Sok furcsa horrorjátékkal volt már dolgom videojátékos karrierem során, azonban a Happy's Humble Burger Farm mégis meg tudott lepni a kétarcú megoldásaival. A koncepció szerint egy gyorsétteremben kell átlagos feladatokat elvégeznünk, egy korántsem átlagos munkakörnyezetben. Ha a körülményeket nem vesszük figyelembe, akkor egy megszokott hamburgersütős, vendégkiszolgálós szimulátor lenne a cikk alanya, viszont a krumpli kisütése közben jelentkező jump scare jelentősen megzavarhatja a folyamatot. Ha nem akarunk a Happy névre hallgató kabala áldozatai lenni, akkor bizony tűrnünk kell az érdekességekkel teli munkakörnyezetet. Hozzáteszem, így azért elég nehéz lehet széles vigyorral az arcomon kiszolgálni az éhes vendégeket.

A játékmenet egy átlagember szemszögéből zajlik. Felébredünk szűkös kis albérletünkben, majd elsétálunk a tökéletestől nagyon messze álló munkahelyünkre. Maga a város, a lakás és úgy általánosságban minden dolog a ’90-es évek világára hajaz, így a rémisztő elemek is ehhez igazodnak. A feladatunk igazából egy teljesen szimulátorszerű étteremvezetés. A teendők között lesz az ügyfelek kiszolgálása, ételek kisütése és elkészítése, illetve a desszertektől elkezdve a hamburgeren át az üdítők kitöltéséig nagyjából minden. A csavart pedig az időnként felbukkanó démonok, szörnyek és szellemek jelentik majd. Az egyjátékos kampány során valamiféle mítoszokkal teli történetféle is kibontakozik, de semmi komolyra nem kell számítani. A lényeg, hogy megfelelő módon süssük ki a húspogácsát, és ha a vendég úgy kívánja, akkor paradicsom nélkül készítsük el neki a menüt. A szokásos éttermes megoldások itt is érvényben vannak, tehát nem lehet mélázni, mert az elégedettség a pontosságon és a gyorsaságon is múlik. Sütés, megijedés, kiszolgálás.
Az ötlet egyébként egészen szórakoztató tud lenni. Volt pár olyan jelenet, amikor fogtam volna a kötényemet, és filmszerűen a földhöz vágva távoztam volna. Ha pedig a para hangulat nélkül akarunk hamburgerest játszani, akkor az endless mód erre is lehetőséget ad. Az ismétlődő feladatokat, az új eszközök és az extrém kérések tudják egy kicsit feldobni a horrorelemeken kívül. Ha jól teljesítünk, akkor elérhető lesz a fagyikészítés és a sütemények eladása is. Unatkozni tehát nem fogunk, mindig lesz valami új dolog, amit meg kell tanulni, a rémisztő elemek és a bossharcok pedig ötletesek és megfelelően nyomasztóak tudnak lenni. Az irányítás kontrollerrel és egér+billentyű kombinációval is megfelelően működött, valamint a grafikai stílus is illeszkedett a témához.

Amennyiben ez a két, merőben eltérő játékstílus nem áll messze tőled, akkor bátran tudom ajánlani a horrorisztikus éttermezést. Nem fogsz vele mellé lőni, noha katartikus élményt és több héten át tartó szórakozást nem tud biztosítani, azért egy horrorjáték-kollekcióban mindenképpen ott a helye. Most pedig irány haza, mert holnap ismét egy rémisztően nehéz nap lesz Happy hamburgerezőjében.