Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Kerbal Space Program

10991 levél
Válasz 17.02.08. 11:15 #58
Lacko
Duna emberes küldetés sikeres. Sokat tanultam az előző kudarcaimból és a videókból a youtube-on. Például, hogy úgy kell megszerkeszteni a Duna-ig szállító hajót, hogy ott egy részét (tartályokat) le tudjak dobni, hogy annál kevesebb súlyt kelljen visszahoznom. Meg még pár ilyen előre tervezés volt. Jót tett az is, hogy nem egyből emberes küldetéseket csináltam, hanem robotokkal már sok mindent teszteltem. Az emberes leszállómat pedig kipróbáltam a földön is - és bár ott sikertelen lett a teszt, úgy gondoltam nekivágok a dunának, mert ott mégis mások a gravitációs és légköri hatások.


Ennek ellenére nem volt könnyű. Például miután a nagy szállítóval orbitra álltam és lecsatlakoztam a landerrel, akkor realizáltam, hogy nem tudok fékezni, mert a hőpajzs felfogja a fékezőfúvókákat. Úgyhogy a nagy hajóval kellett annyit fékeznem, hogy a pálya belógjon a légköre. Aztán lecsatlakoztam a landerrel és a nagy hajóval visszagyorsítottam, hogy pályán maradjak.

A leszállás elég szarul ment. A hőpajzs fékezett szépen, de a lander maga picit szélesebb volt, kilógtak alkatrészek, így azok elkezdték forgatni az egész hajót össze-vissza. Szerencsére semmi nem égett/szakadt/robbant le és végül beállt újra ereszkedő irányba... Viszont nagyon magas volt a felszín, így nem nagyon maradt idő: kioldani az ejtőernyőket, ledobni a hőpajzsot és fékezni a fúvókákkal... Mindezt rohadt gyorsan, mert már jött a felszín ezerrel. Nanáhogy az ernyők + fúvókák elkezdték imbolyogtatni a hajót annyira, hogy végül fejjel előre lezuhant. Gyors visszatöltés, és már pánik nélkül piszok gyorsan beállítottam mindent és kikapcsoltam az auto-retrogade-et, ami miatt imbolygott. Szóval tök egyenesen szépen leszállt. Utolsó száz méteren fújtam csak.

Egyetlen dolog bántott, hogy a sarkvidékre érkeztem és nem a szép piros homokra, de ennyi szívás után örültem, hogy leértem. Megcsináltam a kisérleteket és a zászlót is kitűztem, aztán irány vissza. Necces volt az üzemanyag a visszadokkoláshoz, de szerencsére MechJeb ügyes volt (nem mindig az). Aztán irány vissza a földre. Ott izgultam, mert mikor nagy nehezen visszaértem, akkor kiderült, hogy az orbitra álláshoz 1600m/s kell, ami rohadt sok (Dunára is 1000m/s kell, meg vissza is). De szerencsére megvolt.

A légkörbe érés sem ment jól, leszakadt/robbant kb minden kütyüm, ami a parancsnoki egység oldalára volt felszerelve és tudományos pontokat hozott volna vissza. A mázli, hogy valamiért pont csak az a két tudomány-tartály maradt egyben, amik nagyon sok pontot szipkáztak magukba. Így visszatérés után 1100 tudománypontot költhettem a fában.

Úgyhogy irány az emberes Eve! Azért igyekszem valahogy megoldani, hogy a leszálló egység a hőpajzs ellenére és képes legyen önálló fékezésre orbitmódosításhoz. Viszont fingom sincs mit tehetnék azért, hogy a kilógó részek miatt ne kezdjen el pörögni-forogni pont a legveszélyesebb szakaszon.
10991 levél
Válasz 17.02.07. 10:30 #57
Lacko
Hát elsőre ez is sikertelen volt az Eve-n: a hőpajzs letörte az egyik leszállótalpat, majd végül belecsobbantam az oceánba. Második próbálkozásra viszont remekül sikerült a leszállás és sikeresen megérkeztem a lila bolygóra.
Küldtem haza adatokat, csak alulméreteztem az akksikat és a légkör vizsgáló kütyü adatait akkor sem lehet hazaküldeni, ha 100%-os töltöttségről indulok.

