Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Filmek - mozi, TV, DVD

»» Filmsarok - mit láttál mostanában?

Filmes beszámolók és értékelések kötetlenül - az ízlések és pofonok völgyében.

1631 levél
Válasz 17.07.24. 23:19 #40798
GeryG
18794 levél
Válasz 17.07.24. 23:17 #40797
LiT
Jézusom, csak a film legnagyobb jelenetét spoilerezted el annak, aki nem látta eddig ...
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
1631 levél
Válasz 17.07.24. 22:19 #40796
GeryG
Megnéztem én is a hétvégén. Végül is nem volt rossz, nem bántam meg, hogy elmentem rá. És mivel nem akarok spoilerezni, inkább törlöm a hsz-em maradékát.
19944 levél
Válasz 17.07.24. 19:48 #40795
Peace
Hétfőn mi is meglessük újra. Vagyis én újra, kedves barátom először.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
18794 levél
Válasz 17.07.24. 19:11 #40794
LiT
Holnap nézem újra, teljesen más mentalitással. Nagyon kiváncsi vagyok 9/10 változni fog-e
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
3308 levél
Válasz 17.07.24. 17:45 #40793
Raistlin666
Bár szigetre elvonulást nem vállalok, de (már a szinte full IMAX kép miatt is) beszerzem majd BD-n és újra nézem otthon. A mozi után azt mondtam ennyi elég volt, de ez a sok lelkes komment annyira behúzott, hogy ne temessem el végleg...meg majd pont ez a Nolan film hiányozzon a gyűjteményből?
32533 levél
Válasz 17.07.24. 16:29 #40792
Creativ3Form
Ne is mond, ugyan ezeket olvasom én is azoktól az emberektől, akiknek nem tetszett és akik széttárták a kezüket, hogy ebben ugyan mi a jó. Míg én most is tisztán emlékszem, ahogy az általad is említett hideg rázás szépen lassan elindult a talpaimtól végig a testemen át, majd az uccsó nagyjából 15-20 percre már a torkomban volt és alig engedte, hogy levegőt vegyek. Még az üdítőm kb. 90%-a is megmaradt, pedig az általában már a film első 30 percében elszokott fogyni. Elképesztően erősen hat ez a film az érzelmekre és az érzékeinkre, már ha valaki rendelkezik olyan szinttel, ami ezt képes felfogni, és nem ragad le a "hát ebben nem történt semmi, szarrá untam magam rajta" fokozaton. Olvasva az ezzel a filmmel kapcsolatos negatív véleményeket, nagyon sok ilyen ember van és a vicc, hogy még ők vannak felháborodva, ha ezt felvetik nekik, és a képembe vágják a "újra beszoptad Nolan nagy semmiét, gratulálok" szövegüket.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
325 levél
Válasz 17.07.24. 14:51 #40791
Ricsi1976
Dunkirk: tegnap este néztük egy barátommal, feleségem nem szereti eme hábirús filmeket. Zseniálus alkotás, történetileg, érzelmileg, megspékelve a hanghatásokkal, amik még most is bennem élnek. A kamerakezelés is profi. Azt kell mondjam az eddigi legmagávalragadóbb háborús film amit eddig láttam és realisztikus. Moziban megnézni kötelező a stílus szerelmeseinek "is".
29258 levél
Válasz 17.07.24. 14:04 #40790
Germinator
SPOILER
Igen, Murphy ott eltunik, mire visszanez ra a srac.

Amugy azt is kurva erdekes sokadik megtekintesnel latni, hogy a kulonbozo idoben zajlo jelenetek milyen vizualis meg egyeb utalasokkal elnek mas jelenetek fele. Aprosagok, de amikor eloszor latjuk a repuloket, ahogy harman, formacioban repulnek, elrepulnek a Moonstone felett a nyilt tengeren, pedig a sajat torteneteben a hajo meg el sem indult Angliabol. Aztan kesobb latjuk amikor a harom repulo elhuz a hajo felett, es Mr. Dawson meg is jegyzi, hogy ezek a legjobb gepek, stb. Nagyon jok ezek a kis reszletek. Leginkabb ott erdekes ez, amikor egymas utan ket Henkel(?) bombazo is jon arra a nagyobb hajora, es az egyik sikon meg az elsovel kuzdenek, mig az erre ravagott masik sikon Farrier mar a masodik bombazot nyusztoli.
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
19944 levél
Válasz 17.07.24. 13:48 #40789
Peace
SPOILER
Amúgy Murphy hátranéz, mikor kikötnek és meglátja a letakart holttestet a hordágyon. Utána jól láttam, hogy a gyerek apja meglátja, majd visszanéz a hordágyra és mire újra felemeli a tekintetét, Murphy-nek már nyoma sincs? Erre jól emlékszem?


Lehet tényleg újra be kellene ülni IMAX-be, mert ilyen moziélményben szerintem nem mostanában lesz újra részem. Hátha ezúttal magammal tudok csábítani valakit, hogy őt is lenyűgözze.

Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
12900 levél
Válasz 17.07.24. 13:33 #40788
McCl@ne
A hideg rázott végig, ahogy olvastam a konkrét jeleneteket így leírva. Ez a film kiszámolt és érzelemmentes? Komolyan, van egy pont szerintem, ahol le kell tenni a tollat és elvonulni a gecibe egy dzsungelbe, teát főzni fakéregből, meg indákból inni és remélni, hogy nem méreg. Aztán 3 év múlva előkerülni, megtisztulva, az egót a dzsungel mélyén hagyva, mert ez így nem pálya, rohadtul félrevezető ez a hozzá nem értés.

