26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Egyéb

Black and White FAQ - Második rész

A folytatásban az öt sziget feladatait vesszük sorba.

Írta: Warhawk 11 hozzászólás

1. A végigjátszás, avagy egy isten útja

1.1 Első sziget
Megérkezésed után nem sok dolgod lesz itt, vedd a szigetet egy bemelegítésnek. A feladatokat elég szájbarágósan elmagyarázzák, de aki nem tud angolul, annak itt egy kis segítség.

1.1.1. Gold Story Scrollok:
A három állatfej alakú kő megszerzése: Az első és egyben az egyik legfontosabb feladatod. Az első követ azon az úton keresd, amerre a szigetre jöttél, a falulakók körülötte ugráltak. A második már egy kicsit bonyolultabb. Egyik hát fölött meg fog jelenni egy tekercs. A házban lakó nő megkér, hogy segíts neki megtalálni a testvérét. Több megoldás létezik a feladatra. Megkeresheted az emberkét (nem nehéz, a ház előtt lévő hegyszoros túloldalán van), megölheted az emberkét, szétrombolhatod a nő házát… Mindegy, a kő mindenféleképp a tiéd lesz. A harmadik kőhcz ismét trükközni kell. Először is keresd meg a falu szobrászát. Ő megmutatja, melyik kő kell neki, hozd el hozzá, és várj egy kicsit. Ha kész a szobor, tedd a többihez, majd válaszd ki a Lényed.
A Lényed tanítása: nem érdemel magyarázatot, a tréner szépen elmondja, mit, hogyan csinálj!
A másik Lény megkeresése: A templomod közelében kiabál egy ember, hogy egy szörnyűséges, hatalmas Lény van a közelben. Valószínűleg már régebben észrevetted, de most menj oda közelebbről megvizsgálni.
A másik Lény feladatai: Ehhez sincs hozzáfűznivalóm, nem túl nehezek és szájbarágósan el vannak magyarázva.
Nemesis feltűnése, és a vortex: Itt csak annyi a lényeg, hogy minél több dolgot dobálj a vortexbe! Embereket, fát, gabonát, a megszerzett varázslatokat gömb formában. Elég sokáig maradhatsz ezen a szigeten, még akkor is, mikor Nemesis javában pusztítja, tehát nyugodtan várd ki, amíg a varázslatokból megjelenik 2-3 garnitúra. Miután mindennel végeztél, aktiváld a vortex feletti tekercset.

