
én, mint középhaladó programozó és autodidakta "játékfejlesztő", kipróbáltam mindkettőt, amint lehetőségem adódott rá és valahogy az Unreal Engine egyből kézre állt (lehet azért, mert már az Unreal 1-hez is készítettem deathmatch mapokat...), ellenben a CE3-al, amiben a más szoftverek integrációja nem olyan egyértelmű. néhányan szidják az UE3 script nyelvét is, de szerintem az is egy kényelmesen kezelhető és könnyen tanulható dolog, ami azért nem hátrány, ha fejlesztési időt nézünk.
a Frostbite motor pedig szerintem a valóságos viszonyok visszaadásában mindkettőt alázza. a fények/árnyékok annyira valóságosan jelennek meg, mint sehol máshol. a BF3 még a mai napig talán a leglátványosabb, leghihetőbb és legszebb grafikával ellátott játék, de természetesen ennek meg is kéri az árát, hiszen ultrabrutálhigh-on már kell alá vas is...