Sok helyen olvasom, hogy nem jön át a film a nézőknek teljesen. Mivel semmi extra tudást, vagy érzelmet megélést nem kíván, így csak arra tudok gondolni, hogy nem tudnak elmerülni az élményben. Nem engedik, hogy átfolyjon rajtuk, hogy beléjük marjon. Ez nem Inception, nem Interstellar, ezt itt a pont-pont-vesszőcske, itt már minden a nézőn múlik.
Respect is not given. It's taken.
29258 levél
Válasz 17.07.24. 13:04 #40787
Germinator
Dunkirk

Tegnap megnéztem harmadjára is, mert miért ne... nem hiszem, hogy a közeljövőben egy ennyire hatásos moziélményben lehet részünk, úgyhogy próbálom kihasználni a lehetőséget.

Azok után, amit első megtekintés után írtam, mostanra a helyére került az élmény. Elképesztő teljesítmény abból a szempontól is, hogy mennyire személyes és miniatűr ez a film. Ha végigveszitek a különböző történetszálakat, nagyjából rövidfilmekre jellemző szerkezettel és befejezéssel rendelkeznek, és ez egy több százmillió dolláros nyári blockbuster kapcsán – számomra – példa nélküli.

De valahogy az egész film példa nélküli; az, hogy egy ilyen grandiózus megvalósítás egy porszemnyi történetet takar, az, hogy a filmben történő változások a karakterek közötti legapróbb, viszonybeli átalakulásban merülnek ki (szintén rövidfilmes megközelítés), illetve a narratíva szerkezete, ami, elsőre úgy tűnik, csak a szokásos Nolanes megközelítés, de valójában hozzá képest is szokatlan... ennyi törődést és őszinte kreativitást nagyon ritkán látni egy ilyen tömegfilmnél.

Zalaba Feri az IGN-nél azt írta, hogy nagyon takkra ki van számolva a film, és emiatt mesterkéltté és rideggé válik, de szerintem Nolan megcsinálta a legszemélyesebb, legemberibb filmjét – és mindez azért üt igazán, mert nem úgy van a pofánkba rakva, mint az Interstellar befejezése, hanem szinte észrevehetetlenül – illetve a rengeteg lehúzó kritika azt bizonyítja, hogy sokaknak nemcsak „szinte” észrevehetetlenül. Pár konkrét jelenet:

SPOILER
Tom Hardy, azaz Farrier történetszála annyira minimalista, és igazából semmi másról nem szól, minthogy teszi a dolgát, mégis az egyik legnagyobbat üti a filmben. Ha belegondoltok, ez a szerencsétlen színész egy váll szélességű pilótafülkében ül a film 95%-ban, fején sapka, arcán maszk. Semmi mást nem látunk, csak a szemeit egy picit, és mégis, ez az ember, ez a kurva Tom Hardy képest az egyik legjobb hatást kiváltani belőlem. Nolan pontosan tudja, hogy ez az ember mire képes, és maximálisan kihozza belőle. A befejezés pedig szinte követelte magát, én az első megtekintésnél elhittem, hogy le fog zuhanni, és úgy éreztem, le is kell. Aztán, amikor lerakta, kicsit furcsálltam, de utána megérkeztek a németek. Az az arc, amit ott vág, amikor elvezetik az a film után órákkal is velem maradt. Az égő repülőgép látványa pedig nem is igényel kommentárt.

A másik az Cillian Murphy története, ami kicsit furább szájízt hagy az emberben, mert azt gondolnád, a kis csónak története anélkül is teljes lett volna, hogy valaki egy ilyen idióta balesetben meghaljon rajta, de mégis, ahogy ez az egész lezárul, rávilagít arra, hogy az egész csónakos storyline-nak ez volt az egyetlen igazi lényege, nem a katonák kimentése. Hanem az, hogy a végén Murphy megkérdezi, rendbe fog-e jönni George, mire a szőke srác azt válaszolja, igen. Igazi gyomros ez a pillanat, amihez hasonló nem is nagyon jut eszembe Nolan filmjeiből – nagyon sok gyomros van persze az ő filmográfiájában, de ennyire minimalistán és sallangmentesen megrendezett kevés, talán egy sem (még egy eszembejut azért egy másik mozijából...).


És mindezek mellé a látvány, az a kraft amit ez a stáb beletett ebbe a gigantikus filmbe, és a hangok, azok a hangok... annyiszor meg akarom ezt nézni moziban, amennyire erőmből telik, mert nem hiszem, hogy ugyanezt otthon vissza fogom tudni varázsolni. De minden egyes bombázó süvítés, minden egyes lövés és minden légifelvétel olyan erővel dübörög, amire semmilyen más film nem volt hajlandó az utóbbi évekből. Nolan ódzkodása a CGI-tól nem egy szimpla hóbort, vagy luddizmus, hanem pontosan tudja, milyen különbség van a digitális/számítógépes úton generált és a valódi dolgok között. Szóval tökéletes moziélmény, és annál sokkal több.
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
324 levél
Válasz 17.07.24. 00:55 #40786
CarRoy
Utazók

