1. A végigjátszás, avagy egy isten útja
1.1 Első sziget
Megérkezésed után
nem sok dolgod lesz itt, vedd a szigetet egy bemelegítésnek.
A feladatokat elég szájbarágósan elmagyarázzák,
de aki nem tud angolul, annak itt egy kis segítség.
1.1.1. Gold Story Scrollok:
A három állatfej alakú
kő megszerzése: Az első és egyben az egyik
legfontosabb feladatod. Az első követ azon az úton keresd,
amerre a szigetre jöttél, a falulakók körülötte
ugráltak. A második már egy kicsit bonyolultabb. Egyik
hát fölött meg fog jelenni egy tekercs. A házban
lakó nő megkér, hogy segíts neki megtalálni
a testvérét. Több megoldás létezik a feladatra.
Megkeresheted az emberkét (nem nehéz, a ház előtt
lévő hegyszoros túloldalán van), megölheted
az emberkét, szétrombolhatod a nő házát…
Mindegy, a kő mindenféleképp a tiéd lesz. A
harmadik kőhcz ismét trükközni kell. Először
is keresd meg a falu szobrászát. Ő megmutatja, melyik
kő kell neki, hozd el hozzá, és várj egy kicsit.
Ha kész a szobor, tedd a többihez, majd válaszd ki a
Lényed.
A Lényed tanítása:
nem érdemel magyarázatot, a tréner szépen elmondja,
mit, hogyan csinálj!
A másik Lény megkeresése:
A templomod közelében kiabál egy ember, hogy egy szörnyűséges,
hatalmas Lény van a közelben. Valószínűleg
már régebben észrevetted, de most menj oda közelebbről
megvizsgálni.
A másik Lény feladatai:
Ehhez sincs hozzáfűznivalóm, nem túl nehezek
és szájbarágósan el vannak magyarázva.
Nemesis feltűnése, és
a vortex: Itt csak annyi a lényeg, hogy minél több dolgot
dobálj a vortexbe! Embereket, fát, gabonát, a megszerzett
varázslatokat gömb formában. Elég sokáig
maradhatsz ezen a szigeten, még akkor is, mikor Nemesis javában
pusztítja, tehát nyugodtan várd ki, amíg a
varázslatokból megjelenik 2-3 garnitúra. Miután
mindennel végeztél, aktiváld a vortex feletti tekercset.
1.1.2. Silver Reward Scrollok:
A kődobás megtanulása:
A templomod közelében találod ezt a tekercset. Feladatod,
hogy a kövekkel lelökd a sziklát. Ha sikerül, kapsz
egy labdát, amivel a Lényed játszadozhat. Ha megcsináltad
a feladatot, akkor minden egyes további sikeres dobásért
egy Water miracle-t kapsz!
A tengerészek kisegítése:
A nagy kapu mögötti tengerparton találod őket.
Megkérnek, hogy segíts befejezni a hajójukat. Először
egy adag fát kérnek, amit a raktárból elvehetsz.
Majd egy adag élelmet, megint a raktárt ajánlom, majd,
hogy ne egyenek folyton kenyeret, egy kis húst. A környéken
legelészik pár állat, ezek közül rakj le
melléjük párat. Ha gonosz akarsz lenni, akkor egyszerűbb
a megoldás: öld meg őket. Ha viszont jó leszel,
és segítesz nekik, akkor az ötödik szigeten viszontlátod
őket, és megajándékoznak egy jegesmedve lénnyel!
Megjegyzés: Ajánlom, hogy próbálj lerakni melléjük
egy nőt, vagy egy gyereket...
Az elveszett bárányok:
A faluban kér meg a pásztor, hogy találd meg a bárányait.
Ez a feladat inkább hosszadalmas, mint nehéz, viszont megéri
megoldani, mert a jutalmad egy adag kaja, és (tadamm!) egy új
választható lény, mégpedig egy bárány!
Sajnos az egész szigetet át kell kutatni a bárányok
után, de félidőnél, mikor a pásztor
odaadja a kaját, akár meg is állhatsz. Viszont ha
megnézed, a templomban ilyenkor jelzi, hogy 99%-ra teljesítetted
a feladatot! A bárányokat ezen helyek környékén
keresd:
- A szobrász háza környékén
- A nagy kapu mögött
- Az elveszett testvér környékén
- A hegytetőn a Hermit Mine
környékén
- A kődobós feladat célpontja,
azaz a kőoszlop környékén
- Egy hamis daloló kő
(lásd a kőkarika feladatot!) környékén,
a halászház mellett
- Annak az útnak a hegyoldalán,
amin bejutottál kezdetekkor a városba
- Az első állatfej-kő környékén
- A temetőhöz közeli
disznócsorda környékén
Ha mind megvan, akkor megkapod a lényt.