Szóval itt az ideje egy emberesnek. Először a Dunára megint...
10991 levél
Válasz 17.02.05. 12:14 #56
Lacko
Eve-s kudarcom után, új career-be kezdtem nehezebb beállításokkal. Az elején igyekeztem a valós űrversenyhez közeli küldetéseket csinálni. Azaz szép megfontoltan haladtam: szputnyik, gagarin, gemini, mercury, apollo. És hát apollo is részenként: embernélküli orbit, emberes orbit, orbit randevu, embernélküli Mun fly-by, emberes fly-by, mun orbit... és csak aztán jött a holdraszállás. Viszont az már apollo reenactként (tehát lander ment le, szervizmodul vissza, csatlakozás, átszállás, ledobás, visszatérés). Tök frankó is volt, kivéve, hogy a kapott feladatok (amikért persztizst és pénzt lehet kapni) ezt a fajta holdraszállást nem tekintik visszatérésnek: azaz minden kipipált, de a "visszatérés a Mun felszinéről"-t nem, mert nem ugyan azzal a hajóval jöttem vissza és maga a holdkompot ledobtuk magunkról. Szóval emiatt kellett egy régi tipusú Mun leszállás, ahol a leszállóegység tér vissza. Meg is lepődtem, mert a Munról visszatéréskor olyan nagy volt a sebességem, hogy a pici parancsnoki modul fel is robbant elsőre.
Aztán nekifogtam, hogy műholdakat és robot leszállókat küldjek a bolygókra. És láttam, hogy ebben az új career-ben nem működnek a robotok rendesen, mert nincs kapcsolat (elsőre ez a nehézség ki volt kapcsolva). Szóval tele kellett szórnom relay-ekkel az űrt. Persze elsőre nem a legerősebb antennát küldtem a Duna köré, úgyhogy amikor megérkezett a landerem, még leszállni se tudtam (mák, hogy legalább orbitra tudtam parkolni), mert nem lehetett irányítani a kapcsolat hiánya miatt. Szóval várnom kellett, amíg a Föld olyan helyre ér, hogy a gyengébb relay is tudott kapcsolódni hozzá és akkor tudtam leszállni. Ami nagyon klassz érzés volt, mert mókás kis landert tettem össze.
Most megpróbálom ugyan ezt a típusú landert letenni az Eve-re...
10991 levél
Válasz 17.01.21. 09:00 #55
Lacko
Na az Eve misszió totális kudarc. Volt egy rossz előérzetem és ezért nem hoztam embert, hanem egy műholdat és egy robot leszálló egységet. Mindkettőn sok-sok műszer.

Volt egy sejtésem, hogy az a hajó, ami a Dunaról épp hogy elég volt visszafelé, az itt nem lesz elég, úgyhogy eleve úgy küldtem el, hogy lemondtam róla.
Már az orbitról való indulás kudarcba fulladt: a mechjeb által kitalált indulási időben és erővel gyorsítani kezdtem, ám a kellő sebesség elérése előtt kicsivel a cél (kék célkereszt a gömbön) átugrott máshova, és mivel SAS célzott, azonnal követte is, ami kb visszahozta a hajót a kerbinre és még az üzemanyagot is elégette. Nem értettem mi volt és többször újra próbáltam de mindig ez lett. Igazán most se értem, de gyanús, hogy a Mun kavart be. Úgyhogy visszatöltés, felvittem a hajót egy olyan magas orbitra, hogy messzebb volt, mint a Mun és így már sikerült az indulás (csak hát máris elfogyott az üzemanyag nagyrésze).
Annyi még volt, hogy Eve körül lefékeztem és pályára állítottam a műholdat. Megcsináltam a kisérleteket és hazaküldtem az adatokat.
Most először vittem valami scennert is, ami működött is, de nem tudtam megnézni a képét, hogy hol vannak anomáliák a felszínen.

Mindegy, akkor leszállok valahova. Na innentől katasztrófák sorozata:
Nem tudtam, hogy van légköre az Evenek, így ernyőt sem hoztam, viszont majdnem leszakadtak a leszálló lábak a légkörbe éréskor. Ezt megúszták, de úgy megpörgették a hajót a tengelye körül, hogy búgócsiga lett. Gondoltam mindegy, mert ha fel is borul leszálláskor, ez csak egy robot, nem kell visszajönni. De hát a fékezés se nagyon ment.
Láttam, hogy tök felesleges 1000m felett fékezni, úgyhogy utána kapcsoltam csak be (persze előtte azért fékeztem, tehát már fele üzemanyag volt csak) viszont nem nagyon lassult a cucc, lement úgy 20m/s-ra, amikor is elfogyott az üzemanyag és még egy olyan 50m volt hátra, szóval a becsapódásig felment még 30m/s-ra, majd becsapódott a... )ezt se tudtam, hogy az Evén ez vár) a lila óceánba. Ez gondolom kénsav (ha a Vénusz a mintája az Eve-nek), de mindegy, mert a sebesség is túl nagy volt, úgyhogy minden megsemmisült...

Na de legalább kísérletnek jó volt.
10991 levél
Válasz 17.01.19. 07:54 #54
Lacko
Én belenéztem pár éve is, de akkor pont azért hagytam abba még a tutoriálok közben, mert borzasztóan sok idő. Most karácsonykor meg volt időm, így újra elővettem. És beszippantott. De teljesen igazad van, hogy időrabló. Annyi engedményem van miatta a családtól, hogy inkább ezt nézze velem a gyerek, mintsem, ahogy arma3-ban darabolok.

Igen, Eve-t szeretném megcélozni, de úgy látom, hogy az Eve-n még a Kerbinnél is nagyobb a gravitáció, így mind a leszálló egységet kellene áttervezni (még több üzemanyag). Másrészt az anyahajót is, mert valószínűleg a visszatéréshez sem lesz elég 750m/s deltaV. De mindenképp megpróbálom a mostani cuccal, legfeljebb visszatöltöm.
877 levél
Válasz 17.01.18. 18:27 #53
quervo
Nice.
Azért hagytam abba annó, mert borzasztó időgyilkos egy program, és szinte tuti nem sikerül elsőre semmi. Utoljára repülőket építgettem, de azokkal is csak a Kerbinen száguldoztam.

Mi lesz a következő neked? Eve-misszió?
10991 levél
Válasz 17.01.18. 09:09 #52
Lacko
Tegnap végre sikerült egy új áttörés: eljutottam a Dunára, leszálltam és még vissza is tudtam térni a Kerbálra. Ez piszok nagy sikerélmény nekem, mert kb az utóbbi 2-3 hetem erre ment rá.

Felbuzdulva a két holdra tett látogatásokból, azt hittem, hogy már nagyon frankó vagyok és innen már csak egy ugrás a Duna. Ráadásul kitanultam a MechJeb (ez se volt könnyű) alapfunkcióit, így pláne úgy éreztem, hogy bármit megtehetek.

Ezért összeraktam egy közepes szállítót (felküldtem orbitra, feltöltöttem üzemanyaggal), majd rákapcsoltam orbiton egy labort, egy kis landert (az Ikera való leszálláshoz) és egy nagyobb landert a Dunara való leszálláshoz. Irány a Duna. Hát meg is érkeztünk, le is fékeztünk és akkor láttam, hogy szopó, mert negyed üzemanyag sincs a szállítóban, tehát visszaút bukta. Na akkor leszálltam a Dunara, de a landerban sem maradt annyi benya, hogy visszatérhessek az anyahajóra. Csak a kislanderrel sikerült úgy leszállnom az Ike-ra, hogy vissza is tudjak kapcsolódni. Gondolkodtam, hogy küldjek-e utánuk mentőexpediciót üzemanyaggal és tudom, hogy lyobag ezt csinálta volna, de én inkább feladtam és visszatöltöttem a career korábbi állását. Átterveztem a szállítót és a nagylandert, plusz lemondtam a laborról és a kislanderről.

