A 2000. tavaszára bejelentett Maximum Overkill a NovaLogic egy újfajta stílusú, jórészt akcióelemeket tartalmazó játéka, amelyben a nem is olyan távoli jövő háborújában vehetünk részt egy sor repülő harci eszközzel, illetve szárazföldi egységekkel, amelyek természetesen egy csomó hatásos jövőbeli fegyverrel lesznek felszerelve.
A közel 50 év múlva játszódó háborúban hasonlóan pergő, és akció-orientált játékmenettel találkozhatunk, mint a Delta Foce-ban. A történet szerint a világ országai két hatalmas katonai szervezetbe tömörültek: ezek a New Reforms Coalition (NRC), és az Alliance if Independent Republics (AIR). Mindkét szervezet a Föld hasznosítható forrásainak birtoklásáért küzd. Azonban ahogy a játék halad előre, bármelyik oldalon kiderülhet, hogy a dolgok nem feltétlen úgy vannak, mint ahogyan azt vezetőink elénk tálalják... A játékosok a küldetések előtt kiválaszthatják, hogy légi vagy földi harci járművel indulnak csatába, amelyek mindegyike egyedi harci stílussal rendelkezik. A választást természetesen az éppen aktuális küldetés nagymértékben befolyásolhatja. A gépeket pedig olyan fegyverekkel láthatjuk el, amelyek napjaink harcterein csak ritkán kerülnek bevetésre, ám ha minden igaz, akkor a 21. században már előszeretettel fogják alkalmazni őket.
Mindkét fél számára fontos stratégiai ponttá válik a bázis, amelyeken a különböző feladatokat különböző épületek látják el, így a harci gépek javítása, vagy a kommunikációs feladatok irányítása külön épület hatáskörébe tartozik. Ez persze azt is jelenti, hogy amennyiben az ellenség sikeresen elpusztít a bázisunkon egy ilyen épületet, úgy a későbbiekben nem leszünk már képesek például a járgányainkat javítani, vagy a csapattársainkkal kommunikálni csata közben stb. Mindez persze csak addig jelenthet hátrányt, míg katonáink újra működésbe nem hozzák az adott épületet, ezzel azonban természetesen jó pár értékes küldetés kimenetele válhat kétségessé. Viszont arról sem érdemes megfeledkezni, hogy az ellenségnek hasonló érzékeny pontjai lesznek.
A grafikai kivitelezéshez a készítők a Voxel Space technológia egy továbbfejlesztett változatát használják, amely 32 bites színeket alkalmaz. Így a kb. 40 küldetés alatt olyan változatos terepeken harcolhatunk majd, mint sivatagok, esőerdők, vagy füves tisztások. A játék hangulatát pedig tovább fokozzák majd az ígéretes 3D-s hanghatások. Ezek mellet természetesen nem maradhat el a többszemélyes játék sem, amely segítségével a már jól ismert NovaWorld-on keresztül 32 játékos mérheti össze tudását.