1.1.2. Silver Reward Scrollok:
A kődobás megtanulása: A templomod közelében találod ezt a tekercset. Feladatod, hogy a kövekkel lelökd a sziklát. Ha sikerül, kapsz egy labdát, amivel a Lényed játszadozhat. Ha megcsináltad a feladatot, akkor minden egyes további sikeres dobásért egy Water miracle-t kapsz!
A tengerészek kisegítése: A nagy kapu mögötti tengerparton találod őket. Megkérnek, hogy segíts befejezni a hajójukat. Először egy adag fát kérnek, amit a raktárból elvehetsz. Majd egy adag élelmet, megint a raktárt ajánlom, majd, hogy ne egyenek folyton kenyeret, egy kis húst. A környéken legelészik pár állat, ezek közül rakj le melléjük párat. Ha gonosz akarsz lenni, akkor egyszerűbb a megoldás: öld meg őket. Ha viszont jó leszel, és segítesz nekik, akkor az ötödik szigeten viszontlátod őket, és megajándékoznak egy jegesmedve lénnyel! Megjegyzés: Ajánlom, hogy próbálj lerakni melléjük egy nőt, vagy egy gyereket...
Az elveszett bárányok: A faluban kér meg a pásztor, hogy találd meg a bárányait. Ez a feladat inkább hosszadalmas, mint nehéz, viszont megéri megoldani, mert a jutalmad egy adag kaja, és (tadamm!) egy új választható lény, mégpedig egy bárány! Sajnos az egész szigetet át kell kutatni a bárányok után, de félidőnél, mikor a pásztor odaadja a kaját, akár meg is állhatsz. Viszont ha megnézed, a templomban ilyenkor jelzi, hogy 99%-ra teljesítetted a feladatot! A bárányokat ezen helyek környékén keresd:
- A szobrász háza környékén
- A nagy kapu mögött
- Az elveszett testvér környékén
- A hegytetőn a Hermit Mine környékén
- A kődobós feladat célpontja, azaz a kőoszlop környékén
- Egy hamis daloló kő (lásd a kőkarika feladatot!) környékén, a halászház mellett
- Annak az útnak a hegyoldalán, amin bejutottál kezdetekkor a városba
- Az első állatfej-kő környékén
- A temetőhöz közeli disznócsorda környékén
Ha mind megvan, akkor megkapod a lényt. Ha véletlen megölted volna az egyiket, akkor sajnos nem tudod a feladatot befejezni, bár a neten rebesgetnek valami olyat, hogy egy idő után újjáélednek a bárányok!
Legegyszerűbben úgy lelheted fel őket, ha figyeled, hogy mikor hallasz egy baaa hangot (itt a birkák angolul bééégetnek… :) ), és körülnézel azon a helyen, ahol hallod!
A kőkarika: Egy hippiszerű egyén adja a feladatot, egy, a tengerparthoz közel lévő hiányos kőkarika mellett (bocsi, de pontosabban nem igazán tudom meghatározni, lévén az észak itt mindenkinek más és más…). Pontosan öt követ kell visszaszerezned, majd sorrendben visszaraknod a helyére. Vigyázat! Van három olyan kő, ami hamis hangot ad ki, ezek nem kellenek! Meghallhatod a kövek hangját, ha rájuk klikkelsz. Az öt kő helye:
- Az egyik nem messze a körtől, a templomod felé (a).
- Egy van a faluban a temető mögött (b).
- Egy az Old Hermit’s Mine-ban (ahonnan a harmadik állatfejet szerezted)(c).
- Egy az indulási helyed környékén, egy folyóér kezdeténél, a hegyoldalban. (d).
- Egy pedig az elveszett testvér megtalálási helye környékén (e).
A sorrendet úgy tudod megállapítani, ha röviden ráklikkelsz egy kőre. Ekkor az kiad egy hangot. A sorrend egy emelkedő hangsor lesz. Botfülűek, és hangkártyával nem rendelkezők számára azért itt a sorrend: 1. lerakva alapból 2. lerakva alapból 3.e 4.d 5.b 6.lerakva alapból 7.a 8.c - a betűk ott vannak feljebb… :) ! Ha sikeresen megoldottad, akkor egy food miracle dispenser-t kapsz (kifogyhatatlan étel varázslat!)
A remete: Nem messze a faludtól, egy hegyen találod a házát. Kicsit arrogáns fickó, kezdésnek rögtön lefitymálja lényed magasságát. Mit lehet ez ellen tenni? Sokmindent. A legegyszerűbb ugye, ha ráborítod a házát. Ez viszont nem fog neki tetszeni, és elindul felgyújtani a raktáradat. Persze akár meg is ölheted… A házban egy water miracle seed-et találsz. De ha kicsit jobb cuccot akarsz kapni, akkor ne bántsd! Sok módja van, hogy megmutasd, milyen hatalmas is a lényed! Az első ugyebár az, hogy hagyod, hadd nőjön egy kicsit. Kb. 5-7 éves korára (persze lénytől, etetéstől, környezetétől, és még vagy félmillió dologtól függően) elég nagy lesz. Ha nem akarsz ennyi időt várni, akkor figyeld meg, mihez viszonyítja lényed nagyságát. Hát persze, a háza körül lévő fákhoz! A dolgod, hogy kitépd a fákat, eldobd jó messzire (élelmesebbek persze a raktárba), majd körbeülteted kis fákkal, bokrokkal. Még egy mód van, ehhez viszont szerencse is kell. Van rá esély, hogy van a szigeten valahol elrejtve egy enlarge creature miracle, aminek hatására lényed óriásira nő. Ezzel is elámíthatod a remetét. Ha sikerül meggyőznöd, akkor nem csak egy seed-et, hanem egy egész dispensert kapsz! Szóval inkább megéri ez… A remete még elmondja, hogy a szentjános bogarak nappal miracle seed-é alakulnak, azokon a helyeken, ahol éjszaka nagy sűrűségben megtalálhatók. Erre jó lesz figyelni, később életet menthet!
Az Ogre: Nem messze attól a helytől, ahol a tanító lénnyel megverekedtél, találsz egy ogrét. Nem enged a kincséhez, ezért valamit tenned kell. Ha jó vagy, adj neki enni, ekkor elalszik, és nyugodtan megnézheted, mit rejtegetett. (lehet, hogy többször kell neki enni adni) Ha rossz vagy, akkor vidd oda a lényed, és készülj a harcra! Ha sikerül lényednek megverni őt, akkor nyert ügyed van. Mindkét esetben kapsz egy strandlabdát, és egy heal miracle dispensert.
A furulyás gyermekrabló: Nem kell semmi rosszra gondolni. :) Az óvoda előtt kér meg egy nő, hogy szerezd vissza a furulyás által elrabolt gyermekeket. Elsőre kicsit nehéznek tűnhet a feladat, pedig nem az! Kezd azzal, hogy lepauzálod a játékot. Nyomd meg az S gombot, ezzel felhozod a lakók statisztikáját. Találsz majd egy fehér Actor nevű emberkét az óvoda mellett, őt kell megállítanod. Sajnos nem használ ellene semmilyen varázslat, vagy bármilyen erőszak, de egyébként sem szabad megölnöd, hiszen akkor hogyan szabadulnának ki a gyerekek? Tedd azt, hogy a lényed hozd a közelébe. Ha túl közel viszed, akkor elszalad, erre figyelj! Majd fogd a pórázt, és kösd rá (duplaklikk az emberen)! Ekkor az emberkének földbe gyökerezik a lába (szó szerint), és a lényed nyugodtan elkaphatja. Mikor elkaptad, megkér, hogy ne bántsd, hanem ha lerakod közel a házához (fent a hegyoldalban), akkor visszaadja a gyerekeket. Amint elmondta a szövegét, AZONNAL pauzáld megint a játékot! Ha gonosz akarsz lenni, akkor etesd meg a lényeddel. Ekkor jutalomként egy villámlás miracle dispensert kapsz. Ha jó vagy, akkor még lepauzált állapotban a ház közelébe mész, megfogod a pórázt, és odaviteted a lényeddel. Azért kell lepauzálni, mert nagy esély van rá, hogy a lény véletlen megeszi. Ha viszont indítás után rögtön odaviteted, akkor esélye sem lesz. Elég közel a házához rakd le, egyébként megint elszalad. A jutalmad egy heal miracle dispenser lesz, illetve ha az ogrés feladatot sikerrel teljesítetted, és már van ilyen dispensered, akkor egy incrased heal miracle dispensert kapsz!
Baywatch: A templomod közelében lévő öbölnél kér meg egy nő, hogy ments ki pár embert a vízből. Te nem tudod felvenni őket (egyébként nem tudom, miért nem, mert egyébként nyugodtan ki lehet kapni bárkit a vízből…), de a lényed segíthet! Egyszerűen fogd pórázra, klikkelj az egyik emberkére, majd mikor felvette, klikkelj a szárazföldre, hogy kivigye. Szerencsés, ha előtt már megtanítod lényed, hogy nem a legszerencsésebb dolog megenni a lakosságot. Ha nem akarsz sokat pepecselni, egyszerűen vád be az asszonyt a többiek közé… Egy kis fürdés senkinek nem árt… :)
Az állattréner: Ez nem feladat. A sziget egyik szélén találhatod meg, és nála cserélheted ki lényed, feltéve, ha letöltötted a netről a cserélhető teremtményeket!

1.2. Második sziget:

Valószínűleg már belejöttetek a játékba, ezért nem fogom a feladatokat ennyire szájbarágósan elmagyarázni. Ezen a szigeten szövetségesre lelsz Khazar személyében. El is kél a segítsége, mert a kezdetekkor igen sebezhető vagy. Kapsz elég sok fát és élelmet, ezeket ha egy mód van rá ne lődd el rögtön. Ha mindened felépült, Khazar odaad neked egy ácsot, egy Workshoppal együtt. Itt egy kicsit álljunk meg! Mire is jó a workshop? Ezzel az épülettel tudsz gyártani különböző házakat. Csak töltsd fel fával (hogy rendes fákat tépsz ki, és dobsz be, vagy a raktárból az mindegy), és már kezd is dolgozni. Egyszerre csak három alap tud feküdni a workshopban, viszont ezeket az alapokat egymással kombinálni is lehet! Egyszerűen kapjad fel az egyiket, majd rakd rá egy másikra! Összesen hét alapot tudsz egymása tenni. Minél nagyobb egy alap, annál értékesebb épület alakul ki belőle. Egy alapból egy kis lakóházat tudsz építeni, kettőből már egy nagyobbat, háromból már egy un. Civic Buildinget. Ezek olyan épületek, amiknek valami funkciójuk van, pl. a workshop, az óvoda, a temető, stb. Négyből egy búzamező jön létre, ötből egy városközpont (a.k.a. Totem), míg hétből egy csoda! A csoda minden népnél más és más, és eltekintve attól, hogy nagyban növeli hatalmad, még különböző plusz dolgokat is ad! Ajánlatos minden faluba felhúzni egy workshopot, ha még nincs. Házakat úgy tudsz építeni, hogy egy alapot üres területre húzol, és mikor megjelenik a kívánt ház sziluettje, lerakod. Vigyázz, megeshet, hogy egy nagy lakóházból azért lesz pici, mert túl közel akartad valamihez építeni!

