Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Filmek - mozi, TV, DVD

»» Filmsarok - mit láttál mostanában?

Filmes beszámolók és értékelések kötetlenül - az ízlések és pofonok völgyében.

826 levél
Válasz 20.03.31. 11:41 #42490
Ricsi1976
Na! Ez a portré érdekel. Majd megtekintem.
23360 levél
Válasz 20.03.31. 11:11 #42489
Peace
Az munka!!!! De szeretnék karanténban lenni...
"We do not know what we are facing, so we fight as if it was the dark gods themselves...."
19770 levél
Válasz 20.03.31. 11:02 #42488
LiT
A karantén alatt elég sok filmet megnéztem, így csak azt a 3-at emelném ki, amelyek tényleg igazán tetszettek:

Portrait de la jeune fille en feu /Portré a lángoló fiatal lányról

Érzéki, nagy szívvel rendelkező, művészi francia dráma. Gyönyörű tájakon játszódik, néhány kép és beállítás a filmet követően is az emberrel marad, tényleg mint egy festmény. Adèle Haenel nagyon magával ragadó, nem csodálom, hogy a főszereplő is belehabarodott nő létére is, már-már hipnotizálja az embert. Értem én, hogy miért kapott ennyi pozitív visszajelzést a film, teljesen jogos. Nagyon szép alkotás.

8/10
______

Vivarium

Nagyon vágytam egy hasonlóan különös, nyugtalan sci-fi horrorra, igazi felüdülés volt a többi film között. Imogen Poots és Jesse Eisenberg házat szeretne venni és egy ingatlanos kiviszi őket terepszemlére egy furcsa környékre, ahol minden ház ugyanolyan és egyik pillanatről a másikra nem tudják elhagyni a területet, ráadásul rajtuk kívül nincs ember sehol. Ezt tetőzi, mikor egy kisgyerek kerül a házuk elé. Kicsi fekete humor is van a filmben, de inkább nyugtalanság jellemzi és a sci-fi vonal egyre jobban körvonalazódik, majd a végén sem kegyelmez. Nyomasztó film, de "más", mint amiket mostanában láttam.

8/10
______

Rip Up the Road

Foals nevű brit banda készített egy dokumentumfilmet a turnézásról és arról, hogy milyen is manapság egy rockbandában lenni. Nagy Foals rajongóként betekintést lehet nyerni az életükbe, a showk előtti készülődésekről és ez meg van spékelve koncertjelenetekkel. Nálam 2009-ben kezdődött a rajongás, még az első albumuk (Antidotes) idején, így szívemen viselem a fejlődésüket és jó látni, hogy ilyen magasságokba tudtak jutni.

8/10
______

Lost Girls /Elveszett lányok - 6/10

Puppet Master: The Littlest Reich - 4/10

Motherless Brooklyn /Árva Brooklyn - 4/10

Sonic the Hedgehog /Sonic, a sündisznó - 2/10

Charlie's Angels /Charlie angyalai - 2/10

21 Bridges /21 híd - 6/10

Little Joe /A boldogságvirág - 7/10

Honey Boy - 6/10

The Hunt /Vadászat - 7/10

El hoyo /The Platform /A platform - 7/10

Only You /Csak Te - 7/10

Top End Wedding /Esküvő a topon - 6/10

Darlin' - 4/10

The Way Back - 7/10

Troop Zero - 6/10

Escape from Pretoria - 6/10

The Banker /A pénzember - 7/10

VFW - 2/10

Queen & Slim - 7/10

After Midnight - 4/10

Bloodshot - 5/10

Extra Ordinary - 5/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
19770 levél
Válasz 20.03.13. 23:04 #42487
LiT
Waves

Hullámvasútként próbál játszani az ember érzelmeivel. Ez majdnem sikerült is, nekem csak egy gondom volt vele, méghozzá az, hogy a főszereplő cselekedetei szimplán buták, így nem tudtam vele együttérezni, vagy sajnálni. Az egész film viszont a címéhez mérten egy sodródás, a fényképezés és a zenék pedig kiemelkedők volt. Fuck Buttons - Surf Solar-t filmben hallani. Nem gondoltam volna

7/10
____

The Grudge /Az átok háza - 2/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
19770 levél
Válasz 20.03.10. 23:05 #42486
LiT
Spenser Confidential /Spenser az igazság nyomában

Az utóbbi időben Peter Berg nagyon kisodródott. Igazán jellegtelen és érdektelen thriller, szinte semmilyen formában nem volt képes lekötni. Mark Wahlberggel sem.

3/10
_________

All the Bright Places /Veled minden hely ragyogó

Egészen addig volt bájos és szerethető a film, míg a végén át nem megy túlzott tini melodrámába. Elle Fanning játékát pedig jó volt nézni. Az egyik estére Netflixen azért betehető.

6/10
_______

Mr. Jones

A sokadik olyan önéletrajzi/történelmi film, aminek az elején érdekes a témakör, de unalomba fullad, így egy kiszámítható, klisés biography válik belőle. Talán nem tudta eléggé fenntartani a kezdeti feszültséget és James Norton sem volt túl meggyőző számomra.

6/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
19770 levél
Válasz 20.03.02. 22:47 #42485
LiT
Guns Akimbo /Talpig fegyverben

Ez mekkora egy videojáték stílusra építő trash film Samara Weaving-et sajnáltam, hogy egy ilyen butácska projektre pazarolja a tehetségét. Szegény eléggé szenvedett ebben a korlátolt szerepben. Nem mondom, hogy nézhetetlen kategória, de erre azért bűn pénzt szánni.

