Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

RICO

RICO próbakör a gamescomon

Cel shaded grafikájú kooperatív lövölde érkezik hamarosan.

2018.09.10. 23:28 | szerző: GeryG | Előzetes

Emlékeztek még a XIII-re? Bár a Ubisoft akciójátéka (amely az azonos című képregényen alapult) még 2003-ban, vagyis másfél évtizede jelent meg, máig az egyik legemlékezetesebb cel shaded grafikájú játéknak számít. Ami már csak azért is érdekes, mert akkoriban nem aratott akkora sikert, hogy a francia kiadó (vagy bárki más) elkészítse a folytatást. A 2011-es kalandjáték-átiratot ne tekintsük annak inkább. Sajnos az idei gamescomon sem lepett meg senki egy második rész, remake vagy reboot bejelentésével, de kaptam helyette egy RICO-t.

RICO próbakör a gamescomon

A RICO egy cel shaded grafikájú kooperatív FPS, amelyet volt szerencsém kipróbálni Kölnben. A játékról először idén tavasszal lehetett hallani, de személyesen belekóstolni meglepően szórakoztató élmény volt. Kooperatív lövöldével lassan tele a padlás, így ebben a műfajban is egyre nehezebb kitűnni a tömegből. Szerencsére a Ground Shatter stúdió a jelek szerint sok rock’n’roll muzsikát hallgathat, mivel követik a „keep it simple” elvet. A RICO semmi kimondottan extrát nem tartogat, mégis képes végig szórakoztató és izgalmas maradni. A játékban ugyanis véletlenszerűen generált pályákat kell egy társunk oldalán megtisztítanunk a bűnözőktől – mivel mi egy nyomozópárost alakítunk. Ehhez többféle fegyver áll rendelkezésünkre, kiegészítve néhány gránáttal és persze a csapatmunkával. A próbakör során egy lengyel újságíróval ültünk le a játék elé, és egy-két perc elteltével már olyan összeszokott csapatként haladtunk szobáról szobára, mintha minden nap ezt csinálnánk. Egyikünk fedezte a másikat, amíg az egy jól irányzott mozdulattal berúgta a szoba ajtaját, majd rontottunk is be, ki jobbra, ki balra célozva, és már aprítottuk is az ellent. Ha netán valamelyikünk elszámította volna magát, és lenyomta a túlerő, akkor a másik rögtön ott termett, hogy segítsen neki. Időnként egy-egy bombát is meg kellett találnunk, majd az időzítő lejárta előtt hatástalanítanunk. Mondanom sem kell, mekkora röhögés volt a standon, amikor egyetlen árva másodpercen múlott, hogy nem tudtuk lekapcsolni, és mindketten meghaltunk.

RICO próbakör a gamescomon

A RICO több játékmódot is kínálni fog, így a fent leírt mellett lehetőségünk lesz a klasszikus horda módot is kipróbálni. Ebben az ellenség soha véget nem érő hullámait kell minél tovább visszavernünk, ami legalább olyan szórakoztató volt, mint bombát keresgélni. A hangulathoz pedig egyértelműen a cel shaded grafika adta a legtöbbet, mivel az egész élmény egy képregényhez hasonlított leginkább. Az irányítás is pofon egyszerű volt, pedig én nem vagyok híve a kontrollerrel FPS-irányításnak. Mégis hamar ráéreztem az ízére, és onnantól nyoma sem volt a máshol elég frusztráló célzási nehézségeknek.

RICO próbakör a gamescomon

A RICO online és helyi kooperatív módot is kínál, így a maga könnyedsége révén akár egy házibuli egyik szórakoztató kelléke is lehet. Mert nemcsak játszani volt élmény, de külsős szemlélőként is végig ment a másik zrikálása, ha épp úgy dobta el a gránátot, hogy azzal a társát is taccsra tette. A megjelenés elméletileg már nincs messze, a játék a tervek szerint még idén megérkezik a Steamre. Konzolokra később várható. ■

RICO próbakör a gamescomon
RICO próbakör a gamescomonRICO próbakör a gamescomonRICO próbakör a gamescomonRICO próbakör a gamescomonRICO próbakör a gamescomonRICO próbakör a gamescomonRICO próbakör a gamescomonRICO próbakör a gamescomonRICO próbakör a gamescomonRICO próbakör a gamescomon
RICO
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
RICO

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló