Az előző résznek nem volt külön topikja,
csak a róla készült ismertető alatt beszélgettünk akkoriban. Úgy döntöttem, a folytatásnak legyen, mert egyelőre több mint ígéretesen néz ki.
A napokban éppen szanáltam a dolgokat a gépemen, és megtaláltam az első részt. Beszereztem hozzá gyorsan a patch-et, ami aktiválja többek között Angliát, és bekapcsoltam kicsit. Betöltöttem a majdnem négy évvel ezelőtti mentésemet, ami még szintén megvolt szerencsére, és mentem néhány kört Európában. Közte volt például egy Lisszabontól Varsóig tartó fuvar, az a játékon belül kb. 48 óráig, a valóságban pedig bő 1 óráig tartott. Úgy, hogy tövig nyomott gázpedállal hajtottam végig, mint az eszelős, és mire a célhoz értem, összeszedtem nem kevesebb mint 15 db gyorshajtási bírságot.
Miután így hangulatba jöttem, rákerestem kicsit a játék nevére az interneten, miket találok róla, hátha van valami érdekes mod vagy patch még. Legnagyobb megdöbbenésemre kiderült, hogy éppen készül a folytatás. Sőt, a fejlesztés már a legvégső stádiumban tart. Az eredetileg beígért megjelenési időpont most augusztus volt, de ez úgy tűnik, szeptemberre csúszik. Szóval pont a legjobbkor találtam rá.
Az új rész nemcsak nagyon szépen néz ki a fejlesztőcsapat blogján nyilvánosságra hozott gameplay-videók alapján, hanem egy rakat újítást is tartalmaz majd. Lesz sokkal több alacsonyabb rendű út, nem kizárólag autópályák. Lesz benne például vasút és vasúti átkelőhely. Lesznek dinamikus környezeti elemek az arató kombájntól kezdve a szélben lengedező fákig és fűig. Nemcsak egy kamionod lehet majd, hanem egész flottád, illetve elvállalhatsz olyan feladatokat is, ahol más kamionjába kell beülnöd.
Külön kell szólnom a térképről, ami érthető módon talán a legfontosabb eleme az egész játéknak. Az előző rész azt a megközelítést választotta, hogy Nyugat-Európa lényegében egészét lefedte, azonban az országok többsége mindössze egyetlen várossal szerepelt a játékban. Az új részből hatalmas területek maradnak ki, Spanyolország és Portugália teljesen kiesik, Franciaországnak és Olaszországnak pedig csak egy pici, határ menti szelete marad meg. Ugyanakkor a modellezett terület sokkal részletesebb lesz.
Németország és az
Egyesült Királyság közel 20-20 bejárható települést tartalmaz majd. Ez nagyon jól hangzik egyelőre.

Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.