4/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
19770 levél
Válasz 20.03.02. 19:23 #42484
LiT
Semennyire. Feszültségkeltésre épít, nem az ijesztegetésre.
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
4234 levél
Válasz 20.03.02. 09:42 #42483
xeLaR
Heti termés röviden:

Angel Has Fallen
A harmadik része a Támadás a Fehér Ház ellen szériának, és az előző rész nevetséges bombasztikusságát jelentősen visszavették ebben, ezáltal egyrészt egy "komolyabban" vehető, de ugyanakkor érdektelen folytatást kaptunk. Kiszámítható, sablonos, de nem éreztem idegesítőnek, gyorsan elment vele az idő. Egynek elment.
3/5

Gemini Man
Unalom a köbön, pedig dupla Will Smith-től nem ezt várná az ember. Bár elvileg az effektekért kapott pár jó szót a film, sztem egyáltalán nem voltak meggyőzőek. Elég gáz...
2/5

Good Time
Az Uncut Gems rendezőinek az előző filmje Robert Pattinsonnal, és hasonló hangulatú mindkét film, csak ez számomra nem hozott katarzist. Bármennyire is jó Pattinson a szerepben, nem igazán tudott megfogni a film.
3/5

Isn't It Romantic
Rebel Wilson miatt néztem meg, nem mintha annyira bejönne a humora, inkább a morbid kíváncsiságom vezetett, hogy mennyire gázabb Melissa McCarthy-nál. Ez a film viszont a sablonossága, kiszámíthatósága ellenére nem volt annyira elviselhetetlen, mint azt gondoltam, és Rebel Wilson is visszafogottabb volt a szerepében. Jónak nem mondanám, de egyszer bőven elment.
3/5
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
29505 levél
Válasz 20.03.01. 08:14 #42482
Germinator
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
23360 levél
Válasz 20.02.29. 19:10 #42481
Peace
Guns Akimbo:

Teljesen jó volt tegnap estére! Eszement hajsza, totális agyament őrület! Nézzétek meg! Vagy majd jövő héten moziban.
"We do not know what we are facing, so we fight as if it was the dark gods themselves...."
1488 levél
Válasz 20.02.29. 16:05 #42480
quervo
Csak a trailerben 4 jump scare volt, mennyire jellemző ez az egész filmre?
13265 levél
Válasz 20.02.29. 08:28 #42479
McCl@ne
Az nagyjából kétszer annyi akkor, mint amennyit a srác a forgatáson töltött
Respect is not given. It's taken.
29505 levél
Válasz 20.02.29. 07:56 #42478
Germinator
Baszki, ezen a Christopher Nolan megjegyzésen kb. húsz percig kellett gondolkodnom...
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
19770 levél
Válasz 20.02.28. 23:08 #42477
LiT
The Invisible Man /A láthatatlan ember

Na ez betalált! Leigh Whannell semmiképp sem arra törekedett, hogy horrorfilm legyen az eredmény, hanem egy végig feszült pszicho-thriller. Remek volt az egyoldali nézőpont Elisabeth Moss tekintetében, ezáltal egy igazán nyugtalan filmélmény lett a hatás. Benjamin Wallfisch pedig gyilkos filmzenét szolgáltatott. Ez ebben a formában meglepetés. Ráadásul a láthatatlan technika is egy teljesen hihető dolog, nem úgy, mint a régebbi film(ek) esetében.

8/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
19770 levél
Válasz 20.02.25. 21:22 #42476
LiT
Na majd a Dűnében remélem más benyomást fog kelteni
TeneT után a legjobban várt film számomra. És bízok Villeneuve-ben, a Blade Runner 2049 alapjaiban véve megváltoztatott.
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
13265 levél
Válasz 20.02.25. 15:12 #42475
McCl@ne
Egyébként ez természetesen egy eléggé szubjektív szempont, hogy valaki jó színész vagy sem, de ha objektívként tekintünk rá (szerintem lehet), akkor vagy te látod jól (és tényleg idegesítő és átlagos), vagy Christopher Nolan, Denis Villeneuve, Woody Allen, Wes Anderson, James Mangold és Greta Gerwig, akik aligha választanának egy idegesítő és átlagos fiút fő- vagy mellékszereplőjüknek, hiszen dolgozhatnak nagyjából bárkivel.
Respect is not given. It's taken.
13265 levél
Válasz 20.02.25. 13:45 #42474
McCl@ne
Érdekes ez az ellenkezés Timothée Chalamet-val kapcsolatban, vagy imádják, vagy utálják. Én azt gondolom, hogy annyira egyértelműen tehetséges, karizmatikus, hogy az ellenérzéseknek valami belső oka van. Talán ennek a vézna, egyáltalán nem maszkulin férfitípusnak a zsigeri elutasítása, passz, nem akarom a fél világot pszichologizálni.
Azt ugye sikerült megérteni, hogy a film végén semmiféle SPOILER
happy end
nem történt, legalábbis a klasszikus értelemben nem? Szerintem zseniális, amit ebből az amúgy méltán elismert regényből ki tudott hozni Gerwig, egy teljesen új értelmezést adott neki ezzel a meta-megközelítéssel.

Timothée Chalamet amúgy kibaszott jó Paul Atredis lesz a Dűnében, elmondani nem tudom, mekkora telitalálat a főszerepre, mintha erre született volna.
Respect is not given. It's taken.
19770 levél
Válasz 20.02.24. 22:58 #42473
LiT
Little Women /Kisasszonyok

Végre pótoltam ezt az Oscar jelölt hiányosságom. Nem volt számomra egy meghatározó filmélmény, de egy gondosan elmesélt kosztümös dráma. Hatalmas érzelmeket nem váltott ki belőlem a film, de voltak olyan megható pillanatok, amik mindig érdekeltté tettek a történet folyásában. Nálam Florence Pugh vitte az egészet. Azt viszont nem értem Timothée Chalamet-et miért magasztalják ennyire, eddig minden filmben inkább csak idegesített. Teljesen átlagos színésznek tartom. Ezzel gondolom egyedül vagyok. Nem egy Lady Bírd ez a film.