Ha véletlen megölted volna az egyiket, akkor sajnos nem tudod
a feladatot befejezni, bár a neten rebesgetnek valami olyat, hogy
egy idő után újjáélednek a bárányok!
Legegyszerűbben úgy lelheted
fel őket, ha figyeled, hogy mikor hallasz egy baaa hangot (itt a
birkák angolul bééégetnek… :) ), és
körülnézel azon a helyen, ahol hallod!
A kőkarika: Egy hippiszerű
egyén adja a feladatot, egy, a tengerparthoz közel lévő
hiányos kőkarika mellett (bocsi, de pontosabban nem igazán
tudom meghatározni, lévén az észak itt mindenkinek
más és más…). Pontosan öt követ kell visszaszerezned,
majd sorrendben visszaraknod a helyére. Vigyázat! Van három
olyan kő, ami hamis hangot ad ki, ezek nem kellenek! Meghallhatod
a kövek hangját, ha rájuk klikkelsz. Az öt kő
helye:
- Az egyik nem messze a körtől,
a templomod felé (a).
- Egy van a faluban a temető
mögött (b).
- Egy az Old Hermit’s Mine-ban (ahonnan
a harmadik állatfejet szerezted)(c).
- Egy az indulási helyed környékén,
egy folyóér kezdeténél, a hegyoldalban. (d).
- Egy pedig az elveszett testvér
megtalálási helye környékén (e).
A sorrendet úgy tudod megállapítani,
ha röviden ráklikkelsz egy kőre. Ekkor az kiad egy hangot.
A sorrend egy emelkedő hangsor lesz. Botfülűek, és
hangkártyával nem rendelkezők számára
azért itt a sorrend: 1. lerakva alapból 2. lerakva alapból
3.e 4.d 5.b 6.lerakva alapból 7.a 8.c - a betűk ott vannak
feljebb… :) ! Ha sikeresen megoldottad, akkor egy food miracle dispenser-t
kapsz (kifogyhatatlan étel varázslat!)
A remete: Nem messze a faludtól,
egy hegyen találod a házát. Kicsit arrogáns
fickó, kezdésnek rögtön lefitymálja lényed
magasságát. Mit lehet ez ellen tenni? Sokmindent. A legegyszerűbb
ugye, ha ráborítod a házát. Ez viszont nem
fog neki tetszeni, és elindul felgyújtani a raktáradat.
Persze akár meg is ölheted… A házban egy water miracle
seed-et találsz. De ha kicsit jobb cuccot akarsz kapni, akkor ne
bántsd! Sok módja van, hogy megmutasd, milyen hatalmas is
a lényed! Az első ugyebár az, hogy hagyod, hadd nőjön
egy kicsit. Kb. 5-7 éves korára (persze lénytől,
etetéstől, környezetétől, és még
vagy félmillió dologtól függően) elég
nagy lesz. Ha nem akarsz ennyi időt várni, akkor figyeld
meg, mihez viszonyítja lényed nagyságát. Hát
persze, a háza körül lévő fákhoz!
A dolgod, hogy kitépd a fákat, eldobd jó messzire
(élelmesebbek persze a raktárba), majd körbeülteted
kis fákkal, bokrokkal. Még egy mód van, ehhez viszont
szerencse is kell. Van rá esély, hogy van a szigeten valahol
elrejtve egy enlarge creature miracle, aminek hatására lényed
óriásira nő. Ezzel is elámíthatod a
remetét. Ha sikerül meggyőznöd, akkor nem csak
egy seed-et, hanem egy egész dispensert kapsz! Szóval inkább
megéri ez… A remete még elmondja, hogy a szentjános
bogarak nappal miracle seed-é alakulnak, azokon a helyeken, ahol
éjszaka nagy sűrűségben megtalálhatók.
Erre jó lesz figyelni, később életet menthet!
Az Ogre: Nem messze attól a
helytől, ahol a tanító lénnyel megverekedtél,
találsz egy ogrét. Nem enged a kincséhez, ezért
valamit tenned kell. Ha jó vagy, adj neki enni, ekkor elalszik,
és nyugodtan megnézheted, mit rejtegetett. (lehet, hogy többször
kell neki enni adni) Ha rossz vagy, akkor vidd oda a lényed, és
készülj a harcra! Ha sikerül lényednek megverni
őt, akkor nyert ügyed van. Mindkét esetben kapsz egy
strandlabdát, és egy heal miracle dispensert.
