Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Megjelent a Divinity: Original Sin 2 [hozzászólások]



Írd ide hozzászólásod:

4238 levél
18.12.17. 12:52
gothmog
No, végigvittem én is (Definitive Edition verzió).
107 óra nettó játékidő, kereken két hónap alatt (sajnos már közel sincs annyi időm játékra, mint régen. Még ez a két hónap is csak úgy jött ki, hogy hétvégente, ha nem volt más teendőm, akkor ezt nyomtam orrba-szájba.)

Nem akarok ömlengeni, de cRPG fronton tényleg az utóbbi jó néhány év egyik legjobb darabja! (Nem véletlen, hogy mostanában egy rakat, cRPG-kel foglalkozó youtube videó alatt, a Bethesda/Bioware/Blizzard iránti csalódottságot kifejtő hozzászólások mellett rendszeresen a Larian és CDPR párost említik a műfaj abszolút pozitív példáiként, nem csak a játékok minősége, de a két kiadó játékosok felé történő hozzáállása okán is.)

Nekem mindenesetre nagy élmény volt, bár néhány harcnál, különösen a játék utolsó harmadában, azért anyáztam rendesen (de kis gondolkodással minden probléma megoldható - szinte csak a játékos kreativitása ad határt a lehetőségeknek).

Fane bőrébe bújtam bele, és - noha a társaim (Ifan ben Mezd, Lohse és a Red Prince) személyes történetei is emlékezetesek és profin kivitelezettek voltak, de Fane különleges helyzete miatt az ő sztorija extra élményt, a végén a választás lehetősége pedig komoly súlyt adott.
Egyébként nagyon jól megírt valamennyi karakter. Ugyan nincs annyi nyál (és könny)/NPC, mint egy modern kori Bioware játékban, de mégis igazán emlékezetes és élő (a maguk esendőségeivel együtt) lett mindhárom társ. És tulajdonképpen ugyanúgy főszereplők voltak, mint a saját karakter, nem csupán "henchman"-ek.
A legkellemesebb csalódás a Vörös Herceg volt. Amilyen ellenszenves volt az elején (csak kíváncsiságból fogadtam fel), annyira megkedveltem a történet előrehaladtával, pedig alapvetően ugyanolyan pökhendi, beképzelt, kékvérű okostojás maradt, mint volt. Amikor az első párbeszédünk alatt (még a hajón) megpróbált a rabszolgájának felfogadni (ami szerinte óriási kiváltság), még azon voltam, hogy megölöm valamikor, az tuti, csak akadjunk össze még egymással... majd amikor a játék legvégén, tulajdonképpen már az outro-hoz tartozó résznél, a legutolsó beszélgetésünkkor megkérdezte, hogy emlékszem-e még az elsőre (hogyne, hogyne), és még áll az ajánlata, egyszerűen nem tudtam nemet mondani (miközben jót nevettem a képernyő előtt ülve).

Ja igen, spoiler tagben, de a végső választásom:

SPOILER
Fane esete elég durva.
Alapvetően te vagy az egész helyzetért a felelős, pontosabban te álltál az egész origójában annak idején, mert
1. A te kíváncsiságod következtében szakadt fel a Void és a valódi világ közötti fal.
2. Szintúgy ezért tört ki belháború az Eternalok (talán Öröklény-nek lehetne jól fordítani) között.
3. A lázadó Eternal nemesek, akikből Rivellon istenei lettek, a te felfedezéseidre alapozva lázadtak fel, és döntötték pusztulásba/száműzték a Voidba a többi Eternalt.
(az 1., 2. 3. egymással persze összefügg).
Szóval az "Ősbűn" hozzád köthető.
És a végére egy nagy pofon még: Dallis (pontosabban a bőrébe bújt Eternal) a saját lányod. Aki lehet, hogy kegyetlen módszerekkel, de a világot kívánja csak megmenteni a lehetséges pusztulástól.
Úgyhogy végül beáldoztam a Source-omat, lemondva arról, hogy istenné váljak, miközben én - elvileg (mert ennyire azért nem sötét a vég) - Silent Monkká válok.

De persze megnéztem a többi lehetőséget is
1. istenné válsz
2. nem válsz istenné, hanem a God King (az egykori Eternal King) javára lemondasz a hatalomról
3. nem válsz istenné, hanem elosztod a nép körében az "isteni energiát".
4. visszahozod az Eternalokat, de a God Kinget nem, hanem ő kizárva marad a Voidban

Az Outro alapján, hosszú távon mind közül a saját eredeti döntésem bizonyult a legjobbnak. (Ha azt gondolod, hogy istenné válsz, és majd csupa jót teszel, és minden szép lesz... hát a játék outro-ja kicsit kiábrándít majd.) Ez külön tetszett, mert ad egy "keserédes" befejezést a történetnek.

Persze van még ezen kívül talán több döntési lehetőség is, de azok attól függnek, hogy játék néhány kulcsmomentumában mit csináltál. Esetleg attól is, hogy kiket vittél magaddal, mit tanácsoltak Neked (a source nép közti elosztása például Ifan "mániája" lesz egy idő után.)


Egyébként pedig borzasztó tömény játék. 107 óra önmagában sem volt kevés, de durva, hogy mi minden tartalmat belezsúfoltak ebbe, és mennyire nem volt benne semmi üresjárat.
Endure. In enduring, grow strong.

Vissza