7/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
4234 levél
Válasz 20.02.23. 10:02 #42472
xeLaR
Heti termés:
Joker
Inkább a kritikusoknak kell igazat adjak, ez egy problémás film volt. Bár lehet mondani, hogy nem túl eredeti, mert más, hasonló jellegű filmek jobban hozták azt, amit ez akart, viszont önmagában se találtam túl érdekesnek főleg a kiszámítható sztorinak és fordulatoknak köszönhetően. Bizonyos jeleneteket meg túlságosan is kellemetlen volt nézni, bármennyire is ez lehetett a rendező célja. Viszont az egész sztori logikusan van felépítve, ahogy a címszereplő egyre jobban leépül, és persze Joaquin Phoenix alakítása is sokat hozzátesz az élményhez. Összességben egy elfogadható film, de újranézni nem igazán fogom.
3/5

Hustlers
Ez viszont meglepett. Jennifer Lopez egy élvezetes alakítást hoz benne, a sztori témája érdekes és elfogadhatóan lett bemutatva. Végig lekötött és szórakoztató volt. Bár nem mutat igazán új dolgokat, nekem ez tetszett.
4/5

Marriage Story
Ez a film mindenképp megérdemli a dicséretet. Bár nem a legérdekesebb alapötlettel operál, illetve bizonyos részei vagy elnyújtottak, vagy kicsit feleslegesek, de a dialógusai és az alakítások elképesztő magasságokba emelik a filmet. Ahogy a humor, a dráma és az egész helyzet "abszurditása" keveredik, a képernyő elé szögezett. Egyértelműen a film legjobb része a pár vitája a végén, de az odáig vezető út is élvezetes.
4/5

Jojo Rabbit
Taika Waititi humora a legerősebb eleme ennek a filmnek, bár nem mondhatom, hogy bármely más részében rossz lett volna. A gyerekszínészek jók voltak, Scarlett Johansson tetszett a szerepben, Sam Rockwell alapból is az egyik kedvenc színészem és ebben is nagyszerű, és a történet is jól lett elmesélve. Szal tetszett...
4/5

Knives Out
A történet kiszámíthatósága és a felemás humora miatt kevésbé talált be nálam a film, de így is élvezhetőnek találtam. Kár érte, hogy a színészgárda nagy része csak a film első felében tudott érvényesülni, mert nagyon szórakoztatóak voltak, míg a második fele inkább a rejtély megoldására fókuszált. De szerencsére végig van egy egyetemes hangulata, egy minősége, ami alább sose ad, amelytől végig szórakoztató maradt számomra.
4/5

Uncut Gems
Az utolsó harmadáig vagy negyedéig nem tudtam hova tenni a filmet. Nem voltam túlságosan oda a karakterért, nem teljesen kötött le a sztorija, ahogy elcsesz mindent maga körül, de alakításilag Adam Sandler jól hozta szerepét. Viszont a film utolsó részére összeállt az egész, és a karakter izgatottsága megfogott engem is, és úgy éreztem hogy egy kielégítően ért véget. Bár nem gondoltam, hogy ezt mondom erről, de tetszett...
4/5

The Lighthouse
Fekete-fehér film, korabeli beszédstílus és elképesztő beállítások és fényképezés. Technikailag lenyűgöző, az alakítások pazarak, nagyon erős hangulata van. A leggyengébb része a sztori, ami nem ad sokat, de elgondolkoztat, hogy akkor most mi is történt, meg hogy ez meg emez mit jelképezhet. Most nem tudnám megmondani, hogy az Élősködőknél ez jobb lett volna, de vmikor majd újranézem mindkettőt.
4/5
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
85 levél
Válasz 20.02.21. 16:13 #42471
johnson19
Sorry we missed you
Tökéletes látlelet a mai vadkapitalista éra munkavállalóiról és a munka világáról. Egy olyan világban, ahol már nem alkalmazottak és kollégák vannak, hanem egymással rivalizáló alvállalkozók. Ahol a napi 8 óra munkát akár már 12 óra folyamatos meló után le is lehet tudni. Ahol egy pillanatra se állhatsz le, mert hajtani kell egész nap és jó esetben menet közben legalább egy műanyag flakonba tudsz hugyozni. Ahol a munkavállalóknak csak kötelezettségei, a munkáltatóknak pedig szép lassan csak jogai vannak. Ahol a családtagok csak este látják egymást pár röpke órára, miközben a mindennapi stressztől lassan már a leghétköznapibb problémákat se tudják megbeszélni. Ahol a fiatal középiskolás abszolút nulla jövőképpel néz szembe az iskolát követő évekkel.
A film a maga egyszerűségében is tökéletes, egy pillanatra se akar nagy dolgokat mondani, csak bemutatni a hétköznapi melós életét egy átlagos londoni házaspár életén keresztül. És ez a hétköznapiság a film befejezéséig is kitart, amitől csak még borzalmasabb lesz a végkifejlet. A mókuskerékből nincs kiszállás, maximum ha beledöglesz.
Különösen ajánlanám a filmet azoknak, akik messziről ugatják csak a munka világát, mint kutya a Holdat. Leginkább a saját alkalmazottaikat is meglopó vállalkozóknak meg politikusoknak. Bár ők valószínűleg - az egy percet sem elérő munkatapasztalatukkal - úgyse értenének egy mukkot se az egészből.
Castaway on the moon
Besorolása szerint romantikus vígjáték/dráma. De persze jó koreai filmhez méltóan sokkal több ettől. Két számkivetettről szól a film, akik mindketten Szöul közepén tengetik magányosan az életüket. Az egyik azért, mert egy balul elsült folyóba fulladós öngyilkossági kísérlet miatt a város kellős közepén elterülő lakatlan szigeten kötött ki (már ez mekkora ötlet!). A másik meg azért, mert úgy döntött, hogy a külvilág nem különösebben érdekli. Eközben persze kapunk egy kis társadalom-kritikát is, de a film legnagyobb előnye számomra az volt, hogy a megtekintése közben olyannyira magával ragadott a nyugodt, melankolikus hangulata; hogy én is úgy éreztem, tökéletesen meg tudom érteni azokat, akik inkább elvonulnak a nagyvilágtól a maguk kis mikrokozmoszába…miközben persze ez a film is nyilván a régi közmondásra fut ki: No man is an island.
19770 levél
Válasz 20.02.17. 20:34 #42470
LiT
The Final Girls /Szöktetés a pokolból