A furulyás gyermekrabló:
Nem kell semmi rosszra gondolni. :) Az óvoda előtt kér
meg egy nő, hogy szerezd vissza a furulyás által elrabolt
gyermekeket. Elsőre kicsit nehéznek tűnhet a feladat,
pedig nem az! Kezd azzal, hogy lepauzálod a játékot.
Nyomd meg az S gombot, ezzel felhozod a lakók statisztikáját.
Találsz majd egy fehér Actor nevű emberkét az
óvoda mellett, őt kell megállítanod. Sajnos
nem használ ellene semmilyen varázslat, vagy bármilyen
erőszak, de egyébként sem szabad megölnöd,
hiszen akkor hogyan szabadulnának ki a gyerekek? Tedd azt, hogy
a lényed hozd a közelébe. Ha túl közel viszed,
akkor elszalad, erre figyelj! Majd fogd a pórázt, és
kösd rá (duplaklikk az emberen)! Ekkor az emberkének
földbe gyökerezik a lába (szó szerint), és
a lényed nyugodtan elkaphatja. Mikor elkaptad, megkér, hogy
ne bántsd, hanem ha lerakod közel a házához (fent
a hegyoldalban), akkor visszaadja a gyerekeket. Amint elmondta a szövegét,
AZONNAL pauzáld megint a játékot! Ha gonosz akarsz
lenni, akkor etesd meg a lényeddel. Ekkor jutalomként egy
villámlás miracle dispensert kapsz. Ha jó vagy, akkor
még lepauzált állapotban a ház közelébe
mész, megfogod a pórázt, és odaviteted a lényeddel.
Azért kell lepauzálni, mert nagy esély van rá,
hogy a lény véletlen megeszi. Ha viszont indítás
után rögtön odaviteted, akkor esélye sem lesz.
Elég közel a házához rakd le, egyébként
megint elszalad. A jutalmad egy heal miracle dispenser lesz, illetve ha
az ogrés feladatot sikerrel teljesítetted, és már
van ilyen dispensered, akkor egy incrased heal miracle dispensert kapsz!
Baywatch: A templomod közelében
lévő öbölnél kér meg egy nő,
hogy ments ki pár embert a vízből. Te nem tudod felvenni
őket (egyébként nem tudom, miért nem, mert
egyébként nyugodtan ki lehet kapni bárkit a vízből…),
de a lényed segíthet! Egyszerűen fogd pórázra,
klikkelj az egyik emberkére, majd mikor felvette, klikkelj a szárazföldre,
hogy kivigye. Szerencsés, ha előtt már megtanítod
lényed, hogy nem a legszerencsésebb dolog megenni a lakosságot.
Ha nem akarsz sokat pepecselni, egyszerűen vád be az asszonyt
a többiek közé… Egy kis fürdés senkinek nem
árt… :)
Az állattréner: Ez nem
feladat. A sziget egyik szélén találhatod meg, és
nála cserélheted ki lényed, feltéve, ha letöltötted
a netről a cserélhető teremtményeket!
1.2. Második sziget:
Valószínűleg már belejöttetek a játékba, ezért nem fogom a feladatokat ennyire szájbarágósan elmagyarázni. Ezen a szigeten szövetségesre lelsz Khazar személyében. El is kél a segítsége, mert a kezdetekkor igen sebezhető vagy. Kapsz elég sok fát és élelmet, ezeket ha egy mód van rá ne lődd el rögtön. Ha mindened felépült, Khazar odaad neked egy ácsot, egy Workshoppal együtt. Itt egy kicsit álljunk meg! Mire is jó a workshop? Ezzel az épülettel tudsz gyártani különböző házakat. Csak töltsd fel fával (hogy rendes fákat tépsz ki, és dobsz be, vagy a raktárból az mindegy), és már kezd is dolgozni. Egyszerre csak három alap tud feküdni a workshopban, viszont ezeket az alapokat egymással kombinálni is lehet! Egyszerűen kapjad fel az egyiket, majd rakd rá egy másikra! Összesen hét alapot tudsz egymása tenni. Minél nagyobb egy alap, annál értékesebb épület alakul ki belőle. Egy alapból egy kis lakóházat tudsz építeni, kettőből már egy nagyobbat, háromból már egy un. Civic Buildinget. Ezek olyan épületek, amiknek valami funkciójuk van, pl. a workshop, az óvoda, a temető, stb. Négyből egy búzamező jön létre, ötből egy városközpont (a.k.a. Totem), míg hétből egy csoda! A csoda minden népnél más és más, és eltekintve attól, hogy nagyban növeli hatalmad, még különböző plusz dolgokat is ad! Ajánlatos minden faluba felhúzni egy workshopot, ha még nincs. Házakat úgy tudsz építeni, hogy egy alapot üres területre húzol, és mikor megjelenik a kívánt ház sziluettje, lerakod. Vigyázz, megeshet, hogy egy nagy lakóházból azért lesz pici, mert túl közel akartad valamihez építeni!
