26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Interjú

Imperium Galactica III: Genesis interjú

A fejlesztést irányító Sugár Róbert válaszolt kérdéseinkre.

Írta: Viper

Pár hónappal ezelőtt került nyilvánosságra, hogy a Digital Reality helyett a szintén magyar Philos Labs berkeiben folyik az Imperium Galactica sorozat harmadik epizódjának fejlesztése. A fejlesztés vezetőjét kérdeztük a játékról.

PC Dome: Először is légy szíves mutatkozz be: hogy hívnak, mióta vagy a Philosnál, és mi a feladatod az IG3 fejlesztésében?
Sugár Róbertnek hívnak, és hivatásszerűen 1996 óta foglalkozom játékprogramok fejlesztésével. Kezdetben egyszerűbb logikai játékokat készítettem, néhány barátom segítségével, melyeket kisebb magazinok CD mellékleteire értékesítettem. 1998-ban született meg a fejemben egy komolyabb játék elkészítésének az ötlete. Több mint két évig tartott, mire sikerült összegyűjtenem egy kis csapatot, illetve megismerkedtem a legfrissebb technológiákkal. 2000 elején kezdtünk el különféle engine-eket fejleszteni, melyek újabb változatait a mai napig is hasznosítjuk. 2001 év elején fordulatot vett az életem, hiszen játékunkat, az Imperium Galactica III-at a Philos Laboratories kitűnő és lelkes grafikuscsapatával folytathatom. Hogy mi a konkrét feladatom az IG3-ban? Producerként a gyártási folyamatokat koordinálom (gyártásvezetek). Sokemberes projekteknél szükséges jól megszervezni a gyártást, hogy hatékonyan folyhasson. Vezető programozóként pedig segítek átlátni és megtervezni a kód különféle részeit, és persze nekem is vannak programozási feladataim, mint pl. GUI, NPC-k, stb...

PCD: Hogyan illeszkedik az IG3 története az előző két játékhoz?
S.R.: A történet a közeljövőből indul, főhősét a játékos irányíthatja, az általa vezetett hadiflotta csatáit mutatja be. Az IG3 nem történeti, technikai részleteiben támaszkodik az előző két részre, hanem inkább koncepciójában. (Természetesen a mai elvárásoknak megfelelően készítettük.)

PCD: Miért döntöttetek a játékstílus megváltoztatása mellett, hogy a kolonizáció kevesebb hangsúlyt kap, és inkább az űrcsatákra fókuszáltok?
S.R.: Úgy láttuk, hogy az utóbbi években megváltoztak a játékosok igényei. Ma már nem mindent akarnak egy játékban, hanem egyetlen dologra koncentráló, de abban tényleg szuper programokat. Döntenünk kellett, merre vigyük a játékot: a kolonizálás és a háttérstratégia legyen a fókuszban, vagy a csaták? (Az IG2-ben is általában automatára kapcsolták az egyiket a játékosok, és főleg a másikkal törődtek). Úgy gondoltuk, a csatákat nagyon látványosra és izgalmasra meg tudjuk csinálni, így arra összpontosítunk inkább. Természetesen megmarad a háttérstratégia, kolonizálás, fejlesztés is, csak kisebb hangsúlyt kap.

PCD: A kisebb hangsúlyt kapott kolonizáció milyen formában valósul meg?
S.R.: A játék során mindenre lesz időnk: kolóniákat építhetünk, idegen technológiákat szerezhetünk meg, fegyvereket kísérletezhetünk ki stb. Három féle kolóniánk lesz: tudományos laboratórium, ipartelep, és katonai bázis. A játékos maga dönti el, milyen kolóniát épít, valamint hová építi azt. Tömegek élnek a kolóniákon, ám ha valaki jelentős cselekedetet hajt végre, kiemelkedhet. Ebben az esetben már teljesen önálló NPC-kről beszélhetünk, akik különböző képességekkel rendelkeznek (tudományos, mértani, katonai). Jelentős a szerepük, hiszen segítségükkel hatékonyabban lehet megoldani a ránk váró feladatokat.

PCD: Mennyiben fognak hasonlítani/különbözni az űrcsaták az IG2-höz képest?
S.R.: Az alapkoncepciónk az, hogy aránylag kevés, de hatalmas hadihajóból álló flottát irányítunk. A csatákban nagyon komolyan bele lehet menni az űrhajók irányításába, akár szimulátor-mélységig. A lényeg, hogy taktikai döntéseket hozunk, nem stratégiaiakat. Sokkal finomabban, részletesebben irányítjuk a hajóinkat, mint az IG2-ben, és mindegyik abszolút egyéni lesz, külön-külön fejleszthetjük, szerelhetjük fel őket. Egy-egy hajó nagyon sokáig épül, és sokba kerül, így igazi érték lesz a játékos számára, nem fogja odadobni áldozatnak, hogy "sebaj, majd építek helyette másikat".

