Portal 2 A gamescomon kisebb sorban álldogálás után bárki megtekinthette a Portal folytatásának videóját. Szerencsére már jó előre szóltam a Valve munkatársainak, hogy részt veszek a kiállításon, így soron kívül juthattam be a 60-70 ülőhelyet tartalmazó kis terembe, utána pedig lehetőségem nyílt a fejlesztőkkel is beszélgetni a játékról. Lássuk hát, mire is számíthatunk a jövőre érkező második részben!
Mindenekelőtt fontos kiemelni, hogy míg a Portal egyszerűen egy kisebbfajta bónusz volt a The Orange Box csomag részeként, a Portal 2 már önállóan érkezik. Ez az előzőnél jóval hosszabb játékidőt ígér, hiszen egy teljes dobozos szoftvertől nem 2-3 órás végigjátszást várnak el a játékosok. Azonban ez még nem minden: a látottak alapján sikerült igencsak ötletes újításokkal feldobni a zseniális logikai akciójátékot.
Elsődleges "fegyverünk" (vagy inkább használati tárgyunk) ismét a portálokat nyitó puska lesz: a falakon és platformokon helyezhetjük el a portál két nyílását, hogy aztán azon mi magunk vagy valamilyen tárgy jusson át a másik oldalra. A pályák végére jutást számos új kiegészítő segíti majd a második részben. Ilyen például az Aerial Faith Plate, amely ferdén repít előre bármit, ami rákerül (mi magunk vagy valamilyen tárgy), a Repulsion Gel, egy zselé, amelyet ha szétfröcskölünk, a magasba ugorhatunk róla, vagy a Propulson Gel, amin nagyot csúszhatunk, erősen gyorsulva rajta. Mint a fejlesztőktől megtudhattam, ez még csak a jéghegy csúcsa, természetesen jóval több hasonló jópofa dologra számíthatunk a feladatok végrehajtásához, ráadásul ezeket egyes pályákon kombinálni is lehet majd, ami igen érdekes feladványokat eredményezhet.
A pályákon ismét az előző részből megszokott kis robotfegyverek fogják az utunkat megnehezíteni, de újfajta turretekre is számíthatunk majd. Az ellenségekre való koncentrálás helyett azonban fontosabb lesz a megfelelő útvonal kitalálása, tehát ezúttal is a logikai feladványok fogják a játék fő részét képezni. Az egyszemélyes mód – amelynek története hosszú idővel az első rész után játszódik – legalább kétszer olyan hosszú lesz, emellett pedig vár még ránk kooperatív játékmód is: hálózatban, vagy a konzolos verziókban osztott képernyőn is nekiindulhatunk külön pályáknak egy barátunk segítségével, akár egymás portáljait is igénybe véve.
A Portal 2 se lesz híján az első részben megszokott briliáns humornak. A video alapján úgy tűnik, ezúttal egy kis repkedő robot fog ezúttal végigkísérni (ízes brit akcentussal), de felbukkant a trailerben az előző rész végén legyőzött, női robothangú GLaDOS is.
A Valve új first-person logikai játéka 2011. február 9-én jelenik meg, Windows és Mac operációs rendszerű számítógépekre, valamint PS3 és X360 konzolokra.