25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Sudden Strike 3: Arms for Victory

A Fireglow dolgozik II. VH-s RTS-ének 3D-s folytatásán.

Írta: Viper 14 hozzászólás

Valószínűleg sok második világháborús RTS stratégia rajongó szíve megdobban, amikor meghallja, hogy már javában készül a Sudden Strike sorozat harmadik része, immáron teljesen 3D-ben. A Fireglow fejlesztőcsapata végre elérkezettnek látta az időt, hogy a Sudden Strike korábbi sikereire alapozva, a rengeteg ötletet és tippet hasznosítva egy nagyot lépjen előre, és teljesen új alapokra helyezve, de a látványvilág és a hangulat megőrzésével megjelentesse a harmadik részt.

A saját fejlesztésű grafikus motor a Next7 nevet kapta, amely a fejlesztők ígérete szerint forradalmasítja a 3 dimenziós stratégia játékok menetét. A motor képes lesz mindarra, amit az előző részekben hiányoltunk: teljesen 3D-s, dinamikusan változó felszín, fejlett MI, csalás elleni védelem a többjátékos módban, és persze nem fog hiányozni a küldetésszerkesztő sem a játék mellől.

Az új fejlesztésű motor képes nagy kiterjedésű terepek megjelenítésére, amelyeken sík vidékek, erdős magaslatok, víz borította felületek váltakoznak. Persze mit sem érne az egész nagy számú egységek megjelenítése nélkül dinamikus árnyékolással, valamint változó időjárási viszonyokkal és napszakokkal. Szerencsére a Fireglow stratégiai játékokban járatos fejlesztői úgy tűnik, nem esetek abba a hibába, hogy a 3D-s megjelenítésre helyezzék a fő hangsúlyt a játékélmény rovására (mint ahogyan azt sajnos többen is elkövették), így annak készítésekor elsősorban a valós idejű stratégiai játékok követelményeit tartották szem előtt. Olyan eget rengető újdonságot persze nem kell várni, nehéz a madártávlati nézetnél és a ráközelítéssel megspékelt szabad kameramozgásnál jobbat kitalálni. Annyit azért ezen a ponton szeretnék még hozzátenni, hogy véleményem szerint a Sudden Strike eddigi sikeréhez nagymértékben hozzájárult az egyszerű grafika, meg hogy nem kellett a kamera-beállításokkal bajlódni, ezért csak reménykedni lehet, hogy a grafikai újítások valóban nem mennek a játékélmény rovására.

A játékmenet nem a megszokott bedrótozott küldetéseken fog alapulni, hanem nagy területen vívott dinamikusan kialakított célok viszik előre a történetet. Ehhez a felhasználói felület jelentős továbbfejlesztésére volt szükség. A globális stratégiai menedzsment mellett a mikro-menedzsmenthez is hatékony felületet kapunk, amely az ígéretek szerint a kezdő és a haladó játékosok számára is könnyen kezelhető játékmenetet eredményez.

A továbbfejlesztett MI képes lesz a mikro-menedzsmentet (pl. az egyes különálló egységek kezelését) intelligensen elvégezni helyettünk, ugyanakkor a rutinosabb játékosok a részletekbe is teljesen beavatkozhatnak. A már megszokott földi egységek mellett még fontosabb szerepet kapnak a légi és vízi haderők is. Hangsúlyosabbá válik a játékmenetben a védelem kiépítése és a megfelelő logisztika kialakítása, így a csatákra való előkészületek például a kikötőkben még fontosabb tényezővé válnak. Ami a szemben álló felek hovatartozását illeti: amerikai, brit, kanadai, német és japán egységek összecsapásaiban vehetünk részt. Az orosz egységek megemlítésével eddig sehol sem találkoztam.

A többjátékos mód eddig már említett csalást büntető képessége mellett további újdonság a játékosok ranggal való ellátása, amely rangok megmaradnak a különböző szervereken lejátszott játékok során.

Igaz egyelőre az is kellemes várakozással tölt el, hogy folytatódik a Sudden Strike sorozat, mégis a távolabbi jövőre nézve igencsak izgalmasan hangzik, hogy a készítők az új Next7 motort több RTS játék alapjának is szánják...