Te jó ég, hogy ennek a filmnek az előzetese mennyire mást ígért, mint amilyen az elkészült produktum lett! Így a látottak után tisztára az az érzésem, hogy valamiféle bűvésztrükk áldozata lettem, mert a trailer hangulata anno teljesen mást sugallt. Abból kiindulva egy vizuálisan jól festő, izgalmas, akciódús(abb), egy esetleges csavarra felfűzött (az előzetes utolsó mondata nagyon erről árulkodott) filmet várt az ember. Igaz, az már kicsit gyanús lehetett volna, hogy a 2 főszereplőre volt felépítve a teljes kedvcsináló, de biztos hagytak valami meglepetést a mozira is gondolta magában az egyszeri néző. A lefestett sci-fi jövőkép még tetszett is (már amennyire ez látszott, hisz lényegében csupán egy űrhajón jártunk), viszont az, ami egykor csavarnak tűnt egy szimpla megoldás volt, ami már a film első felében kiderült és a 2 szereplős felállás is majdnem teljesen helytállónak bizonyult. Talán ez nem lesz spoiler, de valójában kaptunk egy űrben játszódó, két karakterre kihegyezett romantikus filmet. Persze a környezet és a kialakult szituáció adta ennek az egésznek a pikantériáját, és ugyan átjöhetett volna a kialakult kilátástalanságból valami komolyabb izgalom vagy feszültség is, de a film tónusa miatt mégsem éreztem különösebb súlyát a történéseknek. Azt nem állítom, hogy untam, mert végig kíváncsian figyeltem és vártam, hátha beindul a dolog és érkezik valami fordulat/meglepetés, de az igazi megváltás végül nem érkezett el. Vége poénként pedig még megemlíteném Andy Garcíát; nagyon kíváncsi lennék mekkora gázsi ütötte a markát ezért a szerepért.

Anno moziban terveztem megnézni a filmet, de úgy érzem jól tettem, hogy kihagytam a lehetőséget, mert bizony becsapva éreztem volna magam a vetítésről kijőve. Persze manapság melyik előzetes nem terel és ferdít, de ebben az esetben azt hiszem egy kicsit túllőttek a célon a készítők.
18794 levél
Válasz 17.07.23. 21:17 #40785
LiT
Norman: The Moderate Rise and Tragic Fall of a New York Fixer - Nagyon unalmas, érdektelen és hosszú. Nem ajánlom senkinek sem.
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
19944 levél
Válasz 17.07.23. 17:29 #40784
Peace
Foglaltam Valerian-ra szerdára, de lemondtam róla. Nem örülök, hogy ennyire rosszakat írt róla mindenki, mert nagyon vártam. De akkor majd itthon...
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
18794 levél
Válasz 17.07.23. 17:19 #40783
LiT
Dunkirk

Tegnap néztem IMAX-ben. Az az igazság, hogy úgy érzem, hasonlóképpen jártam, mint Germi. Ez azt jelenti, hogy ez egy kurva jó film, tényleg az egyik legfeszültebb háborús thriller, amit eddig láttam, de nálam az a fajta katarzis érzés, ami az utóbbi Nolan filmeknél teljesen elkapott, az most a Dunkirk esetében nem jött. Nagyon közel állt hozzá, az elején kegyetlenül keményen kezd, illetve a végén is közel volt ez a felemelő érzés, de nem teljesedett ki. Én azt vártam a filmtől, hogy teljesen levesz a lábamról, mint anno a TDK, Interstellar, Inception. Számomra azoknál nem jobb a Dunkirk. Technikai szempontból lehet a Dunkirk a nyerő, de összhatás, élmény, ambiciózusság szempontjából a korábbi filmjei jobban elnyerték a tetszésemet. Emiatt egy olyan csekély csalódás lett, hogy csak 9/10-et érzek. Ami azért furcsa, mert mindenki más szerint ez az évtized legjobb filmje.

A beállítások és a képi világ elképesztő volt, Hoyte Van Hoytema az Interstellarhoz hasonló stílusát éreztem, főleg a repülőgépes jeleneteknél és beállításoknál. Nagy hangulatot adott a filmnek. A feszültség ahogy írtam, már az elején brutálisan jelen volt, de a közepe felé úgy éreztem, mintha leült volna, közben Zimmer zenéje meg folyamatosan felfelé ment egy oktávval és a kettő nehezen jött össze a fejemben. Aztán a végére visszaállt az egyensúly. A parti jeleneteket és a Hardy-s csatát öröm volt nézni. Érdekes módon Zimmer zenéje a film elején nekem eléggé háttérben maradt, most itthon jobban átjön. Az is a közepétől erősödött fel inkább.

Viszont a mozi után sokat gondoltam a filmre és ahogy telik az idő, ill. ahogy hallgatom Zimmer score-ját, egyre jobban késztetést érzek, hogy újranézzem. Kedden ezt meg is teszem, hátha kicsit megvilágosodom jobban.

9/10
_____________

Valerian and the City of a Thousand Planets /Valerian és az ezer bolygó városa

Egyetértek Creával, összességében kicsit unalmas, történetileg kevésbé értékelhető blockbuster. Az az érzésem nekem is, hogy csak látványra mentek, de nekem az is már kicsit sok volt. Ez a színes, CGI-tenger, ezerféle lény, amiket nem lehet komolyan venni, ezek kevésbé állnak közel hozzám. SW-nál működik, itt nem. Meg lehet nézni, de délutánra már alig emlékszem valamire. A Dunkirk ezért is bizonyosodik be, hogy kurva jó, mert azon jelenetek még mindig bennem vannak.