Egy youtube horror-komédia filmlistán láttam, ez anno kimaradt 2015-ben. Egy igazi egyszernézős slasher-komédia, amely a műfajt próbálja kifigurázni, több-kevesebb sikerrel.

6/10
_____

The Good Liar

Rég láttam ennyire érdektelen drámát ilyen nagy nevekkel. Sosem sikerül neki bármiféle feszültséget vagy izgalmat teremteni, teljesen közömbösen ültem végig a 2 órát. Nem nagyon lehet írni róla semmit.

4/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
4234 levél
Válasz 20.02.16. 22:14 #42469
xeLaR
Heti termés:
Ford v Ferrari
Egy korrektül összerakott film, ami egyrészt egyfajta konstruktőri rivalizálást, másrészt pedig egy tervező és egy kevésbé ismert pilóta életének egy érdekesebb szakaszát mutatja be. Az alakítások rendben vannak, a sztori jól van elmesélve és a látvány is okés, de azt nehezen mondhatnám, hogy bármi maradandót hozott számomra. Korrekt, nézhető, élvezetes, de nem igazán tűnik ki semmivel. De így is tetszett...
4/5

The Two Popes
Bár maga a sztori nem túlságosan volt érdekes számomra, Jonathan Pryce és Anthony Hopkins játéka simán megragadja az érdeklődést. A karakterei és a dialógusai jól lettek megírva, aminek a nívóját a színészi játékuk csak növelte. Ettől függetlenül így sem mondanám túlságosan kiemelkedőnek, a visszaemlékezések bár rendben vannak, nem annyira élvezetesek. Korrekt film...
4/5

Doctor Sleep
A rendezői változatot néztem, ami bár a 3 órás játékidejével előzetesen igencsak rám ijesztett, de végignézve és utánanézve, hogy mi változott, ezt a verziót érdemes látni. Mondjuk így is egy felemás élményt nyújtott, ami inkább hajlik a jobb, élvezhetőbb irányba, ám a filmben lévő furcsaságok és kisebb-nagyobb problémák lehúzták számomra a filmet. Úgy értem a színészi játék többnyire rendben van (főleg Ewan McGregor és Rebecca Ferguson), az operatőri munka is egész jó, emellett a sztori is követhető és nem igazán vált unalmassá. A probléma onnan jön, hogy bármennyire is kompetensnek és veszélyesnek mutatja be őket a film, a gonoszok egyáltalán nem jelentenek hiteles veszélyt a főbb szereplőknek, amitől az egész kissé nevetségessé válik. Arról nem is beszélve, hogy bár nem unalmas, de a 3 óra így is érezhető volt, lehetett volna vagdosni belőle. Bár élveztem, mégse tudnám jó filmként értékelni.
3/5

Parasite
Bár még van pár megnézendő idei Oscar-ra jelölt film, de jelen állás szerint ez lenne nálam a befutó. A szereplők, a sztori, az operatőri munka mind nagyszerű, és az egészet áthatja egy humoros, de ugyanakkor feszült hangulat is. Voltak momentumai, amikor a kelleténél jobban lelassult, illetve bizonyos karaktereire kevesebb idő jutott, de az összkép így is nagyszerű.
4/5

