A Digital Reality hosszú ideig kizárólag stratégiai játékok fejlesztésével foglalkozott. A magyar csapat azonban mostani fejlesztésével már egészen más stílusban próbálkozik. A Nadirim ugyanis egy böngészőben játszható MMORPG, mely az Ezeregy éjszaka meséit idéző világba kalauzolja el a játékost. A DR előzetes ígéretéhez hűen egy teljesen egyedi világot teremtett, saját történelemmel, saját karakterekkel és egy érdekes sztorival.
A zárt bétateszt már egy hónapja folyik, s most megpróbálom összeszedni, miért is érdemes odafigyelni erre az alkotásra.
A Nadirim egy konkrét történet köré épül, s röviden a szokásos Jó vs Gonosz harcáról szól, de mindezt egy kicsit megcsavarták. Történt ugyanis, hogy réges-régen egy tolvaj megtalálta azt a bizonyos lámpást a sivatag közepén, melyből megidézte a dzsinnt, akit esetünkben Nadirnak hívnak, és sajnos a sötétség szolgálatában áll. Egyezséget kötöttek, s a Nadir hatalmas uralkodót csinált a tolvajból, aki csodálatos birodalmat épített fel. Csakhogy ami nappal oly csodálatos volt, azt az éjszaka sötétjéből előbújó szörnyek - Nadir lényei - elpusztították. Ezért az uralkodó feláldozta magát, hogy örökké süssön a nap. Így az ezeregy éjszakából ezeregy nappal lett és mindenki boldogan élt... máig.
A játékos itt csöppen a dolgok közepébe egyszerű halandóként, s az ő feladata lesz, hogy megakadályozza az örök sötétség és a Nadir visszatérését.
A játék legelején természetesen a karakterünk megalkotása az első lépés. A bétában az öt karaktertípus közül csak három érhető el, és azoknak is csupán a neme változtatható, a megjelenése nem. Miután elneveztük Nadirimbeli önmagunkat, máris a térképen találjuk magunkat.
A grafika egy böngészőben futó, minden telepítést nélkülöző programhoz képest nagyon szép. A térkép – a béta jelen szakaszában csak Ennahar és Ashra városa érhető el – ugyan statikus, kevés az animált felület, a fejlesztők azért igyekeztek megtölteni élettel. A pályatervezés aprólékos munkáról tanúskodik, kevés a kihasználatlan terület. Mindenfelé buja a növényzet vagy vályogviskók, templomok és paloták állnak (még a sivatagban is), de az összhatás mégsem tűnik túlzsúfoltnak.
A térképen barangolva találkozhatunk a fő történeti szálhoz tartozó karakterekkel, valamint a mellékküldetések szereplőivel, akik számos feladattal bíznak meg minket. Míg a főküldetések kellően változatosak és több részből épülnek fel, addig melléküldetések zöme a szokásos "menj ide, öld meg ezt, vagy azt, aztán gyere vissza a fizetségért" sémát követi.
Apropó harc. A Nadirimban lépten-nyomon az életünkre törő (vagy épp mi törünk az övékre egy kis plusz XP és arany reményében) szörnyekkel és harcosokkal fogunk találkozni. A harcok körökre osztva zajlanak, s néha komolyan megizzasztják a játékost. Vannak ellenfelek, melyek leküzdése komoly taktikázást igényel. A csata során a különböző skillek felhasználásán tudunk variálni, nem mindegy, hogy melyiket mikor alkalmazzuk. A harcrendszer jól átlátható, könnyen megtanulható, és tényleg változatos csatákat eredményez.
Két harc között lehetőségünk van a különböző kereskedőknél ruhát, ékszereket és persze fegyvereket valamint páncélokat vásárolni. Egyelőre kereskedés céljából csak az NPC-k állnak rendelkezésünkre, de a fejlesztők ígérete szerint hamarosan feloldják a játék olyan funkcióit is, mint a játékosok egymás közti kereskedése, csapatokba verődése, csoportos csaták, vagy épp segédek felbérlése.
MMORPG lévén a játék gerincét a karakterfejlődés adja. A megszerezhető képességeket három skill-tree-be osztották. A skilleket úgynevezett skillsetekbe csoportosíthatjuk, s ezen előre összeállított szettek közül választhatunk minden csata előtt. A skillseteknek egyelőre nem éreztem komoly jelentőségét, de a végleges verzióban magasabb szinteket elérve nagyon hasznos lehet majd a képességek csoportosítása a különböző harcstílusok miatt.
Előreláthatólag még néhány hónapig tartani fog a tesztelési időszak. A Digital Reality ígérete szerint ez idő alatt néhány hetente kapunk majd újabb funkciókat a játékhoz (igaz, eddig ilyesmit nem igazán tapasztaltam). A játék remek szórakozást nyújt így, félkész állapotában is, és tekintve, hogy a végleges program is ingyenes lesz (éljen a mikrotranzakciós modell!), szép sikereket érhet majd el.
FRISS INFO: A DR legújabb bejelentése alapján a játék teljesen új verzióján kezdtek dolgozni, jelen állapotában egyetlen újítás érkezik még január során, mégpedig egy harmadik zóna, a birodalom fővárosa, Zenithar.