Tegye fel a kezét, aki szereti a technikai versenysportokat! És az is, aki szereti a Mad Max utánérzésű világokat. Továbbá jelentkezzen bőszen az is, aki mindezek mellett, avagy pontosan ezek miatt szereti a totális pusztítást és káoszt! Mindenki jelentkezett? Remek. Akkor a pontosan Nektek készül a Fuel.
A "nomen est omen" elnevezett Fuelt a Codemasters bábáskodása alatt a játékvilágban nem túlzottan ismert francia Asobo Studios készíti. Ha valakinek a fejlesztők neve az ég egy adta világon semmit se mondana, nem kell magát hiányos kulturális ismeretei miatt kárhoztatnia; az Asobo idáig ugyanis csak olyan, filmeken alapuló alkotásokat tett le az asztalra, mint a The Mummy, a Ratatouille (L'ecsó), avagy a Wall-E. És ezek ugyan mint holmi filmből készült játékok megállták a helyüket, azonban nevüket aligha fogja glória övezni akárcsak egy év múlva is – ellentétben a Fuellel, amellyel végre igazán nagyot alkothatnak a francia szakik, már persze ha tudnak.
A játék egy alternatív jelenben játszódik, amelyben a klímaváltozások és az emberiség kedélyes kis háborúi megtették a magukét: bolygónk nagy részét vagy sivatag borítja, vagy pedig sivatag, amin túl egy újabb sivatag leledzik, s a víz mellett az üzemanyag az, amire mindenkinek szüksége van a túléléshez. Ebben a habkönnyű poszt-apokaliptikus környezetben kell túlélnünk, és levernünk minden egyes pszichopata autós tömeggyilkost a széles Észak-Amerikában, ahol egyedül az számít, hogy kinek a nagyobb. Mármint a járműve. Ezen járművek tekintetében számos különböző alapváltozattal találkozhatunk: szimpla autókkal, motorokkal, quadokkal, SUV-kkel, teherautókkal, és így tovább a szinte végtelenségig, amelyhez a bejárható térkép mérete is igen erősen közelít. Ez ugyanis a fejlesztők állítása szerint nem kevesebb, mint 14400 négyzetkilométert fog kitenni. Azaz tizennégyezer-négyszázat. Ha a megalománia nem ismer határokat, akkor a FUEL sem, lévén eddig még csupán megközelítőleg sem készült ekkora térkép, bejárható terület egy játékhoz. Kettőhöz sem. A játéktér pedig változatos területeket rejt majd: sivatagok, hegyvidék, kanyon, tengerpart, kiszáradt sóstó, erdőségek. Ráadásul különböző jellegzetes amerikai helyszíneket is rekonstruálnak a fejlesztők, mint például a Monument Valley vagy a Grand Canyon. A látótávolság se a megszokott lesz: akár 40 kilométernyire is elnézhetünk majd járművünk volánja mögül.
Nonpluszultraként ez a kétségkívül irdatlan terület teljes egészében átszáguldható lesz – összesen mintegy százezer mérföldnyi úthálózatról van szó –, hiszen a fejlesztők nem győzik hangsúlyozni: az egyes versenyek ugyan általában vagy A ponttól B pontig tartanak, avagy körversenyekkel is kell számolnunk, de ezek nem korlátoznak minket abban, hogy bejárjuk ezt az óriási világot. Ráadásul az ígéretek szerint mindezt töltőképernyők alkalmazása nélkül tehetjük. Technológiai érdekesség még, hogy a helyszíneket procedurálisan generálják, azaz speciális függvények állítják elő a felületeket, nem tárolják le az adathordozón a pontos térképeket. (Ami amúgy mintegy négy Blu-ray korongra férne rá a hagyományos megoldással.)
Egy-egy versenyben 16 induló lesz, akikre különböző dinamikus események és természeti csapások is várnak majd. Így például egy összedőlő híd kényszeríthet bennünket kerülőútra, vagy tornádó húzhatja keresztül útvonaltervünket. Ez utóbbit amúgy GPS fogja mutatni minden esetben.
A grafika, mint az a sokszor igen csalfa képekről és videóból eddig kiderült, egészen pofás lesz: a motor élethűen kezeli a napszakokat, az ebből (is) adódó fény-árnyék játékot, a különféle robbanáseffekteket, és remekül megjeleníti a kisebb-nagyobb változásokat a járművünkön. Ami persze az esetek elsöprő többségében különféle horpadásokat, betört szélvédőket – már ha volt egyáltalán – jelent, és amelyek maguktól értetődően generálódnak egy efféle játékban...
Az eddigi információk alapján egészen ígéretes, mi több impozáns projektnek tűnik a PC mellett PS3 és X360 platformokra készülő FUEL, amely már csupán az irdatlan, eszementül nagy bejárható terület miatt is megér egy misét. Ha pedig mindezt sikerül kitoldani egy hangulatos világgal, megfelelő versenyekkel, realisztikus fizikával és jó irányíthatósággal, akkor máris nyert ügyünk van. Pontosabban lesz, valamikor 2009-ben...