6/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
32533 levél
Válasz 17.07.22. 16:15 #40782
Creativ3Form
Hamarosan indulok és már nagyon várom.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
29258 levél
Válasz 17.07.22. 15:53 #40781
Germinator
(Y)

Ma nézem másodjára. Írok utána mindenképp.
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
12900 levél
Válasz 17.07.22. 15:43 #40780
McCl@ne
Dunkirk
10|10
Telefonról ennyit, menjetek moziba.
Respect is not given. It's taken.
3421 levél
Válasz 17.07.22. 09:05 #40779
Sucee
Amúgy engem nagyon érdekelt (igazából még érdekel is) ez a film, de már trailerek alapján ki is lógott valamiért a két főszereplő, meg ellenszenvesek is teljesen, ez az egy dolog tartott vissza. Én mondjuk nem is értem, hogy ezt a modellcsajt most miért kell filmekbe erőltetni, szerintem semmi kiemelkedő tehetsége nincs hozzá.
'Everyone in Heleus has earned some f*king payback.'
19944 levél
Válasz 17.07.22. 06:18 #40778
Peace
Nagyon vártam, de olyan botrányosan rosszakat olvasok róla a hét eleje óta, hogy totálisan elment tőle a kedvem. "War for the Planet of the Apes", amire inkább kíváncsi lennék, de az is átkerült már a lehető legkisebb terembe Corvinban, CC meg lehetetlen időpontokban vetíti szerdán...
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
32533 levél
Válasz 17.07.22. 00:57 #40777
Creativ3Form
Valerian és az ezer bolygó városa

Hát...szóval...nem estem hanyatt.
A látvány és a képi világ elképesztő, az akció jelenetek terén pedig kreatív ötletek és remek megvalósítások vannak, plusz helyenként a zene is pompás...de így kb. ennyi. A történet sablonosságával és kiszámíthatóságával még nem lett volna problémám, de maga a tálalás olyan sokszor laposodik el és válik unalmassá, hogy a végére majdhogynem teljesen kizökkentett az egészből. Sokszor mozgolódtam a székemben, pedig az egy hete meglesett Majmok Bolygója: Háború sokkal de sokkal lassabb tempójú, de ott még sem "fáradtam el" egy másodpercre sem. A két főszereplő próbál nagyon stílusos és poénos lenni, de csak nagyon ritkán jön össze nekik és ez főleg Dane DeHaan-ra igaz, aki az utóbbi évek egyik legnagyobb félre castingja lett. Nem tudom mit látott benne Besson a próbafelvételek alatt, de fájdalmasan hiteltelen a szerepben, ennek köszönhetően pedig majdhogynem totál megöli a kémiát közte és Delevingne kisasszony között. Aki egyébként nem volt rossz, róla pl. elhittem, hogy a karaktere szerelmes Valerianba, de a DeHaan által megformált Valerianról már egyátalán nem, hogy ugyan ezt érzi Delevingbe karaktere iránt.
Összességében tehát nem mondom, hogy megbántam, de ettől függetlenül a látványt leszámítva, nálam sajnos csak ritkán működött igazán a film. Ha felcsigáztak az előzetesek, adjatok neki egy esélyt, de ha más filmek is a vannak még a listátokon, amit meg akartok nézni a hónapban, akkor előbb azokat nézzétek meg. Kivéve, ha benne van a Baywatch, mert akkor inkább nézzétek meg ezt kétszer egymás után.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
12900 levél
Válasz 17.07.21. 17:40 #40776
McCl@ne
Két régebbi film, mindkettő kurva jó, hátha valaki még nem látta, vagy igen, csak ideje újranézni:
Miami Vice - rendezői változat
Szindbád, ami szerintem az egyik legjobb magyar film
Respect is not given. It's taken.
18794 levél
Válasz 17.07.21. 10:42 #40775
LiT
Nagyon fura ez a vélemény Nem tudom eldönteni most, hogy kurva jó (Nolan legjobb rendezése), vagy csalódás kicsit. Pontszámot tudsz rá mondani?
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
29258 levél
Válasz 17.07.21. 10:31 #40774
Germinator
Dunkirk (no spoilers)

Abszolút megértem azokat, akiknek nem jön be a film, vagy akiknek kifejezetten csalódás. Én sem úgy jöttem ki a moziból, mint mondjuk az Inception vagy Interstellar után, hogy egyből benned van az érzés, hogy bazzzeg ez ledöbbentett, ez valami elképesztő, stb. És szerintem ez a film nagyon sokaknak mellé fog menni – valamilyen szempontból ez rám is igaz, bár nem úgy értve, hogy nem tetszett. De valami egészen másra számítottam.

Ami tök érdekes, mivel az előzetes kritikák nem egyszer megfogalmazták, hogy ez nem egy szokásos Nolan-film – viszont ez elég sok mindent jelenthet, lássuk be. Nekem is volt egy előzetes elképzelésem, hogy mitől lesz ez más: tudni lehetett, hogy minimális párbeszéd van a filmben. Ettől más? Valószínűleg igen, ettől is, hiszen korábbi filmjei híresen tele vannak tömve expozicionális párbeszédekkel és monológokkal. Azt is tudni lehetett, hogy először csinál valós eseményeken alapuló filmet. Szóval sok jel utalt arra, hogy mitől lesz ez más film, mint amit tőle megszokhattunk, de így is totálisan rossz elvárásokkal ültem be a filmre. És szerintem ez lesz az, ami sokaknak elrontja majd.

Szerintem nagyon kevés kétség férhet ahhoz, hogy a Dunkirk Nolan legjobb rendezése.

