25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Quake versus Unrel Tournament



Írd ide hozzászólásod:

harahara
harahara [81]
Általában az ID-s (direkt nem Q3-at írok, mert ez nem csak a Q3-ra jellemző) játékoknál mindíg az egyik legnagyobb probléma az volt, hogy kereatívtalan zömmel rossz játszhatósággal megáldott pályákat készítenek a mapperei (mepper hehehe)! => Kevés pályán játszanak az emberek! Ez azért van, mert a jó pályákon szeretnek játszani, a "kevésbé jókat" pedig hanyagolják!

Most ha megnézed a Q3-as mapokat neten dm6 megy nagyrészt, meg esetleg egy kicsi dm17 mást nem is nagyon vote-olnak be...

Kétségtelenül a leginkább eltalált Q3-as pálya a dm6 más néven Campgrounds!
De itt is vannak hibák! A fegyverekből rendszerint hamar kifogy a töltény mégisincs mellettük ammo! UT-ban alapból a fegyver mellé van pakolva 1-2 lőszeres láda és még a pályán is el van szórva itt-ott néhány!

De nem ez a legnagyobb baj! Nem ám! Képesek voltak és a megát odapakolták a piros páncél mellé (vagy épp fordítva, de a lényegen ez nem változtat) ez teljesen felborítja a pálya egyensúlyát és hatalmas előnybe kerül az, aki oda születik! Az ilyen nagyobb tápokat szét kell szórni:
1 hogy másnak is jusson
2 ne legyenek szuperhírók, vagy ha lesznek, hát körbe kell érte járniuk a pályát
3 egy ilyen helyet nagy kisértés bekempeli, és ezzel már tönkre is tették a másik játékos szórakozását!

Úgy vélem, hogy az UT féle fegyver/powerup/táp elrendezés jobb (mármint, hogy vannak mellette, vagy a közelében is töltények, a tápokat vagy nem egyértelmü helyre rakták, vagy olyan helyre, amit mindenki könnyen elérhet).
Q3-ban is hamar kifogysz a lőszerből és UT-ban is hamar kifogyhatsz belőle (persze ez nem feltétlenül van így, majd mindjárt meglátod, de mégis jó dolog, hogy gondoskodtak lőszerről is) egy shockcombo 4 töltényt emészt fel! Shock elsődleges lövéssel 2 találat kell, ha nem szed fel páncélt vagy +%-ot, ha szed akkor az 3-4 vagy több (pl. őv esetén) lövés is lehet és nem számoltuk bele azt a szerencsétlen esetet, ha lövésed célt téveszt! 20 tölténnyel kezdesz ha felveszed a rohampuskát, amit hamar el is lehet pufogtatni! RPG-ben 6 töltény van UT-s rakéta lassabban megy, mint a Q3-as ezért könnyű kikerülni => többet kell betárazni és mire elég 6 töltény => nem sokra!
Bizonyos esetben, de jó kézben csodákra képesek az UT-s harci eszközök! 1 max 2 lövéssel is el lehet intézni egy fultápos embert több féle fegyverrel is (most a Redeemer-t ne számítsuk ide).
De a tápok is hol vannak általában egy UT-s pályán vagy a "centrumban", vagy egy secretben (ami könnyen kelepcévé is válhat), vagy egy nehezen megközelíthető helyen ilyenek pl.:
Centrumban pl. őv a Codex-en, Deck16-on, Fractal-on stb. "mega" pl. a Face-en stb.
Secret-ben: "mega" a Stalwart; őv - Turbine; amp Cruse stb.
Nehezen megközelíthető őv - a Deck-en (ebben az a nehéz, hogy vagy csizma kell hozzá, vagy le kell esni arra gerendára, de 1 jó lövés és a savban találod magad), Peak; amp Deck; Peak; LavaGiant; stb.
Egyéb trükkös hely pl. Pressure; Fractal stb.
A többi páncél és powerup a pálya különböző részein vannak csak úgy, mint a fegyverek és töltények (töltények nem csak a fegyverek mellett vannak máshol is fel lehet őket szedni)...

Mindezt az is alátámasztja szerintem, hogy Q3-ban a pályákon nem lehet igazi 4v4 TDM-et nyomni, a Q3 TDM megáll a 2v2-nél, mert nincs elég fegyver/töltény és sokan cseresznyemag köpködővel futkorásznak...

A másik lényeges dolog a respawn-pontok kérdése. UT-ban (a map nagyságától is függ) több a respawnpont (még egyszer mondom ez nem mindegyik mapra igaz) de a játék úgy próbál téged kidobni a pályára, hogy az lehetőleg ne ott legyen, ahol meghaltál/az ellenfél van. Q3-ban a spawn-pontokat be lehet tanulni, hogy most itt, mostmeg itt fogja kidobani és szerintem ez nem jó így...

UT-ban a dm6 szerepét a Deck16 tölti be, ez a leginkább játszott pálya, de emellett van még egy jópár, amin szoktak menni gámák, mint pl. a Liandri; Agony; Morpheus; Morbias; Codex; Crouse][ stb. CTF és egyéb mapokat meg még nem is mondtam!

Vissza