„Fut, robog a kicsi kocsi, ...”
A magyar Nemesys Gamest idáig csak Fortix játékairól ismerhettük, ámde boszorkánykonyhájukban öt éve készül Ignite című autós őrületük. Öt év sok idő, lássuk, mire haladtak!
Mi újat lehet még mutatni az arcade autókázás szerelmeseinek? A rendőrös üldözés már a Need for Speed sorozaté, a rombolás a Split/Secondé, a kötetlen játékmenet a Burnouté, az egymás gyepálása pedig a Bluré – csak úgy, snassz módon körözgetni pedig uncsi. Jött az ötlet: mi volna, ha vezetés közben pontokat kapnánk (drift, szélárnyékban autózás, rombolás, viszont a falnak koccolás kemény mínuszokkal jár!), amit vagy azonnal elhasználunk nitro formájában, vagy a verseny végén időre váltunk át, amely levonásra kerül az eredményünkből – és így akár másodperceket nyerve előzhetnénk meg a többieket? Ez persze csak a standard versenyekre vonatkozik, ugyanis van még két másik játékmód is ám: a Knock-out módban szokás szerint minden körben az utolsó kiesik (itt nem lehet pontjainkat időre átváltani); valamint a Run-out mód, ahol minden kör elején 9999 pontról kezd mindenki, és ha valakinek elfogynak a pontjai, kiesik, a győztes pedig az, aki adott számú kör után elsőként ér be a célba. Hogy a helyzet ne legyen túl egyszerű, minden autóhoz a játékban ötféle festés tartozik, amelyek (az alapfényezés kivételével) különféle jótékony módon befolyásolják a pontszámainkat, például lassabban fogy a nitro használatakor. Mindez remek móka lenne...
„Rajta ül a Hargosi, ...”
...ha a bosszantó hibák, hiányosságok nem tennék tönkre a játékélményt. Kezdjük mindjárt a grafikával: ugye látjátok a mellékelt képeket? Budget-kategória ide vagy oda, 2011-ben ez nem nagyon állja meg a helyét. Ráadásul a készítők hétfajta alaphelyszínt ígérnek, de ezek nagy része annyira hasonlít egymásra, hogy nekem is csak pár futam után tűnt fel a versenyválasztó menüben, hogy új helyszínen vagyok. Az egyetlen kivétel a kikötő: az tényleg különbözik a többitől. Az autók gyerekjátékokként berregnek, de legalább a zene nem rossz. A fizika viszont csapnivaló – mintha egy szög lenne az első lökhárító előtt, és arra lenne kötve dróttal a kocsi, mi pedig a szöget irányítjuk. Látványos driftelésről így szó se lehet, de sajna az is pontot ér, így muszáj csinálni, ahogy a rombolást is – ami nem más, mint az, hogy bójákat, táblákat, hordókat és autógumi-tornyokat csapunk el. Minden más a pályán statikus. Én elhiszem, hogy nehéz manapság már új dolgokat kitalálni, de könyörgöm: nem volt ennél jobb? Az MI mindennek a tetejébe sík hülye: ha nyer, azt legfeljebb a szerencséjének és a gyorsabb autójának köszönheti – már amikor nem csal. Egyébként többször haladtam mögötte szélárnyékban, és képes volt például egyenes úton ok nélkül fékezni!
„Din don diridongó.”
Kár ezért a játékért – nemcsak azért, mert hazai termék, hanem azért is, mert az alapötlet jó (sőt, én élveztem a játékot), csak a kidolgozás sikerült pocsék módon. Multiban szerintem élvezetes játék lehet, mert így legalább a béna gépet leírhatjuk a bosszantó dolgok közül, de sajna ezt nem tudtam kipróbálni – egyszerűen napok óta nem találok hostot a neten, hozzám meg nem csatlakozik senki. Így hát megvételre is csak akkor ajánlom, ha van négy haver (egyszerre ugyanis öten versenyezhetnek multiban), akikkel lehet egymás ellen tolni.