25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Gray Zone Warfare early access próbakör – Lehet még belőle jó játék

Újabb extraction shooter, amelyben abszolút megvan a potenciál, csak épp még az út elején jár.

Írta: GeryG

Most már lassan tényleg kimondhatjuk, hogy az aktuális nagy trend (legalábbis az FPS-ek, akciójátékok terén) az extraction shootereké. Volt idő, amikor minden új FPS-nek muszáj volt a második világháborúról szólnia. Majd jött napjaink hadviselése, és persze a zombik. Néhány évvel ezelőtt még a battle royale volt a sláger, de úgy tűnik, ismét új divat van. Az extraction shooterek lényege, hogy karakterünket beküldjük egy PvPvE zónába, ahol aztán teljesíthetünk küldetéseket, de az elsődleges cél általában az, hogy valamilyen lootot zsákmányoljunk. Ám ez még nem elég, mert a megszerzett cuccot még ki is kell menekíteni. A dolgot pedig az árnyalja a legjobban, hogy ha meghalunk a zónában, akkor bukunk mindent, ami nálunk volt. Sok esetben nem csak azt, amit összekapirgáltunk a pályán, hanem azt is, amivel eleve bementünk.

Gray Zone Warfare early access próbakör – Lehet még belőle jó játék

Ha extraction shootert kell említenünk, akkor az Escape from Tarkov megkerülhetetlen, de illik megemlíteni a Tom Clancy’s The Divisiont is, ugyanis abban is volt egy bizonyos Dark Zone, amely pöccre ugyanezt a játékélményt kínálta. A Madfinger Games csapata nagyon szeretné, ha a nem túl távoli jövőben ugyanerre a kérdésre már a játékosok jelentős része rávágná az ő játékukat is: a Gray Zone Warfare-t.

A Gray Zone Warfare kis túlzással a semmiből jött alig néhány hónappal ezelőtt. A készítők egy olyan játékot ígértek, amely felveszi a versenyt az olyan multiplayer nagyágyúkkal, mint a már említett Escape from Tarkov vagy épp a Call of Duty, bár utóbbira épp az extraction shooterek sajátosságai kevésbé jellemzőek (még?). A játéknak van története is, miszerint egy bizonyos Lamang Köztársaságban a függetlensége kivívása után kitör a polgárháború, amelynek végén egy félkatonai szervezer, a SOL (Sons of Lamang) veszi magához a hatalmat, és diktatórikus eszközökkel kezdik vezetni az országot. Később a vezető fia veszi át a stafétát, aki már beengedi az ENSZ-t.

Gray Zone Warfare early access próbakör – Lehet még belőle jó játék

A játékosok az ENSZ által indított UNLRA program ügynökeiként, egyben egy katonai szervezet zsoldosaiként érkeztek a szigetországba, de nem sokkal később egy titokzatos „esemény” miatt az egész lakosságot evakuálni kellett. Ettől kezdve már a misszió célja is más: kimenekíteni minden értéket a szigetről, beleértve a legféltettebb titkokat is az eseményről, a kormányról és úgy általában minden tehetősebb emberről.

A Gray Zone Warfare két dologgal próbál meg kitűnni az egyelőre annyira nem is sűrű tömegből. Az egyik a grafikája, amelyért az Unreal Engine 5 felel. A stúdió igyekszik a maximumot kihozni az eddigi tapasztalatok alapján valóban egyedülálló dolgokra képes motorból, de ez sajnos a játék jelenlegi állapotában még kevéssé érezhető. Ugyanakkor meg kell említeni a fejlesztők által használt Skalla-motort is, amely a környezet megjelenéséért felelős. Mivel Lamang egy fiktív dél-kelet-ázsiai ország, így területe nagy részét sűrű erdő borítja. Ezt kelti életre az UE5 képességeire is támaszkodva a Skalla, az pedig már most is látható, hogy ha egyszer kikupálják, fantasztikus dolgokra lehet képes.

Gray Zone Warfare early access próbakör – Lehet még belőle jó játék

A másik, amivel játékosokat vonzana magához a játék, az a realisztikus játékmenet. Felszerelésből egészen kellemesen bőséges a választék, a játékosok rengeteg holmit magukkal cipelhetnek egy-egy küldetésre. Nem mindegy, hogy milyen ruhákat, taktikai mellényt és egyebeket aggatunk karakterünkre, hiszen azok pakolhatósága eltérő. Az inventoryban minden zseb külön menedzselhető, mindenhová dughatunk még egy tartalék tárat, még egy energiaszeletet vagy épp kötszert, fájdalomcsillapítót, egyebet. De mint minden extraction shooterben, itt is okosan kell tervezni, mert elég egy óvatlan mozdulat, egy bekapott headshot, és az összes motyónk megy a levesbe.

A harcrendszer még rengeteg csiszolásra szorul, ahogy általánosságban a játékmenet legtöbb eleme is. Olyan bagatell hibákba futhatunk bele, mint a T-pózoló karakterek (ezt mondjuk épp a legutóbbi frissítés elvileg javította), ami sokat ront az immerzión. A játékosok eleinte nem kicsit elveszettnek is érezhetik magukat, mert nem sok támpontot kapnak, hogy mit tegyenek, merre induljanak. De legalább ezt nem egyedül kell feltétlenül kitalálniuk, hiszen a játékélmény fontos része a kooperáció. Ha ugyanis szeretnénk nagyobb eséllyel élve kikecmeregni egy-egy küldetésből, akkor mindenképp célszerű barátokkal közösen nekivágni. Már csak azért is, mert kooperatív módban azért a mókafaktor is nagyobb.

Gray Zone Warfare early access próbakör – Lehet még belőle jó játék

A Gray Zone Warfare egyelőre nem tart ott, hogy trónkövetelő legyen (ki is most a műfaj királya egyébként...?). Viszont már most, az early access stádium korai szakaszában is érezni rajta, hogy komoly potenciál rejlik benne. Most az a legfontosabb, hogy a fejlesztők az összes jelenleg aktív bosszantó hibát kigyomlálják, gatyába rázzák az optimalizációt (ami azért egy UE5-játékhoz mérten is gyenge pont egyelőre), és fokozatosan kiegyensúlyozzák a játékmenetet. Ha ezeken a területeken előre tudnak lépni, akkor a Gray Zone Warfare komoly, meghatározó tényező lehet a következő években. Még akkor is, ha közben egyre több lesz a konkurencia, akik akár surranópályán be is előzhetik, ha nem fejlődik kellő ütemben.

A tesztpéldányt a játék fejlesztője biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Gray Zone Warfare
  • Gray Zone Warfare
  • Gray Zone Warfare
  • Gray Zone Warfare
  • Gray Zone Warfare
  • Gray Zone Warfare
  • Gray Zone Warfare
  • Gray Zone Warfare

Gray Zone Warfare

Platform:

Fejlesztő: Madfinger

Kiadó: Madfinger

Megjelenés: 2024. április 30. (korai hozzáférés)

» Tovább a játék adatlapjára

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Lassan 15 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!