Az új szállítóban több tartály volt, de nem vitt magával oxidálót, mivel atommeghajtó került alulra. A landerben pedig növeltem kicsit a tartályok számát és még szélesebbre csináltam a felborulás ellen. Így az egész cucc sokkal kisebb és könnyebb lett, miközben mégis több üzemanyag volt benne.
Sikeresen eljutottam a Dunáig, bár nem akartam tökéletes orbitra állni, hogy benyát spóroljak, így tök ferde és nagyon elnyúlt elipszisen voltam. De pont 50%-on állt az üzemanyag. Necces lesz - gondoltam.

A landerrel leszálltam, de több dolgot is elcsesztem (pl rakétával is lassítottam, ami pazarolta az üzemanyagot). Másodjára - mert visszatöltöttem - csak a légkör és az ejtőernyők lassították 100m magasságig (ez se sikerült volna a MechJeb nélkül, ami mutatja a valós magasságot!) onnantól rakéta fékeztem 3 m/s-ra. És sikeresen landoltam, nagyon kevés üzemanyagot fogyasztva el.

Kisérletek, zászló, stb... indulás vissza. Gondoltam, hogy az amorf orbit miatt nem mindegy mikor szállok fel, de rájöttem, hogy beletört az agyam a gondolkodásba, úgyhogy leszartam az indulás idejét és a felszállási pálya irányára koncentráltam, hogy legalább azzal ne legyen gond randevúzás közben, hogy rossz a szög. Ez elég jól sikerült, de nagyon kevés benya maradt. Szóval MechJeb autopilotra biztam a randevút és megtörtént a csoda: 0.1%-nál kevesebb üzemanyaggal, de 100m-en belülre kerültem. Dokkolás és irány vissza.

Döbbenten láttam, hogy vissza elég 2 x 750m/s (egyik a gyorsításra, másik a fékezésre), míg odafelé 2 x 1300m/s körüli deltaV kellett. Szóval megnyugodtam, hogy tuti visszaérünk és nyugisan manőverezhetek is. Az volt a terv, hogy a szállítóval pályára állok és csak a landert küldöm le, mert így a nagy hajót újrahasznosíthatom feltöltés után. De a Kerbál orbitján jöttem rá, hogy nem tudok leszállni a landerrel, mert abban nincs üzemanyag (és a nagyból nem pumpálhatok, mert abban meg nincs oxidáló). Úgyhogy a teljes hajóval léptem be a légkörbe és ott választottam le a kabint a leszálláshoz. Így minden elégett, csak a kabin ért le biztonságban.

Aztán utólag rájöttem, hogy az anyahajóval le kellett volna lassítani úgy ahogy csináltam, de le kellett volna választani a landert, majd az anyahajóval visszagyorsítani orbitra és így megmenthettem volna egy tök hasznos hajót.
10991 levél
Válasz 16.12.31. 15:55 #51
Lacko
Lyobag vagy még?

