26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

The Last Three teszt – Elkészült Putnai Csaba második játéka

A Bob: A thousand lives fejlesztője másfél év után készült el újabb művével.

Írta: szabu 5 hozzászólás

Igazán foglalkoztatnak azok a játékok, amelyeket csak egy ember készít, hiszen van egy varázsa annak, amikor kompromisszumok nélkül tud megszületni egy alkotás, amelyben igazán láthatjuk az adott személy egyéniségét, vízióját. Ezért is lettem izgatott, amikor egy ilyen játékot lett lehetőségem tesztelni, főleg hogy még magyar is az illető, és valljuk be, nem gyakran játszhatunk új hazai címmel. Putnai Csaba egyszemélyes fejlesztőként dolgozott korábban a Bob: A thousand liveson, majd másfél év után megjelent a második projektje, a hasonló műfajú és stílusú The Last Three.

The Last Three teszt – Elkészült Putnai Csaba második játéka

Egy kihívásokat jelentő, 2,5D-s platformer játékot kaptunk, amit egy érzelemdús sztori kísér végig. A történet alapvetése, hogy bolygónkat megszállják földönkívüli robotok, és az utolsó kőleopárdcsaláddal próbálunk túlélni ebben a pusztuló világban. Egyből a közepébe vágunk, nincs felvezetés, se dialógusok, csupán végigkísérjük a történéseket. Irányítható karakterek az apa és a kölyök, akik között bármikor válthatunk, és mindketten különleges képességekkel rendelkeznek, amelyeket használnunk kell az akadályok leküzdéséhez.

A játék vizuálisan kifejezetten szép, látszik rajta az odafigyelés, és hogy volt egy erős koncepció, amit megtámogat a zene és a hanghatások. Igényes és különleges stílussal és nem egy maradandó pillanattal rendelkezik. Sok vizuális effekttel dolgozik, amelyek hozzáadnak az élményhez, viszont olykor akadályozzák a pálya és karakterek olvashatóságát. Ugyanez a probléma a kameramozgással is: van, hogy nem látjuk a csapdákat, amelyeket ki kéne kerülnünk, vagy éppen csak a képernyő szélén látszik a következő platform. Én sajnos nem tudtam kiélvezni a játék festői képi világát, mert optimalizációs problémák miatt kénytelen voltam jelentősen visszavenni a minőségből, hogy fluid játékélményt kapjak, ami nagyon fontos egy ügyességi játéknál, viszont így jelentősen csúnyább lett, és a hibákat sem rejtették el úgy az effektek.

The Last Three teszt – Elkészült Putnai Csaba második játéka

A játékmenetben ütköznek ki igazán a hiányosságok; a játékkal töltött óráim sajnos inkább teltek frusztrációval, mint szórakozással. Az irányítás minden, csak nem intuitív és reszponzív. Az ugrás, fordulás, dash és társai nem olyannak érződnek, mint ahogyan nekik kéne, pedig egy ilyen címnél ez az egyik legfontosabb tényező. Van olyan animáció, amely túl gyorsnak, és van, amely késleltetettnek érződik. A játék nehézségét nem kihívásként éltem meg, a legtöbb ugrás hajszálpontosan ki van számolva és csak az utolsó pixelről elugorva teljesíthető, de ez az imént említettek miatt lesz nehéz, nem az okos és kihívást jelentő designtól. A pályák felépítése nem egyértelmű, könnyen rossz irányba indulhat az ember, vagy túl hosszú időt kell töltenie azzal, hogy megtalálja a jó utat. Előfordul, hogy a checkpointok túl messze vannak elhelyezve, így az idő nagy része azzal telik, hogy visszabaktat a játékos.

Úgy érzem, hogy a készítőnek volt egy igazán határozott elképzelése arról, hogy milyennek szeretné a játékát, de ez nem igazán találkozik az emberek igényével. Nagyra értékelem azokat, akik nekivágnak bármilyen művészeti formának egyedül, de gyakran szükséges lenne egy másod- vagy harmadvélemény, sajnos itt is ezt érzékeltem. A tavaly decemberben megjelent játékot exkluzívan csak az Epic Games Store-ban lehet beszerezni, 6420 forintért. Akinek tetszik a játék atmoszférája, hangulata, annak megérhet egy próbát, de készüljön stresszlabdával.

A tesztpéldányt a játék fejlesztője biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

The Last Three

Platform:

Fejlesztő: Putnai Csaba

Megjelenés: 2024. december 14.

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

szabu
szabu []
Szimplán indokolatlannak érzem, hogy ennél a játéknál ilyen kompromisszumokat kelljen kötni. A szépségét inkább a vizuális koncepció adja, mintsem a nagy gépigényt igénylő grafikai megoldások. Ha minimumon volt is a játék, kb 40 FPS körüli átlagot tudtam kihozni belőle (ezt úgy, hogy szinte felismerhetetlenségig csúnyult, nem véletlenül nem a saját játékmenetemből válogattam össze képeket), ezt nem gondolom normálisnak vagy jónak, ezért is írtam bele a cikkbe.
EnterRing
EnterRing []
akkor jo hogy optimizalatlannak tunt ha min konfig alatt teszteled XD
szabu
szabu []
Ezt a játékot egy fokkal régebbi konfigon (i5-11300H és RTX 3050Ti) tudtam csak tolni, viszont 8GB RAM-al így valószínűleg, hogy az volt a ludas. Full HD-ban medium/low-on kellett futtatnom, hogy jó élményt nyújtson.
EnterRing
EnterRing []
Nekem egy nem tul fos de nem is extra Ryzen 5 2600, RTX 3050 és 16 GB RAM kombival futott FullHD/ultra beallitasokon gond nelkul.
LordMatteo
LordMatteo [29292]
Arról kaphatunk infót, hogy milyen konfigon kellett optimalizációs gondok miatt visszavenni?
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (5 db)