A pénteki napra volt beütemezve a Take-Two sajtóstandjának meglátogatása, ahol forgószínpad-szerűen nézhettem végig fontosabb fejlesztéseiket.

Elsőként a Borderland elnevezésű, PC-re és konzolokra készülő lövöldözős akció játékot mutatták be, melyet a Gearbox fejleszt. A történet a naprendszertől távoli határbolygón, a Pandorán játszódik. A telepeseknek az idegen és ellenséges fajokon túl a banditákkal is állandó harcot kell vívniuk. A szokásos gyalogos harcon túl akár páncélozott kocsikba is beülhetünk, így részben gyorsabban közlekedhetünk, másrészt az ellenséggel is hatékonyabban vehetjük fel a harcot. A játékban a fegyvergyűjtők sem unatkoznak majd, mintegy félmillió (!) különböző fegyverkombináció létezik majd a játékban, mindegyik más és más tulajdonságokkal, előnyökkel és hátrányokkal. Így előbb-utóbb mindegyik játékos megtalálja majd a neki legjobban kézre állót. A fejlesztők három helyszínt is bemutattak, az elsőben a hét bázis egyikének környékén kóboroltunk, beszélgettünk a többi telepessel, fegyvert vásároltunk. Ezután a Mad Max filmekhez hasonlítható autós üldözést és lövöldözést láttuk, majd egy elhagyott bányába mentünk, ahol banditák vertek tanyát (a prezentációt tartó fejlesztők persze gondoskodtak arról, hogy banditák tanyaverése ne legyen hosszú időtartamú :-). A játék során szinte minden újrahasznosítható, amit az ellenség elszór, így nemcsak kötszert, muníciót és fegyvert kaphatunk fel a földről, hanem akár a kocsinkat is lecserélhetjük, ha úgy gondoljuk, hogy a banditáké jobb. A fejlesztők azt ígérik, hogy valamikor 2008 folyamán jelenik meg a játék.

Elég sokáig szkeptikus voltam, hogy a lassabb, fordulónkénti stratégiai játékmenet hogyan ültethető át a konzolokra, de a készülőben lévő új Civilization játék, a Sid Meier's Civilization Revolution meggyőzött arról, hogy a fordulónkénti játékmenetet kézre állóvá lehet alakítani a játékgépekre is. A játék grafikája kissé rajzfilmszerű, sok animációval, szép nagy, színes egységekkel, hogy a TV képernyőn is könnyű legyen az egységek, városok felismerése. A bemutatót a játék tervezője tartotta, egy kis városállammal, Rómával indulva. Kapott egy kis csapat katonát, és elindult felderítő útra, ahogyan az Civilization játékokban szokásos. Néhány lépés után először bennszülöttekbe ütközött, akiket a római katonákkal pikk-pakk fasírtba aprított. :-) További néhány lépés után egy kis falut is felfedezett, ahol a barátságos lakosság kémekkel ajándékozta meg. Közben arra is sort kerített, hogy eldöntse, milyen tudományos terület fejlesztésével folytatja tovább a civilizáció építését. Ekkor egy egyiptomi városra akadt. Ugyan lehetősége nyílt volna arra is, hogy békésen éljenek egymás mellett, de inkább a háborút választotta. Elsőként a két kémet küldte be, az egyik az egyiptomi fővezért vesztegette meg, míg a másik lerombolta a város falait, így a város könnyű prédaként hullott a római katonák kezébe. A két várost és a katonákat összehasonlítva jól látható volt, hogy stílusban mind az épületek, mind az egységek különbözőek a civilizációnak megfelelően, így harctéren is jól felismerhetők. Itt ugrott a játék egy nagyot időben, hogy megnézzük a csatahajókat, tankokat és néhány más modern egységet. Végül a bemutató utolsó aktusaként kilőtte az űrhajót az Alpha Centaurira, ezzel megnyerve a játékot. A játék remélhetőleg széles közönséghez eljut majd, így azok is kedvet kaphatnak majd a régebbi Civilization játékok kipróbálásához PC-n, akik eddig csak konzolon játszottak. A játék 2008 tavaszán készül el a Firaxis fejlesztésében PS3-ra és Xbox 360-ra, míg a Wii-s változatra 2008 őszéig kell majd várni.

Az NBA 2K8 és NHL 2K8 sportjátékokat együtt mutatták be. Először az NBA kosárlabda játékot láttam, mely hihetetlenül szép grafikával és kifinomult vezérléssel rendelkezik. A játékba a fejlesztők újdonságként beépítették a zsákolóversenyt is. Újdonság az is, hogy a képernyőn a játékos mellett dinamikusan kijelzésre került, hogy ki milyen helyzetben van, mennyire veszélyes a pozíciója az ellenséges kosárra, így könnyebb jó helyzetben lévő játékoshoz passzolni a labdát. Az NHL hoki játék esetében a fejlesztők nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy a játék könnyen kezelhető legyen, így a vezérlő funkciókat a gombokra és az egyik analóg stick-re tették rá. A grafika itt is pazar, sikerült a különböző anyagok tulajdonságait beépíteni a játékmotorba, így a játékosok sisakja műanyagszerű, a ruhájuk pedig szövetszerű benyomást kelt. Mindkét játékban fokozza a játékélményt a dinamikusan generált kommentár és beszélgetés, amely követi a játék eseményeit, de még arra is gondoltak a fejlesztők, hogy üres időben (les, büntető, buli, stb.) háttérinfókkal és történetekkel szórakoztatják a konzol előtt ülő játékosokat.

Végül bementünk megnézni a legújabb teniszjáték, a Top Spin 3 fejlesztésüket is. Ez szintén konzolokra készül, köztük a Wii-re is, sajnos ez utóbbi még a fejlesztés nagyon kezdeti fázisánál tart, így a PS3-as és Xbox 360-as változattal ismerkedhettünk meg. A játék kezelése egyszerű: vagy szélre próbál a játékos helyezni, vagy erővel üt, esetleg mind a kettő, de ebben az esetben nagyobb a valószínűsége a hibázásnak is. A játékkal kapnak a vásárlók játékos-szerkesztőt is, persze a beépített 20 profi játékoson felül. Mintegy 40 helyszínen próbálhatjuk ki a tudásunkat, és a helyszínek élethűségét fokozza az is, hogy játék közben kaphatunk felhőt, esőt, szelet is, persze ennek a valószínűsége függ a földrajzi helytől és időponttól. A fejlesztők komoly hangsúlyt fektettek az animációkra. A teniszezők úgy mozognak a pályán, ahogy azt a TV-ben a profiktól megszoktuk, közeli képeken mozog a szájuk, vagy koncentrálnak. A játék támogatja a többjátékos módokat interneten keresztül is, így akár európai és amerikai játékosok is játszhatnak majd egymás ellen. A játék 2008 tavaszán jelenik meg, de a Wii-s változatra pluszban egy pár hónapot még várni kell majd.