Mindig is érdekelt a Kerbal és szívesen olvasgattam itt a blogodat. De valahogy túl nehéznek éreztem, illetve nagyon hosszúnak a tanulási folyamatot (tutorialok, youtube, leírások...). Most karácsonykor volt egy kis időm és a steamen is pont leárazták, szóval beszereztem és szívtam vele sokat.
Most ott tartok, hogy a pilótáim 2 csillagosok és néha már sikerül leszállni és vissza is jönni a két holdról. De ez eszement sok szívásba és tanulásba kellet és még most se olyan profin (kicentizve az üzemanyagot) csinálom, hogy pl Scott Manley. Szóval ha olvasod még ezt, és nem dobtad sutba teljesen a Kerbált, akkor érdekelnének a trükkök.
1 levél
Válasz 15.09.08. 19:48 #50
kopasz442
Örömmel közlöm veletek, hogy létre jött a Magyar kerbal Space Program weboldal!
Össze szedjük a magyar szétszórt KSP közösségeket, oktatás, segédlet a játékoz.
Segítségünkre van a MANT-tól Zsombok Gábor csillagász, megosszuk az ürvilág.hu hirportál izgalmas valódi híreit,
és készítés alatt van egy magyar KSP szerver is!
Gyertek el ti is!
kerbalspaceprogram.hu
Kopasz442
6266 levél
Válasz 15.04.28. 08:17 #49
Lyobag
877 levél
Válasz 15.04.27. 23:08 #48
quervo
Yeah 1-2 hét után leálltam a bétával teljesen, de szerintem lassan visszatérek Kerbin körüli pályára.
10991 levél
Válasz 15.04.27. 21:54 #47
Lacko
Hogyne olvasnám. Akartam is kérdezni, hogy akkor most tényleg hivatalos lett. Vége a bétának?
6266 levél
Válasz 15.04.27. 21:13 #46
Lyobag
nem olvassa senki, de azért érdekesség: kijött az 1.0!!!
6266 levél
Válasz 14.12.19. 19:50 #45
Lyobag
Scott Manley a 0.25-ben két küldetés alatt alatt feloldotta az egész tech fát.

első videó
második videó
877 levél
Válasz 14.12.19. 11:28 #44
quervo
Én is ránéztem, de még nem folytam bele különösebben Az alpha-ban gyakorlatilag 2-3 Mun/Minmus leszállással, egy szondával az Eve-hez, és egy nem leszálló egységgel a Dunához sikerült a tech treet egészében feloldanom. Otthoni ünnepi program lesz a betában elmerülés asszem
6266 levél
Válasz 14.12.18. 21:51 #43
Lyobag
csak hogy 1 hónap után válaszoljak, még mindig tolom. csak itt nincs nagyon beszélgetés róla, másik oldal fórumán vagyok emiatt...
különben most jött ki a 0.90, sokat nehezített a játékon. konkrétan a kezdő tőkével és az alkatrészek pénzzeel történő feloldásával szinte brutálisan nehézzé válik a progi.
877 levél
Válasz 14.11.18. 09:59 #42
quervo
Valaki még játszik vele? Én most hétvégén kezdtem el a karriermódot, és durván beszippantott, csak úgy repülnek az órák. Legutóbb egy szondát állítottam a Mun köré, most egy nem leszálló egységet tervezek eljuttatni ugyanoda. A manőverezést kell tanulni, különben még egy egyszerűbb küldetés is üzemanyaggyilkos tud lenni.
6266 levél
Válasz 13.11.21. 14:38 #41
Lyobag
"Huston! Huston!

Őőő... Akarom mondani, Kerbin! Kerbin! Itt Jebediah!
Van egy kis problémánk! Nem vagyunk egyedül a világegyetemben! Most találtam valami furcsa emlékművet, ismeretlen felépítésű járműt stilizáló szoborral és nem a Kerbalokhoz tartózó zászlóval, meg valami furcsa névvel és számokkal az oldalán! Küldöm a képeket!