1.2.1. Gold Story Scrollok:
Nem lesz olyan nagyon sok. Először
Khazar segítségével fel kell építeni
a faludat, majd a workshop segítségével készíteni
pár házat. Ezek után megtanulod a mágikus mozdulatokat,
majd a pajzs és a tűzlabda használatát (Physic
Shield, Fireball). A következő feladat, ami egyébként
a pálya fő célja, hogy elpusztítsd Lethys templomát.
Kezd el elfoglalni a falukat. Az első háromnál semmilyen
összeütközésbe nem kerülhetsz, könnyő
prédák lesznek. Majd jön a nehéz rész.
Ajánlom, hogy először Khazar közeli pár
faluját foglald el, mert így kapsz pár feladatot,
és lehetőséged lesz a zebra megszerzésére!
Majd jöhetnek Lethys falui. Egy idő után kinyílik
egy vortex, és Nemesis elpusztítja Khazart, és ellopja
a Creed egy darabját. Nem sokkal ezután Lethys is elmenekül
egy vortexbe a lényeddel együtt! NE MENJ UTÁNA!!! Inkább
hagyd, hogy bezáruljon a kapu, foglald el a megmaradt falukat, és
pusztítsd el a templomot.
1.2.2. Silver Reward Scrollok:
A mérgezés: A harmadik faluban
kapod meg egy köhögő indiántól. Nézd
meg a raktárukat, rögtön meglátod, hogy az ételük
fertőződött meg. Gyorsan kapd fel az összes ételt,
és dobd ki a vízbe (környezetvédők
kíméljenek!)! Ezek után pedig próbáld
meggyógyítani őket, tetemes mennyiségű
heal varázslattal.
A templom: Egy tó szélén
fekszik egy pici templom, melynek gazdája megkér, hogy a
folyamatos áradások miatt segíts feljebb építeni
a templomát. Ez egy logikai feladvány, a lényeg, hogy
a templom az eredeti formájában kerüljön a legfelső
oszlopra. Arra figyelni kell, hogy egy egységre mindig csak egy
nálánál kisebb mehet, az viszont mindegy, hogy mennyivel
kisebb. Nem nehéz feladvány.
A fa puzzle: Lethys hozzád legközelebb
eső faluja mellett jobbra van kilenc fa. A lényeg, hogy mindegyik
ugyanolyan fajtájú legyen. Ha egyet kihúzol, akkor
nemcsak az, de a vele szomszédosak is alakot váltanak (átlóban
nem). A lényeg, hogy lehetőleg nem piszkáld a középső
fát, mert ugye az négy másik fának is változtatja
az alakját. Megéri figyelmesen megoldani, mert a jutalom
egy Flock of Birds miracle dispenser, mely nagyon sokat jelent a faluk
meghódításában! Csak lődd el egy falu
felett a varázslatot, meglátod… :)
Pancsoló kölykök:
Az anyjuk kér meg, hogy hozd őket haza. Vagy a lényeddel
szeded ki őket, vagy az anyjukat teszed le a vízpartra (NEM!
Nem a vízbe!), és ő kihívja őket.
A tehén tolvajok: Az utolsó
faluk egyikében kapod meg a feladatot. Te döntesz: Megölöd
a farmert, vagy szórakoztatod a kölyköket (persze, a lényeddel!)…
A zebra megszerzése: Egy Khazar
által uralt indián faluban kapod meg ezt a feladatot egy
öreg nőtől, miután elfoglaltad a falut. Egy körbe
kell belepakolni három dolgot. A sorrend nem fontos. Először
is valami olyat kell belepakolni, ami éjszaka vonyít. Ez
persze egy farkas. Farkast erdőkben találhatsz. (Mármint
olyan összefüggő erdőkben. Tépkedd ki a
fákat a közelben lévő erdőből,
és mikor egész picire összemegy, akkor láthatod
a farkasokat. Kapj fel egyet, és tedd a körbe. A következő
dolognak valami forrónak kell lenni. Ez lehet akár egy felhevített
kő, vagy fa. Mondanom sem kell, hogy tőzlabdával lehet
felhevíteni a dolgokat! Harmadiknak pedig egy, a lényedre
jellemző dolgot kell használni. Mi más lehetne rá
jellemzőbb, mint a saját ürüléke! Tehát
tegyél abból is egyet a körbe, majd vedd körül
egy Shield varázslattal! (A tárgyak sorrendje nem fontos,
szerintem a farkas menjen utoljára!)
