Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Anthem - a Bioware új játéka



Írd ide hozzászólásod:

4318 levél
19.02.03. 17:34
Sucee
Sorry a spamért, összeszedettebben kéne írogatnom (a Szerkesztés funkció meg hát ugye nem szeret).

Szóval még ami nagyon nem tetszett:

- Solo play. Ha nem csal az emlékezetem, azt állították, hogy nem kell félni, mehet az úgy is, csak épp nem arra tervezték... Oké, nem baj, játszottam MMO-t is úgy, időnként frusztráló, de megy az. Aztán amikor indítanám privátban a küldetésemet, felugrik egy kis ablak, hogy ugyan bizony miért akarnám egyedül?

Az ilyen popupokat az ember kb. el se olvassa, aztán xboxosként intuitívan megy rá az 'A' lenyomása, ami a játékok 99%-ában annyit tesz, hogy "jólvan, értem, hagyjál". De nem itt - itt azt jelenti, hogy "hú, igazad van, tedd is publikra!". Persze, ez most apróságnak tűnik, meg hát miért nem olvastam végig, de nekem ez már egyből rossz szájízt hagyott. Nyilván nem véletlenül nyomtam egy elég félreeső funkcióban át privátra, aztán még egy megszokottól teljesen eltérő 'B' nyomás is kell, hogy valóban elinduljon (ami mindig visszakozást, visszalépést jelent xboxon más játékokban).

Aztán amikor valóban elindul, akkor szembesül vele az ember, hogy nem fogja figyelembe venni a játék, hogy egyedül vagy négyen vagytok, ugynaaz a szar zúdul a nyakadba. Hard fokozat kb. ki is esik, mert egyszerűen nem olyan élvezetes az egész, hogy majd azzal szórakozz órákon át. Csapatban is sikerült bukni a pókos dungeont egyszer, négyen.

- Aztán akkor már a nehézségi fokozatok. Írja a játék, hogy mit jelentenek: hatalmas százalékok az ellenfelek életerejére meg sebzésére. Ez nem nehézségi szint, ez konkrétan időrablás. Semmi más, mint időrablás, nem az van, hogy ilyen-olyan védelmek vannak az ellenfeleken, amikre megfelelő képességet kell használni, és a nehézségi szintek erre dobnának pluszt, mint a régi ME trilógia esetében, hogy ne is menjünk messzire. Ott bizony az igazi játékélményt az adta, ha Insanityn játszottál, mert ki kellett használnod minden fegyvered és képességed, valamint a csapattársakat is ezek alapján választottad - minden helyzetre legyen valaki és valami.

De már a trilógia után az Andromedában is ugyanígy elbaszták ezt, szimplán unalmassá vált a játék Insanityn, nem kihívássá: millió lövés kellett egy sima grunt fejébe, amikor már semmi védelem nem is volt rajta - bár ott még legalább megvoltak a védelmek, és hogy mi jó ellenük, mi ineffektív. Itt semmi ilyesmit nem látok. Hiába van armor, shield, akárhogy is hívják: mehet rá a gránát, üti az assault rifle, a sniper, mehet rá fagyasztás tűz, mit bánja a játék, eltűnik a védelem.

Vissza