Az elmúlt időszakban rengeteg olyan játék látott napvilágot, amely alapja valamely közkedvelt rajzfilmsorozat volt. Általában elmondható, hogy ezek "összetettségükkel" és felépítésükkel a fiatalabb korosztályt célozzák meg, akik egyrészt nagy rajongói az említett rajzfilmeknek, másrészt szívesen találkoznak kedvenceikkel a tévé képernyőjén kívül is. Nos, ez alkalommal a Scooby Snack hírhedt pusztítójára, Scooby Doo-ra, valamint a különös rejtélyek megoldására specializálódott Shaggy-re és csapatára került a sor.
A lépten-nyomon kísértetekbe és megmagyarázhatatlan jelenségekbe botló társaságnak ezúttal a vidámparki kísértetet kell lelepleznie, aki jelenlétével elüldözte a látogatókat. A játék elején ki kell választanunk, hogy melyik szereplőt szeretnénk irányítani, és hogy rajtunk kívül kik vegyenek részt a nyomozásban. Ha ellenfelünk a számítógép, akkor beállíthatjuk az intelligenciáját is. Játszhatunk egy gépen többen is akár, de helyi hálózaton és interneten keresztül is van rá lehetőség.
A vidámpark kilenc körzetre van osztva, hogy módszeresen be lehessen járni az egészet. A helyszíneken különféle tárgyak hevernek a földön. A megfelelőeket begyűjtve összeeszkábálhatunk egy nagyon hatásos kis csapdát a kísértetnek. Az egyik ablakban lekérdezhetjük, hogy az egyes csapdákhoz pontosan milyen tárgyak is kellenek. Kóválygás közben a helyi dolgozókkal is megismerkedhetünk. Ez azért is érdekes, mert egyiküknek köze van a vidámparki fantomhoz. Méghozzá nem is kevés... :) Tőlük megtudakolhatjuk az egyes tárgyak hollétét, vagy kérhetünk útbaigazítást a Scooby kaja felé is.
Az irányítás nem bonyolult, minden kör elején - ugyanis körökre van osztva a játék - rendelkezünk mozgáspontokkal, ezeket használhatjuk el, amiket a különböző cselekvések (pl. tárgyak felvétele, átballagás szomszéd helyszínre) végrehajtásával használhatjuk el. Néha előfordul, hogy meglep minket a kísértet, és el kezd üldözni, de ha szemfülesek vagyunk, akkor egy kis ügyességgel el tudunk menekülni előle. A játékot az nyeri meg, aki elsőként fedi fel a fantom kilétét.
A grafikáról annyit, hogy a készítők igyekeztek a rajzfilm hangulatát visszaadni, és ez jó közelítéssel sikerült is nekik. Ha valakinek esetleg gyengébb gépe van, az az árnyékok és a megvilágítás kiiktatásával gyorsíthat a kirajzoláson.
Befejezésképpen még egyszer megemlíteném, hogy a program a fiatalabb korosztálynak készült, így az értékelés meglehetősen szubjektív lett. Lehet, hogy számolnom kell az alsó tagozatosok haragos levéláradatával az elkövetkező időszakban... Ha esetleg erre sor kerülne, ígérem, megegyezünk a pontszámot illetően :)