Az áldozat: Mikor elfoglalod
Lethys első faluját, a főnök elmondja neked,
hogy embereket fel lehet áldozni mana reményében.
Elsőként felajánlja fiát, feláldozni.
Csak rajtad, illetve a beállítottságodon múlik,
hogy a fiút áldozod fel, vagy inkább pár fát,
állatot.
A daloló kövek: Az előbbi
falu közelében van egy sorba állított kőrendszer.
Az őrzőjük elmondja, hogy a kövek az ősök
szellemeit rejtik, és egy bizonyos dallamre adnak valamit. A dallamot
a falu közelében kószáló pásztortól
hallhatod, de azért leírom a három dallamot. A köveket
ha szembe vagy velük, akkor balról jobbra számozd!
Első dal: 1-1-8-8-9-9-8-6-6-5-5-3-3-1
(nappalból éjszakát csinál)
Második dal: 2-3-2-1-2-3-4-5
(Hóesést pródukál jó sokáig)
Harmadik dal: 2-2-2-2-5-4-4-2-2-1-2
(Egy kört csinál, melybe halottakat rakva újjáéleszti
őket)
A cirkusz: Egy másik, Khazar
birtokában lévő városból sorra tünnek
el az emberek. A közelben lévő cirkuszban tartják
őket fogva, de a cirkusz vezetője csak pár egzotikus
állat fejében adja vissza. Úgy vettem észre,
hogy a bárányon kivül minden állítot elfogad,
a legjobb a farkas, mert az két embert szabadít fel! Minden
állatfajból maximum kettőt fogad el. Ha nem találsz
elég állatot egyszer-kétszer megpróbálhatsz
ellopni egyet a meglévőkből, és visszarakni.
1.3. Harmadik sziget:
Ez a sziget szerintem a legjobb. Nyugisan lehet terjeszkedni, építkezni, csak sajnos a lényedet nem igazán tudod fejleszteni, mivel őt éppen Lethys és az ő teremtménye kínozza. Amint látod, a lényedet három totemből kilövő energianyaláb tartja fogva. Ha körülnézel, azt is látni fogod, hogy van három (és még egy pici) elfoglalásra váró falu. No mi jön ki ebből? Egy falu= egy totem. Persze Lethys nem fogja ezt szimplán megengedni, de tudsz tenni ellene. A pálya abból a szempontból is szerencsés, hogy csak a kajára kell manát áldozni, lévén a falud alatt az öbölnél van egy kifogyhatatlan wood miracle dispenser!
1.3.1. Gold Story Scrollok:
Itt nincs olyan story scroll, amit külön
meg kellene jegyezni, a feladat, hogy elpusztítsd Lethyst!
1.3.2. Silver Reward Scrollok:
A Shaolin mester: A sziget egyik sarkában
található egy spirál alakú hegy, melynek a
tetején találod a mestert. Azt mondja, hogy elmegy egy titkos
helyre imádkozni, és megkér, hogy ne kövesd.
Hát naná, hogy követned kell! Sajnos ez az egyik legidegesítőbb
feladat az egész játékban, lévén az
irányítást egyszerűen nem erre tervezték!
Na mindegy, a lényeg, hogy mindig az emberke háta mögött
maradj. Van pár hely, ahol megáll, és körülnéz,
ott külön vigyáznod kell. Néha meg lehet azt csinálni,
hogy a feje fölé mész, függőlegesen, és
nem vesz észre. Van pár olyan hely, ahol elkezd egy csillogó
„kapu” kialakulni, ezek checkpointok, ha ezek után meglát,
akkor innen, és nem a házától kezd újra
gyalogolni. Azt megemlítem, hogy ha van elég manád,
akkor nem feltétlen kell megoldanod ezt a feladatot. ha viszont
mindenképp 100%-ra mész, figyelmedbe ajánlom a pause,
és az idő lassítás (Alt+1) funkciókat!
A pálya vége felé
egy hölgy felajánlja, hogy megfiatalítja a hozzá
vitt hívőket. nem sok értelmét láttam
a dolognak (mivel nálam nem igazán érték meg
sokan az idős, sőt a felnőttkort sem!), amíg
nem vittem egy gyereket hozzá! A nő kicsit félrevarázsolt,
és véletlenül egy orángutánt csinált.
(Megjegyzem, nagyon örültem ennek, mert kicsit idegesítő
volt, hogy milyen lassan tanul a tigrisem...)
A fa puzzle: Újból találhatsz
egy fákból álló négyzetet, külön
öröm, hogy most három fajta fa van! A logika ugyanaz,
mint az előző pályán, sajnos a jutalom nem
annyira jó, nem dispensert ad, hanem az egyik falu varázslatlistájába
teszi a galambokat.
Please Don’t Throw Me! : Nem sokkal
a falud mellett az öbölnél ül egy emberke, aki amint
meglát sértegetni kezd. Iszonyatos mennyiségű
életereje van, én nem bírtam sehogy megölni.
Ellenben, ha felkapod, és eldobod, akkor ahová leérkezik,
oda varázsolhatsz egy ideig! Ugye nem kell mondanom, milyen előnyökkel
jár, ha egy, a területeden kívüli faluba dobod…
1.3.3. Mit kell még tudni a pályáról?
Lethys nem fogja csendben elviselni, hogy
sorra elfoglalod a faluit. Mikor az első falut elfoglalod, meggyújt
egy rakás embert, és ráküldi a falvadra. Ajánlom,
hogy azonnal lassítsd le az időt (Alt+1, visszaállítani,
az Alt+2-vel lehet, illetve még egyszer megnyomva felgyorsítja
az időt), majd kapj elő egy water miraclet és hűtsd
le őket! Szerencsés, ha még a falu elfoglalása
előtt aktiválsz egy varázslatot, mert akkor nem kell
a lerajzolásával vesződni, elég az R gombot
megnyomni ( R = A legutolsó varázslat újraaktiválása).
A következő falunál
Lethys rád küld egy csorda megvadult farkast. Újból
megéri lelassítani az időt, előkapni egy villámlás
varázslatot, és közelről szépen megsütögetni
a farkasokat.(sok helyen azt ajánlják, hogy tűzlabdával
gyújtsd fel előttük az erdőt, de nekem fontosabb
volt a fa, és egy villám varázslat bőven elég
az egész hordára!)
Ha megcsináltad a Shaolin mester
feladatát, akkor nem kell ennyit vesződnöd, mert ő
segít neked.
A legutolsó totemes falut semmi
esetre se pusztítsd el! Elvileg, mire odaérsz, már
egy igen nagy falu lesz, nagyon sok emberrel. Ezt a falut lehet használni
a következő szigeten is! Miután kinyílt a vortex,
csinálj egy forest miracle-t a vortex falutól átellenes
felére, ezek után pedig vedd ki az összes fát
a raktárból, és dobd bele a vortexbe! A faluból
mindenki elindul fát vágni, és szépen belefutnak
a vortexbe. Sokkal egyszerűbb, mint egyesével dobálni
az embereket. Persze ezután még dobálhatsz át
embereket a többi faluból is, mivel a negyedik pályán
nagy részük úgyis meghal (140 emberrel kezdtem ott,
és az első faluban kb. 7-8 maradt, mikor először
próbálkoztam...) Ajánlom, hogy dobálj át
sok miraclet, minden fajtából. Varázslatokat úgy
lehet dobálható állapotba hozni, hogy építesz
egy miracle dispensert (A workshopban, három alapot kell kombinálni),
majd miután felépült, aktiválsz egy varázslatot,
és rávarázsolod. Így már fel lehet venni,
és a vortexbe dobni. Kell sok fa, sok kaja. Ha minden megvan, nincs
más dolgod, mint menteni egyet, és irány a vortex!
1.4. Negyedik sziget:
Ismerős? Bizony, ezen a szigeten kezdtél! Kissé megváltozott azóta, Nemesis elvégezte a dolgát. (Evil ugrál örömében - nagyon tetszik neki a táj) Nem elég, hogy mindig esik, villámlik, időnként tűzlabdák és kis Gremlinek támadják meg faludat! Ha megfigyeled, a templomod mellett van egy Spiritual Shield miracle, mellyel kivédheted a tzlabdákat, viszont ez a varázslat folyamatosan eszi a manát! Ajánlom, hogy néped legalább 90%-a imádkozzon! A maradék majd megpróbál építkezni, de nagy valószínűséggel elhullanak a hosszú harc alatt… Ezalatt te fogd a lényed, és menj a legközelebbi, japán faluhoz! (Először aktiválnod kell a tekercset, amiben az emberke elmeséli, mi történt, ehhez viszont fel kell építeni a falud alapjait, raktárt, workshopot, totemet). Minél hamarabb próbáld a falut elfoglalni, lényed táncoljon körülöttük, meg varázsolgasson is, és nagyon szerencsés lenne, ha nem kezdené elpusztítani. Megsúgom, a pajzson kívül van még egy módja, hogy megállítsd a tűzlabdákat. Egyszerűen, mikor megindulnak a tűzgolyók, lassítsd le az időt, menj éppen a felhők alá, hogy messzire elláss, majd mikor meglátsz egy falud felé tartó tűzlabdát, próbáld elkapni! Volt olyan, hogy egyszer sem kellett felhúznom a pajzsot, és alig veszett el emberem ezzel a módszerrel!
