A Westwoodról sok mindent el lehet mondani, csak azt nem, hogy sokfajta játékstílusban érdekeltek. Ha valaki megnézi az eddigi nagy címeiket, akkor nagyjából két műfajt lehet összeszámolni, az RTS-t (Dune, C&C, Red Alert sorozat), és az RPG-t (Lands of Lore sorozat). Mostanában úgy látszik, kezd megtörni ez az igen vastagnak hitt jég, hiszen a Renegade-del már az FPS-ek versenyébe ugranak bele, ami viszont mindenkit meglepett, az az Earth & Beyond bejelentése volt. Hiszen sok mindent várna az ember tőlük, de egy MMORPG-t még álmában sem.
Pedig ez az. Ráadásul - ha lehet hinni az előzetes ígéreteknek - nem is akármilyen! Kezdődik az egész azzal, hogy a játék nem valami fantasy világban fog játszódni, hanem a világűrben, a XXIII. század vége felé. Az emberiség három részre szakadt. A három versenyző a harcmániás Progen, a tudomány és a felfedezés elkötelezett hívei, a Jenquai, és végül a kapitalizmus bástyáját bőszen tartó, kereskedő Terran népség. Ők hármuk az első Csillagkapu (nem, nem, itt nincs semmi rendszerúr, meg Daniel Jackson, meg hasonló) felfedezésekor kezdett egy piciny csatába, melyet a Kapu Háború néven véstek a történelembe. Mikor a háború véget ért, következett egy még rosszabb időszak, egy hidegháború. A látszólagos béke csak törékeny kereskedelmi kapcsolatokkal, és speciális békefenntartókkal őrizhető meg. De az űr mély, és sötét, és még nem adta fel egyik frakció sem, hogy egyedül fog uralkodni a világegyetem felett.
Kellemes kis kerettörténet, nem? Mint gondolom mindenki rájött, e három népség egy jeles képviselőjét hivatott a tisztelt játékos irányítani. Persze, nem lenne a Westwood az, aki, ha nem borítana minden szokásos online RPG szabályt, úgyhogy nézzük miket is találtak ki a srácok! Először is, ne higgye senki, hogy csak a három frakció egy-egy emberét irányíthatja. Ha valaki úgy akarja, akkor készíthet egy kereskedő Progent, de ha marad az általános sémáknál, akkor maradhat a felfedező skillű Jenquai-nál. Ha összeszámoljuk, akkor így már kilencféle kombináció jöhet össze (három nép, három képzettséggel), de hogy ne legyen minden ilyen egyszerű, idővel mindenki újabb aktív, vagy passzív képességeket szerezhet, hogy mást ne említsek, a Terran például megtanulhatja a tárgyalás képességét, amellyel jobb vétel/eladás árakon tud kereskedni. Összesen 90 skill lesz, 10 minden nép/alapképesség funkcióhoz.
Ha már a képzettségeknél vagyunk, újabb újdonság, hogy szintlépéskor nem minden képzettségünk ugrik, hanem csak azok, amelyeket aktívan (vagy passzívan) használtunk. Tehát lehet, hogy megvan neked a fentebb említett tárgyalás képzettség, ha minden konfliktust a lézerekkel rendezel, akkor bizony nem fog ugrálni szinteket felfele! Maximálisan az 50. szintig lehet fejlődni, viszont nem lehet, csak egy képzettséget felfejleszteni ilyen magasra. Pánikra semmi ok, azért a többi képzettség is fejlődni fog, csak nem ilyen magasra és nem ilyen gyorsan. Tapasztalati pontot küldetések teljesítésével kaphat majd a bátor űrhajós. A küldetéseknek három főbb változatuk lesz: kereskedő, felfedező, és harci - tehát elvileg mindenki megtalálja azt, ami hozzá illik. Ezeken kívül találhatunk majd olyan, bonyolultabb feladatokat is, melyek jutalmazása is magasabb lesz, így összegyűjthetünk jó pár érdekes cuccot!
