Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Dragon Ball FighterZ

Dragon Ball FighterZ béta tapasztalatok

A kivitelezés Krillin. A látvány Vegita. A hangulat Son Goku. A hálózat? Mr. Satan...

2018.01.15. 16:56 | szerző: GeryG | Előzetes

A Namco tavaly nyáron jelentette be, hogy a BlazBlue és Guilty Gear szériákat is jegyző Arc System Works stúdiójában új verekedős játék készül. Habár a két említett játék is szórakoztató, az erősen japán hangulati kötődésük miatt nálunk talán kevésbé felkapottak. Ám az új játék e tekintetben biztosan jobban teljesít majd, ugyanis egy fél generáció nőtt fel annak idején a Dragon Ball sorozaton. Son Gokuék kalandjait már számos jobb és kevésbé jó videojáték dolgozta fel, legutóbb épp a Dragon Ball Xenoverse két epizódja. A Dragon Ball FighterZ azonban ezeknél valamivel régimódibbnak ígérkezik, hiszen klasszikus 2D-s bunyót kínál. A premier előtt a Namco szervezett egy nyílt bétát, hogy egy kicsit promózza a játékot, és persze tesztelje is azt. Nem is tehettek volna ennél jobbat, ugyanis rögtön az első órákban kiütköztek a problémák.

Dragon Ball FighterZ béta tapasztalatok

Azt most mindjárt le is szögezném, hogy nem magával a játékkal volt a gond, sőt. A Dragon Ball FighterZ remekül muzsikál. Mielőtt rátérnék a fekete levesre, egy kicsit beszéljük is magáról a játékról. Miután percek alatt végiggörgettük a szerződéses szöveget (mert ezt első körben nem lehet átugrani, cserébe csigalassúsággal halad lefelé a csúszka...), gyorsan adnunk kell magunknak egy nicknevet, beállítani, hogy mely régióban tartózkodunk, aztán már bent is vagyunk a lobbiban. Ezt ötletesen egy lebegő kis térként ábrázolják, amelyből oldalirányba nyílnak a különböző helyiségek – mindegyik valamilyen játékmódot képvisel. Ebből a bétában csak az oktatórész, valamint az online rangsorolt és barátságos meccsek érhetőek el. A lobbiban mindenki a maga választotta karakter miniatűr másával szaladgál a lehetőségek között.
Természetesen célszerű az oktatómóddal kezdeni, hiszen ez nagyjából 10-12 összecsapáson keresztül vezet be minket a harcrendszer finomságaiba. Ezekben sajnos nem mi választjuk ki sem a saját, sem az ellenfél harcosát (vagy harcosait, ha 3v3-ban folyik a harc). Cserébe viszont tényleg sokat segít, hogy ne csak vaktában verjük szét a kontrollert, hanem céltudatosan, taktikusan építsük fel támadásainkat. És persze megismerhetjük, kipróbálhatjuk az egyes karakterek különleges támadásait is.

Dragon Ball FighterZ béta tapasztalatok

Maguk a harcok alapvetően pörgősek és látványosak, nekem egyedül talán a repülés hiányzott a repertoárból. Ezt leszámítva viszont kemény ütközetekben lehet részünk, ahol gyorsnak kell lenni, mert az MI is képes lehet meglepetést okozni. A bétában szereplő oktatómódban persze többnyire csak áll és várja, hogy egy jól irányzott Kame-hame-ha a túlvilágra repítse, csak akkor támad, ha épp valamilyen védekezést kell megtanulnunk.
A látvány nagyon pazar, tökéletesen visszaadja az anime hangulatát. A karakterek nemcsak megjelenésükben hibátlanok, de természetesen az egyedi speciális támadásaik is mind szerepelnek. Ilyen pl. Krillin KI-pengéje vagy Son Gohan különleges Kame-hame-hája, amibe az apja szelleme is besegít.

Dragon Ball FighterZ béta tapasztalatok

De miért is kezdtem némi fanyalgással beszámolómat? Mint mondtam, a Namco nagyon jól tette, hogy megszervezte a bétát, ugyanis így még a teljes játék premierje előtt kiderülhetett, hogy bizony akadnak gondok szerveroldalon. Én már január 13-án kipróbálhattam a játékot (azokkal együtt, akik előrendelték azt, a többieknek csak 14-én rajtolt a béta), aznap nem is tapasztaltam semmi problémát. Ám, amint másnap újra a konzol elé ültem, hogy végre online is kipróbáljam, mit tudok, méretes pofonként tapasztaltam, hogy bizony nem sikerül belépni. A játék hiába próbálkozik csatlakozni a szerverekhez, azok néhány másodperc után visszadobják. Hosszú percekig kellett újra és újra próbálkozni, mire végre egyszer szerencsém volt, és bejutottam a lobbiba. Ám a gondok ezzel csak részben oldódtak meg, ugyanis hiába jelentkeztem akár rangsorolt, akár barátságos csatára, a játék csak elvétve sorsolt mellém ellenfelet. A dolgot pedig csak tetézi, hogy ilyenkor is előfordult, hogy egy meccs közben egyszer csak közölte, hogy megszakadt a kapcsolat, és köszi a halakat... Ezzel pedig épp csak a nyílt béta lényegi része bukott meg, mint Vegita Cell ellenében.
Szerencsére a Namco igyekszik rendbe tenni a dolgokat, aminek köszönhetően némileg javult a helyzet, de a meccsszervezés továbbra is nehézkes, és nagyon véletlenszerűnek hat.

Dragon Ball FighterZ béta tapasztalatok

Ha tehát csak azt nézem, hogy milyen játéknak ígérkezik a Dragon Ball FighterZ, akkor bizony dörzsölöm a tenyerem a január végi premier előtt. Mert a látvány, a harcrendszer, az irányítás és főleg a hangulat nagyon ígéretes. Csakhogy ott lebeg az egész felett a hálózat Damoklész-kardja. Egyelőre csak remélni lehet, hogy a bétában tapasztalható netes nehézségeket nem örökli a teljes kiadás. Bár... abban legalább lesz lehetőségünk offline elfoglalni magunkat, amíg a fejlesztők megfelelő szervereket pakolnak a játék alá. ■

Dragon Ball FighterZ béta tapasztalatok
Dragon Ball FighterZ béta tapasztalatok

A Dragon Ball FighterZ PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelenik meg. A teszt a PS4-es bétával zajlott, amelyhez a játékot forgalmazó Cenega Hungary jóvoltából fértünk hozzá.

Dragon Ball FighterZ
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Dragon Ball FighterZ

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló