Az Activision három Star Trek játékon dolgozik a Star Trek: Voyager és Star Trek: The Next Generation licenszek birtokában.
A Star Trek: Armada a Star Trek: The Next Generation univerzumában játszódó real-time 3D űrstratégia lesz. A történet középpontjában egy Borg invázió áll, amit négy különböző nép szemszögéből élhetünk át: a Csillagszövetség, a Romulan birodalom, a Klingon birodalom és a Borg (!). Mindegyik népnek megvan a maga előnye és hátránya, ezért az irányításuk is más-más stratégiát igényel. Úgy mellesleg megjegyezve a Borg-nál valahogy nem jut eszembe egy hátrány se. Megnézném azt a (TNG univerzumában létező) népet, amelyik fel tud mutatni valamit 3-4 Borg kocka ellen. Remélhetőleg a készítők kitalálnak valamit az esélyek kiegyensúlyozására.
A történet az invázió előtt kezdődik, amire egy jövőből érkező hajó figyelmeztet minket. A mi feladatunk lesz a kiválasztott nép felkészítése a harcra és persze a harc levezetése (és megnyerése) is. A megfelelő fegyverek kifejlesztéséhez kutatóállomásokat kell építenünk. Nekünk kell a flottákat, javítóbázisokat és űrállomásokat megépítenünk, felfegyvereznünk, személyzettel ellátnunk és szűkség esetén javítanunk. A készítők harmincnál több hajótípust ígérnek (rombolók, csatahajók, cirkálók, felderítők, szállító hajók, stb.). Arról nem találtam semmit, hogy ezt népenként értik-e, vagy összesen. A felkészülési időszak sem fog eseménytelenül eltelni, mindegyik népnél különböző problémákkal kell szembenéznünk - pl. a Klingon polgárháború, a romulanok örökös kifogásai, lázadó elemek a Csillagszövetségnél, a Borg folytonos törekvése a tökéletességre. A játék összesen 26 küldetést fog tartalmazni, ahhoz, hogy mindet teljesítsük mind a négy népet játszanunk kell. A küldetéses rendszer elég szokatlan egy real-time stratégiai programtól, bár az Imperium Galactica-ban láthattunk hasonló megoldást. Az aktuális küldetés ismertetése filmbetétekkel fog történni, ahol a olyan szereplőket láthatunk viszont, mint Patrick Stewart (Picard kapitány / Lucutus of Borg), Michael Dorn (Worf) és Denise Crosby (Sela parancsnok). A küldetések taktikai, harc ill. védelmi jellegűek lesznek és folyamatosan viszik végig a történetet az első figyelmeztetéstől a végső összecsapásig. A tökéletes hangulat kedvéért az összekötő animációkat a sorozatokban használt, eredeti modellekkel készítik el. A valósidejű 3D engine csodálatos effekteket tartogat, ami az ígéretek szerint nagyon megközelíti a filmekben megismert látványvilágot. A küldetések a kis kísérő feladatoktól a hatalmas csatákig terjednek, ez utóbbiakban harmincnál is több hajót irányíthatunk egyszerre. A hardverigényről eddig nem volt szó, de nem hiszem, hogy alacsony lesz. A programot az Activision fejleszti, ami garancia a minőségre. A megjelenését sajnos csak télre tervezik.
[Képek]
A Star Trek: Voyager - Elite Force igazi premier, ez lesz az első játék, ami a Star Trek: Voyager sorozaton alapul. Stílusát tekintve first-person shooter lesz és a Quake III Arena engine-jét fogja használni. Kell ennél jobb reklám?
A Voyager legújabb biztonsági egységének, a Tuvok hadnagy által vezetett Elite Force-nak tagjaként a sorozatban már megismert ellenfelek - köztük a Borg - és eddig ismeretlen idegen fajok ellen kell harcolnunk. A nyolc küldetéssorozatot összefogó történet az eredeti stúdió díszletek alapján felépített Voyager fedélzetére, Borg kockába és más helyszínekre kalauzol el minket. A küldetések skálája a csendes, lopkodó akcióktól egészen nyílt harcokig terjed. A használható fegyverek pontos száma még nem ismert, de a phaser-től a quantum disruptorig több, különböző erősségű pusztító eszközt használhatunk majd, melyekkel maradandó nyomokat hagyhatunk a pályákon is (pl. a folyosók beomlanak, a falak felrobbannak, stb.). A megfelelő hangulatot az is biztosítja, hogy az ellenségek akár az orrunk előtt is materializálódhatnak. Természetesen lesz multiplayer lehetőség is, tartalmazni fog free-for-all, capture the flag, team play és holomatch módokat. Ez utóbbi lehetővé teszi, hogy valamelyik ellenség, pl. egy Borg bőrébe bújva küzdjünk a többiek ellen. A készítő a Raven Software Studio, a megjelenésig pedig télig kell várnunk.
[Képek]
A harmadik játék a Star Trek: Insurrection lesz, ami az azonos című filmen alapuló akció/kaland játék lesz. Nem a filmben megismert eseményeket kell végigjátszanunk, azok csak a jelenlegi történet kilenc hónappal korábbi előzményeit képezik. Egy frissen végzett fiatal tiszt, Sovok zászlós (ezek leszünk mi) Picard kapitány mellé lett beosztva, és így jut el a filmben megismert Bak'u bolygóra, ahol egy romulan cselszövés közepébe csöppen. A cselszövés célja a bolygó fiatalító erejét felhasználva a Csillagszövetség teljes megsemmisítése. A Csillagflotta standard felszerelési tárgyaival (phaser-rel, kommunikátorral és tricorder-rel), valamit egy vulcan tiszt elmaradhatatlan képességével, a vulcan "idegcsípéssel" (bocs, tudom, hogy hülyén hangzik, de nem tudok más nevet neki :-) felszerelkezve kell kiderítenünk a bolygó valódi titkát és meghiúsítani a romulanok tervét. Feladatainkat személyesen Picard kapitánytól kapjuk (pl. be kell lopakodnunk az ellenséges táborba és ki kell szabadítanunk a Csillagflotta néhány tisztjét). A játék közben kommunikálunk a többi szereplővel, az ő segítségükkel titkokat derítünk ki, különböző logikai feladatokat oldunk meg, és végül - ha jól csináljuk - megmentjük a Csillagszövetséget. Mi döntjük el, hogy az adott helyzetben a nyílt harcot, vagy a lopakodást választjuk-e. Az ellenfelek között lesznek a Son'a-k repülő drónjai, maguk a Son'a-k, a romulanok és mások is. A készítők valósághű és folyamatos 3D karakter animációt, előre renderelt csodálatosan élethű helyszíneket és pergő játékmenetet ígérnek. Az összekötő filmjelenetekben szereplő színészek listáját két nagy név, Patrick Steward (Picard kapitány) és Brent Spiner (Data) teszi érdekessé. A programot a Presto Studios készíti és a megjelenést idén őszre tervezik.
[Képek]