Az orosz Nival Interactive csapat, a Rage of Mages játékok fejlesztője egy új RPG játékot fejez be a közeljövőben. A játék minőségéből - legalábbis a képek alapján - látszik, mennyire kezd csökkenni, vagy egy szintre kerülni a keleti és a nyugati informatikai tudás szoftver-fejlesztés tekintetében, az oroszoktól ugyanis személy szerint nem vártam ennyire szép játékot, annak ellenére, hogy közismerten jó programozók. Az eddig látottak alapján mindenesetre kellemes meglepetést okoztak, annyi biztos.
A játék alaptörténete sok játékhoz hasonlóan egy globális katasztrófa, de itt feldobták az egészet egy csipet mágikus eredettel. Ennek a pusztulásnak a következménye, hogy a világ úszó szigetekre szakad, melyeken különféle kultúrák vannak. A civilizáltságuk foka a földi középkorral egyezik meg. Itt jön be a kis hősünk, kinek elsődleges feladata a túlélés, és ameddig ez sikerül, addig lehet nyomulni, felfedezni, gyilkolni, varázsolni. A játékban nagyon tetszik, hogy a szereplőt érzelmekkel is felruházták. Ebből kifolyólag a figura tud barátságot kötni, szeretni, egyenes lenni, de ugyanakkor gyűlölni, hátulról ölni stb. Ez a másik dolog, ami nagyon megfogott, hogy itt nem csak az van, ami a RPG-knél megszokott: mindenki mindent lát, hanem el lehet bújni, lehet lopakodni, tehát él a meglepetés ereje. Jópofa varázslásokkal tették még izgalmasabbá a játékot. A készítők ki is hangsúlyozták; a puszta erő nem lesz elég a túléléshez. Ha valaki nagy király akar lenni, akkor gondoskodnia kell megfelelő szellemi háttérről, aminek segítségével jó arányban tudja keverni az erő, a varázslat és a megfelelő stratégiai döntések bevetését. A cég által kiadott filmből is ez látszik. Persze ez nem azt jelent, hogy minden stratégiai zseni elinduljon valami jófajta tömegpusztító acélfegyver nélkül, mert így sem fog sikerülni.
A játék 3D-s környezetben játszódik, melyben három érdekes világba juthatunk el. Ezek mindegyikére jellemző egy-egy kultúra, mégpedig a következők:
Gipat: Ha megbízhatom történelmi ismereteimben, akkor leginkább enyhe inka benyomással rendelkező kelták lennének. Nagyon szeretnek tűzzel kapcsolatos varázslatokat alkalmazni, kedvenc ruhájuk a nubuk bőrszerkó. Szeretik használni a kőbaltát, lándzsát, íjat. Tönkökkel körbehatárolt faluban laknak, szép zöld vidéken. Általában barbárokkal kell szembeszállni.
Ingos: Az előzőeknél fejlettebb civilizációval rendelkező nép. Elég mostoha körülmények között élnek, mivel mindent hó borít, viszont szép várakat tudnak építeni, katonáik páncélt viselnek, fémfegyvereket használnak, és valami furcsa kék varázslatot, ami áramütés, vagy fagyasztás is lehet. Az eddig látottakban különösen tetszett a hóban megmaradó nyomok látványa, valamint a fehér-fekete csíkozású hótigris, valamint az Unikornis.
Suslanger: Ha jól vettem ki egy barbár törzs közel-keleti benyomással. Rendkívül színes varázslatokkal, és az előzőhöz hasonló fegyverekkel. Agresszív kinézetű kőből épült falvakkal. Érdemes továbbá megjegyezni, hogy itt van a legtöbb kigyúrt kopasz és jó nő. Viszont nemcsak a jó dolgok találhatóak itt meg. Az ember nagyságú póktól kezdve a tűzokádó sárkányig minden van ebben a sivatagos világban.
Ha megnézitek a képeket, valószínűleg egyetértünk abban, hogy grafikailag egész jó. A történet is jónak tűnik, valószínű, hogy a játszhatósága is jó lesz a proginak, úgyhogy elég derűlátóan várhatjuk a megjelenést.