Judy
Judy Garland-ot csak az Óz, a csodák csodájából ismerem, más filmjét tudomásom szerint nem láttam, de az életének bizonyos részeiről hallottam. Lehangoló élmény volt ez a film, ami a leépült Garland végső, londoni turnéját mutatja be. És sajnos bármennyire is jó Renée Zellweger a főszerepben, a cselekmény nem igazán tudott megfogni. Kiszámítható, kevés az eredetiség. Végülis elment...
3/5
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
4740 levél
Válasz 20.02.12. 19:24 #42468
Christoph
SPOILER
Howard karaktere nem volt túl izgalmas és semmi mélysége nem volt a sztorinak. Igazából egy hosszú klippet láttunk egy ember elcseszett életének pár napjáról, ami egyébként érdekes betekintés volt egy életformába és szerintem bravúrosan volt az egész feldolgozva. Viszont az tulajdonképpen mindegy is volt, hogy nyer vagy sem, mert egy szerencsétlen barom volt, aki utána eljátszotta volna azt is. Számomra egyáltalán nem volt katarktikus a vége, bár nagyon az akart volna lenni. Ez a köves rész meg a zene adott egy misztikus töltetet az egésznek, ami a zaklatott hangulatával engem elvarázsolt. Viszont lehet ha kivesszük valamelyik elemet egyáltalán nem vált ki belőlem ilyen hatást. Szóval én azt mondanám, hogy valahol a film egy átverés de én szívesen hagytam hogy átverjen.
1488 levél
Válasz 20.02.11. 23:12 #42467
quervo
SPOILER
A végkifejletből kiindulva most akkor ez a film arról szólt, hogy Howard hogy érezte jól magát még élete utolsó perceiben, de meg kellett volna rendesen kedveltetni a fickót, hogy ez hasson, nem csak a szánalomra építeni. Így jön egy sokk, és el is van vágva az egész, ha adtak volna valami igazán szívszaggató sztorit a barátnőjének, hogy legalább annak örülni lehessen, hogy ő gazdag lett, már azzal is többre mentem volna.
19551 levél
Válasz 20.02.11. 23:01 #42466
sipec
sosem hittem volna h ez tortenik (ismetlem, soha.), de full raflesseltem a musicalekre meg hollywood klasszisokra (judy garland, gene kelly, fred astaire, bette davis)
19770 levél
Válasz 20.02.11. 22:45 #42465
LiT
Miért nem volt értelme elmesélni?
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
1488 levél
Válasz 20.02.11. 21:25 #42464
quervo
Fura, az első 40 perc szenvedése után már egészen elvoltam a filmmel, de a végét nem tudom hova tenni, én inkább hajlok afelé, hogy semmi értelme nem volt ezt a sztorit elmesélni.

A Victoria viszont nálam is hatalmas kedvenc!
4740 levél
Válasz 20.02.11. 18:55 #42463
Christoph
Nekem nagyon bejött az Uncut gems az ilyen filmek számomra az igazi gyöngyszemek . A. Sandler szerintem csak simán jó extrának nem mondanám. Megjegyzem, hogy ilyen keményen önkritikus filmet zsidókról (illetve egy csoportjukról) csak zsidók forgathattak.
Kifejezetten az az érzékekre ható film, ami miatt elég szélsőséges a megítélése tök érthető módon. Én azt mondanám, hogy ha negyed óra után szenved rajta valaki, inkább nyomja ki, mert nem lesz jobb.
Ezek a nagyon személyes végig egy szereplőre fókuszáló darabok a gyengéim, megspékelve ezzel az ost-vel, tényleg fantasztikus élmény volt. Miközben jelen esetben azt is nehéz megfogalmazni, hogy egyáltalán mit is akart ez a film elmondani meg hogy volt-e értelme az egész sztorinak.
Ilyen elementáris élményt nekem legutóbb a Victoria (a vágás nélkül felvett német, nem a magyar film), illetve korábban az Aguirre - Isten haragja hozott. Nem véletlen elég hasonló hipnotikus ost-vel játszó darabokról van szó. Ha valaki ismer még hasonlókat szóljon .
19770 levél
Válasz 20.02.11. 18:39 #42462
LiT
Birds of Prey: And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn /Ragadozó madarak (és egy bizonyos Harley Quinn csodasztikus felszabadulása)

Annyira nem volt ez rossz. Én teljesen jót szórakoztam rajta. Könnyed hangvételű film, Margot Robbie és Ewan McGregor vicces volt, Mary Elizabeth Winstead pedig elég nagy kedvencem. Az ő badass jelenléte is sokat dobott az élményen.

7/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
19770 levél
Válasz 20.02.05. 22:49 #42461
LiT
De az a tippem, túl van lőve, mint a rémgyenge Wonder Woman és társai.
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
29505 levél
Válasz 20.02.05. 22:42 #42460
Germinator
Ezesetben szuperkritikus kis gecik voltak!
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
19770 levél
Válasz 20.02.05. 22:25 #42459
LiT
89%-on indított.
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
13265 levél
Válasz 20.02.05. 17:10 #42458
McCl@ne
Facebookról ctrl-c/ctrl-v, de muszáj, mert valamiért kurva nagy kuss van itthon a film körül, ilyen IGN kaliberű oldalak (méretére értem, nem a minőségére) még kritikára sem méltatták:

Little Women – Kisasszonyok (2019)

Louisa May Alcott több, mint 150 éves regényének ez már a sokadik adaptációja, amik közül én egyet sem láttam, úgyhogy szűz szemmel ugrottam bele, szerencsére. Amit tudtam, hogy a rendezőnő, Greta Gerwig elképesztő érzékenységgel bánik a női karakterekkel: olyan finom gesztusokkal játszott be minket a 2017-es Ladybird címszereplőjének lelkébe, hogy arra a két órára gond nélkül átéreztem egy fiatal lány minden problémáját.

Mostani vállalkozása még ennél is sokkal érdekesebb, a Kisasszonyok felnőtté válás sztorija a jelenlegi genderőrületben, a férfi és női szerepek felkavarodásának káoszában könnyedén válhatott volna egy akár szélsőséges feminista indulóvá is. A végeredmény nem is állhatna ettől távolabb: egy minden tekintetben érzékeny, egyszerre négy – persze különböző hangsúllyal kidolgozott – főbb karaktert is vezető, őket csodálatosan megírt és előadott mellékszereplőkkel támogató történet, ami semmiképp sem „csak” női jogokról szól, hanem azokról is.

