de attól még egyszerű, minimalista, rajzfilmszerű, 2D-s grafika a jellemző rájuk, amilyen grafikával már 7-8, de akár 10-12 évvel ezelőtt is rendelkeztek a játékok, de akkor még egymagos processzoron is vígan elfutottak egy akkoriban átlagosnak nevezhető videokártya mellett. Most meg pl. itt az Inside, ahol az ajánlott processzor i7 (!!!). Mire kell egy egyszerű, 2D-s, minimalista grafikájú játéknak i7 processzor?

Mellesleg a 7-8 évvel ezelőtt vásárolt gépemen, 2 magon, az egyiken i3, a másikon még régebbi E7200 procival ezek a játékok természetesen rendre max. grafikai beállításokkal akadásmentesen futnak, bár a videokártyát nemrég cseréltem. De megkockáztatom, hogy még egy 10 évvel ezelőtti Celeron processzor is elegendő lenne nekik. Minek riogatják akkor az embert irreálisan nagy gépigénnyel? Miért nem lehet a valós gépigényt megadni? A minimum előírt konfig is magasan túl van lőve, az optimum pedig egyenesen nevetségesen túlzó. A gépigény az egyik fő tényező a vásárlás melletti döntésnél, így elriaszthatnak ezzel sok potenciális vevőt, akiknek papíron nem felel meg a gépe, gyakorlatilag viszont mégis vígan elfut rajta.

Egy összehangolt lobbi áll mögötte, egyfajta háttérmegegyezés a hardver-gyártók és a kiadók között, hogy vegyenek az emberek új gépet, bővítsék folyamatosan a konfigjukat? Vagy csupán biztonsági okokból adnak meg indokolatlanul erős gépigényt, hogy akinek az 5 éves gépén esetleg mégsem fut rendesen, az ne reklamáljon utólag? Vagy valami más indok áll mögötte, pl. csupán elkényelmesedtek a fejlesztők és lusták az optimalizálásra időt fordítani?

Ugyanezen témakörhöz tartozik a játékok méretének irreális növekedése is. Itt sem az A kategóriás játékok 30-50 GB méretéről beszélek természetesen, hanem hogy egy indie-játék, ami régen párszáz MB volt, ma ugyanolyanan grafika mellett több GB-n terpeszkedik. Ez persze a HDD-k méretének növekedése miatt nem akkora probléma, de ezt sem értem, mi az oka.
16187 levél
Válasz 16.07.01. 23:54 #3897
david139
Ja, így már érthető
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
5470 levél
Válasz 16.07.01. 22:41 #3896
Dino
david139: Emlékeim szerint az volt, hogy az akkori HTML szabványnak próbáltam megfelelni, ami akkor volt aktuális, amikor ez réges-régen készült. A HTML5 még nem volt sehol, és A-n belülre nem szabadott block elemet rakni. A HTML5 már ezt nem köti ki, de egyelőre a fórum nem került HTML5-ös átalakításra
16187 levél
Válasz 16.07.01. 19:44 #3895
david139
Nem lett volna elég az <a>-t a <td>-n kívülre hozni?
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
5470 levél
Válasz 16.07.01. 14:53 #3894
Dino
Barthezz: Ez egy teljesen szándékos feature, valamikor sok-sok évvel ezelőttről: az egész sor kattinthatóra van állítva javascriptes megoldással, és ennek mellékhatása, amit írsz. A témalistáknál ilyen (tehát a nagy tartalmi hasábban lévő listázásnál). De lehet, hogy a mai felhasználói szokások mellett már nem ez az optimális megoldás, felülvizsgálom majd.
52143 levél
Válasz 16.07.01. 14:15 #3893
Barthezz
Nálad is csak Chrome-nál csinálja? Nekem eddig ugye azért nem volt zavaró, mert FF-fel neteztem, Chrome-mal csak elvétve, de emlékeim szerint régebben is előjött ilyenkor. De kizárólag a Dome-on és itt is csak a legfrissebb témáknál. A főoldalon kattintva pl. jól működik a középső gomb.
1378 levél
Válasz 16.07.01. 12:08 #3892
jawsika
ez nekem is van, ugyanígy. Nem tudom mi az oka, de azt is észrevettem, hogy nem folyamatos, néha jelentkezik, máskor nem. Furcsa.
Did you think we had forgotten? Did you think we had forgiven?
52143 levél
Válasz 16.07.01. 09:37 #3891
Barthezz
Áttértem a Chrome böngészőre, nagyságrendekkel gyorsabb, stabilabb, mint az FF és alapból rendelkezik mindenféle beépített codec-kel. A Dome viszont csinál alatta egy apró furcsaságot. Mikor a legfrissebb topicok listáján középső kattal megnyitok egy topicot, ugyan a gomb funkciójának megfelelően nyit neki egy új lapot, de azonnal át is ugrik rá az aktuális lapon is, így egy vissza gombot nyomva jutok csak vissza a topicok listájához, ami így nagyon kényelmetlen és zavaró. Ha jobb klikeklek a topicon és a megnyitás új lapon parancsot választom, akkor nem hülyül meg a böngésző, megnyitja új lapon, de az aktuális oldal marad ott, ahol voltam. Ez viszont kényelmetlen, mert két kattintást jelent a középső gombbal szemben.