1
2"
6266 levél
Válasz 13.11.20. 15:36 #40
Lyobag
bár itt is érdeklődhetsz, kicsit gyorsabb a kommunikáció és többen járunk oda
592 levél
Válasz 13.11.19. 20:12 #39
nazgul
Kösz a tippet, akkor próbálgatom majd azt
6266 levél
Válasz 13.11.18. 19:45 #38
Lyobag
legújabb alkotásom egy új, nehezített karrierben, munjáró rakéta.
6266 levél
Válasz 13.11.18. 12:02 #37
Lyobag
bocsi, jó pár napig nem jártam erre...
nem tudom, hogy a demóban benne vannak-e a SAS alkatrészek. bár a demoban teljesen máshogy működik a rendszer, mint az aktuális verzióban
592 levél
Válasz 13.10.29. 19:48 #36
nazgul
Lelkesedés az van Lyobag, elismerésem Én a demót próbálgatom néha, de van egy olyan problémám, hogy mindíg elkezd szögben bebólintani a rakéta ha kicsit hosszabb, vagy alulra összekapcsolva több fokozatot rakok. Ötlet?
6266 levél
Válasz 13.10.26. 01:49 #35
Lyobag
sajnos nincs. bár csak Jebediah és Bill írhatna, senki más nem jutott ki mostanában az űrbe. és Bill mindig a vezérlőegységben maradt de ez jó ötlet

különben hazaértek. már 7 éve folyamatosan az űrben vannak, majdnem végig ugyanabban a kapszulában
10991 levél
Válasz 13.10.25. 16:30 #34
Lacko
Van az űrhajósokhoz egy automata log (nem ez a blog,amit írsz), ahol egyben végig lehet nézni mikor mit csinált?
6266 levél
Válasz 13.10.25. 16:05 #33
Lyobag
6266 levél
Válasz 13.10.25. 13:54 #32
Lyobag
megyek az Eeloora. csak azt nem tudom, marad-e elég üzemanyagom a visszaútra. pláne, hogy a Dresről indultam
6266 levél
Válasz 13.10.24. 15:22 #31
Lyobag
friss és ropogós: Jebediah, minden kerbal hőse most lépett a Dres felszínére
6266 levél
Válasz 13.10.23. 23:15 #30
Lyobag
elhatároztam: megyek a Dresre. a Moho járművét újrahasznosítom, picit több üzemanyagot aggatok rá, hátha marad elég az Elooig és vissza az új leszállóegységem (ami a régi, csak javítottam az üzemanyag problémáját) fellövésekor meg történt egy kis baleset: letört a skipper hajtómű és az üzemanyagtartály negyede, így a komp hajtóművével kellett pályára állnom de attól még használható maradt a tartály - eltekintve, hogy a hajtóműnél lévő RCS portok is elvesztek. pöppet nehéz volt dokkolni
6266 levél
Válasz 13.10.23. 01:32 #29
Lyobag
343 nap után hazaért a járművem . pöppet összement az induláshoz képest (#27 hsz)
6266 levél
Válasz 13.10.23. 00:11 #28
Lyobag
ez az út a Mohora! egy kész rémálom volt! trehány mérnökök
Az Eve-ig nem volt semmi probléma, míg le nem választottam a két űrszondámat: az egyikről lemaradt az irányító egység, de a másik sikeresen landolt az Eve óceánjában.
gondoltam más probléma nem lesz. megközelítettem a Mohót, majd jött a kellemetlen meglepetés: cirka 2000 m/s lassítás. még jó, hogy volt pár tartályom cirka 15-20 percig tartott a lassítás.
ezek után a landolás már gyerekjátéknak tűnt. mondom tűnt: a pilonokon nyugvó üzemanyagtartályok nem voltak összeköttetésben a fő tartállyal. így igencsak kiürültek leszállás közben, kézileg meg gyorsan utántölteni nem a legbiztonságosabb módszer.

most már csak az a kérdés, marad-e elég üzemanyag a visszaútra
6266 levél
Válasz 13.10.22. 16:37 #27
Lyobag
elkészült a Moho expedíció!
először is irány az Eve két szonda lepasszolásához, meg kis gravitációs hintamanőverhez
6266 levél
Válasz 13.10.22. 15:15 #26
Lyobag
Moho utazó szörnyetegem a csatolható üzemanyagtartályok nélkül:

