A Descent első és második része pár évvel ezelőtt szép sikereket ért el. Ennek egyik oka volt, hogy akkor még nem volt ennyire nagy konkurencia a 3D akciójátékok területén, a másik, főbb ok viszont a játék fantasztikus kivitelezése és hangulata volt. Jövő év tavaszára tervezi az Interplay a folytatás kiadását, melyet az eredeti játék készítőinek, a Parallaxnak egy csoportja készít, az Outrage Entertainment.
A játék rengeteg újítást fog hozni az előző két epizódhoz képest. A legfőbb talán a teljesen új 3D engine, csodálatos grafikai megvalósításokkal. Az új grafikus motor olyan effekteket fog tartalmazni többek között, mint szél, eső és tűz. Másik jelentős újítás, hogy a Descent 3-ban már nem csak bányák labirintusainak mélyén küzdhetünk meg az ellenséggel, hanem a felszínen is. A bolygókon új légi és földi ellenfelek várnak majd ránk.
Három különböző űrhajót használhatunk majd, melyek mindegyike más-más sajátosságokkal rendelkezik. Tíz fegyver fog rendelkezésünkre állni a 15 nagyméretű pálya teljesítéséhez. Mindegyik szinten több feladat teljesítése lesz a cél. Az ellenséges robotok mesterséges intelligenciája még az eddiginél is fejlettebb lesz. (Bár az előző részekben se lehetett bajunk az MI-vel, gondoljunk csak például a GuideBot-ra.)
Az első két rész hangulatának kialakításában nagy szerepe volt a zenének. A második részhez olyan előadók adták nevüket, mint a Type O Negative vagy a Skinny Puppy, melynek eredménye egy igen jó soundtrack lett. Remélhetőleg a harmadik rész se fog lemaradni ezen a téren.
A készítők az eddiginél sokkal jobb, kidolgozottabb kerettörténetet is ígérnek új programjukhoz. A játék természetesen 3D gyorsítókártyákat is kezelni fog, és maximum nyolcan hálózatban is lehet majd játszani, modemen, lokális hálózaton vagy az interneten keresztül.