Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Dragon Ball FighterZ

Dragon Ball FighterZ

Son Gokuékra ismét új kalandok és csaták várnak – ezúttal 2,5D-ben, gyakran saját maguk ellen.

2018.02.06. 23:15 | szerző: GeryG | Ismertető/teszt

Van egy generáció, amelyik jól emlékszik rá, hogy a TV-ből hogyan tűnt el egyik napról a másikra a Dragon Ball sorozat, hogy átadja helyét a borzalmas S.O.S. Crocónak. A Dragon Ballt lehet szeretni és nem szeretni, de kétségtelen, hogy Európában – és úgy általában a világban mindenfelé – az egyik legmeghatározóbb anime volt a maga idejében. A Dragon Ball univerzum pedig üvölt a videojáték-adaptációkért. Szerencsére hosszú évek óta érkeznek is a különböző alkotások – az elsők már a ’80-as években jöttek ki, majd számos feldolgozás született a ’90-es években. A sor az ezredforduló után sem szakadt meg, konzolokra szinte évente érkezett valamilyen Dragon Ball videojáték. Nem meglepő módon PC-re annál kevesebb jutott el (és most ne számoljuk ide az emulátorokkal mozgásra kényszerített klasszikusokat), lényegében a 2015-ös Dragon Ball Xenoverse-ig és 2016-os folytatásáig egy sem. Hogy idén se maradjanak Kame-hame-haa nélkül a rajongók, arról az Arc System Works gondoskodott – náluk készült el a Dragon Ball FighterZ.

Dragon Ball FighterZ

A játék január végén debütált, de néhány nappal korábban a Namco tartott egy nyílt bétát, hogy tesztelje az online funkciókat. Akkor sokan kétségbe estek, mivel a szerverek finoman szólva sem álltak a helyzet magaslatán: ha valaki egyáltalán a lobbyig eljutott, sok esélye akkor sem volt, hogy valakivel megmérkőzzön, hacsak nem ült a gép előtt órákat várakozva. Mielőtt belekezdenék a játék taglalásába, le kell szögeznem: az aggodalom bár jogos volt, végül szerencsére indokolatlan, mivel a premierre gatyába rázták a szervereket is.
De persze a Dragon Ball FighterZ nem csak az online egymás elleni csatákból áll, ennél jóval bőségesebb tartalommal kecsegtet. Miután beállítottuk, hogy melyik régióba tartozunk és megadtuk nicknevünket, máris egy felhők felett lebegő kis téren találjuk magunkat. Ez a játék menüje, főtere, lobbyja, központja, alfája és omegája. Lényegében innen indul minden. Itt egy apró figurával mászkálhatunk a különböző standok és portálok között. Ezek jelentik a különböző játékmódokat: sztori, oktatómód, gyakorlópálya, arcade küzdelmek, online ütközetek, ranglisták stb. A sort célszerű az oktatómóddal kezdeni, amely elég szájbarágósan vezet be a harcrendszerbe. Nagyjából 10-12 csatát lehet itt teljesíteni, mindegyik valami másra tanít meg. Az első az alapvető mozdulatokra, egy másik a kombókra, megint egy másik a különleges képességekre vagy épp a csapatmunkára. Mert az összecsapások általában három a három ellen zajlanak.

Dragon Ball FighterZ

Ha már a kisujjunkban van az irányítás, akkor neki is ugorhatunk a többi játékosnak az online arénában egy-két barátságos vagy épp ranglistamérkőzésre. De akár a sztorit is kipörgethetjük. A történet egyszerre megmosolyogtatóan bugyuta és tipikusan Dragon Ballos. A lényeg, hogy a világot egy titokzatos sugárzás árasztja el, amitől minden szuperharcos teljesen elveszíti az erejét. Emellett pedig mindenfelé megjelennek a klónjaik, akik ugyanolyan erősek, mint ők voltak, csak épp gonoszak. A végső csavar pedig mi vagyunk. Mi ugyanis egy vándorló lelket alakítunk, aki kedvére ugrál a harcosok teste között, mikor kit akarunk irányítani. Gokuék ezzel gyorsan megbarátkoznak, és útnak is indulnak, hogy kiderítsék, mi folyik a háttérben. A fejlesztők tehát így oldották meg (nem kicsit túlbonyolítva a magyarázatot), hogy a történetben fejlődjenek a karakterek, és többet is tudjunk irányítani. És így lehet az is, hogy Krillin egyedül képes legyőzni akár Cellt, Buut és Freezat is...

