25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Mit játszottál végig legutóbb? Értékeld!



Írd ide hozzászólásod:

Shadowguard
Shadowguard [4244]
Xuan-Yuan Sword VII

Teljesen véletlenül került a szemem elé ez a játék, de egyáltalán nem bántam meg Gyakorlatilag ez egy kínai ARPG, olyan értelemben is, hogy Kínában játszódik és a szinkron is szigorúan a kínaira korlátozódik (a fejlesztő pedig taiwan-i), de ez egyáltalán nem válik a játék kárára. A hetes szám pedig ne ijesszen meg senkit a címben, a végigjátszás után kicsit utánaolvastam, elvileg ez a sorozat is olyan, mint a Final Fantasy, nem kell ismerni az előző részeket.
A történet csak a keretet adja meg a játéknak, spoiler nélkül elég annyi, hogy a húgunkat akarjuk megmenteni, ennek során pedig belekeveredünk egy helyi lázadásba, szörnyeket hányunk kardélre és még a családunkért is bosszút állhatunk. Viszont ennek ellenére is vannak érdekes/vicces részek benne, nekem tetszett, még ha maradtak is homályos részletek benne.
A harcrendszer egyszerre összetett és mégis egyszerű. Van egy alap támadásunk, illetve különböző stance-ek és ahhoz tartozó támadások. Utóbbiak folyamatosan nyílnak meg a történet előrehaladtával és a használatuk folyamán fejlődnek. Így egyre hosszabb kombókat vagyunk képesek végrehajtani, ha pedig elérjük a maximális szintet megnyílik az adott stance ultimate képessége is. Egyszerre két stance lehet kiválasztva, ezek között szabadon váltogathatunk, de harc közben nem lehet őket cserélni. Van, amelyikkel stunolni tudjuk az ellenfelet (ha betelik egy csík bevihetünk egy kivégző mozdulatot, ami a gyengébb ellenfeleket megöli, a bossokat alaposan lesebzi), van ami területre hat, szóval tömegével támadó ellenfelek ellen éri meg bevetni. Ezen kívül még van egy Elysium Rift nevű képességünk, ami egy fantasy bullet time és a killekkel lehet feltölteni. Illetve a nem boss ellenfeleket megpróbálhatjuk mágikusan csapdába ejteni, ami siker esetén több/egyedi hozzávalót biztosít.
Idővel kapunk magunk mellé kettő társat is, de őket csak minimálisan irányíthatjuk (konkrétan van egy képesség, amit manuálisan használhatunk velük) és az ellenfelek sem nagyon foglalkoznak velük. Cserébe ha elfogy az életük akkor nem is halnak meg, csak egy percre elpillednek
A grafika nem eget rengető, de az arcmimikától és néhány érdekesen kinéző karaktermodelltől eltekintve kifejezetten hangulatosra sikerült. Ez főleg a környezetre igaz, de a játék későbbi részén megjelenő ellenfelek között is vannak jól sikerültek. A hangok szintén rendben vannak, bár a kínai szinkron elsőre furcsa lehet (és nem, nincs angol). Még úgy is időbe telt megszokni, hogy távol-keleti játékokat mindig japán hanggal játszok (igen, a kettő között észrevehető különbség van).
Ami problémás, hogy minden látszat ellenére ez egy csőjáték, ahol néha ugyan kell mennünk visszafelé is egy-egy küldetés erejéig (már ha akarunk ezzel foglalkozni) és pár helyen elágazásokat is találunk (de úgyis be kell járni mind a két oldalt), de végig érezhető, hogy csak egyfelé mehetünk. Erre a néhány település csak rátesz egy lapáttal, mindenhol van egy darab kereskedő és egy NPC, akivel lehet malmozni (ami a játékban Zhuolu sakk névre hallgat). Esetleg még egy NPC, akitől felvehetünk egy küldetést.
A játék nem túl hosszú, nekem 25 órába telt a végére érni és megszerezni minden achievementet, de a tényleges játékidő csak 20,5 óra volt. A különbség oka egyrészt a hard nehézségnek köszönhető, másrészt annak, hogy sikerült idő előtt belekötnöm két olyan ellenfélbe, akikkel csak a játék végén kellett volna megküzdenem (de győztem .

TL,DR: Nekem kellemes meglepetés volt ez a játék, aki szereti a stílust az adjon neki egy esélyt. Teljes áron is csak 30 EUR, de akcióban a feléért be lehet szerezni, annyit mindenképpen megér.

...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...

Vissza