Ezt teljesen komolyan mondom. Ez iskolapéldája egy iszonyat jó rendezésnek; olyan, mintha Nolan erőt vett volna magán, és tudatosan kijavított volna mindent, ami kapcsán az előző filmjeiben kilógott a lóláb.

A Dunkirk Nolan legletisztultabb, leginkább lényegretörő, sallangoktól mentes filmje. Ez a filmje a legkevésbé hatásvadász, és ez a filmje a legegyszerűbb. Szinte minden szempontból. És igen, ennek az egyszerűségnek és letisztultságnak elemi része a párbeszédek mellőzése. Viszont nem ez az, ami igazán megkülönbözteti korábbi filmjeitől, hanem egy másik, alapvető filmes fogás mellőzése: a történet.

Ugyanis ennek a filmnek nincs olyan klasszikus értelemben vett története, mint amit általában nyári filmektől, vagy akár pont Nolantől megszoktunk. Barátaimmal agyaltunk azon, hogy amikor az Inceptionről annó kijöttünk, a hatás azért volt sokszorosa annak, mint tegnap, mert a konkrét cselekmény, a történet, az, hogy a film az első órában tálalta a téteket, részletesen, aztán backstory-t adott a főszereplőkhöz, és aztán ezeket összekötötte, szóval ez sokkal tisztábban és érthetőbben tud hatni mindenkire. Itt viszont ilyen típusú történet nem volt. Ez a film nem egy történet, ez szituációk sorozata. Természetesen eljut A-ból B-n keresztül C-be, még mielőtt félreértenétek. De ez az utazás sokkal „üresebb”, sokkal egyszerűbb és sokkal sokkal egyértelműbb, mint bármelyik hasonló filmben. Talán segíthet annak megértésében, hogy mit gondolok, ha feltesszük a kérdést, hogy az Inceptionben mi a cél? Az, hogy a főszereplő hazajusson. Ez azonban magával ránt különböző más cselekmény-elemeket (a hazajutás nem abból áll, hogy hazamegy, mert ennek vannak előfeltételei – inception létrehozása Saitonak, megküzdeni saját magával stb.). A Dunkirkben mi a cél? Az, hogy a főszereplők hazajussanak. És semmi több; nincs mögötte, előtte, utána semmi. Erre értem, hogy ez a történet sokkal „üresebb” és tisztább.

Épp emiatt teljesen máshogy hat rád a film, mint amit azt megszoktunk. És itt jön a másik dolog, amire az emberek nagy része rosszul fog felkészülni: az akciók.

Nolan már A sötét lovagban is, de főleg az Interstellarban gyakorolta ki rendesen, milyen egy lassú akciójelenet. Gondoljunk a TDK autósüldözésére: hosszabb snittek, nincs zene, utcai, KRESZ-szabályos sebesség. A vágás lassan hagyja a tempót, kellő pillanatokban begyorsít, de általánosságban összehasonlíthatatlan mondjuk egy Bourne-film akciójeleneteivel. Nolan ezt a mesterséget nagyítja itt fel százszorosan: aki gyors vágatú, dübörgő zenére táncoló jelenetek hadát várja el a filmtől, nagyon meg fog lepődni.

Szerintem ezeken a dolgokon én is meglepődtem, ezért lesz muszáj újra megnéznem. Hullámokban tör rám, hogy mit érzek, de tegnap közvetlenül a mozi után teljesen üres maradtam. Viszont ahogy telik az idő, egyre több jelenet rémlik fel, egyre több konkrétum, és egyre inkább összeáll a kép, hogy Nolan milyen filmet is szeretett volna csinálni. Teljesen mást, mint amit előzetesen hittem.

És egy kis konkrétum: Tom Hardy története a filmben valami elképesztően brutálisan hatásos – ez az érzés már ma reggelre is kialakult bennem. De ez sem a pofádbarobbanó akció, vagy a csavaros cselekmény miatt, hanem valami nagyon alattomosan meghúzódó, minimális elem miatt, amit nagyon nehéz megfogalmazni. És még nagyon sok olyan személyes történet van a filmben, amit ugyanígy a napokban újra fel fogok fedezni, ebben biztos vagyok.

Nagyon nem szokványos Nolan-film, nagyon nem szokványos nyári film, nem szokványos háborús film – összességében egy nagyon szokatlan film. És Nolan legjobb rendezése.

Ha újranéztem, még írok. Most csak ennyi.
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
19944 levél
Válasz 17.07.21. 10:29 #40773
Peace
Annak meg aztán végképp nem, valóban.

De ha belegondolsz, akkor ez egy jó pont is lehet a film és Nolan javára. Még ha rám nézve szomorú is.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
3308 levél
Válasz 17.07.21. 10:24 #40772
Raistlin666
Ahogy annak sem volt jelentősége, hogy melyik vh. is folyik éppen a szemed előtt?
19944 levél
Válasz 17.07.21. 09:28 #40771
Peace
Mindez mondjuk ilyen formában teljesen érthető is. Engem mondjuk nem zavart, hogy nincs egy adott főhős, akiért izgulhatunk SPOILER
bár számomra Farrier valahol az volt
. Ez a "nem rendes film" valahol mélyen bennem is megfogalmazódott, de egyszerűen annyira magával ragadott és annyira letaglózott, hogy nem is tulajdonítottam neki nagyobb jelentőséget. Valójában igazából semmi jelentőséget.
SPOILER
A fa kapu mögé bújásnál mondjuk én is kicsit húztam a szám és nem tudtam hova tenni a dolgot. Izgalomfokozásnak mondjuk nem rossz, csak taktikai szempontból elég sovány kivitelezés.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
3308 levél
Válasz 17.07.21. 08:34 #40770
Raistlin666
Elnézést a csonka benyögésért, de erre aludni kellett egyet. Ráadásul utána is akartam nézni 1-2 dolognak. Egy ilyen filmet nem akartam csípőből kritizálni és valamiféle zavaros nyafogást idekenni (remélem így már nem az lesz a vége).