szállító rakétával
rakéta nélkül

Jebediah meg valahogy soha nem jut nyugdíjba. élvezi az űrutazást
és pech, nem viszek a Mohora rovert, elfelejtettem az uj leszállóegységre felszerelni
10991 levél
Válasz 13.10.22. 13:57 #25
Lacko
Mennyi az asztronauták várható élettartama? Azt hittem Jebediah nyugdíjba vonul az utolsó misszió után...
6266 levél
Válasz 13.10.22. 13:24 #24
Lyobag
elhatároztam, hogy megyek a Mohóra. létrehoztam az új leszállóegységemet, amit a Munon teszteltem az új roveremmel
az út sikeres volt: a Kerbin körüli alacsony orbitról eljutottam a Mun felszínére és vissza. eltekintve, hogy légköri leszállásra alkalmatlan a komp - és a rover leszerelése miatt új egységet kell kilőnöm, plusz Jebediah-t át kell szállítani egy másik járműre
6266 levél
Válasz 13.10.21. 22:05 #23
Lyobag
sikerült hazajutni. bár a vége nem úgy sikerült, ahogy akartam: leszálláskor gond volt az ejtőernyőkkel, így kézileg egyesével kellett őket kinyitni. és pont a földet érés előtt 30 másodperccel... íme az eredmény, a totálkáros hajó legalábbis 2 letört hajtóművel nehéz felszállni.

végül egy gyors összesítés a küldetésről: elég kutatási pontot szereztem, hogy a techfát teljesen kinyissam. amikor elindultam, csak félig volt feloldva.
az egész küldetés a Kerbin körüli hajó összeszereléssel kezdődött. első körben fellőttem a leszálló egységet, második körben feltöltöttem üzemanyaggal. a harmadik kilövéssel pályára állítottam a bolygóközi hajtómű szekciót, míg a negyedik fellövés egy "eldobható" Rockomax X200-32 üzemanyag tartály csatolása volt. (a leszállóegység és a hajtómű szekció a korábban postolt, dokkolás képeken láthatóak)
a misszió során - leszámítva cirka 7-800 egység üzemanyagot, amit az utolsó fellövéshez használt szállítóhajó tartályaiból nyertem ki a kezdeti gyorsításhoz - összesen 3960 egység üzemanyaggal hagytam el a Kerbin körüli pályát. ez az üzemanyag fedezte a leszállást a Dunán és a Duna holdján, az Ikén. először az Ikére szálltam le, miután a Duna légkörét felhasználtam a lassításhoz - de túl gyors maradtam, hogy alacsony pályára álljak. az Ikefelszínén végrehajtott kutatás után felszálltam, majd dokkoltam a hajtómű egységgel. ezek után átpumpáltam a Rockomax X200-32 üzemanyag tartály alján található maradék üzemanyagot, majd a 2 tonnás üres súlyfelesleget lecsatoltam a járműről. az Ike után ismét Duna körüli pályára álltam, ahol szintén sikeresen leszálltam.
a többiről meg már írtam
6266 levél
Válasz 13.10.21. 20:51 #22
Lyobag
a szökési terv a Duna rendszerből a jó öreg gravitációs hintamanőver segítségével. ha nem hajtanám ezt végre, több üzemanyagba kerülne elhagyni a rendszert
6266 levél
Válasz 13.10.21. 20:45 #21
Lyobag
dokkolás a Duna fölött
dokkolás megtörtént a Duna fölött

