25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Bethesda - egyre nehezebb PC-re fejleszteni (Hírek)



Írd ide hozzászólásod:

Retee
Retee [1560]
Mivel ez az egész üzletről szól, nyilván csak és kizárólag a bevételek miatt. PC-n óriási eredmény 1 millió értékesített példány, de konzolon azt még a közepesen teljesítő játékok is hozzák, az igazán nagyok meg kb röhögnek egy ilyen eredményen.

Általánosságban a topikhoz: nem vagyok ugyan fejlesztő, de a kétszáz fajta és márkájú hardveralkatrész mellett gondolom az sem elhanyagolható, hogy jelenleg három oprendszerre kell fejleszteni. Megkockáztatom, hogy a Win XP SP 2 32 bit, a Vista Sp1 32 bit meg a Win 7 SP1 64 bit nem teljesen ugyanaz munka szempontjából. Arról nem beszélve, hogy valakinek xxx-es driverei vannak a videókártyához, a másiknak xxz-s, a harmadiknak meg a friss. Ilyesmivel a konzoloknál tényleg nem kell törődni. Minél nagyobb a játék világa, minél több a szereplő, az animáció, egyre több munkát jelent, hogy 100 fajta konfigon is normálisan, bugmentesen menjen és ne haljon meg valami, ha mondjuk az integrált helyett Creative hangkártyád van. Persze ezt is meg lehet csinálni, láttunk rá példát, de ehhez több embert kell fizetni, mint a konzolos fejlesztésnél, noha utóbbi jóval nagyobb bevételeket generál általában. Nem véletlen szerintem, hogy az asztali gépeknél is hódítanak az integrált cuccok, meg az sem, hogy próbálnak a gyártók gamer sorozatokat csinálni, amibe csak márkás, tesztelt, egymással békében élő cuccok kerülnek be.

Persze a PC-s fejlesztésnek van előnye is, nincs jogdíj, hiszen nincs egy központi PC-s gyártó. Ellenben ha konzolra készítesz dolgot, azért perkálni kell a Sony-nak, vagy az MS-nek, vagy a Nintendonak. Végülis ez hozza be a gyártóknak a konzolok árát, mert maga a gép veszteséges szokott lenni. Nyilván azért, mert a - hasamra ütök - kétszázezerért összevásárolt boxot 100 ezerért árulják.
Előzmény:

Vissza