Előre bocsájtom, hogy már este sem írtam hogy rossz film lenne a Dunkirk, de nekem ez nagyon messze van a mestermű fogalmától.
Egy rövid bekezdésben vázolnám a fő problémám azoknak akik nem látták, de a többit csak a megtekintés után javasolnám.

Szóval számomra ez nem volt egy rendes film. Nehezen megy a megfogalmazása, de valahogy úgy éreztem egy idő után, mintha egy History Channel sorozat idevágó része futna, viszont narráció nélkül. Cserében egy kicsit személyessé téve néhány statiszta sorsának követésével. Ez lett volna csak a cél? Akkor tökéletes siker (és bizony az is lesz vastagon)! De én egy ilyen különleges rendezőtől sokkal több tartalmat, eseményt és rendes szereplőket, nem pedig egy vázlatos tablót vártam volna el a kutyult idősíkok mögé elrejtve. Persze lenyilatkozta Nolan, hogy ez nem háborús film. Viszont akkor aminek szánta ("suspense"/"survival") abban nekem csak egy ideig működött.

ÉS AKKOR IDE MÁR CSAK A FILM UTÁN TÉVEDJETEK:

SPOILER
Mert miről is szól a film konkrét cselekménye? Egy dogfight 3+2 vadász és 1 bombázó főszereplésével ( a megvalósítás letaglózóan szép ezt nem lehet elvitatni), néhány katona (igen szerencsétlen) sorsának követése és egy sétahajó legénységének hősies mentőakciója. Elég kellene hogy legyen. És az egyik felem egyet is ért. Nem kell ide még egy túlzóan monumentális szuperprodukció. Így is közelről csaphat képet bennünket a háború hangulata. Átélhetjük az eseményeket a kisember szemével.
...
Elkanyarodok, talán túl messzire is (nem úszom meg a végén a zavaros jelzőt). Bruce Wayne tehetetlenül szemléli a pusztulást miközben Superman titánként harcol és romba dönti Metropolist. Zseniális nyitás volt ez számomra tavaly! De az egész filmet nem akartam volna tehetetlen szemlélőként végignézni.
...

Keresem közben a rendesen megfogalmazható okokat a fanyalgásomra. A szereplőket nem is igazán érzem fontosnak. Csapódnak a bombák és dörren a torpedó a becsapódás pillanatában. Zseniális kamera beállításokon látom ahogy süllyednek a tengerészek a hajóval együtt. Érzem mennyi ember élet forog éppen kockán. Igen ezek a jelenetek (néhány perc/pillanat?) jól működnek. De utána nincs akiért tényleg szorítsak a fennmaradó időben. Láttam már ilyen jeleneteket (lehet túl sok volt a háborús doksi az elmúlt 30 évben) sokszor. De nem értem miért kell ugyanazt néznem harmadik alkalommal a film során. Gyorsul a "zene" és sokadszorra már nem lep meg ugyanaz (hiába is sulykolja az ütemes zaj erősödése).
Itt aztán beugrik hogy mire váltottam jegyet! Mad Max (ezért mit kapok majd) koncepció ez kérem szépen csak a karakterek helyett némi pátoszt tálaltak mellé. Mert nagy sztori ott sem volt, de még sok beszéd sem. Volt viszont egy olyan szótlan hős aki felépíti magát 1 perc alatt és nem is kell csak makognia onnantól, mi mégis izgulunk érte/vele az utolsó pillanatig. Itt nekem sajnos (nyilván az én szegénységi bizonyítványom) nem volt kiért.

Bónuszként nem bírok magammal és nevetséges dolgokon kukacoskodni fogok. Karpaszományos fotel veteránként a sárga orrú ME-109 adja magát, de Nolan itt nagyot mentett reflexből. Ugyanis a sárga orrfestés csak az angliai csata kezdete után lett bevezetve, de ezt valóban érthető módon a kevésbé militáns nézők kedvéért használták a könnyebb megkülönböztetés miatt (szóval ezért nem vonok pontokat . Sőt azért sem fogok, hogy a német pilóta véletlenül sem próbálkozik magasságot nyerni és leborítani (alap menekülési mód volt a német gép jobb zuhanási jellemzői miatt) mivel nem ismerjük a tapasztalati szintjét és a gép állapotát sem .
Ahol már rezeg a léc, az a Stuka lelövése egy csak vitorlázni képes Spitfire nyergéből.
Na jó ha újra olvasom akkor itt sajnos levertük a lécet.
Aztán ott az ominózus (többször is végigélhető) HE-111 bombázás és annak lelövése. Feltehetőleg elmebeteg/hithű náci/vak legénység vezette szerencsétlen gépet. Ugyanis a bombák ledobása után még fordulózni kezd egy vadászgéppel a seggében, ahelyett hogy eliszkolni próbálna.
De a kedvencem (leszállva az egyébként tényleg zseniálisan fényképezett/komponált légi harcokról) az első jelenet. Adott a nyílt utcán bandukoló 4 angol katona akik hátulról kapnak egy pár lövést. Erre nem a rövidebb utat választva rohannak és fordulnak be a sarkon, hanem a tűzvonal közepén szemben álló és vagy 2 méteres fa kapunk akarnak átmászni. Majd miután (természetesen) csak egyikük jut át, a szerencsés katona azok után is a fa kapunak vetett háttal várja a golyókat miután már az egyik felét szitává lőtték (segítek, egy lépésre tőle már fal volt a fedezék). A túlélő srác nem volt teljesen zöld (figyelembe véve a sztoikus nyugalmat a rengeteg hulla mellett is), de isteni csoda ha ilyen hozzáállással eddig el tudott vergődni.



