25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Icewind Dale II

Az RPG folytatásában a harmadik kiadású D&D szabályrendszert alkalmazza a Black Isle.

Írta: Đuke 2 hozzászólás

A Baldur’s Gate második részének sikere után várható volt a Black Isle Studios-tól a "kistestvér" folytatása is. Annak ellenére, hogy különösen a küldetéslemez (a Heart of Winter) nem aratott éppen osztatlan sikert, a második rész – az előzetes alapján – bizakodásra ad okot. Nézzük hát a leendő folytatást az ígéretek tükrében. Először is nézzünk egy kis mesét a háttérről:

A Világ Gerince hegység és a Mozgó Jég Tengere között elterülő Jeges Szelek Völgyében (azaz Icewind Dale területén) tíz kisváros található, melyek lakói a jeges pusztaságba próbálnak életet teremteni. A környék hírhedt az arrafelé bujkáló tolvajokról és banditákról, valamint az arra vetődő felfedezőkről, akik mind a kényelmes déli területektől messze próbálnak jobb életet kezdeni. Az itt összegyűlt emberek igen sokfélék: nomádok, barbárok, halászok, kereskedők, de egy közös bennük: dacolnak a kemény éghajlattal. A Völgy azonban nem egy kényelmes lakóhely: számtalan bizarr és gonosz teremtmény kószál a jeges pusztákon csak azért, hogy prédájává tegyen mindenkit, aki a földjére tér.

A második rész kezdetén északról ismeretlen gonosz erő hatására goblinok hordái ostromolják a Tíz Város falait, és próbálják térdre kényszeríteni azokat. A városok lakói zsoldosokat, katonákat és kalandorokat pénzelnek, hogy északra jőve megvédjék Targost az ellenségtől. A mi szedett-vedett kis csapatunk is hozzájuk tartozik: meg kell tudni, hogy mi folyik itt, meg kell állítani az inváziót és el kell pusztítani a gonosz erőt. Mindössze „ennyi”.

A játékot az a már említett egyik városból, Targosból fogjuk kezdeni. Innen lesz majd lehetőségünk lemenni az Underdark-birodalomba, ellátogatni a Cold Marshes mocsaraihoz vagy a Dragon’s Eye-hoz. Ez persze csak néhány helyszín az új részből, természetesen több fog ránk várni, hisz a játék az ígéretek szerint nagyobb lesz, mint a korábbi rész a kiegészítővel együtt.

A fejlesztő most is a jó hírnevű Black Isle Studios, míg a kiadó az Interplay lesz. Hogy színvonalas folytatást remélhetünk arra garancia azok a csapatban dolgozó fejlesztők, akik korábban a Fallout, Fallout 2 valamint a Planescape: Torment játékokon dolgoztak. Az engine továbbfejlesztett verziója lesz a BioWare Infinity Engine-jének, mely már bizonyította rátermettségét az előző rész, a Baldurs Gate II és a Planescape: Torment esetében is. Felbontás tekintetében a játék elmegy egészen 2048x1536-ig.

Hogy mitől lesz más a második rész, mint a korábbi? Mindenekelőtt attól, hogy a játékot a harmadik kiadású D&D szabályok szerint kell játszani. Természetesen új helyszínek, új teremtmények, varázslatok, tárgyak, terepek és speciális tulajdonságok fogják az ID II-t a korábbitól megkülönböztetni. Kicsit közelebbről: új fajként választható a fél-ork, de több alfaj is lesz, mint a drow (más néven dark elf), vagy az Arany Törpék (Gold Dwarves) és a Tieflingek. Helyet kapnak olyan új karakterek, mint a barbár, a varázslónő vagy a szerzetes, melyeket eredetileg a Baldur’s Gate II-höz fejlesztett ki a BioWare. A multi-class karaktereket a harmadik kiadású D&D szabályrendszernek megfelelően átdolgozták, így szinte végtelen számú lehetőség van a karakterosztályok kombinálására, lehet például vándor-druidánk vagy pap-bárdunk.

Csapatunk maximum hat fősre bővülhet a kalandok során, az új Heart of Fury játékmódban pedig karaktereink akár 30-as szintet is elérhetnek. Egy kis üröm azért van: sajnos nem lesz lehetőségünk az előző részből átimportálni karaktereinket. Az indok az, hogy a második rész egy jó generációnyira lesz időben az előzőtől. Értelemszerűen a BG I-II vagy a Torment-ből sem nem lehet karaktereket áthozni.

Rengeteg új mágikus tárgyat is találni fogunk majd. Ezek között lesznek olyanok is, melyeket csak speciális helyeken vagy speciális teremtményeknél lehet beszerezni, míg másokat teljesen véletlenszerűen helyez el a játék. Természetesen új varázslatok is szép számmal helyet kapnak, összesen 50 darab, egyenlően elosztva a varázsló, pap és druida osztályok között. Ezek között olyanokat találunk, mint például Delayed Blast Fireball, Negative Plane Protection, Reflected Image vagy a Wondrous Recall. Új szörnyeket sem kell sokáig keresgélnünk, hisz a Bugbearek, Worgokon lovagló goblinok és Driderek (hogy csak párat említsünk) egész biztosan nem szerepeltek korábban.

Ennyit az ígéretekről. Az első rész nem volt rossz, de nem váltotta be maradéktalanul a hozzá fűzött reményeket (a küldetés CD még annyira sem). Nyilván ez is a szemük előtt lebeg a fejlesztőknek amikor a második részen dolgoznak. Bízzunk benne, hogy komoly dilemmát fog okozni, hogy a BG II-vel vagy az ID II-vel játsszunk.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Icewind Dale II
  • Icewind Dale II
  • Icewind Dale II
  • Icewind Dale II
  • Icewind Dale II
  • Icewind Dale II
  • Icewind Dale II
  • Icewind Dale II
  • Icewind Dale II
  • Icewind Dale II
  • Icewind Dale II
  • Icewind Dale II
  • Icewind Dale II
  • Icewind Dale II
  • Icewind Dale II
  • Icewind Dale II

Icewind Dale II

Platform:

Fejlesztő: Black Isle Studios

Kiadó: Interplay

Megjelenés: 2002.

Minimális rendszerigény: Pentium II 350, 64 MB RAM, 8xCD-ROM

Ajánlott konfiguráció: Pentium III 500, 128 MB RAM, 16xCD-ROM

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

magyi2
magyi2 [16]
Nem tudja valaki mikor jelenik meg hivatalosan??
Laci73
Laci73 [123]
Én már nagyon várom
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (2 db)