1.2.1. Gold Story Scrollok:
Nem lesz olyan nagyon sok. Először Khazar segítségével fel kell építeni a faludat, majd a workshop segítségével készíteni pár házat. Ezek után megtanulod a mágikus mozdulatokat, majd a pajzs és a tűzlabda használatát (Physic Shield, Fireball). A következő feladat, ami egyébként a pálya fő célja, hogy elpusztítsd Lethys templomát. Kezd el elfoglalni a falukat. Az első háromnál semmilyen összeütközésbe nem kerülhetsz, könnyő prédák lesznek. Majd jön a nehéz rész. Ajánlom, hogy először Khazar közeli pár faluját foglald el, mert így kapsz pár feladatot, és lehetőséged lesz a zebra megszerzésére! Majd jöhetnek Lethys falui. Egy idő után kinyílik egy vortex, és Nemesis elpusztítja Khazart, és ellopja a Creed egy darabját. Nem sokkal ezután Lethys is elmenekül egy vortexbe a lényeddel együtt! NE MENJ UTÁNA!!! Inkább hagyd, hogy bezáruljon a kapu, foglald el a megmaradt falukat, és pusztítsd el a templomot.

1.2.2. Silver Reward Scrollok:
A mérgezés: A harmadik faluban kapod meg egy köhögő indiántól. Nézd meg a raktárukat, rögtön meglátod, hogy az ételük fertőződött meg. Gyorsan kapd fel az összes ételt, és dobd ki a vízbe (környezetvédők kíméljenek!)! Ezek után pedig próbáld meggyógyítani őket, tetemes mennyiségű heal varázslattal.
A templom: Egy tó szélén fekszik egy pici templom, melynek gazdája megkér, hogy a folyamatos áradások miatt segíts feljebb építeni a templomát. Ez egy logikai feladvány, a lényeg, hogy a templom az eredeti formájában kerüljön a legfelső oszlopra. Arra figyelni kell, hogy egy egységre mindig csak egy nálánál kisebb mehet, az viszont mindegy, hogy mennyivel kisebb. Nem nehéz feladvány.
A fa puzzle: Lethys hozzád legközelebb eső faluja mellett jobbra van kilenc fa. A lényeg, hogy mindegyik ugyanolyan fajtájú legyen. Ha egyet kihúzol, akkor nemcsak az, de a vele szomszédosak is alakot váltanak (átlóban nem). A lényeg, hogy lehetőleg nem piszkáld a középső fát, mert ugye az négy másik fának is változtatja az alakját. Megéri figyelmesen megoldani, mert a jutalom egy Flock of Birds miracle dispenser, mely nagyon sokat jelent a faluk meghódításában! Csak lődd el egy falu felett a varázslatot, meglátod… :)
Pancsoló kölykök: Az anyjuk kér meg, hogy hozd őket haza. Vagy a lényeddel szeded ki őket, vagy az anyjukat teszed le a vízpartra (NEM! Nem a vízbe!), és ő kihívja őket.
A tehén tolvajok: Az utolsó faluk egyikében kapod meg a feladatot. Te döntesz: Megölöd a farmert, vagy szórakoztatod a kölyköket (persze, a lényeddel!)…
A zebra megszerzése: Egy Khazar által uralt indián faluban kapod meg ezt a feladatot egy öreg nőtől, miután elfoglaltad a falut. Egy körbe kell belepakolni három dolgot. A sorrend nem fontos. Először is valami olyat kell belepakolni, ami éjszaka vonyít. Ez persze egy farkas. Farkast erdőkben találhatsz. (Mármint olyan összefüggő erdőkben. Tépkedd ki a fákat a közelben lévő erdőből, és mikor egész picire összemegy, akkor láthatod a farkasokat. Kapj fel egyet, és tedd a körbe. A következő dolognak valami forrónak kell lenni. Ez lehet akár egy felhevített kő, vagy fa. Mondanom sem kell, hogy tőzlabdával lehet felhevíteni a dolgokat! Harmadiknak pedig egy, a lényedre jellemző dolgot kell használni. Mi más lehetne rá jellemzőbb, mint a saját ürüléke! Tehát tegyél abból is egyet a körbe, majd vedd körül egy Shield varázslattal! (A tárgyak sorrendje nem fontos, szerintem a farkas menjen utoljára!)
Az áldozat: Mikor elfoglalod Lethys első faluját, a főnök elmondja neked, hogy embereket fel lehet áldozni mana reményében. Elsőként felajánlja fiát, feláldozni. Csak rajtad, illetve a beállítottságodon múlik, hogy a fiút áldozod fel, vagy inkább pár fát, állatot.
A daloló kövek: Az előbbi falu közelében van egy sorba állított kőrendszer. Az őrzőjük elmondja, hogy a kövek az ősök szellemeit rejtik, és egy bizonyos dallamre adnak valamit. A dallamot a falu közelében kószáló pásztortól hallhatod, de azért leírom a három dallamot. A köveket ha szembe vagy velük, akkor balról jobbra számozd!
Első dal: 1-1-8-8-9-9-8-6-6-5-5-3-3-1 (nappalból éjszakát csinál)
Második dal: 2-3-2-1-2-3-4-5 (Hóesést pródukál jó sokáig)
Harmadik dal: 2-2-2-2-5-4-4-2-2-1-2 (Egy kört csinál, melybe halottakat rakva újjáéleszti őket)
A cirkusz: Egy másik, Khazar birtokában lévő városból sorra tünnek el az emberek. A közelben lévő cirkuszban tartják őket fogva, de a cirkusz vezetője csak pár egzotikus állat fejében adja vissza. Úgy vettem észre, hogy a bárányon kivül minden állítot elfogad, a legjobb a farkas, mert az két embert szabadít fel! Minden állatfajból maximum kettőt fogad el. Ha nem találsz elég állatot egyszer-kétszer megpróbálhatsz ellopni egyet a meglévőkből, és visszarakni.