Pontozást nem szeretnék. Nekem teljesen mellément és nem is akarom újra látni egy jó ideig. De nagyon is értem, hogy mások ( a nagy többség) miért dicséri. Őszintén sajnálom magamat, hogy csalódtam tegnap este.






19944 levél
Válasz 17.07.21. 05:40 #40769
Peace
Na mesélj!
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
19944 levél
Válasz 17.07.21. 05:39 #40768
Peace
Nem, ennyire nem vészesen rossz a helyzet. Valamiért az első előzetes alatt megláttam azokat a nevetséges alakú rohamsisakokat és nekem az ugrott be, hogy én ilyet az első vh-ban láttam és onnantól én elkönyveltem ezt a filmet, hogy akkor játszódik. Igazából az árulkodó jelek ellenére sem néztem utána (pedig nem kicsit kellett volna ezek szerint), hogy hogy rohadtul nem voltak ilyen repülők, rombolók, tengeralattjárók meg torpedók, csak a második vh idején.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
12900 levél
Válasz 17.07.20. 23:46 #40767
McCl@ne
Egy néhány mondatos indoklással ha megerősítenéd ezt a toborzást, az biztos megkönnyítené néhányak dolgát
Respect is not given. It's taken.
3308 levél
Válasz 17.07.20. 23:12 #40766
Raistlin666
Na akkor nálam lehet gyülekezni a Dunkirk (IMAX de teljesen mind1) NEM mestermű csoportba! Komolyan kíváncsi leszek bárki csatlakozik e innen...
18794 levél
Válasz 17.07.20. 22:42 #40765
LiT
Ez komoly?
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
19944 levél
Válasz 17.07.20. 22:33 #40764
Peace
A németek által feltalált IMAX-ben nagy valószínűséggel csak echte árják ülnének.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
19944 levél
Válasz 17.07.20. 22:30 #40763
Peace
Ez valóban csúnyán be lett nézve. Akkor így már érthető, hogy miért akart mindig megbuktatni a töri tanár. Mind1, úgyis németül tanultam, azért nem értettem mi folyik az órán.
De ettől eltekintve az én tudatlanságom nem befolyásolja a film érdemeit.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
265 levél
Válasz 17.07.20. 21:55 #40762
Krieger
Jah mert a németek biztos nem tudták volna feltalálni az IMAX-et...

A franciák kicsit összezavartak,nem?
Heil Kaiser!


18794 levél
Válasz 17.07.20. 21:37 #40761
LiT
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
12900 levél
Válasz 17.07.20. 21:28 #40760
McCl@ne
Melyik világháború?
Respect is not given. It's taken.
19944 levél
Válasz 17.07.20. 20:31 #40759
Peace
Dunkirk (IMAX):

Igazából keresem a szavakat rendesen...Nolan sikeresen tette olyan szinten emberközelivé az Első Világháború borzalmait földön, vízen és levegőben, ahogyan eddig még senkinek nem sikerült. Zimmer mesterien megkomponált muzsikájával pedig olyannyira adagolta a feszültséget, hogy több alkalommal azon kaptam magamat, hogy majdnem letépem az alkaromat a másik kezemmel. Leírhatatlan élmény, melyet szívem szerint csak és kizárólag IMAX-ben vetítenék. Ilyen technológiával forgatták, ilyen terembe lett szánva! Ezidáig még soha nem tapasztalt látványorgia és a hanghatások egyszerűen belepaszíroznak a fotelba!!! Komolyan mondom, ha tehetitek, mindenképpen jussatok fel az Arénába és IMAX-be nézzétek!!! A magamfajta filmbolond számára ez a 106 perc maga volt a mennyország, ha tehetném, most azonnal nézném is újra! Az end credits alatt egyszerűen csak ültem és vigyorogtam mint a tejbe tök, ténylegesen fülig ért a szám.
Abba pedig még belegondolni is félelmetes, hogy valahol ezen derék fiúk és férfiak is közrejátszottak abban, hogy egy ilyen világban élhetek, melyben beülhettem egy ilyen MESTERMŰRE.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
18794 levél
Válasz 17.07.16. 22:02 #40758
LiT
The Zookeeper's Wife /Menedék

Elég műnek és hatásvadásznak tűnt helyenként, de egy érdekes 2. világháborús szálat mutat be kicsit felejthető módon. Az ilyen témájú filmekhez semmi különlegeset nem ad a formulához.

6/10
__________

The Exception

Ez viszont egy stílusos 2. világháborús romantikus thriller. A kor hangulata teljesen átjött, a színészek nagyszerűek. Kicsivel jobban tetszett, nem volt annyira giccses és érdekesebb is volt, mint a Zookeper's...

7/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
12164 levél
Válasz 17.07.16. 18:11 #40757
Gobiakos
Engem nem annyira talált el a Firebase. Most fejeztem be nemrég, de nem sokkolt annyira, mint vártam, csupán vizualitásában. Abban viszont... uh! Épp uszonna közben álltam neki, én állat!
19944 levél
Válasz 17.07.16. 12:19 #40756
Peace
The Mummy (2017):

Ez ritka nagy hulladék volt. Nem is vártam mondjuk semmit, de azért egy közepesen **ar film csak kerekedhetett volna belőle, de még az sem. Tömény unalom, nem történik szinte semmi a játékidő 80%-ban, amikor meg igen, az is botrányos. Ez így elég silány Dark Universum indítás. Remélhetőleg valami nagyjából értékelhetővel rukkolnak elő legközelebb, mert ezt így ebben a formában kár volt elkészíteni.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
18794 levél
Válasz 17.07.15. 22:55 #40755
LiT
Going in Style /Vén rókák

Nem volt ezzel olyan nagy gond. Egy mozit nem ér meg, de otthoni nézésre rendben van. Semmi érdekeset, különlegeset nem hoz, habár egy tapasztalt szereplőgárda van mögötte.

6/10
_________

To the Bone

Valóban egy nagyon csúnya mentális betegség az anorexia. Lily Collins elképesztő munkát végzett ezért a szerepért, hatalmas dicséretet érdemel. Egy érdekes, szomorú betekintés ebbe a problémába.

7/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
19944 levél
Válasz 17.07.15. 22:43 #40754
Peace
Gifted:

Amerika Kapitány ezúttal az unokahúga jogi felügyeletéért küzd. Az utóbbi idők legnagyobb meglepetése! Vicces, felemelő, megható. Mary pedig már az első jelenetnél belopta magát a szívembe. De Fred akkor is a legnagyobb forma. Csak ajánlani tudom, kicsiknek és nagyoknak egyaránt.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
29258 levél
Válasz 17.07.15. 21:01 #40753
Germinator
Pokember ujrazva, tovabbra is kiraly. Most pedig irany a Majmok bolygoja
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
19944 levél
Válasz 17.07.15. 20:45 #40752
Peace
To The Bone (Netflix):

Nem egyszerű a Netflix új drámája. Igazából el sem tudjuk képzelni milyen lehet ezzel a betegséggel együtt élni. Tisztában vannak vele, hogy meghalnak, ha nem esznek, mégis akár egyetlen plusz kalória bevitele ijesztőbb gondolat még a halálnál is. Nem is tudom elképzelni hány százalékuk juthat megfelelő kezeléshez és annak is hányada jár sikerrel. Gondolom van olyan helyzet, ahol az élni akarás önmagában nem segít, akkor is kudarcot vallhat az ember. Nyugodt szívvel tudom ajánlani, bár néhány jelenet picit sokkoló lehet, ezt ki is írják a film elején.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
32533 levél
Válasz 17.07.15. 18:16 #40751
Creativ3Form
Lázadás helyett Forradalomat akartam írni.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
32533 levél
Válasz 17.07.15. 17:57 #40750
Creativ3Form
A Majmok Bolygója: Háború

Tökéletes lezárása egy fantasztikus előzménytrilógiának! Aki csalódott picit a Lázadásban mondván, a második felére túltoltak benne pár dolgot (én is ezek közé az emberek közé tartozom), az most megnyugodhat...ezúttal minden a helyén van.Talán csak egy apró kis momentum volt, ami miatt csóváltam a fejemet, de nem olyan szinten, mint a Lázadás lóháton, két gépfegyverrel a kezemben jelenetén.
A film tempója bár lassú, de cseppet sem unalmas. Remekül van felépítve az egész, erős és hihető érzelmekkel van megtöltve a jelenetek többsége, és egyátalán nem válik hoiteltelenné vagy nevetségessé csak azért, mert a majmok vannak a középpontban. Bár sztem az érzelem már az előző részeknél is remekül működött, de itt most még erősebbé vált az egész. Emellett az operatőri munka és a látvány elképesztő, most lettek a legjobbak a CGI majmok a trilógiában. A lezárás is kielégítő, a színészi munka pedig újfent parádés. Harrelson nem lóg ki és az előzetes félelmek ellenére, nem egy egydimenziós, töltelék karakter, hanem bizony hihető és erős motivációval rendelkezik. Andy Serkis pedig minimum egy Oscar jelölést érdemelne Caesar miatt, ugyan is egy annyira sokrétű, komplex karaktert hozott össze a három rész alatt, hogy le a kalappal előtte. Az akadémiát ismerve, valszeg szarni fognak rá, de én azért reménykedem. Huh...köszönöm Matt Reeves, nem okoztál csalódást. Pontosan azt kaptam, amit már a Lázadás után vártam. Jó kezekben van nálad az új, külön álló Batman film.

9.5/10
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
19944 levél
Válasz 17.07.14. 11:01 #40749
Peace
Nekem rohadtul tetszett a Firebase!!! SPOILER
Az anyagi világot mentális erővel formázni, az nekem nagyon bejött!
Mindehhez társult egy zseniális hangulat és remek rendezés is!

A "Dawn of the Planet of the Apes"-et én is újranéztem szerdán este és így konkrétan kimondottan kellemes volt, nem sokra emlékeztem belőle, csak pár részletre. Ha ennél erősebb lett a folytatás, akkor már kíváncsivá tettek. Csak sajnos 20.-án két filmet nézek moziban, így nem feltétlenül kellene erre is befizetnem magamat...
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.