26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Super Paper Mario (Wii)

Két és három dimenzió között váltogathatunk az új Mariós játékban.

Írta: Dino

A Nintendo játékok egyik kulcsfigurája Mario, akinek főszereplésével újabb és újabb játékok jelennek meg a konzolóriás felügyeletével. Nem csoda, hogy a kedves kis karakter óriási rajongótáborral büszkélkedhet, és ennek tudatában talán az se, hogy rájuk építve szinte már bármilyen játékot nagy példányszámban el lehet adni, amiben az olasz vízvezetékszerelő a főhős. 2001-ben Nintendo 64-re készült el az első Paper Mario címet viselő játék, mely RPG elemekkel ötvözte az addigi Mariós programokat, majd 3 évvel később követte ezt a GameCube-os folytatás. Most, hogy a Nintendo egy éve újabb konzollal jött ki a piacra, ideje volt, hogy ezt a sorozatot is folytassák, így az elmúlt év végén megjelent a Super Paper Mario.

Super Paper Mario (Wii)

A körítés hasonló, mint az előző részben volt: főhősünk olyan, mintha papírból vágták volna ki, és így mozoghatunk vele a megszokott elemekből álló 2D-s játéktérben. A játékhoz pedig sztori is dukál, a sok mászkálás mellett így akár kalandjátéknak is tekinthetjük. A nagy csavart pedig az jelenti, hogy bizony nem maradunk két dimenzióba szorítva: egyetlen gombnyomás, és Mario előtt megnyílik a tér. Ez pedig rengeteg extra lehetőséget biztosít a játékos számára. A szemléltetésre álljon itt két példa (a cikk mellett pedig pár képpár). Képzeljünk el egy óriási falat, az ismert barna négyzetekből, több mezőnyi szélességben. Átugrani nem tudjuk, így bajban vagyunk a továbbjutással. 3D nézetre váltva azonban kiderül, hogy a fal egyes részei valójában más és más síkban vannak, így közöttük már vígan átmasírozhatunk Marióval. Vagy egy helyen látszólag nem tudunk továbbjutni, ha viszont átváltunk három dimenzióba, máris megtaláljuk, hogy az egyik elem egyszerűen eltakarta a túloldalra vivő csövet... A pályákon előrehaladáshoz pedig számos ilyen és ehhez hasonló trükkre kell rájönnünk.

Super Paper Mario (Wii)

Az irányításra alapvetően csak a Wii Remote-ra van szükségünk, azt is hagyományos kontrollerként használhatjuk leginkább, bal oldalon a D-paddel, jobb oldalon két gombbal. Az A gomb megnyomásával váltunk 3D-be, aztán ugyanazzal vissza. Érdemes vigyázni, mert időkorlátja van három dimenziós létünknek: ha sokáig maradunk úgy, elkezd csökkenni életerőnk. Aztán amikor visszaváltunk, újratöltődik a 3D lehetőségünk. De hogy kicsit kreatívabban is kihasználjuk a kontrollert, a képernyőre célozva kis pillangó segítőnk elmagyarázza, mire is mutattunk rá, például bemutat egy szereplőt.

Super Paper Mario (Wii)

A kezdés meglehetősen idegesítőre sikerült, az alapsztori bemutatása ugyanis igen lassú, folyamatosan nyomkodhatjuk a tovább gombot, miközben egy-egy karakter mond pár szót egy szövegbuborékban. Szerencsére előbb-utóbb azért vége szakad ennek, és belemerülhetünk magába a játékba, de számíthatunk még hasonlóan elnyúló beszélgetésekre. A játékban Mario mellett később még két szereplő irányítására nyílik lehetőségünk. Peach királykisasszony és Bowser lesznek, akiket vezérelhetünk, azonban a 3D-be váltásra ők nem képesek. Emellett találhatunk különböző, speciális képességeket adó lényeket, a Pixleket. Ezek is segíthenek a kalandok során a feladatok megoldásában.

Super Paper Mario (Wii)

A Super Paper Mario nem veszi igénybe túlzottan a Wii kontroller újszerű lehetőségeit, a Mario rajongóknak azonban ennek ellenére hosszú időre biztosíthat kellemes időtöltést a 2D-3D ötletes variálásával operáló játékmenet. Egyedül a hosszú szövegelések riaszthatják el talán a játékost a programtól, de ha megfelelő angoltudás birtokában figyelmesen olvasunk, talán a humor kárpótol majd minket.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Super Paper Mario
  • Super Paper Mario
  • Super Paper Mario
  • Super Paper Mario
  • Super Paper Mario
  • Super Paper Mario
  • Super Paper Mario
  • Super Paper Mario

Super Paper Mario

Platform:

Kiadó: Nintendo

Megjelenés: 2007. november

» Tovább a játék adatlapjára

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!