Ha lesz időd Dino, rá tudnál nézni, mi okozhatja ezt? Rendre úgy olvasom a fórumot, hogy előbb a legfrissebb témákból kicsemegézem új lapokra az engem érdeklő topicokat, majd ezután olvasom el őket. Ez a középső kattal villámgyorsan ment eddig FF alatt, Chrome-ban viszont a hiba miatt 2-szer 3-szor annyi idő így a kiválogatás.

Tudom, first world problem, de hát mégsem véletlenül találták ki a középső egérgombra ezt a funkciót.
2766 levél
Válasz 16.04.04. 20:05 #3890
Aryx
Küldtem kettőt is screenshotból, egy reklámmal és egy anélkül készült képet prociterheléssel, mindennel. A snowboardos hirdetésről van szó amúgy... mondjuk más még nem jelzett, ami kicsit gyanús.
"A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni."
5470 levél
Válasz 16.04.04. 00:27 #3889
Dino
Aryx: Küldenél róla e-mailben egy screenshotot, hogy melyikre gondolsz? (Csak mert akkor tudom jelezni a hirdetésszervezőnknek, hogy baj van... ) Köszi!
2766 levél
Válasz 16.04.03. 23:10 #3888
Aryx
Nem tudom mi ez a videós reklám oldalt (és, hogy mióta van ott), de speciel kénytelen voltam visszakapcsolni az AdBlock-ot, olyan szinten megdolgoztatja a Chrome-ot ez a valami. :/
(...pedig jó gyerek voltam... )
"A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni."
8902 levél
Válasz 16.02.29. 12:38 #3887
davkar9
Értem, köszi. Amiket néztem oldalakat egyedül csak a Domenál jelzett.
Simple. Eternal. Beige.
747 levél
Válasz 16.02.29. 12:27 #3886
ivanova36
http://index.hu/tech/2016/02/29/tevesen_riaszt_az_eset_nem_virusos_a_fel_internet/

"A 2016. február 29-én a délelőtti órákban megjelent 13102-es vírusdefiníciós adatbázisban található webhozzáférés modul túlzottan szigorú szűrési beállításai miatt bizonyos weboldalak esetén tévesen riasztást jelez."
8902 levél
Válasz 16.02.29. 12:16 #3885
davkar9
Ettől az új far cry reklámtól (mi más változott?) folyamatosan beriaszt a nod. Ha nem csak nálam van a probléma, akkor rá lehetne nézni?
Simple. Eternal. Beige.
5470 levél
Válasz 16.02.24. 09:48 #3884
Dino
Jé, tényleg. (Már jó.)
8902 levél
Válasz 16.02.24. 08:57 #3883
davkar9
Ha spoiler dobozos hszre válaszolunk ott nem működik a belekattintás, továbbra is ki kell jelölni.

SPOILER
Példa
Simple. Eternal. Beige.
5470 levél
Válasz 16.01.12. 09:52 #3882
Dino
52143 levél
Válasz 16.01.06. 21:21 #3881
Barthezz
és most Dino keze véletlen a ban gombra csúszott....
38348 levél
Válasz 16.01.06. 21:12 #3880
kopé
Ez így megmagyarázza


david: neröhögj. korábban is csúszott már szét kicsit az oldal, mikor még nem használtam adblockert, szerintem joggal feltételezhettem.
"A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt!"
16187 levél
Válasz 16.01.06. 18:12 #3879
david139
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
11090 levél
Válasz 16.01.06. 17:46 #3878
VodevilX
Ott a reklám van, neked meg mondjuk AdBlock?
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
38348 levél
Válasz 16.01.06. 17:27 #3877
kopé
Az ünnepek alatt nem akartam zavarni vele, de most már azért beböfögöm, főleg ha Dino most mindent csinálgat.

Jobb oldalt a TeCső ajánló felett már egy jó ideje egy marhanagy szürke üresség van. Ez önmagéban nem zavarna, viszont elég nagy a cucc ahhoz (több mint egy képernyő méret), hogy nagyon lecsúsznak tőle más dolgok, és emiatt bármi funkciógomb a fórumra vonatkozóan, ami egyébként kézre esne, most csak görgetéssel érhető el.
Nem nagy cucc, tudom, de ha már úgyis csinálgatod az apróságokat. Amúgy Chrome.

Ha nem voltam teljesen tiszta, akkor csinálok képet.
"A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt!"
16187 levél
Válasz 16.01.06. 12:49 #3876
david139
Pöpec, köszi
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
52143 levél
Válasz 16.01.06. 10:51 #3875
Barthezz
Jajam, köszi, sztem a Helyzetben anno meg is köszöntem. ^^
5470 levél
Válasz 16.01.06. 09:30 #3874
Dino
david139: Igen, ez már nekem is eszembe jutott, most végre meg is csináltam.

Barthezz: Nem szóltam róla, de november elején megcsináltam.
16187 levél
Válasz 15.12.25. 14:25 #3873
david139
Tök jó lenne, ha a normál változatban is csak rá kéne klikkelni a spoiler tagre, mint ahogy a mobiloson, nem pedig kijelölgetni a tartalmát.
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.