A négy March lány anyjukkal (Laura Dern minden pillanata arany) próbálja megoldani az életét, míg apjuk önkéntesként harcol a polgárháborúban. 1860-as években járunk, a család nem kimondottan szegény (pláne a cinikus March néni – Meryl Streep apró, de zseniális szerepe), de „jól kell majd házasodni” mindenkinek a relatíve gondtalan élethez. A négy lány négy önkifejezési forma: Jo az írás, Amy a festészet, Beth a zene és Meg a színjátszás. Az ötödik elem Laurie, a szomszéd telken élő morcos arisztokrata pofátlan piperkőc (két óra időutazás után ti is így beszéltek majd) unokája, Timothée Chalamet-t minden filmbe, annyira övé a vászon, ha rajt van, hogy erre talán külön figyelni is kellett. Persze nagyon kevés pasi ő ennyi nőre, de egyébként sem igazán úgy történnek a dolgok, ahogy sejtenénk, amikor pedig zavarba ejtően igen, akkor annak is szerepe van, de erről majd később.

Amúgy önmagában ma női jogokról egy XIX. századi családi drámával mesélni nem is lenne túl érdekes, ahogyan egy újabb Kisasszonyok adaptáció sem, tekintve, hogy a bolygón egyedül én nem láttam a ’94-es vinónarájderes verziót. De Gerwig valójában nem csak a regényt adaptálta, hanem Alcott szellemiségét is. Író és munkája világnézete pedig pontosan amiatt a probléma miatt különbözhet, amiről a Kisasszonyok szól, és amivel az új változat kezdődik: annak idején a (férfi) kiadó nem engedte Alcottnak, hogy a regény hősnőjeként kezelt Jo egy saját lábán álló, erős, elhivatott nőként zárja a történetet, így a kiadás feltételeként férjhez kellett mennie. Ez ugyan ellenkezett Alcott felfogásával, de mivel a könyve önéletrajzi ihletésű, és ő maga is férjhez ment, így kötélnek állt még egyszer és meghozta ezt az áldozatot, hogy a munkája sokszorosításba mehessen.

Azért fontos ez ennyire, mert erről az emblematikus, a nők helyzetéről fájdalmasan sokat mondó pillanatról szól a ’19-es Kisasszonyok: egyszerre állít neki emléket és vesz elégtételt érte, de semmiképp sem egy harcos feminista módjára, és éppen ez olyan igazán megindító benne. Főhősét, az Alcottról mintázott Jo-t nem állítja be valamiféle szabadságharcosnak, hiába adott hozzá minden, ehelyett megmutatja ennek a függetlenségnek az árnyoldalait, a lemondásait, a fájdalmát és a magányát. Saorise (szorsa) Ronan tehetsége Alcottal és Gerwiggel karöltve olyan Jo-t hív életre, akinél a vásznon szerethetőbb karakter aligha akadt. Persze a történet minden szereplője igazán jó ember, nincs köztük egy alávaló, kisstílű figura sem, de ez a körülmény értő kezekben nem negédességet generál, hanem egy olyan hangulatot, ami két kézzel ránt ki minket a valóságból, be a vászon mögé, és már csúszik is át rajtunk az üzenet.

Ez az üzenet viszont már nagyon személyes, azt veszel ki belőle, ami épp rád vonatkozik (ezért lesz néhány évente újranézhető), mert a film cselekménye maga az élet: egy gazdagon megpakolt, mély érzésekkel és fel-le ívelő életutakkal, veszteségekkel és csalódásokkal felvértezett hullámvasút, mint bárkié. Jo az egyetlen, aki ennél többet jelent, az ő karaktere lép ki a filmből a végén, abban az említett pillanatban ő már nem csak egy March lány, de egyszerre Louisa May Alcott és a neki igazságot szolgáltató Greta Gerwig. Erről szól ennek a gyönyörű történetnek a párhuzamos (meta)befejezése: egyet a nézőknek, egyet a valóságnak, a záróképek másodperceiben pedig mindenki leolvashatja Jo arcáról, hogy melyik a valódi.

10*|10
Respect is not given. It's taken.
29505 levél
Válasz 20.02.05. 13:30 #42457
Germinator
Lol, ahol dolgozom, egy ismert magyar szórakóztató/filmes/játékos/stb. oldal néha felvesz videókat az irodában, és most akarnak egy Birds of Prey gyorskritikát, mivel tegnap látták sajtóvetítésen. Kérdezem az arcot, hogy "na milyen volt", azt mondja, hogy "élete legrosszabb filmje volt" Nemtom, mennyire lesz általános ez a vélemény (RT pontszám még nincs), de ezek után nagyon kíváncsi vagyok
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
23360 levél
Válasz 20.02.05. 09:36 #42456
Peace
Végigszenvedtük mi is hétvégén. Engem ezek a hulladék zenék hoztak le az életről első körben, amik folyamat szólnak. Teljesen kivoltam tőle. Meg az egyszerre minimum 3-an ordítunk is kikészített. Kínszenvedés volt az egész. Teljes döbbenettel olvastam, hogy mindenki elcsöppent tőle. Ha ez egy remek filmélmény, akkor köszönöm szépen, nem kérek az ilyen élményekből! Igazából a film egyetlen aspektusát sem tudnám kiemelni, ami pozitív volt számomra.
"We do not know what we are facing, so we fight as if it was the dark gods themselves...."
1488 levél
Válasz 20.02.05. 09:22 #42455
quervo
Uncut Gems

Aláírom, kellemes meglepetés Sandler, teljesen hiteles, de ha ezért jelölték volna, akkor szinte bárkit, aki normálisan színészkedik, lehetne díjakra jelölni. Nyilván nagy a kontraszt, ami felnagyítja ezt az alakítást, de azért Phoenix és Driver mellé nem kéne rakni. A film is meglepett, elvergődtem a feléig, onnantól meg már érdekelt, hogy lehet még nehezebb a sorsa szerencsétlennek, így egyben sikerült végignéznem. Nekem sajnos ez az "egyszerre négyen beszélünk" stílus nem jött be, majdnem ki is nyomtam az első fél óra után, nem tudom, mi tartott a tévé előtt. A végéig pedig úgy tűnt, hogy mégis jó lesz ez, viszont a végkifejlet annyira nem jött be, hogy teljesen hazavágta az "élményt".
19770 levél
Válasz 20.02.04. 23:10 #42454
LiT
Just Mercy

Nem az első ilyen film ebben a témában (ártatlan elítéltek a halálsoron), de piszok erős tárgyalótermi dráma Michael B. Jordan főszereplésével. A legszomorúbb az egészben, hogy megtörtént eset volt és az FBI tudatosan szemet hunyt az ellenbizonyítékok felett. Nagyon nagy fokon égett abban az időben a rasszizmus. Megható és szomorú film is egyben.

