25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

The Beast Inside – rettegés a gamescomon

Az idei gamescom nem feltétlenül a horrorjátékokról szólt, de azért így is akadt néhány ebből a műfajból is. A The Beast Inside pedig a jobbak közé tartozott.

Írta: GeryG 2 hozzászólás

Amnesia, SOMA, Layers of Fear, Outlast. Csak néhány az általam tesztelt horrorjátékok közül, amelyek a maguk nemében mind remekművek voltak. Jövőre talán egy újabb címmel gazdagodhat a fenti (egyébként nem teljes) lista, amennyiben az Illusion Ray Studio új játéka időben elkészül – és még tesztpéldányt is kapunk belőle. A The Beast Inside-ról van szó, amellyel első ízben a gamescomon találkoztam. Először nem is nagyon tudtam, hogy pontosan mire számítsak, de az első néhány perc után már láttam, hogy ez egy nekem való játék lesz.

The Beast Inside – rettegés a gamescomon

A The Beast Inside története egyszerre két idősíkon fut. Egyrészt a CIA kódfejtőjét, Adamet irányíthatjuk benne, aki párjával egy hegyi kis házikót vásárolt magának, hogy ott picit visszavonultabb életet élhessenek. Valamikor a hidegháború idején járhatunk, vagyis még nincsenek mobiltelefonok, nincsenek modern felszerelések, legfeljebb egy diktafon és zseblámpa lehet segítségünkre. Adam a beköltözés során épp a padlásra cipeli fel a karácsonyi dekorációt rejtő kartondobozt, amikor odafent egy titokzatos ládikóra lesz figyelmes. Miután sikerült kinyitnia a kódzárat, egy kopott naplóra lel, amelyet a ház egykori lakója, egy bizonyos Nicolas vezetett még az 1800-as években. Ahogy Adam elmélyül a naplóban, számunkra szó szerint megelevenedik a múlt, és ettől kezdve hol Adamet irányíthatjuk a modern időkben, hol pedig Nicolast a múltban.

A két cselekmény természetesen szorosan összefügg majd, hiszen Adamre vár a feladat, hogy kiderítse, ki is volt ez a Nicolas, és mi történt vele. Annyi biztos, hogy valami szörnyűség zajlott le a ház falai közt, amelyre sosem derült fény. És e szörnyűség Adamre és feleségére veszélyt jelenthet. A bemutató során ízelítőt kaptam mindkét idősík sajátos játékmenetéből. Míg a modern időkben többnyire a hétköznapi teendőkről és némi kutakodásról szólt a játék, addig a naplón keresztül megismert múltban már amolyan túlélőhorror jelleget öltött. Nicolas egy fura szellemet kergetett a házban, hogy út közben mindig a legváratlanabb pillanatokban ijesszen ránk a játék a klasszikus jumpscare megoldások valamelyikével. De mindez nem is lenne annyira hatásos, ha nem árasztana a játék egyébként is egy furcsán nyomasztó atmoszférát magából. E kettő együtt már a demo alatt is képes volt a frászt hozni rám, és csak azért nem ugrottam ki a gatyámból, mert egyébként egy jól megvilágított, zsúfolt csarnokban álltam.

The Beast Inside – rettegés a gamescomon

A The Beast Inside grafikája is nagyon korrektnek ígérkezik, legalábbis kihozzák az Unreal Engine 4-ből a benne rejlő erőt. A megjelenésre sajnos még várnunk kell néhány hónapot, mivel 2019 első negyedévére datálják a készítők alkotásukat.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • The Beast Inside
  • The Beast Inside
  • The Beast Inside
  • The Beast Inside
  • The Beast Inside
  • The Beast Inside
  • The Beast Inside
  • The Beast Inside
  • The Beast Inside
  • The Beast Inside
  • The Beast Inside
  • The Beast Inside
  • The Beast Inside
  • The Beast Inside
  • The Beast Inside
  • The Beast Inside
  • The Beast Inside

The Beast Inside

Platform:

Fejlesztő: Illusion Ray Studio

Kiadó: Movie Games

Megjelenés:
2019. I. negyedév PC
2022. november 29. PS5, X1, XSX
2022. december PS4

» Tovább a játék adatlapjára

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Lassan 15 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

CorMyuS
CorMyuS [16]
Megint egy remek történet, nagyszerű kezdéssel ami a végére ostoba, rohanás a semmibe, vérben ticsungolós agyament akciójátékká válik... Az első 9 chapter élvezhető volt aztán jött az uninstall és a youtubos végigtekerés.... :(
CorMyuS
CorMyuS [16]
Szerettem volna azt írni hogy végre egy játék ami nem akarja a kalandjátékosokra erőltetni a lövöldözést, lopakodást és egyéb akció elemeket, (mint a mai kalandjátékok 99%-a) hanem meg tud maradni tiszta felfedezés szinten... Mert a játék így indult. Az elején választhatunk 3 játékmód közül. Én a felfedező módot választottam és teljesen elégedett voltam mert egy meglepően jól játszható és libabőrös hangulatú horror kalandot kaptam. Mindez ment is a 4 fejezetig... Na itt már elő kellett venni a stukkert, viszont nehezen lehetett meghalni... oké mondom ennyi belefér. Aztán jött a szokásos feketeleves... 6. fejezetben már le sem tudjuk lőni az ellent, bujkálni futni kell előlük és egyetlen útvonal tévesztéssel jön az egyetlen csapás tőlük ami után máris jöhet az unalmas visszatöltés... Ez MI a SZA**AK kellett??? Megint egy remekül induló játék ami nem ezt ígéri az elején... Megint a játékidő kibővítéséből bosszantó időrablás lett amire semmi szükség ha már választani lehet...
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (2 db)