Az Activision ezúttal egy csak 3D gyorsítókártyával játszható shoot 'em up akciójátékot adott ki. A Barrage-ben egy űrhajót, a Freelancer 550-et kell irányítanunk öt, különböző környezetben lévő pályán keresztül. Feladatunk lényege mindenhol ugyanaz: lőjünk szét mindent, ami mozog körülöttünk, és vigyázzunk, hogy minél kevesebb találatot kapjunk.
Az első pálya egy sivatagos területen játszódik, a második egy alagútban, a következők pedig egy kanyonban, Chicagóban, illetve a víz alatt. Mindegyik helyszínen korlátozott idő áll rendelkezésünkre a szint teljesítéséhez, ezt azonban különböző bónuszokkal növelhetjük. Van, hogy a játék kezdetén elegendő időt kapunk, hogy a küldetés feladatainak teljesítésével végigérhessünk a pályán, néha viszont csak pár percet kapunk, ez alatt kell találnunk egy időnövelő bónuszt. Az időnk lejártakor meglévő, illetve a pálya végére érve összegyűjtött pontszám alapján a program rangsorolja teljesítményünket. Pontokat kapunk minden egyes szétlőtt objektumért - úgy az ellenséges járművekért, mint a többi tereptárgyért: épületekért, villanypóznákért, stb. Lehetőség van az öt pályán külön játszani, ekkor minden szint után választhatunk, hogy újrajátsszuk azt, magasabb pontszám reményében, vagy továbblépünk a következő szintre. Három nehézségi fokozat közül választhatunk, minél nehezebb fokozaton játszunk, annál több ellenség van. A pályák között előre csak akkor léphetünk, ha az előző szintet már teljesítettük. Nehézségi fokozatot legfeljebb olyat választhatunk, melyben az előző szintet végigvittük. Championship módban a program automatikusan visz minket előre pályáról pályára.
A programban összesen hatféle fegyver áll rendelkezésünkre, a sima gépágyútól a célkövető rakétán keresztül a lézer- és plazmafegyverekig. A tizenhat különböző ellenség igen változatos, vannak egyszerű tankok, földre telepített ágyúk, helikopterek és repülők.
A program grafikai megvalósításait tekintve megfelel a mai játékoknak, talán egy kicsit ellene szól, hogy mindenképpen szüksége van 3D gyorsítókártyára, viszont ez ma már talán nem olyan nagy probléma, a játéktípus kedvelői valószínűleg már úgyis rendelkeznek ilyennel. Az irányítás viszonylag könnyen elsajátítható, nagyon sokféle kezelési módra van lehetőség. Irányíthatjuk a játékot csak billentyűzettel, használhatjuk egerünket is, valamint különböző joystickeket. A programban nagyon jól ki lehet használni, ha joystickünk minél többféle irányt képes kezelni, így például a tolóerő-szabályzó (throttle) igen jól alkalmazható, és beállíthatjuk, hogy a joystick karjának tengely menti elforgatása is hatással legyen űrhajónk mozgására. Akinek pedig még ez se lenne elég, az a hat-switch különböző állásaira is beállíthat különböző funkciókat. A játék ráadásul kezeli a force feedbackes joysticket is, így érezhetjük a lövéseket, vagy ha nekimegyünk a falnak, ezáltal sokkal realisztikusabb programot kapva.
Ha hálózat, vagy modem is rendelkezésünkre áll, úgy természetesen játszhatunk többen is. Deathmatch módban mindenki mindenki ellen játszik, csapat módban pedig tetszőleges összeállítású csapatok mérik össze tudásukat. Egyszerre maximum nyolcan lehetnek egy pályán, ilyenkor akár egy ember is játszhat hét ellen, de ekkor nagyon ügyesnek kell lennie... A győztest a program a megadott idő elteltével, vagy a megjelölt találati szint elérésekor hirdeti a program.
A program igazából nem emelkedik ki semmivel az eddigi játékok közül, de ennek ellenére a shoot 'em up kedvelőknek tetszeni fog, ugyanis rengeteg időt lehet eltölteni mellette, főleg, ha a legnehezebb fokozaton próbáljuk végigjátszani.