1.4.1. Gold Story Scrollok:
A totem puzzle: A japán falu mellett
van, és ez őrzi az első guardian stone-t is. Nincs
más feladatod, mint ugyanazt a dallamot eljátszani a harangokon,
amit a gép eljátszik. Ajánlom, hogy egy papíron
sorszámozd be a harangokat, és egyszerűen írd
le sorban, melyik szólal meg. Kis segítség: Ha balról
jobbra számoztad be, akkor a végső dallam így
fog kinézni 1-2-3-5-2-3-1-4-1. Ha megoldottad a feladatot, elállnak
a tűzlabdák!
Sleg fia Sleg, az Ogre: Ő őrzi
a második guardian stone-t. A feladat, hogy lényeddel megküzdj
vele. Elég nehéz ellenfél, de nem legyőzhetetlen.
Igen nagy előny, ha lényed ismeri a villám, a tűzlabda,
a heal varázslatokat, mert ezeket harc közben használhatja
(jobb-alsó sarokban van a használható varázslatok
alakja!). Ezenkívül szerencsés, ha tudod használni
a speciális mozgást (stilizált pentagram), illetve
gyakran mozogsz, védekezel. Ha sikerül megverni, megkapod a
követ, és elállnak a villámok, és a viharok.
A magányos hegylakó:
Ő őrzi a harmadik guardian stone-t. Vagy összehozod
a feleségével, vagy egyszerűen megölöd. Az
utóbbi a kényelmesebb megoldás. Az előbbit
viszont két módon lehet megoldani. Vagy a lényedel
próbálod odavinni (a közeli azték faluban van,
tudod, S gomb után megnézed, melyikük az Actort), ez
10 esetből 2-szer sikerült is, vagy elfpglalod az azték
falut, majd miután már nagy a hatalmad, egyszerűen
felveszed a nőt, és lerakod az ember háza mellé.
Ha megvan, kitisztul az ég, megkapod a harmadik követ, és
a sziget visszanyeri régi báját. Egy falu kivételével.
Ez pedig:
A csontváz falu: Nemesis megátkozta
őket, és elásta a két totemjüket (a két
koponya a falu feletti hegyen). A megoldás, hogy egyszerre kell
a két totemet felemelni. No igen, de ki emeli fel a másodikat?
Hát persze, hogy a lényed! Először a városban
lévő totemekkel tanítsd meg, majd vidd az egyikhez,
kötözd hozzá, majd egy ütemben emeld fel a másikat.
Ha sikerült, akkor megkapod a creed második felét, megnyílik
a vortex és Nemesis a saját szigetére invitál
a végső harchoz. Embereket, kaját, fát, varázslatokat
átdobálni, menteni (Ez fontos, mert szörnyű bug
van az ötödik szigeten!), majd irány a vortex!
1.4.2. Silver Reward Scrollok:
A halászfiú: Könnyű
kis feladat. A lényeg, hogy az összes hal a körön
belül legyen. Úgy tudod őket kergetni, ha rákattintsz
a vízre mellettük. Ha megvan, a fiú megköszöni,
és megajándékoz a teknős lénnyel!
Veszélyes az út hazafelé:
Egy nő kér meg, hogy segíts, míg visz gyógyszert
az Aztec faluhoz. Az úton három nehézség adódhat.
- Farkasok: Ajánlatos, hogy
előbb elfoglald az Aztec falut, és ha van hatalmad a terület
felett, egyszerűen vedd fel őket, és dobd el jó
messzire. Esetleg meg is égetheted őket…
- Az égő erdő: Mielőtt
beér a nő, gyorsan tépkedd ki a fákat, és dobd
el a tenger felé. Ha sok manád van, megpróbálhatod
eloltani őket
- Az ogre: Vagy megpróbálod
lényeddel legyőzni (ezt még a feladat megszerzése
előtt lehet), vagy figyelsz, hogy mit mond. Arra panaszkodik, hogy
a bégetéstől nem tud aludni. Kik is bégethetnek
a környékén? :)
Ha sikerült megoldani a feladatot,
kapsz egy farkas lényt.
A labirintus: A faludtól nem
messze található. Az emberkének kell segíteni
kikerülni a labirintusból, úgy, hogy lehetőleg
ne a farkas gyomrában végezze. Az emberke egyet tud egyszerre
lépni, míg a farkas kettőt, hacsak nem ütközi
valami akadályba. Ha az emberkére klikkelsz, akkor ő
kihagy egy kört. A farkas mindig (!) az emberke irányába
megy! Ajánlom, hogy fogj egy négyzetrácsos papírt,
és rajzold le a labirintust, majd ott próbáld megoldani.