PCD: Tudnátok bővebben mesélni a kutatás területén tervezett újdonságokról?
S.R.: A megszokottól eltérőek lesznek az erőforrások, az összes projekt reális és hihető idő alatt zajlik majd le. (Pl. egy komolyabb kutatás akár 20-30 évig is eltarthat.) Az idegen technológiákat a küldetésekben (tulajdonképpen a "csatákban", csak a küldetések egy része csata nélkül is megoldható) lehet megszerezni. Hasznosításuk a következőképpen történik: tudósaink megfejtik, elemzik ezeket a technológiákat (zsákmányolt berendezéseket) egy-egy általunk elindított kutatási projekt keretében. Ahogy a projekt zajlik, előállnak olyan elméletekkel, mely elméletekre alapozva a mérnökeink újabb technológiát fejleszthetnek ki. (amiket már mi is tudunk hasznosítani, és ebből a technológiából készülnek el azok a berendezések, amelyekből az űrhajóinkat felszereljük)

PCD: Mekkora szerepet kap a diplomácia, és milyen módon lesz megvalósítva?
S.R.: A játék történetében az emberiség nem űrbirodalmat épít, hanem számkivetettként bolyong a galaxisban és próbál túlélni - ezért nem lesz globális, birodalom-szintű diplomácia és kémkedés. Az ilyen dolgok a küldetésekre korlátozódnak, és a konkrét csata szintjén kommunikálunk az ellenséggel. Előfordulhat az is, hogy váratlan eseményként kerül elénk egy fontos diplomáciai döntés, ami befolyásolja a viszonyunkat a többi fajjal, sőt, már az is egyfajta diplomáciai válasznak minősül az idegenek ténykedésére, hogy a több egyszerre kínálkozó mission közül melyiket választjuk.

PCD: Milyen lesz a 6 idegen faj?
S.R.: Az IG2 fajai nem szerepelnek, mind vadi új. A fajok külsejükben, viselkedésükben, kultúrájukban hihetőek lesznek, hiszen meg kell felelniük annak a követelménynek, hogy ez egy tudományos, fantasztikus játék :-) A különböző fajokhoz tartozó mesterséges intelligencia egészen másként reagál ugyanazokra a helyzetekre, és természetesen a játékos feladata lesz majd kiismerni az idegen fajokat és viselkedésüket.

PCD: Lesz-e lehetőség többszemélyes játékra?
S.R.: Egyelőre nem. Terveink szerint a multiplayer játék kiegészítőként jelenik meg, bár ha belefér az igen szoros határidőket szabó fejlesztési időbe, akkor készítünk olyan módot, melyben két játékos egymással kooperálva oldhatja meg a feladatokat.

PCD: Lesznek szerepjátékos elemek is a játékban? A főhős mindig ugyanaz lesz, vagy több karakter közül választhatunk majd? Kik alkotják majd az ő "csapatát"?
S.R.: A játék elején kiválaszthatjuk a megfelelő karaktert, akit megszemélyesítünk, ezen kívül találkozhatunk és gazdálkodhatunk az NPC-kkel, akik képességeik és jellemvonásaik függvényében folyamatosan ellátnak bennünket tanácsokkal.

PCD: Mit lehet tudni a stratégiai fontosságúnak titulált harci alakzatokról ?
S.R.: Harci alakzatok tekintetében is újszerű a koncepciónk, ami azt jelenti, hogy a hagyományos földi hadviselésben megszokott formációknak semmiféle értelmét nem látjuk. Akkor kapnak szerepet, amikor az űrhajók valamilyen közös képességben egyesítik erőiket (pl. közös pajzs mögé bújnak, közösen látnak el energiával egy ostromfegyvert stb.). Természetesen minden ilyen közös formációnak megvan a maga előnye és hátránya, a 3 dimenziós térben a formációk egészen másként jelennek meg. (Gondoljunk pl. a bekerítésre, ami 2D-ben egy kört, 3D-ben pedig egy gömböt jelent, vagyis sokkal több egységet igényel.)

PCD: Lehet már tudni, milyen konfiguráción fog futni az IG3?
S.R.: Az optimális konfiguráció egy Pentium III 500 MHz, 32 MB-s GeForce 2 videokártyával, de kisebb teljesítményű gépen is működni fog.

PCD: Lesz-e magyar verzió a játékból?
S.R.: Igen, mindenképpen lesz magyar változat.

PCD: Végül pedig a játékot váró rajongók számára az egyik legfontosabb kérdés: mikor jelenik meg az IG3?
S.R.: Ez év végére várható a megjelenése.

PCD: Köszönjük a válaszokat!

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Nexus - The Jupiter Incident

Platform:

Fejlesztő: Mithis

Kiadó: HD Interactive

Forgalmazó: N-Tec

Megjelenés: 2004. november

Minimális rendszerigény: Celeron 1 GHz, 128 MB RAM, GeForce2 MX vagy újabb, 32xCD-ROM, 500 MB HDD

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!