25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Egyéb

Tengernyi kaland

Hamarosan zárul a szórakoztatva oktató online játék pontversenye.

Írta: Wing

Edutainment. Ez a nem éppen újkeletű kifejezés az education (oktatás), illetve az entertainment (szórakozás) angol szavak összetétele, jelentése annyit tesz: szórakoztatva oktatás. A fejlett országokban már régóta köztudott, hogy – az itthon sajnos erős túlsúlyban lévő – "magolásnál" sokkal hatékonyabb az a tanítási forma, melyben a nebuló nem csupán passzív szereplő, hanem aktívan részt vesz az oktatásban. De az edutainment hazánkban sem teljesen ismeretlen, elég csak az egészen kiváló 1848-ra gondolni.

A Tengernyi kaland, mely a készítők saját elmondása szerint egy ún. ARG, azaz alternatív valóságjáték, ha nem is kizárólag a tanításra, ismeretterjesztésre szolgál, ettől függetlenül rengeteget lehet belőle tanulni, mindezt kifejezetten szórakoztató formában. Mi is ez a játék tulajdonképpen? Ha pontosak szeretnénk lenni, akkor egy böngészőben játszható kalandjáték, melyben különböző feladatok sikeres teljesítésével lehet előrejutni. Casper van Doom, a főhős egy réges-rég eltűnt hajó után nyomoz, és ebben a nyomozásban bizony szükségünk lesz nem kevés kreativitásra és széleskörű ismeretekre.

A történet képregényszerűen elevenedik meg, és kifejezetten érdekes, humoros és a hozzá kapcsolódó feladatok is igen kreatívak. Gyakran a megoldás az apró részletekben bújik meg, melyeket elsőre nehéz észrevenni, sőt néha más oldalakra – mondjuk a Facebookra – is elvezetnek a nyomok. Ezt a koncepciót személy szerint nagyon szeretem. A feladatok nehézségei persze nem mérhetőek mondjuk a notPr0n idegölő rejtvényeihez, de azért jópofa szellemi gyakorlatok, melyek után a jutalom sem marad el. Ezen kívül flash játékokban is bizonyítanunk kell: ki tudunk-e jutni egy sötét, csapdákkal felvértezett hajó gyomrából néhány gyufa, egy iránytű és egy lemerülőben lévő szonár segítségével? Ezek a játékok simán elmennének bármelyik nagy flash-játékoldalon, és jól passzolnak a játék hangulatához is. Természetesen ezeken kívül előfordulnak klasszikus kvízek is különböző témákban, mint a történelem, mítoszok és legendák vagy a numizmatika, ám ezeket néha picit nehéznek éreztem, főleg a célkorosztályt figyelembe véve.

A feladatok megoldásáért a történet kibontásán túl pontokat is kapunk. A Tengernyi kaland ugyanis egyben verseny is, mely két szálon fut: a legtöbb pontot szerző játékos egy Xbox 360 játékkonzolt nyer Kinect kiegészítővel, valamit egy Intel Learning Series Classmate PC-vel lesz gazdagabb, míg a másik szálon az iskolák versenyeznek. Ahonnan a legtöbb diák részt vesz a játékban, az az iskola nyeri meg a Promethean digitális táblát. A BME számára nem szívesen nyernék semmit, azért a régi középiskolámat megjelöltem, hadd növeljem az esélyeket. :o) Bár a játék a végéhez közeledik (egészen pontosan december 4., azaz most szombat a határidő!), az esélyek semmivel se rosszabbak a most indulóknak, mint akik korábban kezdték, a feladatok, illetve az egész történet ugyanis újrajátszható az elejétől.

A Tengernyi kaland összességében tehát egy érdekes kezdeményezés, melyhez hasonlót itthon még nem nagyon láttam. A kivitelezés rendben van, a képek, rajzok hangulatosak, egyedül azt tudnám megemlíteni, hogy a szövegben előfordulnak elütések, de messze állnak attól, hogy zavaróak legyenek. Én biztosan végigjátszom, és ezt tudom tanácsolni mindenkinek. Szorít az idő, kalandra fel! :o)

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

További képek

  • Tengernyi kaland
  • Tengernyi kaland
  • Tengernyi kaland
Wing

Wing
Régi Dome-motoros, aktív fórumozó a hőskorszakból. Szereti a 300 oldalas kézikönyvvel érkező játékokat, melyeknek a grafikája a születésekor is elavult lett volna – a felesége ezért vétózza évek óta az új videokártya-beszerzést. Emellett szeret mindent, ami történelmi keretek között játszódik, legyen az középkori autóverseny vagy ógörög űrszimulátor. Szabadidejében gyereket nevel és metalt hallgat. Na meg néha játszik is.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!