Dragon Ball FighterZ

Az irányítás egyébként nincs túlmisztifikálva. Kis ütés, nagy ütés, még nagyobb ütés és KI-támadás, mindez megbolondítva KI-gyűjtéssel és kombókkal. Emellett minden harcosnak van két egyedi gigatámadása is. Az egész nagyon gyorsan megtanulható, de profi szintre begyakorolni azért elég időigényes. Az online meccseken már az első napokban is találkoztam pár olyan játékossal, aki esportbajnok szinten űzte az ipart, mintha évek óta csinálná.
Ha pedig az előbb a harcosokat említettem, nos belőlük nincs túl sok. Pedig ha van univerzum, ami szó szerint tobzódik a harcosokban, akkor az épp a Dragon Ball. Hisz tudjuk, hogy hiába Goku az univerzum legnagyobb és legerősebb csillagharcosa, mindig fog jönni valaki, aki kisujjal is lesöpri... Ehhez képest a FighterZ-ben összesen 24 karaktert kapunk, ami ugyan nagyjából lefedi a szériákat, de ettől még kevésnek hat. Csak a Dragon Ball Z sorozatból ki lehetett volna még sajtolni legalább 10 választható karaktert, nem beszélve a GT és a Super sorozatról.

Dragon Ball FighterZ

A grafikával viszont nagyon nincs baj, sőt, a játék egyik legerősebb oldala. Bár alapvetően 2D-ben, oldalnézetben harcolunk, természetesen minden 3D-s. A karakterek nagyon jól néznek ki, a pályák is mind felismerhető helyszínek, a csaták pedig végig pörgősek. A különböző támadások nagyon jól néznek ki, ha pedig jól időzítünk, akkor ellenfelünket keresztülrúghatjuk egy közeli toronyházon vagy sziklafalon – esetleg egy mindent elsöprő KI-támadással porlaszthatjuk el. Mindez nagyon pofás, simán meghozza a kedvet, hogy újra leüljünk megnézni a legemlékezetesebb csatákat is a sorozatból.

Dragon Ball FighterZ

A Dragon Ball FighterZ-ről sokat lehetne még beszélni, hiszen vannak még sima arcade ütközetek, lehet helyben is csatázni barátaink ellen és hasonlók. De ezek felfedezését inkább meghagyom a rajongóknak. Én jól szórakoztam a teszt során, simán képes volt visszacsempészni egy-két morzsát a gyerekkoromból. Persze nem tökéletes, hiszen karakterekből lehetne több, és ritkán még azért meg-meginog a szerveroldal is. De ha nem vagy oda a Xenoverse 3D-s csatáiért és időutazós-szerepjátékos történetéért, akkor a FighterZ inkább neked való. Klasszikus verekedős játék, igényes kivitelben. Már csak az a kérdés, hogy a következő hónapokban hány fizetős DLC-vel rukkolnak elő a készítők, és azokban hány új harcost kapunk? ■

Dragon Ball FighterZ

A Dragon Ball FighterZ PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. A teszt a PC-s verzió alapján készült, amelyet a játékot forgalmazó Cenega Hungary biztosított számunkra.

értékelés

Dragon Ball FighterZ

Dragon Ball FighterZ
Pozitívumok
  • Pörgős, látványos csaták.
  • Korrekt látványvilág korrekt gépigénnyel.
  • Bőséges tartalom, amit azért még lehet hova tuningolni.
  • Sztori mód új történettel, ami...
Negatívumok
  • ...azért meglehetősen bugyuta.
  • Kevés harcos, pedig ez az univerzum tobzódik bennük.
Dragon Ball FighterZ
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Dragon Ball FighterZ

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló