25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Call of Duty



Írd ide hozzászólásod:

C.J.
C.J. [419]
Egy hazai lelkes CoD szerelmes oldalán írt egy cikket:

Sokáig ha azt mondtam volna, hogy Infinity Ward, szinte senki sem tudta volna, hogy mi, esetleg ki az.Ez mostanság már nem így van, ugyanis mióta befutott a Call of Duty már mindenki ismeri ezt a nevet, mely egy nagyszerû játékfejlesztõ csoportot takar.Ha már itt tartunk, el kell, hogy áruljam, azt a tényt, hogy ezt a csapatot alkotó emberek nagyrésze ott volt a Medal of Honor fejlesztésénél, és ki is vette a részét abból.Szóval, mostmár érthetõ, hogy miért is sikerült oly jóra a Call of Duty, mint amilyen. S, hogy miért mondom mindezt, ebbõl a játékelemzésbõl kiderül:
Elõször is kezdjük az elején a dolgot, ez nálam a sztorit jelenti. Mely ott kezdõdik, hogy mi egy zöldfülû tengerészgyalogost alakítunk, s mint hivatásos zöldfülû, akarom mondani katona, pottyanunk bele a második világháború hevébe. Ezt szó szerint tessék érteni, mert ugyanis mi abba a csapatba fogunk tartozni, melyet a normandiai front mögé dobnak le, hogy készítsék elõ a terepet az invázióra.A játék mellesleg három úgymond sztorin alapul, melynek három különböz? fõhõse van. Egy orosz, egy angol és egy amerikai katona. S így kell magunkat végigverekedni az egész háborún, egészen annak végkifejletéig. A játék során egyébként változatosabbnál változatosabb küldetéseket kell teljesítenünk, s ami a legjobb, hogy itt nem veszünk részt a normandiai partraszállásban. Mert az ugye már olyan unalmas, s a MOH óta már minden második világháborús játékban találkozunk vele. A Call of Dutyban viszont nem, helyesbítek, közvetve nem. Mert néhány hadmûveletében azért itt is részt kell vennünk, mely azt a bizonyos partraszállást készíti elõ. Továbbá hasonló értékû összecsapásokkal itt is találkozunk, mert azért a sztálingrádi csata se piskóta. Sõt, meg merem kockáztatni, hogy annak idején én a Mohban könnyebben megcsináltam a partraszállást mint ezt a részt. Ha már a változatos misszióknál tartunk azt is had tegyem szóvá, hogy van például autósüldözés is a játékban. Nem is egy... Továbbá olyan rész is van, ahol a társainkat kell megvédeni, a levegõben lév? német vadászgépektõl egy gigászi gépágyú segítségével, és még sorolhatnám, de ebbe inkább ne menjünk bele, mert akkor mindegy, ha végigjátszást írnák a játékhoz, de ez ugye egy teszt akarna lenni. Úgyhogy térjünk is át a grafikára szerintem. Mely mondanom sem kell, hogy fantasztikus, habár már öregedik, de még mai szemmel nézve isnagyon jó. A játék egyébként a Quake 3 grafikus motorján alapszik, szóval kis fejszámolással rájöhetünk, hogy ez már 5 (!) éves, és még minden van mit kihozni belõle. S mire mindez megtörténik, már itten lesz a Quake 4, és akkor majd lehet annak a graf. motorját használni A Quake-es motorral igazából nincs is baj, azt leszámítva, hogy a tálcára az istennek se akar ledobódni. Erre ugyan van program, de mégis zavaró, hogya megszokott CTRL+ESC kombináció itt nem mûködik, mondjuk ez a többi efféle enginet használó játéknál is így van, hogy listát ne írjak. A játéknak mellesleg még más hibái is vannak, sajnos, de ezek nem annyirazavaróak, hogy szóvá kellene tennem õket. A gamma hangjával sincsenek úgymond nagyobb gondok, nem kimagasló, de hozza azt a szintet melyet el lehet, sõt el kell várni.Végezetûl még annyit tennék hozzá, hogy a játékot mindenkinek csak ajánlani tudom, nagy gépet sem igényel, egy 700hmz-es procival, egy Geforce2-es videókártyával, és 128mb rammal simán elfut. Szóval, egyszó mint száz, csatára fel!





Tessék elolvasni!Csak emiatt mondtam a DDAYest.

Porker bevégeztett 2004.11.09. (R.I.P)

Vissza