8/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
19770 levél
Válasz 20.01.31. 22:21 #42453
LiT
Uncut Gems /Csiszolatlan gyémánt

Beizzítottam Netflixen. Nagyon meglepett ez a film, én még Adam Sandlertől hasonló alakítást nem tapasztaltam. Ezért teljesen megérdemelt volna egy Oscar jelölést, egyszerűen annyira sajnálja az ember a karakterét és annyira megrázó a vége, ez mind Sandler érdeme. A film maga egy kaotikus, de magával ragadó dráma, ami vagy nagyon betalál valakinél ezzel a már-már improv stílusnak ható koncepcióval, vagy nagyon mellé megy.

8/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
19770 levél
Válasz 20.01.30. 23:19 #42452
LiT
The Gentlemen /Úriemberek

Nem a legjobb Guy Richie filmek körébe tartozik, de ezt a gengszter komédia irányt nagyon érti. A film első felét kicsit laposnak éreztem és súlytalannak a szálak fonogatását, de aztán a közepétől beindult teljesen és jött az a tipikus humor, ami hozzá köthető, valamint a fordulatok. Sajnos valószínűnek tartom, hogy a szinkron is rontott az élményen, borzasztó, hogy Győrben nem lehet eredeti nyelven megnézni. A szereplőgárda szintén fantasztikus volt.

7/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
1488 levél
Válasz 20.01.27. 15:16 #42451
quervo
Ja igen, és megnéztem a Mötley Crüe-filmet (The Dirt). A szokásos formula: egész jó szereposztás, balhé balhé hátán (ezúttal elég nyersen ábrázolva), néha még zenéről is esik szó. Sajnos viszont tényleg csak néha. A Bohemian Rhapsody bevállalt egy elég jól megkoreografált, viszonylag hosszú koncertjelenetet, itt tényleg csak elvétve kapunk ízelítőt abból, hogy mi emelte ki a bandát zeneileg, színpadilag a korban. Nyilván lehet koncertfelvételeket nézni, a film pedig a bulvárra megy rá, de reménykedtem egy kicsit. Glam/hard rock-fanok tegyenek egy próbát vele.
1488 levél
Válasz 20.01.27. 11:35 #42450
quervo
David Lynch kijött egy rövidfilmmel a Netflixen, saját főszereplésével. Egy nyomozót játszik, aki egy gyilkossággal vádolt majmot hallgat ki. What Did Jack Do? címre hallgat, és semmi értelme.
13265 levél
Válasz 20.01.27. 09:47 #42449
McCl@ne
Én nem voltam ennyire hasra esve az 1917-től, de tényleg klassz kis film. A technikai oldal bravúros (de sajnos a film felében teljesen öncélú, amikor viszont nem, akkor nagyon hatásos), drámaként viszont teljesen érdektelen, háborús filmként nemkülönben. De szerencsére egy percig nem unatkoztam és tényleg voltak bámulatos megoldásai, viszont ha úgy nézzük, ahogy pózol (háborús drámaként), akkor ez a Dunkirk után 2-3 évvel édeskevés. Az tudta ugyanezt, meg még minden mást is.
Respect is not given. It's taken.
23360 levél
Válasz 20.01.27. 06:22 #42448
Peace
Dehogynem! Csak nem írunk.

1917 csodálatosan szép volt, csütörtökön beültem rá. És végre nem mellém ültek le az emberek a majdnem teljesen üres teremben!!!!!! Nagyon sajnáltam, hogy Bad Boys 3-at játszanak IAMX-ben ehelyett.
"We do not know what we are facing, so we fight as if it was the dark gods themselves...."
19770 levél
Válasz 20.01.26. 22:46 #42447
LiT
Úgysem olvassa már senki a fórumot.

1917 - Technikai bravúr, minden képkockát élvezet volt nézni, Deakins isten - 9/10

A Hidden Life - Terrence Malick kivételesen forgatókönyvvel dolgozott, az eredmény a hozzá illő művésziesség és közönségtürelmet igénylő filmélnény - 8/10

Color Out of Space - B-kategóriás horror Nic Cage-el és felkavaró jelenetekkel - 7/10

Richard Jewell /Richard Jewell balladája - Nem a legjobb Eastwood film, de földözragadt és érdekes tálalás - 7/10

Dark Waters /Sötét vizeken - Valós történet, vegyipari cégek környezetvédelmi hatásaival szembemenő Mark Ruffalo, Todd Haynes rendezés - 8/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
12650 levél
Válasz 20.01.25. 23:00 #42446
Gobiakos
Jojo rabbit

Nálam és a kedvesemnél is telitalálat! Nagyon eltalált szatíra. Aki teheti, nézze meg éééés ebben az esetben talán nem is kérdés, de eredeti nyelven!
"You don't wanna be my enemy I promise you!"
4234 levél
Válasz 20.01.19. 22:13 #42445
xeLaR
The King
Nem mondanám egy kimondottan jó filmnek, mert nem akar túlságosan korhű lenni, de ahhoz a Shakespeare műhöz se, amiből előszeretettel merít. Azonban nem éreztem, hogy untatna, a szereplői elfogadhatóak, a sztori pedig többé-kevésbé jól lett bemutatva. A legerősebb része viszont egyértelműen a színészi játék. Nekem tetszett...
4/5

