A western nem egy túlzottan elterjedt stílus a számítógépes játékok körében. Nagyritkán kerül a kezeink közé egy-egy ilyen témájú szoftver, így a vadnyugati lövöldözések kedvelőinek különösen jó hír, hogy hamarosan megérkezik a Call of Juarez második része.
A lengyel Techland fejlesztőbrigádja által megalkotott első rész 2006-ban látott napvilágot, és egy kitűnő játékot ismerhettünk meg általa. Igaz, hogy elég sok programhiba és játékmenetbeli hiányosság is jellemezte az első Call of Juarezt, de a hitelesen megjelenített vadnyugati hangulat elvitte a hátán a játékot. A második részre igyekeztek lengyel barátaink kijavítani az első rész hibáit, és egy felső kategóriás western játékot alkotni. A hét fejezetet tartalmazó preview verzió alapján lássuk, mivel sikerült jobbá tenni az eltelt 3 évben a Call of Juarez világát.
Már a sztoriból és az irányítható karakterekből is kiderül, hogy kevesebb lopakodásra/sunyításra számíthatunk a Bound in Blood alcímmel ellátott folytatásban, mint az elődjében. Itt végig a kőkemény tűzharcokról szól a játékmenet, nem kell árnyként settenkednünk, mint az első részben a Billy nevű ifjonc indiánnal. A három McCall fivér áll most a középpontban: Thomas, Ray (akit Ray tiszteletesként irányíthattunk az első részben) és a mesélő szerepét betöltő kisöccsük. A játék egy amerikai polgárháborús csatával kezdődik, majd szépen bontakozik tovább a történet, érdekes és izgalmas fordulatokat hozva. A legtöbb küldetés elején kiválaszthatjuk, hogy Thomast vagy Rayt szeretnénk irányítani, amely növeli az újrajátszhatóság értékét – bár sajnos legtöbbször ugyanazon az útvonalon fogunk közlekedni, és a testvérek tulajdonságai között sincs túl sok eltérés. Néhol ugyan előfordulnak kooperatív játékelemek, amikor például Thomas felhúzza Rayt a magasabb helyekre, de jóval több is lehetne az ilyen momentumokból. Ray amúgy keménykötésű fazon, aki fejjel (és két pisztollyal) ront neki az ellenfeleknek, emellett pedig mestere a dinamitnak. A kifinomultabb személyiséggel rendelkező Thomas a puskájával távolról puffogtatva harcképesebb, valamint lasszójával a szakadékok felett tud átlendülni.
A játék lényege, a tűzharcok kivitelezése remekül sikerült: igazi borostás mesterlövésznek képzelhetjük magunkat a milliónyi haramia leterítése közben. A remek fedezékrendszer mellett a "bullet time" alkalmazása is ötletes lett. Bizonyos számú ellenfél lemészárlása után lehetőségünk nyílik egy rövid ideig felhasználni a koncentrációs módot, amelynek segítségével villámgyorsan leteríthetjük a környezetünkben fellelhető rossz embereket. A saját pisztolyaink és puskánk mellett az ellenfeleink által elhullajtott fegyvereket is használhatjuk, valamint a küldetések terepén fellelhető boltokban is vehetünk különböző mordályokat. Az első Call of Juarezből ismerős párbajok ismét bekerültek a játékba, és szerintem most az egyik legnehezebb részt alkotják. Szemben látjuk ellenfelünket, és jobbra-balra tudunk poroszkálni, amíg a harangszó meg nem szólal. Ekkor tizedmásodpercek alatt kell előkapnunk a pisztolyunkat, és egy jól irányzott lövéssel leterítenünk riválisunkat. Ha rossz helyen állunk a harangszónál, vagy egy pillanatra elmélázunk, máris holtan terülünk el. Tehát jó helyezkedés és jó reflexek kellenek, különben hamar le fogunk izzadni ezeknél a részeknél.
A játék alapvetően lineáris, azonban némely küldetések között kapunk szabadon bejárható terepeket is (a preview verzióban egy ilyen lehetőség volt). Ekkor testvéreink megvárnak minket, míg mi a környéken teljesítjük a fellelhető küldetéseket. Ezen missziók általában egy kincs megleléséről szólnak, vagy egy vérdíjjal rendelkező bandita lemészárlásáról, esetleg egy elrabolt marhacsorda megkerítéséről. A küldetések nagy része párbajjal végződik, tehát itt gyakorolhatjuk ebbéli jártasságunkat. A nagy távolságok miatt e küldetéseknél többnyire lóháton fogunk közlekedni. A lovaglás kivitelezésében sajnos van pár hiba: az irányítása elég nehézkes és irreális, valamint egy tűzharcban pillanatok alatt kilövik alólunk szegény hátasunkat. A játékban emellett vannak postakocsis küldetések is, melyek sajnos nem a legjobban kivitelezett részek közé tartoznak.
A grafikára nem lehet panaszunk, főleg a külső terek megjelenítésében kapunk lélegzetelállító látványt. Az irányítás is rendben van, és legtöbbször a mesterséges intelligencia is megállja a helyét, bár nagy csodákat ne várjunk ellenfeleinktől. A rosszarcú gonosz emberek néha bekerítenek, valamint bőséggel szórják ránk a dinamitokat, de egyéb műveletre nem nagyon telik tőlük.
Az első pár fejezet alapján tehát egy izgalmas, akciódús játéknak ígérkezik a Call of Juarez: Bound in Blood. Hamarosan megérkezik a teljes verzió is, amelyről egy részletesebb ismertetőt is olvashattok majd.