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

További képek

  • Sudden Strike 3: Arms for Victory
  • Sudden Strike 3: Arms for Victory
  • Sudden Strike 3: Arms for Victory
  • Sudden Strike 3: Arms for Victory
  • Sudden Strike 3: Arms for Victory
  • Sudden Strike 3: Arms for Victory
  • Sudden Strike 3: Arms for Victory
  • Sudden Strike 3: Arms for Victory
  • Sudden Strike 3: Arms for Victory
  • Sudden Strike 3: Arms for Victory
  • Sudden Strike 3: Arms for Victory
  • Sudden Strike 3: Arms for Victory

HOZZÁSZÓLÁSOK

N gun-ners
N gun-ners [1]
ha vki olvassa, ha megjelent már a sudden strike3 vki rakja már fel bithumenre mert az első rész is jó volt de ez most mégjobb lesz videó alpján kösz!!!!!!!!!
olimen
olimen [3]
jaj igen igen igen, a sudden strike, amikor először megkaptam a játékot, huh hát más érzés öntött el játék közben mint a többi játékoknál, a több órás pályák az ezernyi egységek, hát mit ne mondjak az akkori age of empires nagyon megverte a szemembe, de a legjobb az egész játékban a védekezés, nyomúlnak az állásaid felé te meg már kinyírtál vagy 200 gyalogost meg 25tankot, és azt vessszed ésszrre hogy márkörül vettek, és akkor jöhetek erőssitésként a tankok és legázoltam a maradák gyalogost és ha még maraadt tank kilőttem, életetmből elvett legalább 2évet ez a játék. na nem tudom hogy mit irtam, de remélem lényegrre törően írtam le.
darkforce
darkforce [2151]
Sudden Strike 3 Trailer múvi (51 megabyte) :

Link 1
Link 2
Link 3
darkforce
darkforce [2151]
Huhh, mennyit tudnék írni a régi sudden csatákról, hatalmasak voltak. A legjobbak amikor egész északán át gyilkoltuk egymást. A végén még mindig ott állt a frontvonal ahol a játék elején, de már alig volt egysége mindenkinek, komplett aknazár védte a lényeges helyeket, csak néhány tébláboló gyalogos suhanckodott az épületekben a zepp-ek körül, hogy védje őket. Azok hatalmasok voltak, a térképből már csak a romok maradtok, mindenhol hullák, roncsok, szétlőtt házak. Igen, igazi háborús feeling.

Még emlékszem a régi kis csatánkra amit a franciák ellen nyomtunk, 5 v 5 -ben, az mekkora volt ...
Szétlőttünk mindent, igazi hent volt a pályán és a végén 2 db KV-2essel meg egy tigrissel nyertük meg az egészet. Nekem a legvégére maradt összesen vagy 20 db katonám, az ellenfél meg elkezdett tankokkal rohamozni, fel is adtam, inkább menekítettem a lőszert a többiekhez, mikot visszanéztem, akkor láttam, hogy minden német tank elhullott, csak egy üres tigris maradt ott középen, gyorsan le is nyúltam és elkezdtem vele hentelni a légvédelmi lövegeket. Az a csata azthiszem volt vagy 6-7 óra hosszú. Kezdtük úgy este 10-11 körül és már hajnalodott mikor befejeztük. Igen, a régi szép idők, pedig akkor még modemmel nyomtam.

Azthiszem a Sudden Strike topicban lehet még találni jónéhány csatabeszámolót.
szedrencs
szedrencs [4695]
Igen, azt a fílinget még máshol nem tapasztaltam, mint a suddenben, amikor az erdősávban elrejtett Pak-40-eseidnek szurkolsz, hogy még egy pár percig bírják a T34-rusht, meg a 300 orosz gyalogos rohamát, amíg megérkezik a 3db Tigris, meg a 4db Stug.

Vagy amikor a támadókat elkapod oldalról 2-3 izmosabb harcjárművel, is iszonyat pusztítást viszel véghez.

Vagy pl. amikor az egyetlen emelkedőt véded egy pályán, (amelyik persze 3db "üres" Zeppelint fedez, mert már elfüstöltél mindent a támadás során) :) és a 2db ZIS-5-ös meg a Maximból kezd kifogyni a lőszer, a németek meg csak jönnek. :)) Az is jó érzés, amikor egy kis falu a csata fordulópontjává válik, vagy amikor teljesen megmerevednek a frontvonalak, és a végén már mindenféle szedett-vedett egységekkel próbálsz kijutni a fél képernyőnyire lévő Zepphez. :))

Na, ezek azok az érzések, amiket csak a Suddenben lehet átélni. Meg persze, amikor a frontvonalból kell "elhiénázni" az épen maradt lőszeresládákat, mert a tüzérséged már ellőtt mindent, amikor az ellenséges tábornokra vadászott. :))

(És akkor a darkforce elleni kb. 45 perces Zájcev - König sniperpárbajról még nem is beszéltem) :)

Szóval a Sudden nekem még mindig az etalon.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (14 db)