1.3. Harmadik sziget:

Ez a sziget szerintem a legjobb. Nyugisan lehet terjeszkedni, építkezni, csak sajnos a lényedet nem igazán tudod fejleszteni, mivel őt éppen Lethys és az ő teremtménye kínozza. Amint látod, a lényedet három totemből kilövő energianyaláb tartja fogva. Ha körülnézel, azt is látni fogod, hogy van három (és még egy pici) elfoglalásra váró falu. No mi jön ki ebből? Egy falu= egy totem. Persze Lethys nem fogja ezt szimplán megengedni, de tudsz tenni ellene. A pálya abból a szempontból is szerencsés, hogy csak a kajára kell manát áldozni, lévén a falud alatt az öbölnél van egy kifogyhatatlan wood miracle dispenser!

1.3.1. Gold Story Scrollok:
Itt nincs olyan story scroll, amit külön meg kellene jegyezni, a feladat, hogy elpusztítsd Lethyst!

1.3.2. Silver Reward Scrollok:
A Shaolin mester: A sziget egyik sarkában található egy spirál alakú hegy, melynek a tetején találod a mestert. Azt mondja, hogy elmegy egy titkos helyre imádkozni, és megkér, hogy ne kövesd. Hát naná, hogy követned kell! Sajnos ez az egyik legidegesítőbb feladat az egész játékban, lévén az irányítást egyszerűen nem erre tervezték! Na mindegy, a lényeg, hogy mindig az emberke háta mögött maradj. Van pár hely, ahol megáll, és körülnéz, ott külön vigyáznod kell. Néha meg lehet azt csinálni, hogy a feje fölé mész, függőlegesen, és nem vesz észre. Van pár olyan hely, ahol elkezd egy csillogó „kapu” kialakulni, ezek checkpointok, ha ezek után meglát, akkor innen, és nem a házától kezd újra gyalogolni. Azt megemlítem, hogy ha van elég manád, akkor nem feltétlen kell megoldanod ezt a feladatot. ha viszont mindenképp 100%-ra mész, figyelmedbe ajánlom a pause, és az idő lassítás (Alt+1) funkciókat!
A pálya vége felé egy hölgy felajánlja, hogy megfiatalítja a hozzá vitt hívőket. nem sok értelmét láttam a dolognak (mivel nálam nem igazán érték meg sokan az idős, sőt a felnőttkort sem!), amíg nem vittem egy gyereket hozzá! A nő kicsit félrevarázsolt, és véletlenül egy orángutánt csinált. (Megjegyzem, nagyon örültem ennek, mert kicsit idegesítő volt, hogy milyen lassan tanul a tigrisem...)
A fa puzzle: Újból találhatsz egy fákból álló négyzetet, külön öröm, hogy most három fajta fa van! A logika ugyanaz, mint az előző pályán, sajnos a jutalom nem annyira jó, nem dispensert ad, hanem az egyik falu varázslatlistájába teszi a galambokat.
Please Don’t Throw Me! : Nem sokkal a falud mellett az öbölnél ül egy emberke, aki amint meglát sértegetni kezd. Iszonyatos mennyiségű életereje van, én nem bírtam sehogy megölni. Ellenben, ha felkapod, és eldobod, akkor ahová leérkezik, oda varázsolhatsz egy ideig! Ugye nem kell mondanom, milyen előnyökkel jár, ha egy, a területeden kívüli faluba dobod…