Ad Astra
Nem igazán tudom hova tegyem ezt a sci-fit, mert látványilag rendben volt, színészi játék tekintetében is elfogadható, ám a sztori és cselekménnyel vmi nem stimmel. A film nézése közben úgy éreztem, hogy egy "Apokalipszis most" sztorit kapunk az űrben, ami egyfajta komolyságot érdemelne, de néhány erősen megkérdőjelezhető jelenet és viselkedés jelentősen lehúzta a filmet számomra. Az sem segít, hogy lassúnak tűnt a film, és a második fele a történésekhez képest nem túl érdekfeszítő. Egynek végülis elmegy, de nem nagy szám.
3/5
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
19770 levél
Válasz 20.01.16. 23:26 #42444
LiT
Bad Boys for Life /Bad Boys: Mindörökké rosszfiúk

Ez így ebben a formában egy felesleges folytatás. A humor már túlságosan elcsépelt és erőltetett, főleg, hogy minden fél órában Bad Boys főcímdalt éneklik egész kínosan. A film magában élvezhető és komolytalan, de sok a kínos pillanat és a vége is szappanoperába illő, hiába akarja kifigurázni a műfajt és humorral feloldani azt a fordulatot. Egy-két jobb pillanattól eltekintve egy felejthető film.

5.5/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
23360 levél
Válasz 20.01.16. 14:16 #42443
Peace
Terminator: Dark Fate

Megnéztem....de minek??!!! Nem csak, hogy botrányosan szétbarmoltak mindent, de ráadásul totálisan nevetségessé is tettek karaktereket meg úgy nagyjából az egész koncepciót. Szörnyűség. SPOILER
öntudatra ébredt családapa T-800-as és a végtelenül udvarias Rev-9-es...sírok!!! És a védelmező, akit egész film alatt cipelni kell, mert végig megakar halni.....
"We do not know what we are facing, so we fight as if it was the dark gods themselves...."
19770 levél
Válasz 20.01.13. 23:18 #42442
LiT
Underwater /Árok

Huh nagyon átlagos mélytengeri szörnythriller. Nem beszélve arról, hogy a forgatókönyv egyszerűsége és kényelme mindig a szereplők biztonsága mellett játszik még lehetetlen helyzetekben is. Talán a hangulat nyomasztó mivolta tetszett, illetve Beltrami filmzenéje.

5/10
________

Harriet

A főszereplő Oscar jelölése habár számomra kicsit túlzó, talán a téma miatt kapta meg, de kétség kívül Cynthia Erivo vitte a hátán a filmet. A rabszolgasorsról számos minőségibb film készült már, ez nagyon formula volt.

6/10
______

Danger Close: The Battle of Long Tan

Az ausztrálok nézőpontja a vietnami háborúról. Háborús filmhez képest a feszültség nagyon hiányzott belőle és az izgalom.

5/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
19770 levél
Válasz 20.01.12. 00:13 #42441
LiT
Bombshell /Botrány

Egy mozit megér! A szereplőgárda pazar (Margot Robbie, Nicole Kidman, Charlize Theron), a sztori a Fox News-nál történt zaklatási botrányról szól, de azt elég közönségbarát módon prezentálja. Azért azt reméltem, nagyobb súlya lesz a filmnek a végére, de sosem jött az az átütő erő, ami felemelhető a tömegből. Margot Robbie amúgy tök mindegy milyen karaktert játszik, valahogy mindig kibúvik belőle az egyedi személyisége.

7/10
_________

Daniel Isn't Real

Ez egy olyan horror-lélektani thriller, amiről nagy valószínűséggel szinte senki nem fog hallani. A főszereplőnek fiatal korában volt egy képzeletbeli barátja, aki felnőtt korában visszatér, de sokkal sziniszterebb a helyzet egy kettős személyiség koncepciónál. Már az elején felkavaró képsorokkal indul a film és végig meg vannak benne az a nyugalmatlanság. Aztán valahogy átmegy egy body horrorba, ami kicsit kizökkentett. De érdemes megnézni azért.

7/10
_________

Jay and Silent Bob Reboot

Amennyire ki akarja figurázni a reboot jelenséget Hollywoodban, annyira esik áldozatául minden rebootban rejlő tulajdonságnak. Egy könnyed, trágár humorú vígjáték, jó kikapcsolódás, de annak nem több.

6/10
_________

Snatchers

100% Rotten Tomatoes… Nézhetetlen hulladék

2/10
_________

Last Christmas /Múlt karácsony

Ezt karácsonykor kellett volna megnézni, már nem volt hangulatom hozzá. Emilia Clarke itt most egy sajátos személyiséggel rendelkezik, de Paul Feig filmje nagyon is nyálas marad a drámai próbálkozás ellenére is. Főleg az utolsó képsorok, amiktől néha kiborulok.

5/10
_________

Esto no es Berlín /This is Not Berlin

A mexikóiak készítettek egy filmet a 80-as évek fiataljairól, szórakozási lehetőségeikről. Nagyon betalált a hangulata, a zenék és a new wave/post-punk koncertjelenetek, de a film nekem nem volt eléggé fókuszált a téma köré.

6/10
_________

Edie

Túl melodramatikus, de Sheila Hancock alakítása megható és elviszi az egész filmet. A fényképezés szintén gyönyörű, a természet adta magát.

6/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.