A Rockstarnál úgy gondolták, ideje ismét egy kis western hangulatot vinni a konzolokra, így a 2004-es Red Dead Revolver után egy újabb vadnyugati játék fejlesztésébe kezdtek pár évvel ezelőtt. Idén év elején pedig hivatalosan is bejelentették a Red Dead Redemptiont.
A nyár végén látott rövid gamescomos prezentáción mindenekelőtt kijelentették, hogy nem egy folytatásról van szó, mindössze a cím és a környezet hasonló. Egy open world típusú játék érkezik a jövő év során, melyet a GTA IV engine-jére alapoznak. Háromféle nagy terület vár majd karakterünkre, poros határvárosoktól végtelen prériken át ösvényekkel tűzdelt hegyes-völgyes helyszínekig.
Az időpont ezúttal 1908, főhősünk pedig John Marston, egy jó útra tért bűnöző, akinek feladata a zűrös vadnyugaton a rend helyretétele (legalábbis nagyon tömören összefoglalva :-) ). A prezentáció során egy küldetésébe nyerhettünk bepillantást, melynek során egy hölgyemény várt türelmetlenül arra, hogy kiszabadítsuk a gonosztevők karmai közül. Kalandjainkra alkalmanként egy-egy NPC is elkísér, segítve minket a kialakuló pisztolyharcok során is. Az utóbbiakra pedig western játék lévén sűrűn sor fog kerülni. Segítségünkre lesz azonban a Dead Eye elnevezésű időlassító módszer, melynek segítségével vagy a fejre célozhatunk egyet, vagy hatlövetűnk lövéseit célozhatjuk be, melyek aztán gyors egymásutánban érik a célpontot. Fontos eleme lesz még a játéknak a fedezékek használata is: gyakorlatilag minden megfelelő méretű objektum mögé elbújhatunk, legyen az egy szikla, egy kocsi vagy akár egy állati tetem.
Az állatvilág megjelenítésére külön gondot fordítanak, gyakorlatilag egy teljes ökoszisztéma vár majd ránk, melyben a nagyobb állatok megeszik a kisebbeket. És persze mi magunk is beavatkozhatunk az egészbe, lelőve egy-egy élőlényt, hogy aztán a bőrét vagy a húsát eladjuk, így javítva pénzügyi helyzetünkön. Több mint negyvenféle állatra számíthatunk, köztük természetesen lovakra, melyek leginkább közlekedési eszközként fognak funkcionálni. (De mellettük néha-néha vonatszerelvényekre is felkapaszkodhatunk, vagy lovaskocsin folytathatjuk utunkat.)
Ahogy említettem, a grafikáról a GTA IV-ben is használt motor, a RAGE, azaz Rockstar Advanced Game Engine gondoskodik, így nem lesz gond a hatalmas területek látványos és igen részletes megjelenítésével. Mindezt kiegészítették a fejlesztők az Euphoria fizikai engine-nel, mely elsősorban az élőlények realisztikus prezentálását segíti.
A Red Dead Redemption megjelenése 2010 első félévében várható, PlayStation 3 és Xbox 360 platformokra.