25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

System Shock 2

Írta: Thomas

Az 1994-ben megjelent System Shock hatalmas sikert aratott, és a PC Gamer magazin által összeállított, minden idők legjobb programjainak listáján az előkelő hatodik helyet foglalja el. Ezt elsősorban hangulatának és a legapróbb részletekig kidolgozott történetének köszönheti. A játék stílusát a készítők science fiction role-playing game-nek nevezték el, ami a first person shooter, RPG és kalandjáték sajátos keverékét takarja.

Az első részben Shodan, egy távoli űrállomás rendszereit irányító mesterséges intelligencia öntudatára ébredt és fokozatosan átvette az állomás teljes irányítását. A kezdetben mit sem sejtő személyzet egy részét mutánsokká alakította át és velük, valamint a karbantartó és biztonsági robotokkal szisztematikusan kiirtotta a maradék legénységet. Mi a legalsó szinten egy hibernátorban ébredtünk, és nem tudtunk semmiről. A történet fokozatosan bontakozott ki, a lemészárolt legénységnél talált személyes naplókat, e-mail-eket és egyéb üzeneteket olvasgatva. Feladatunk természetesen Shodan elpusztítása volt, aki először egy lézerrel, majd a mutánsaival fenyegette a Földet, végül pedig önmagát akarta átmenteni a földi hálózatba. A mindenfelé heverő megcsonkított holttestek és a különböző mutánsok horrorszerű hangulatot kölcsönöztek az egész játéknak. Ez a hangulat olyan jól sikerült, hogy volt, mikor szinte ki sem mertem menni a sötét folyosóra és minden zajtól a szívroham kerülgetett. A különböző naplókat olvasva és a legénység sorsát megismerve az egész valahogy személyes jelleget öltött. Ezt még fokozták a túlélők segélyhívásai, akik ugyanakkor az életükért küzdöttek. Az egész játékot a kiemelkedő hangulat, egy hatalmas játéktér, az ellenfelek és felhasználható fegyverek rendkívül széles skálája jellemezte.

Most, öt évvel később a Looking Glass végre rászánta magát a folyatatás elkészítésére. A második rész története nagyon hasonlít az elődhöz. A főellenfél ismét Shodan, aki mégis túlélte a végső összecsapást, és nagyon haragszik ránk. Mi az első, fénysebességnél nagyobb sebességre is képes csillaghajó, a Von Braun egyik hibernátorában ébredünk, némi kibernetikus implantokkal feljavítva. A hajó egy küldetésről tér vissza, egy távoli bolygóról érkező segélyhívást vizsgált ki. Magunkhoz térve ismét hullákat találunk mindenhol és megkezdődik a bolyongás a hatalmas hajón ...

A System Shock 2 sokban eltér az elődjétől. Lényeges változás, hogy az RPG arányát megnövelték (hiába, a készítők közül sokan dolgoztak az Ultima Underworldön). A főszereplő rengeteg tulajdonsággal rendelkezik, fejlődik, tapasztalatot szerez, van karaktergenerálás, inventory, karakter felszerelése, stb. Néhány tulajdonság:

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • System Shock 2
  • System Shock 2
  • System Shock 2
  • System Shock 2
  • System Shock 2

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!