Persze ilyen különlegességeket majd csak több napi (hónapnyi) játék után talál az ember, de a kezdőknek sem kell félni, hogy itt is beüt a multiplayer RPG-k általános hibája, a nehézkes kezdés. Minden játékos induláskor kap egy űrhajót. Pontosabban, az űrhajó lesz az, amit a többi játékos látni fog belőled, feltéve, ha nem egy űrbázis kocsmájában múlatod az időt. Hogy meg lehessen különböztetni az embereket (ill. a hajóikat), kilenc különféle alap hajótípusból lehet választani, minden csoportnak lesz egy. Miután megvan, rajtad múlik, hogy mit szerelsz fel rá, hogyan változtatod, a személyiségednek megfelelően. Az gondolom már alapból kell, hogy különféle festési mintákat kapjon az egyszeri űrhuszár, de itt minden egyes új alkatrész valamilyen módon látható lesz a hajódon. Új hajtóművet veszel? Másfajta színű lesz a csóvája! Vagy éppen valami combos lézert szereztél be? Építsd be a hajóba, és máris láthatod, ahogy a járgányod hatalmas hadihajóvá fejlődik. Itt kell megemlítenem, hogy a Westwood okosan megoldotta azt, hogy egy magas szintű játékos ne adhasson oda veszettül erős cuccokat a kezdőknek. Itt minden egyes felszerelést különböző felfüggesztési pontokra lehet szerelni. A felfüggesztési pontok viszont a hajóval együtt lépnek szintet, ezért például lehetetlen egy 25. szintű lézert egy 3. szintű hajóra rászerelni. Nem tudom, hogy kinek mennyire fog ez tetszeni, hiszen van, aki pusztán jóakaratból adományoz ilyen dolgokat, viszont legalább mindenki egyenlő esélyekkel indul. Még valami a különböző berendezésekről! Újdonság, hogy az idő múltával kopni fognak, sőt, akár teljesen el is romolhatnak! Persze lehet majd őket javítani, viszont minden egyes javításkor a készülék maximális energiája kicsit csúszik lefelé, így idővel mindenképpen be kell szerezni egy-egy új fegyvert. Nem kell azért megijedni, a készítők szerint az erősebb fegyvereket hónapokig használhatod, mielőtt elromlanának, addig pedig biztosan találsz, vagy kifejlesztesz valami erősebb rendszert. Jól látjátok, kifejleszteni is lehet felszereléseket!
Minden online játékban fontos a bejárható terület nagysága, és azt hiszem, az EaB ebből a szempontból sem fog csődöt mondani! Minden szerver nagyjából száz szektorra lesz osztva, hasonló módon mint például az Everquestben a zónák. Viszont minden egyes szektor hatalmas lesz! A készítők szerint egy szektoron keresztülrepülni olyan 5 perc lesz, ha hipertérben megy a játékos (hiperugrást a különböző, szétszórt csillagkapuk segítségével hajthatunk végre), ha pedig normális sebességgel vágsz neki, akkor akár másfél órát is repülhetsz! Persze minden szektorban található lesz valami érdekesség, hogy ne unatkozzon a tisztelt játékos!
Persze a készítők nem átallottak mindenféle apróbb, de okos ötletet is belecsempészni a programba. Ilyen lesz például, hogy nyugodtan lehet majd bármely játékosnak céhet alapítania, vagy az, hogy a halál itt nem olyan lesz, hogy minden elveszik, egyszerűen csak bevontatnak egy közeli bázisra, javításra, és egy kis XP veszteség mellett folytathatod tovább a játékot. Persze lehet majd más játékosokkal is harcolni, erre viszont csak a lakott zónáktól messze, a mélyűrben kerülhet sor, hogy ne zavarhassa senki a kezdőket.
Azt hiszem, jól látható, hogy nem semmi kis játékkal lesz dolgunk. Persze, mint ahogy az az online világban lenni szokott, mindenért fizetni kell, így a játék is havidíjas formában kerül majd a boltokba. De szerintem ez a "pici" negatívum senkit nem fog abban zavarni, hogy nekiinduljon, hogy ő lehessen a legnagyobb kalóz, kereskedő, vagy kém a világűrben!
Sajnos megjelenési dátumról egyelőre nincs semmilyen hír, de amint új információk látnak napvilágot, beszámolunk a fejleményekről.