Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

MXGP PRO

MXGP PRO

Marketingfogás csupán a „Pro” jelző, vagy tényleg komoly?

2018.07.22. 23:02 | szerző: Sityi | Ismertető/teszt

Aki rendszeresen olvassa az írásaimat, az már sejtheti, hogy ha Milestone játékot kapok tesztre, akkor általában azt a megállapítást teszem, hogy „jó, jó, de...” és utána jön az, hogy miért is nem kiváló. Pedig tud villantani a milánói gárda, csak hát az a pici plusz hiányzik sokszor ahhoz, hogy tényleg szuperlatívuszokban írjak a játékaikról. Nos, most az MXGP sorozatukat folytatták, ám ezúttal szám helyett Pro jelölést kapott a negyedik rész – a kérdés ezek után adott: mennyire vehető ez komolyan?

MXGP PRO

Nem húzom az időt: nagyon is. A jelek szerint az Unreal Engine 4-re történő áttérés most már rendben van, uralják a technikát (hogy mennyire van igazuk, majd lentebb elmondom), lehet a fizikai szimulációt reszelni. És lőn: az új Pro fizika elméletileg az eddigi legrealisztikusabb motocross-élményt adja, erre garancia a kilencszeres világbajnok, Antonio Cairoli szakértelme, aki segített a fejlesztésben. Nos, én nem vagyok a való világban jártas a kétkerekűek világában (nem tudok motorozni), de videók alapján, plusz pár kollégával beszélgetve és a játékot megmutatva (az egyikük downhillezik, a főnökömnek meg egy időben volt krosszmotorja) úgy tűnik, célt értek a dologgal. Mint játékos és az előző részek egyik ítésze, azt tudom mondani, hogy már normál módban is nehezebb, realisztikusabb lett az irányítás. Eleve kigyorsításkor garantált a csúszkálás (és ezzel együtt a taknyolás is), hiszen ilyen laza talajon tapadásról nem igazán beszélhetünk... A kuplunggal játszva a nagyobb ívű kanyarokat amolyan salakmotoros technikával is most már be lehet venni. Landolásnál se biztos, hogy megmaradunk a nyeregben – bár ez eddig is adott volt, de itt nem sok tolerancia van. Az első féket is ésszel kell használni, mert bukhatunk az orra állított mocival! Tulajdonképp a normal/semi-pro/pro módok között csupán annyi a különbség, milyen segítségek tiltódnak le: a motoros súlypontjának félautomata irányítása, az összevont fék (a hátsó ettől függetlenül külön működtethető), illetve a visszatekerés – a félautomata váltó mindig elérhető. És mindezen nehezítések ellenére, vagy inkább pont ezek miatt olyan széles vigyorral száguloztam (és estem-keltem), hogy az akár fogkrémreklámnak is elment volna. Le a kalappal a Milestone előtt, ezt a részt remekül eltalálták. Van ám új oktatómód is, így a játék be tudja gyakoroltatni az irányítást és a szükséges készségeket, reflexeket – a kezdőknek előre szólok, hogy először homorítva fognak vért pisálni, amíg rendesen nem tudják teljesíteni a feladatokat, annyira ki van centizve minden. Ezt mondjuk lehetett volna lazábbra venni, vagy fokozatokkal ellátni (mondjuk bronz-ezüst-arany, egy-két-három csillag, ilyesmi).

MXGP PRO

Ami nagyjából változatlan maradt tulajdonképpen az MXGP3 óta, az a mesterséges intelligencia. Ugyan most már közepes szinten nagyobb kihívást jelentenek, mint eddig, de szerintem ez a fizika/irányítás változtatása miatt van, hiszen többet küzdünk a motorral. Alapvetően sok baj nincs vele, bukni is tud, de figyelni ránk nem nagyon szokott (bár mintha ebből kevesebb bajom lett volna a teszt alatt, de erre nem vennék mérget). Egynek elmegy a körítés is, ez tulajdonképp évek óta ugyanaz: tudunk saját motorost alkotni, be tudjuk öltöztetni mindenféle licencelt cuccba, a motorunkat is hasonlóképp cicomázhatjuk – és tulajdonképp a játék során összeharácsolt kredit is ilyen üveggyöngyre verhető el. Snassz. Évek óta mondogatom, hogy a Codemasters az F1 sorozatában ezt sokkal jobban csinálja az utóbbi időben: jótól lopni meg nem szégyen...

MXGP PRO

Ami pedig az audiovizuális részleget illeti: az egyik szemem sír az örömtől, a másik meg üveg. Nem az MXGP PRO a legszebb Unreal Engine-es játék a piacon, de határozottan jót tett a sorozatnak a grafikus motor cseréje – csak épp ezt a szintet már korábban is láthattuk mind az MXGP3, mind a Monster Energy Supercross esetében is. Azt azért hozzátenném, hogy a nyomvályúk most már korrekten viselkednek; valahogy úgy, ahogy az első MXGP-ben megkedveltem. A hangok viszont fejlődtek, mintha több részlet lenne verseny közben – például hallani lehet most már landoláskor a moci nyekergését is. A környezetünk viszont továbbra is döglött, de itt ez megbocsátható: száguldás közben nem ezt fogjuk nézni. Egy komolyabb problémám azért akadt ezzel kapcsolatban: a pályabírók néhány helyen eléggé rossz pozícióban vannak – elütni nem lehet őket, de ha nekik megyünk, a játék visszadob minket a pálya közepére állítva (azaz gyorsíthatunk fel megint, ezzel másodperceket bukva). Ez kiélezett csatában igen bosszantó tud lenni... Másik sirámom a menü: mi a fészkes fenének kell betölteni a tanpályát csak azért, hogy a háttérben pózoljon a versenyzőnk a motorján? Ha indítom a játékot, 5 perc, mire a rajthoz kerülök úgy, hogy ennek jó harmada a menü betöltése! Nem lehetett volna valami kicsi pályát/tribünt/garázst/akármit megalkotni erre a célra, hogy ne ezzel menjen az idő?

MXGP PRO

Így tehát az MXGP PRO sem tudott igazán változtatni a megszokott ítélkezési rutinomon. Adott a kiemelkedő fizika, a teljes hivatalos 2017-es MXGP és MX2 évad, a szigorú, de jó oktatórész – ehhez pedig jön egy lehangoló körítés, egy idegesítően hosszan töltögető menü és egy picit snassz MI. Motokrosszrajongóknak mindenképp ajánlott a cucc, mert a hibái ellenére is nagyon szerethető – de aki az MX vs ATV szériából ruccan át, az kösse fel a bajuszt, mert ez más dimenzió!
A játékot egy Dell 7577 notebookon teszteltük.

MXGP PRO
MXGP PROMXGP PROMXGP PROMXGP PROMXGP PROMXGP PROMXGP PROMXGP PROMXGP PROMXGP PROMXGP PROMXGP PROMXGP PRO

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a magnew biztosította számunkra.

értékelés

MXGP PRO

Pozitívumok
  • Szinte tökéletesre csiszolt fizika
  • Teljes MXGP licenc
Negatívumok
  • Snassz körítés
  • Idegesítően hosszan töltő menü
Minimális rendszerigény: Intel Core i5-2500/AMD FX-8100, 7 GB RAM, GeForce 760/Radeon HD 7950, 15 GB háttértár, 64-bites Windows 7/8/10
Ajánlott konfiguráció: Intel Core i7-2600/AMD FX-8350, 16 GB RAM, GeForce 960/Radeon R9 380, 15 GB háttértár, 64-bites Windows 7/8/10
MXGP PRO
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
MXGP PRO

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló