Mi mindenre jó a VR? Lehet sportjátékokat készíteni rá, lehet lövöldözni benne, esetleg logikai feladványokat megoldani. Arra is van példa, hogy ügyességi játékokat irányíthatunk újszerű formában. Illetve ne feledkezzünk meg a nem feltétlen játéknak minősülő VR-élményekről sem. Mindegyik felsorolt műfajra lehet hozni több példát is. De várvédős játékból egyelőre kevesebb van a piacon – legalábbis VR-játékok terén. Ezt az űrt próbálja meg betölteni játékával az ISVR stúdió, bár az Animal Force elsősorban inkább a kicsiknek szól.
Az Animal Force története – és úgy általában a lényege – egészen röviden összefoglalható: meg kell mentenünk a Földet az idegen lényektől. Na akkor ezt most bontsuk ki egy picit jobban! Az idegenek egyetlen űrhajóval érkeznek a bolygóra, amelyből aztán különböző helyszínek felett lebegve elkezdik eregetni a robotokat a felszín felé. A robotok mindig egy vagy több előre megadott útvonalat követnek, nekünk pedig a Föld védelmezőiként meg kell állítanunk őket. Ha már az űrlények is egyetlen űrhajóval jöttek, úgy illik, hogy mi is egyetlen hajóval szálljunk szembe velük. Ez a hajó lesz a PlayStation Move kontroller, amelyből a védelmet irányíthatjuk. Ezt pedig ezúttal különböző lebegő állatok jelentik. Bármennyire is furcsa látvány, a játékban valóban pandamacikat, orrszarvúkat, madarakat és más állatkákat kell kipakolnunk az ellenséges robotok ereszkedési vonala mentén. Ezek aztán különböző támadási technikákkal pusztítják a gaz ellent.
Ha egy helyszínen megakadályoztuk a földre szállást, az idegenek odébb vonulnak, mi pedig repülhetünk máris utánuk. Persze idővel egyre nehezebbé válik a dolog, hiszen egyszerre több robotot engednek a szabadba, később már olyanokat is, amelyek akár vissza is lőnek ránk. Ezért nekünk is okosan kell menedzselnünk a rendelkezésünkre álló állatkákat, kiaknázva azok egyedi képességeit. Van például olyan is, amely maga (és a közelében lévők) köré védőburkot von. A pályákon egyébként időnként felbukkanó csillagokat is gyűjtögetnünk kell, hogy azért legyen valami egyéb is, amire figyelünk.
Az Animal Force játékmenete néhány perc alatt könnyen kiismerhető, az első pályákon nem is tartogat lényegében semmi kihívást. Később ugyan nehezedik, de végig megmarad egy könnyed, egyszerű játéknak. Ez elsősorban azért van, mert az egészet inkább a fiatalabb gyerekeknek találták ki, mintsem a felnőtt játékosoknak. Ezért is szerepelnek egyébként egész cuki állatok mondjuk felfegyverzett drónok helyett. A grafika is egész rajzfilmszerű, se nem csúnya, se nem szép. Valójában az Animal Force nagyon hamar a feledés homályába veszne, ha éppenséggel nem VR-játék lenne. Persze milliós eladásokat így is aligha fog produkálni, de ha mondjuk azon töprengenék, milyen VR-játékot vegyek a gyereknek (miután a Mosst már oda-vissza kipörgette), akkor lehet, hogy erre esne a választásom.