és most jön a kis dilemma: az egyik eszköz túlsúly. viszont a személyszállításra nem alkalmas eszköz a takarékosabb. úgyhogy megpróbálom egybe visszajuttatni a Kerbinre
6266 levél
Válasz 13.10.21. 20:12 #20
Lyobag
kimaradt: leszálltam a mentőexpedícióról hazaúton a Minmuson. közben a külső üzemanyagtartályokat ledobtam, mert már nem kellettek
6266 levél
Válasz 13.10.21. 19:57 #19
Lyobag
ilyet, leszálltam az Ike-on, de elfelejtettem screenshotot készíteni.
de a Dunán nem felejtettem el:
Ike
Kerbol
6266 levél
Válasz 13.10.20. 13:38 #18
Lyobag
sikeresen megérkezett a mentőhajó. Jebediah most már hazamehet, vagy ha van még elég üzemanyag, átugorhat a Minmusra
6266 levél
Válasz 13.10.20. 11:41 #17
Lyobag
új kihívásom van: létre kll hoznom egy mentőexpedíciót egy apró probléma miatt: felborult a szállítóhajóm. tehát pontosan oda kell leszállnom egy utasnak való hellyel és kezdetleges eszközökkel...
6266 levél
Válasz 13.10.17. 21:11 #16
Lyobag
kijött a 0.22 verzió.
főbb újdonságok: karrier mód, R&D, tudomány, ilyesmik mindjárt próbálom is ki
6266 levél
Válasz 13.10.06. 20:04 #15
Lyobag
közel a Kerbin. tele maradt az egyik nagy tartály plusz a hajó saját üzemanyaga, de a dokkoló rendszer hibája miatt nem láttam értelmét pályára állni és dokkolni az űrállomáson, úgyhogy beléptem a légkörbe és a végső leválasztóval megváltam a hajtóműegységtől és a két üzemanyagtartálytól, majd csobbantam a tengerben. 1041 nap, 22 óra 40 percen át tartott az út oda és vissza.

most találhatok egy új kihívást magamnak
6266 levél
Válasz 13.10.06. 19:21 #14
Lyobag
"Kerbin irányító központ, van egy kis problémánk! nem bírjuk leválasztani a kiürült üzemanyagtartályt..."
"Jool Transport Ship! Itt az irányítóközpont! Próbáljátok megnézni, mi a probléma."
"Vettük, Kerbin irányító központ!"

"Kerbin irányító központ! Jebediah egy űrséta során megnézte a problémát, de nem talált hibát. a tartály dokkolórendszere teljesen beszorult. kénytelenek vagyunk hazavinni"
6266 levél
Válasz 13.10.06. 18:51 #13
Lyobag
viszont van egy olyan sejtésem, hogy majdnem tele tankkal érek haza
6266 levél
Válasz 13.10.06. 18:27 #12
Lyobag
sikeres hintamanőver után elhagytam a Jool rendszert. csak elrontottam a szöget, így a Kerboltól magasabb pályára kerültem, mint a Jool. sebaj cirka 200 nap utazás után begyújtottam a hajtóműveket 20 percre, hogy a tervek szerint 310 nap múlva a Kerbin körüli pályára állhassak
6266 levél
Válasz 13.09.25. 20:03 #11
Lyobag
akkor jó

Vall kelte a Laythe holdjáról

a komp pár nappal a fenti kép elkészülte után felszállt, randevúzott és átadta maradék üzemanyagát a szállító hajónak, majd az ejtőernyők újra töltése után elindult végső útjára a Laythe-ra. sikeresen csobbant az óceánba, és ott fog úszni az idők végezetéig.

cirka 100 nappal később az üzemanyag utánpótló hajó megérkezett, majd pályamódosítások után egyből a Laythe körül állt orbitális pályára. pár nappal később létrejött egy újabb randevú, ami során az üzemanyag hajó által korábban le nem dobott óriás tankot újratöltöttem, majd a feleslegessé vált hajtóműegységet beléptettem a Laythe légkörébe, ahol lezuhant és elpusztult. most már csak egy indítási ablakot kell kivárni és elhagyni a Jool rendszert, hogy ismét a Kerbin felé vehessem utamat.
10991 levél
Válasz 13.09.25. 19:00 #10
Lacko
Nem baj, hogy blogolsz. Én élvezettel olvasom őket.
6266 levél
Válasz 13.09.25. 17:38 #9
Lyobag
jó szokás szerint megint leszálltam, most a Laythe bolygón. valószínűleg az új leszállóegységem utolsó útja is, mert felszálláskor elhasználta a maradék üzemanyagát. A Jool rendszerben így egyetlen bolygó marad, ahova nem szállok le, a Tylo. most már csak az üzemanyag utánpótlást kell megvárni és indulhat az expedíció haza

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.