Valószínűleg sok második világháborús RTS stratégia rajongó szíve megdobban, amikor meghallja, hogy már javában készül a Sudden Strike sorozat harmadik része, immáron teljesen 3D-ben. A Fireglow fejlesztőcsapata végre elérkezettnek látta az időt, hogy a Sudden Strike korábbi sikereire alapozva, a rengeteg ötletet és tippet hasznosítva egy nagyot lépjen előre, és teljesen új alapokra helyezve, de a látványvilág és a hangulat megőrzésével megjelentesse a harmadik részt.
A saját fejlesztésű grafikus motor a Next7 nevet kapta, amely a fejlesztők ígérete szerint forradalmasítja a 3 dimenziós stratégia játékok menetét. A motor képes lesz mindarra, amit az előző részekben hiányoltunk: teljesen 3D-s, dinamikusan változó felszín, fejlett MI, csalás elleni védelem a többjátékos módban, és persze nem fog hiányozni a küldetésszerkesztő sem a játék mellől.
Az új fejlesztésű motor képes nagy kiterjedésű terepek megjelenítésére, amelyeken sík vidékek, erdős magaslatok, víz borította felületek váltakoznak. Persze mit sem érne az egész nagy számú egységek megjelenítése nélkül dinamikus árnyékolással, valamint változó időjárási viszonyokkal és napszakokkal. Szerencsére a Fireglow stratégiai játékokban járatos fejlesztői úgy tűnik, nem esetek abba a hibába, hogy a 3D-s megjelenítésre helyezzék a fő hangsúlyt a játékélmény rovására (mint ahogyan azt sajnos többen is elkövették), így annak készítésekor elsősorban a valós idejű stratégiai játékok követelményeit tartották szem előtt. Olyan eget rengető újdonságot persze nem kell várni, nehéz a madártávlati nézetnél és a ráközelítéssel megspékelt szabad kameramozgásnál jobbat kitalálni. Annyit azért ezen a ponton szeretnék még hozzátenni, hogy véleményem szerint a Sudden Strike eddigi sikeréhez nagymértékben hozzájárult az egyszerű grafika, meg hogy nem kellett a kamera-beállításokkal bajlódni, ezért csak reménykedni lehet, hogy a grafikai újítások valóban nem mennek a játékélmény rovására.
A játékmenet nem a megszokott bedrótozott küldetéseken fog alapulni, hanem nagy területen vívott dinamikusan kialakított célok viszik előre a történetet. Ehhez a felhasználói felület jelentős továbbfejlesztésére volt szükség. A globális stratégiai menedzsment mellett a mikro-menedzsmenthez is hatékony felületet kapunk, amely az ígéretek szerint a kezdő és a haladó játékosok számára is könnyen kezelhető játékmenetet eredményez.
A továbbfejlesztett MI képes lesz a mikro-menedzsmentet (pl. az egyes különálló egységek kezelését) intelligensen elvégezni helyettünk, ugyanakkor a rutinosabb játékosok a részletekbe is teljesen beavatkozhatnak. A már megszokott földi egységek mellett még fontosabb szerepet kapnak a légi és vízi haderők is. Hangsúlyosabbá válik a játékmenetben a védelem kiépítése és a megfelelő logisztika kialakítása, így a csatákra való előkészületek például a kikötőkben még fontosabb tényezővé válnak. Ami a szemben álló felek hovatartozását illeti: amerikai, brit, kanadai, német és japán egységek összecsapásaiban vehetünk részt. Az orosz egységek megemlítésével eddig sehol sem találkoztam.
A többjátékos mód eddig már említett csalást büntető képessége mellett további újdonság a játékosok ranggal való ellátása, amely rangok megmaradnak a különböző szervereken lejátszott játékok során.
Igaz egyelőre az is kellemes várakozással tölt el, hogy folytatódik a Sudden Strike sorozat, mégis a távolabbi jövőre nézve igencsak izgalmasan hangzik, hogy a készítők az új Next7 motort több RTS játék alapjának is szánják...