1.3.3. Mit kell még tudni a pályáról?
Lethys nem fogja csendben elviselni, hogy sorra elfoglalod a faluit. Mikor az első falut elfoglalod, meggyújt egy rakás embert, és ráküldi a falvadra. Ajánlom, hogy azonnal lassítsd le az időt (Alt+1, visszaállítani, az Alt+2-vel lehet, illetve még egyszer megnyomva felgyorsítja az időt), majd kapj elő egy water miraclet és hűtsd le őket! Szerencsés, ha még a falu elfoglalása előtt aktiválsz egy varázslatot, mert akkor nem kell a lerajzolásával vesződni, elég az R gombot megnyomni ( R = A legutolsó varázslat újraaktiválása).
A következő falunál Lethys rád küld egy csorda megvadult farkast. Újból megéri lelassítani az időt, előkapni egy villámlás varázslatot, és közelről szépen megsütögetni a farkasokat.(sok helyen azt ajánlják, hogy tűzlabdával gyújtsd fel előttük az erdőt, de nekem fontosabb volt a fa, és egy villám varázslat bőven elég az egész hordára!)
Ha megcsináltad a Shaolin mester feladatát, akkor nem kell ennyit vesződnöd, mert ő segít neked.
A legutolsó totemes falut semmi esetre se pusztítsd el! Elvileg, mire odaérsz, már egy igen nagy falu lesz, nagyon sok emberrel. Ezt a falut lehet használni a következő szigeten is! Miután kinyílt a vortex, csinálj egy forest miracle-t a vortex falutól átellenes felére, ezek után pedig vedd ki az összes fát a raktárból, és dobd bele a vortexbe! A faluból mindenki elindul fát vágni, és szépen belefutnak a vortexbe. Sokkal egyszerűbb, mint egyesével dobálni az embereket. Persze ezután még dobálhatsz át embereket a többi faluból is, mivel a negyedik pályán nagy részük úgyis meghal (140 emberrel kezdtem ott, és az első faluban kb. 7-8 maradt, mikor először próbálkoztam...) Ajánlom, hogy dobálj át sok miraclet, minden fajtából. Varázslatokat úgy lehet dobálható állapotba hozni, hogy építesz egy miracle dispensert (A workshopban, három alapot kell kombinálni), majd miután felépült, aktiválsz egy varázslatot, és rávarázsolod. Így már fel lehet venni, és a vortexbe dobni. Kell sok fa, sok kaja. Ha minden megvan, nincs más dolgod, mint menteni egyet, és irány a vortex!

1.4. Negyedik sziget:

Ismerős? Bizony, ezen a szigeten kezdtél! Kissé megváltozott azóta, Nemesis elvégezte a dolgát. (Evil ugrál örömében - nagyon tetszik neki a táj) Nem elég, hogy mindig esik, villámlik, időnként tűzlabdák és kis Gremlinek támadják meg faludat! Ha megfigyeled, a templomod mellett van egy Spiritual Shield miracle, mellyel kivédheted a tzlabdákat, viszont ez a varázslat folyamatosan eszi a manát! Ajánlom, hogy néped legalább 90%-a imádkozzon! A maradék majd megpróbál építkezni, de nagy valószínűséggel elhullanak a hosszú harc alatt… Ezalatt te fogd a lényed, és menj a legközelebbi, japán faluhoz! (Először aktiválnod kell a tekercset, amiben az emberke elmeséli, mi történt, ehhez viszont fel kell építeni a falud alapjait, raktárt, workshopot, totemet). Minél hamarabb próbáld a falut elfoglalni, lényed táncoljon körülöttük, meg varázsolgasson is, és nagyon szerencsés lenne, ha nem kezdené elpusztítani. Megsúgom, a pajzson kívül van még egy módja, hogy megállítsd a tűzlabdákat. Egyszerűen, mikor megindulnak a tűzgolyók, lassítsd le az időt, menj éppen a felhők alá, hogy messzire elláss, majd mikor meglátsz egy falud felé tartó tűzlabdát, próbáld elkapni! Volt olyan, hogy egyszer sem kellett felhúznom a pajzsot, és alig veszett el emberem ezzel a módszerrel!

1.4.1. Gold Story Scrollok:
A totem puzzle: A japán falu mellett van, és ez őrzi az első guardian stone-t is. Nincs más feladatod, mint ugyanazt a dallamot eljátszani a harangokon, amit a gép eljátszik. Ajánlom, hogy egy papíron sorszámozd be a harangokat, és egyszerűen írd le sorban, melyik szólal meg. Kis segítség: Ha balról jobbra számoztad be, akkor a végső dallam így fog kinézni 1-2-3-5-2-3-1-4-1. Ha megoldottad a feladatot, elállnak a tűzlabdák!
Sleg fia Sleg, az Ogre: Ő őrzi a második guardian stone-t. A feladat, hogy lényeddel megküzdj vele. Elég nehéz ellenfél, de nem legyőzhetetlen. Igen nagy előny, ha lényed ismeri a villám, a tűzlabda, a heal varázslatokat, mert ezeket harc közben használhatja (jobb-alsó sarokban van a használható varázslatok alakja!). Ezenkívül szerencsés, ha tudod használni a speciális mozgást (stilizált pentagram), illetve gyakran mozogsz, védekezel. Ha sikerül megverni, megkapod a követ, és elállnak a villámok, és a viharok.
A magányos hegylakó: Ő őrzi a harmadik guardian stone-t. Vagy összehozod a feleségével, vagy egyszerűen megölöd. Az utóbbi a kényelmesebb megoldás. Az előbbit viszont két módon lehet megoldani. Vagy a lényedel próbálod odavinni (a közeli azték faluban van, tudod, S gomb után megnézed, melyikük az Actort), ez 10 esetből 2-szer sikerült is, vagy elfpglalod az azték falut, majd miután már nagy a hatalmad, egyszerűen felveszed a nőt, és lerakod az ember háza mellé. Ha megvan, kitisztul az ég, megkapod a harmadik követ, és a sziget visszanyeri régi báját. Egy falu kivételével. Ez pedig:
A csontváz falu: Nemesis megátkozta őket, és elásta a két totemjüket (a két koponya a falu feletti hegyen). A megoldás, hogy egyszerre kell a két totemet felemelni. No igen, de ki emeli fel a másodikat? Hát persze, hogy a lényed! Először a városban lévő totemekkel tanítsd meg, majd vidd az egyikhez, kötözd hozzá, majd egy ütemben emeld fel a másikat. Ha sikerült, akkor megkapod a creed második felét, megnyílik a vortex és Nemesis a saját szigetére invitál a végső harchoz. Embereket, kaját, fát, varázslatokat átdobálni, menteni (Ez fontos, mert szörnyű bug van az ötödik szigeten!), majd irány a vortex!