Összesen két labirintusból kell kikeveredni, mindkettőre
jellemző, hogy a hosszabb út a biztonságosabb!
Az öt totem: Nem messze a halászfiútól
találod meg. A feladat, hogy mindegyik totem teljes magasságában
álljon (ilyenkor csillog az aljuk). Mindegyik totem kihatással
van a többire, kivéve a ballról a másodikat (illetve
jobbról, kinek hogy…), tehát azt nyugodtan lehet hagyni,
majd a végén foglalkozni vele. Ha sikerül megoldani,
kapsz egy Spiritual Miracle dispensert.
Az állattréner: Ez nem
feladat, de megjegyzem, hogy ezen a szigeten megint találkozhatsz
az állattrénerrel, akinél kicserélheted lényed,
feltéve, hogy letöltötted a netről őket
(jelen pillanatban a leopárdot, a lovat, a gorillát és
a mandrillt lehet letölteni).
1.5. Ötödik sziget:
A végső megmérettetés. Nemesis saját szigete. Innen már nincs visszaút, csak győzelem, vagy halál. Viszont ahhoz képest, hogy utolsó pálya, maga a sziget nem túl nehéz, pláne nem az előző sziget tűzesőihez képest! A lényeg, hogy foglald el sorra a falukat. Sajnos én itt már nagyon siettem, így nem pontosan tudom az összes feladatot. Megint megkérek mindenkit, hogy ha van valami, amit kihagytam volna, kérem értesítsenek!
1.5.1. Gold Story Scrollok:
A meglepi: Rögtön a kezdéskor
Nemesistől kapsz egy meglepetést. Megátkozza a lényed.
Az átok éjszaka a legerősebb, és folyamatosan
szívja lényed erejét. Az átkot a wonder élteti,
melyet majd egy emberke meg is mutat neked. Itt jön be a játék
egyik legnagyobb hibája. Van, hogy egyszerűen beragad az átok,
és nem lehet feloldani! Ezért is ajánlottam, hogy
mindenképp legyen egy mentés az előző szigeten!
1.5.2. Silver Reward Scrollok:
A felfedezők visszatértek:
Ez a feladat csak akkor jelenik meg, ha az első szigeten segítettél
a hajót elkészíteni. Igazából semmi
feladatod nincs, a felfedezők megköszönik a segítséget,
és megajándékoznak egy fura fehér lénnyel
egy hideg világból. (gyk.: jegesmedve)
Stanley a farkas: Megint találsz
egy labirintust, ahol Stanley-t, a vak farkast kell a bárányhoz
irányítanod. A labirintus négy oldalán van
egy-egy harang. Ha megkondítasz egy harangot Stanley annak az irányába
indul el. A labirintust újrakezdeni az ötödik, a labirintus
sarkán álló haranggal lehet. Ajánlom megfigyelni,
hogy szó szerint körbe kell vezetni a farkast a labirintuson,
hogy elkapja a bárányt. A jutalom viszont igen jó:
egy oroszlán teremtmény!
A mágikus sárkány:
A szigeten találsz egy semleges falut. Ennek a falunak a közelében
van pár ember, akik meg akarnak vívni a sárkánnyal
a nevedben. Neked csak annyi tennivalód akad, hogy meggyógyítsd
őket. Ehhez először el kell foglalni az egyik közeli
falut, mert csak így lesznek a területeden belül! Ha meggyógyítottad
őket, már csak meg kell gyújtani a sárkánybarlang
melletti fát. Jutalmad egy miracle flock dispenser lesz! (még
kattintani kell egyszer a tekercsre, hogy kijöjjenek!)
A barnamedve megszerzése: Sajnos
ezt sem találtam meg.
Tűz az égből: Mikor
elfoglalod Nemesis görög faluját, egy kis idő múlva
meteoritok fognak zuhogni az égből. Három lehetőséged
van. Ha van Physical shield varázslatod, akkor azt használhatod,
az visszaveri a meteoritok zömét. Ha nincs, akkor te döntesz.
Vagy megpróbálod elkapni őket, vagy water miracle
használatával oltod el az épületeket. Próbálj
minél kevesebb halottat beszerezni, mert sajnos a lakók téged
néznek gonosznak, ha meghalnak!
A pálya végén
még vár egy igen kemény csata Nemesis állatával,
de ha sikerült, akkor kész, Te leszel az egyedüli isten!
Összefoglalás a feladatokhoz:
Valószínű, hogy nem teljes az itt felsorolt feladatok
listája. Kérek mindenkit, hogy aki talál még,
az (ha lehet, megoldással együtt) küldje el! Köszönöm!