A decemberi The Game Awards egyik nagy meglepetése volt, hogy a több mint egy évtizede debütált Brothers: A Tale of Two Sons is remake-et kap – ezt nem láttam jönni. A Hazelight Studios (akkoriban még Starbreeze Studios) nagy menetelése akkor kezdődött, hiszen azóta az A Way Out és az It Takes Two is ugyanerre a két főszereplős co-op játékmenetre lett felfűzve, illetve továbbfejlesztve (de követőik is akadtak, melyek közül leginkább most a Blanc ugrik be a közelmúltból).
A játék fejlesztője az Avantgarden csapata, tehát nem az eredeti team, így a szabadszájú, bátran káromkodó Josef Fares most nincs a képben. Helyette itt van egy továbbra is elbűvölő kaland, amelyet becsülettel felújítottak, és amelyet most volt szerencsénk megjelenés előtt az első két fejezet erejéig nyüstölni.
A grafikáról csak pozitív jelzőket tudok mondani, tényleg nagyon szépen kicsinosították az eredetit. Ráadásul teljesen az alapoktól indulva, vagyis nemcsak textúra cserebere és egyéb trükkök történtek, hanem teljesen más az legapróbb model is. Sokkal részletesebb a táj, rengeteg apró izgalmas részlet került be, sokkal élettelibb lett a látvány.
A játékmenet és a történt viszont maradt ugyanaz a szívhez szóló darab, amit korábban megszerettünk. Továbbra is a két testvért irányíthatjuk a bal és jobb analóg karral, de az ígéretek szerint a végleges verzióban co-op is helyet kap. Ami nagy újdonság, hogy egy accessibility menü már most elérhető volt a menüben, ahol a látássérültekre gondolva többféle palettát is be lehet állítani, hogy mindenki egyformán élvezhesse a vizualitást.
Ugyanitt lehet bekapcsolni, hogy a környezeti elemek közül a kulcsfontosságúak kis highlightot kapjanak (ami nem is olyan apróság, annyira részletes a grafika, hogy néha valóban elvesznek ezek), valamint hogy a karakterek sziluettként látszódjanak akkor is, ha takarásban vannak.
A motorháztető alatt is változások történtek, immár Unreal Engine 5 duruzsol a Brothers: A Tale of Two Sons Remake mögött, ami megmagyarázza a látvány jelentős javulását, ugyanakkor icipicit ára is van. A rendelkezésünkre bocsátott (PC-s) verzió még erősen készítés alatt álló állapotban volt, viszont a nem is csúcsmodell, de azért nem rossz Lenovo Legion 5 Pro laptopomat helyenként fejvakarásra késztette (1080p-ben játszva azért voltak akadozások).
Remélhetőleg a február 28-i debütálásig tudnak még az optimalizáláson dolgozni a srácok. Őszintén, gyermeki kíváncsisággal várom – jó volt visszacsöppenni a két testvér történetébe, és nagyon szívesen játszottam volna tovább.