A Tomb Raider szériát valószínűleg senkinek sem kell bemutatni. Lara Croft régésznő első kalandjai még 1996-ban láttak napvilágot, és azóta sorra jelentek meg az újabb kalandokat bemutató részek. Ugyan az eredeti játékot fejlesztő Core Design csúfosat bukott a 2002-es kiadású Angel of Darkness című epizóddal, amely egyben a sorozat mélypontját is jelentette, de a fejlesztői stafétabotot átvevő Crystal Dynamicsnek szerencsére sikerült újra felvirágoztatnia a Tomb Raider nevet. Az általuk készített, 2006-os keltezésű Legend számos változást hozott, és új színt vitt Lara Croft kalandjaiba. A siker nem maradt el, és a 2007-es Tomb Raider Anniversary után – mely az első rész modernizált, újraértelmezett változata volt – november végén megkapjuk az Underworld címet viselő új epizódot.
A Tomb Raider: Underworld története a Legend sztoriját folytatja. Lara legfőbb feladata ezúttal a viking mitológiához kapcsolódik, ugyanis Thor kalapácsának megszerzése lesz a cél. Ez a tárgy a legendák szerint olyan erővel rendelkezik, hogy az isteneket is el lehet pusztítani vele. A kalapács felkutatása során pedig Lara egy olyan elfeledett erőt ébreszt fel, mely az összes létező civilizáció pusztulását okozhatja. Tehát a világ megmentése ismét rajtunk múlik, és ezt a monumentális kalandot a régi Tomb Raider hagyományoknak megfelelően sok egzotikus, változatos helyszínen keresztüljutva éljük meg. A maja kultúra titkait rejtő Mexikó mellett Thaiföldön, a Földközi-tenger vidékein, és az Északi-sark fagyos szigetein is fogunk ugrálni és úszkálni az Underworldben. Az úszásnak kiemelt szerepe lesz ebben az epizódban, sokat fogunk ezúttal lubickolni és búvárkodni Lara kisasszonnyal. Aki emlékszik még a Tomb Raider 2 klausztrofóbiás tenger alatti részeire, biztosan jóleső nosztalgia tölti majd el, bár a bemutató videók alapján most nem kell ilyen nyomasztó hangulatú részekre számítanunk. Persze nem lesz teljesen zavartalan a búvárkodás: cápák és medúzák zavarják meg nyugodt felfedezésünket. A szárazföldön is szokás szerint meg fog gyűlni a bajunk a helyi élővilággal: a négylábú ragadozók mellett ízeltlábúak és denevérek is bántani akarják szegény Larát.
A hangsúlyosabb víz alatti résztől eltekintve a szokásos Tomb Raider játékmenetet kapjuk: az ellenfelek likvidálása mellett a mászás, ugrálás, felfedezés fogja időnk nagy részét kitenni. A puzzle elemek persze most is szerves részét képezik a játéknak, amelyek egy részében a Legendben bevezetett mágneses csáklyát kell használnunk. Ezen szerkentyű a nagyobb távolságok áthidalásában is nagy segítségünkre lesz, az előző Tomb Raider részhez hasonlóan. Főhősnőnk mozgáskultúráját is kibővítették, immár rengeteg változatos mozdulatot elő tudunk hozni a játékban, a rudakon való himbálózástól a falon ugráláson keresztül a köteleken való egyensúlyozásig. Az irányítás pedig teljesen olyan, mint a Legendben, így aki azt megszokta, itt is egyből el fog boldogulni.
Az eddig látott képek és videók alapján a grafika is nagyszerűen fest, a Legend már eleve szép látványt produkáló motorját tovább polírozta a Crystal Dynamics. Különösen a víz megjelenítésének terén sikerült fejlődni. Lara immár a sárban bukfencezve koszolódik, és a vízbe csobbanva lemoshatja magáról az út porát.
Az előzetes információk alapján tehát ismét egy remek Tomb Raider epizód várható, a 2006-os Legenddel új lendületet vett sorozat erényeit az Underworld című rész tovább fogja erősíteni. A Budapest Game Show alkalmával volt szerencsém kipróbálni a játék Xbox 360 verziójának demóját, és bizony addig el nem lehetett ráncigálni a konzol elől, amíg végig nem vittem a rövid pályát. Ez alapján a hamisítatlan Tomb Raider hangulat az Underworldben is jelen van, a csalódás kizárt a rajongók részére. Azonban nem csak a Tomb Raider rajongóknak, hanem minden TPS stílust kedvelőnek érdemes lesz kipróbálnia az Underworldöt, amely minden eddiginél polírozottabb formában fogja elénk tárni a csinos Lara legújabb kalandjait. És erre már nem is kell sokat várnunk, a játék ugyanis november végén jelenik meg, PC mellett PS2, PS3, Wii, DS és Xbox 360 platformokra.