1.4.2. Silver Reward Scrollok:
A halászfiú: Könnyű kis feladat. A lényeg, hogy az összes hal a körön belül legyen. Úgy tudod őket kergetni, ha rákattintsz a vízre mellettük. Ha megvan, a fiú megköszöni, és megajándékoz a teknős lénnyel!
Veszélyes az út hazafelé: Egy nő kér meg, hogy segíts, míg visz gyógyszert az Aztec faluhoz. Az úton három nehézség adódhat.
- Farkasok: Ajánlatos, hogy előbb elfoglald az Aztec falut, és ha van hatalmad a terület felett, egyszerűen vedd fel őket, és dobd el jó messzire. Esetleg meg is égetheted őket…
- Az égő erdő: Mielőtt beér a nő, gyorsan tépkedd ki a fákat, és dobd el a tenger felé. Ha sok manád van, megpróbálhatod eloltani őket
- Az ogre: Vagy megpróbálod lényeddel legyőzni (ezt még a feladat megszerzése előtt lehet), vagy figyelsz, hogy mit mond. Arra panaszkodik, hogy a bégetéstől nem tud aludni. Kik is bégethetnek a környékén? :)
Ha sikerült megoldani a feladatot, kapsz egy farkas lényt.
A labirintus: A faludtól nem messze található. Az emberkének kell segíteni kikerülni a labirintusból, úgy, hogy lehetőleg ne a farkas gyomrában végezze. Az emberke egyet tud egyszerre lépni, míg a farkas kettőt, hacsak nem ütközi valami akadályba. Ha az emberkére klikkelsz, akkor ő kihagy egy kört. A farkas mindig (!) az emberke irányába megy! Ajánlom, hogy fogj egy négyzetrácsos papírt, és rajzold le a labirintust, majd ott próbáld megoldani. Összesen két labirintusból kell kikeveredni, mindkettőre jellemző, hogy a hosszabb út a biztonságosabb!
Az öt totem: Nem messze a halászfiútól találod meg. A feladat, hogy mindegyik totem teljes magasságában álljon (ilyenkor csillog az aljuk). Mindegyik totem kihatással van a többire, kivéve a ballról a másodikat (illetve jobbról, kinek hogy…), tehát azt nyugodtan lehet hagyni, majd a végén foglalkozni vele. Ha sikerül megoldani, kapsz egy Spiritual Miracle dispensert.
Az állattréner: Ez nem feladat, de megjegyzem, hogy ezen a szigeten megint találkozhatsz az állattrénerrel, akinél kicserélheted lényed, feltéve, hogy letöltötted a netről őket (jelen pillanatban a leopárdot, a lovat, a gorillát és a mandrillt lehet letölteni).

1.5. Ötödik sziget:

A végső megmérettetés. Nemesis saját szigete. Innen már nincs visszaút, csak győzelem, vagy halál. Viszont ahhoz képest, hogy utolsó pálya, maga a sziget nem túl nehéz, pláne nem az előző sziget tűzesőihez képest! A lényeg, hogy foglald el sorra a falukat. Sajnos én itt már nagyon siettem, így nem pontosan tudom az összes feladatot. Megint megkérek mindenkit, hogy ha van valami, amit kihagytam volna, kérem értesítsenek!

1.5.1. Gold Story Scrollok:
A meglepi: Rögtön a kezdéskor Nemesistől kapsz egy meglepetést. Megátkozza a lényed. Az átok éjszaka a legerősebb, és folyamatosan szívja lényed erejét. Az átkot a wonder élteti, melyet majd egy emberke meg is mutat neked. Itt jön be a játék egyik legnagyobb hibája. Van, hogy egyszerűen beragad az átok, és nem lehet feloldani! Ezért is ajánlottam, hogy mindenképp legyen egy mentés az előző szigeten!

1.5.2. Silver Reward Scrollok:
A felfedezők visszatértek: Ez a feladat csak akkor jelenik meg, ha az első szigeten segítettél a hajót elkészíteni. Igazából semmi feladatod nincs, a felfedezők megköszönik a segítséget, és megajándékoznak egy fura fehér lénnyel egy hideg világból. (gyk.: jegesmedve)
Stanley a farkas: Megint találsz egy labirintust, ahol Stanley-t, a vak farkast kell a bárányhoz irányítanod. A labirintus négy oldalán van egy-egy harang. Ha megkondítasz egy harangot Stanley annak az irányába indul el. A labirintust újrakezdeni az ötödik, a labirintus sarkán álló haranggal lehet. Ajánlom megfigyelni, hogy szó szerint körbe kell vezetni a farkast a labirintuson, hogy elkapja a bárányt. A jutalom viszont igen jó: egy oroszlán teremtmény!
A mágikus sárkány: A szigeten találsz egy semleges falut. Ennek a falunak a közelében van pár ember, akik meg akarnak vívni a sárkánnyal a nevedben. Neked csak annyi tennivalód akad, hogy meggyógyítsd őket. Ehhez először el kell foglalni az egyik közeli falut, mert csak így lesznek a területeden belül! Ha meggyógyítottad őket, már csak meg kell gyújtani a sárkánybarlang melletti fát. Jutalmad egy miracle flock dispenser lesz! (még kattintani kell egyszer a tekercsre, hogy kijöjjenek!)
A barnamedve megszerzése: Sajnos ezt sem találtam meg.
Tűz az égből: Mikor elfoglalod Nemesis görög faluját, egy kis idő múlva meteoritok fognak zuhogni az égből. Három lehetőséged van. Ha van Physical shield varázslatod, akkor azt használhatod, az visszaveri a meteoritok zömét. Ha nincs, akkor te döntesz. Vagy megpróbálod elkapni őket, vagy water miracle használatával oltod el az épületeket. Próbálj minél kevesebb halottat beszerezni, mert sajnos a lakók téged néznek gonosznak, ha meghalnak!
A pálya végén még vár egy igen kemény csata Nemesis állatával, de ha sikerült, akkor kész, Te leszel az egyedüli isten!
Összefoglalás a feladatokhoz: Valószínű, hogy nem teljes az itt felsorolt feladatok listája. Kérek mindenkit, hogy aki talál még, az (ha lehet, megoldással együtt) küldje el! Köszönöm!

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Black & White

Platform:

Fejlesztő: Lionhead

Kiadó: Electronic Arts

Megjelenés: 2001. április 27.

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Pulmon
Pulmon [1]
Hali!
Tetszett a leírás, egy pontban kérnék segítséget. Az első szigeten le lehet cserélni a lényemet, ha letöltöttem másikat. Honnan lehet lényt letölteni? Nem vagyok nagy net búvár, nem találtam semmit:-/, remélem tud valaki segíteni:-). KÖSZI
DjBowden
DjBowden [1]
Hali!
Van egy kis problémám a 4.pályán.A nemesis jóvoltából elátkozott falu-n dolgozgatom...vagyis próbálnék..de semmit nem tudok csinálni.A totemeket sem tudom mozgatni mert nincs hatalmam a falu felett...hiába küldöm oda a creatureöm és hiába dobálok rájuk fát(nagyon jó technika:))kapok belive-eket,de nem tudom őket meghódítani.Valahogy arra rájöttem hogy nem is lehet:)De akkor hogy csináltad ezt meg...én most aztr próbálom,hogy a hegyen lévő falutól terjesztkedem és így megpróbálom a hatalmam alá vonni a falut...de olyan messze van,hogy napokig ülhetnék a gép előtt és húzogathatnám a kezem a határon...hogy csináltad ezt?Mit csináljak?Esetleg csak én vagyok akkora balfék,hogy 3(lassan 4) pálya után nem jöttem rá,hogy,hogy lehet területeket gyorsan foglalni?
GOndolom ez a fórum meg azegész leírás nem mai...sőt tudom:D De azért remélem,hogy elolvassa EZT A SZART VALAKI ÉS SEGÍT MERT MÁR KURVA RÉG JÁTSZOM EZZEL A JÁTÉKKAL ÉS MEG FOGOK ÍGY AKADNIIIII
Szóval segítsetek,ha tudtok.
kösz
cs:-((:-((:-((:-((
pilu_pp
pilu_pp [5]
De nekem nem pedig feltelepíttetem !!!:-((
pilu_pp
pilu_pp [5]
De nekem nem pedig feltelepíttetem !!!:-((
pilu_pp
pilu_pp [5]
Ott van a végig játszása !!! ;-)
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (11 db)