25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier

Végül mégis várható PC-re is a Ghost csapat újabb küldetése.

Írta: Phoenix 7 hozzászólás

A PC-s szemszögből nézve hányattatott sorsú Ghost Recon: Future Soldier fejlesztése többszöri halasztás után lassan a végéhez közeledik. Mint azt már olvashattátok nálunk, a kiadó törölni készült a PC-s verziót – az I Am Alive-val együtt – mondván, hogy a játékosok nagy része úgysem legális módon akarna játszani vele. Most, ki tudja miért, de meggondolták magukat, és május 24-én mégis megjelenik mindhárom platformra, legalábbis ez az aktuális célkitűzés. Cikkünkben röviden összefoglaljuk, mit érdemes tudni róla.

A Ghost Recon sorozat a legelső darabja óta a kedvenceim közé tartozik – a modern hadviselésnél már csak a jövő katonái érdekelnek jobban, ha értitek, mire gondolok :-) –, így egy kissé tartok az olyan drasztikus beavatkozásoktól, mint például, hogy TPS nézetre váltottak a már jól bevált FPS helyett. Bár néhány egyértelmű taktikai előnnyel jár a dolog, mint például beláthatunk olyan tereket is, amiket amúgy nem, és elég egy pillanatra kibújnunk az egyébként rombolható fedezékek mögül, amíg az ellenségeinket egy-egy gyors és pontos lövéssel leterítjük. Erre láthattunk már remekül működő hibrid megoldást a Rainbow Six: Vegas epizódokban, de a puding próbája az evés, majd meglátjuk, ha kipróbálhattuk. A nézetváltás miatt a fejlesztők nagy hangsúlyt fektettek a fő karakter mozgására, amely önmagában 2500 különböző animációval rendelkezik. Ezeket mellesleg volt SEAL kommandósokkal vettek fel, csak hogy ne lehessen okunk panaszra a hitelesség tekintetében.

A sztori a címnek megfelelően közeli jövőben játszódik. Egy piszkos bomba megsemmisített egy Ghost csapatot, és egy másik négyest (név szerint Kozak, Ghost Lead, Pepper és 30k) küldenek utánuk a bomba forrásának felderítésére. A játék során csapatunkat többek közt Nigériába, Pakisztánba, Oroszországba és Norvégiába irányítják majd.

A játékban használható technikák hitelessége már egy egészen más kérdés. Jó néhány olyan technológiával találkozhatunk majd a Future Soldierben, amelyek már léteznek, csak nincsenek még rendszerbe állítva, mint például a mini felderítő drone, vagy az augmented reality néven egyre "divatosabbá" váló technika, amelynek segítségével katonáink a látómezejükben kijelezve láthatják például társaik helyzetét, a drone által felderített különböző célpontokat stb. De használhatunk majd adaptív (optikia) kamuflázst is, amelynek segítségével katonáink beleolvadnak környezetükbe, majdhogynem láthatatlanná tudnak válni. Természetesen nem fog ez láthatatlanná tevő köpenyként funkcionálni: ha gyorsan mozgunk vagy tüzet nyitunk, máris láthatnak az ellenségek, de ha túl közel kerülnek hozzánk, akkor se maradunk rejtve előlük.

Mindez nem csak a single kampányra érvényes: az online játékban az új fegyvereket és felszerelési tárgyakat viszont szintlépések után kapjuk, ahogy azt már több konkurensben láthattuk, de privát meccsekben lesz olyan opciónk, hogy rangoktól függetlenül mindenki megkap mindent. A multi szintlépésekért pénzt is kapunk, amelyeket fegyveralkatrészekre költhetünk.
A fegyverek kapcsán újdonság lesz a Gunsmith opció, amely fegyvereink finomhangolására és tesztelésére szolgál. Lehetőségünk lesz fegyvereink optikájának, csövének és különböző felszereléseinek állítgatására.

Az előző részekkel ellentétben ezúttal nem lesz lehetőségünk a csapat mikromenedzselésére. A Future Soldierben célpontokat jelölhetünk majd ki – maximum négyet –, ha szinkronizált támadást szeretnénk kezdeményezni. Csapattársaink automatikusan kiválasztanak egyet a célpontok közül, és a leszedésükre leginkább alkalmas pozícióba helyezkednek, lőparancsunkra várva.

A megjelenés előtt, ha minden jól megy, valamikor áprilisban az Xbox 360 és PlayStation 3 tulajdonosok kipróbálhatják a bétát, azt egyelőre még nem tudni, hogy a PC-seknek is lesz-e hasonló lehetőségük. Mindenesetre mi kíváncsian várjuk az újabb Ghost Recon játék megjelenését.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier

Platform:

Fejlesztő: Ubisoft Red Storm

Kiadó: Ubisoft

Forgalmazó: PlayON

Megjelenés:
2012. május 25. PS3, X360
2012. június 29. PC

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Cider
Cider [2]
Sziasztok!

Nem rég elindítottuk Ghost Recon facebook oldalunkat, melyet egyértelműen a sorozat rajongóinak szántunk.
A legújabb információkon túl az új résszel kapcsolatban, nyereményjátékok és egyéb kampányok várnak Titeket.

És persze megismerhettek majd még több Ghost Recon játékost akikkel az online csatatereken is találkozhattok!
Aki csatlakozna, annak erre tessék :) http://www.facebook.com/GhostReconHu
GustyX
GustyX [7048]
Tudom, de a kérdés, hogy mikor?

Amúgy végignyálaztam pár videót, ami nagyrészt eloszlatta a SCC miatti aggályaimat, így lehet azonnali vétel lesz:).
EnforcerHUN
EnforcerHUN [914]
Nem emlékszem hol írták, de azt mondták hogy biztos a PC-s megjelenés, olyannyira hogy elő is rendeltem;-)
GustyX
GustyX [7048]
Most vettem észre, hogy május 24-én jön minden platformra. PC-re is? Úgy tudom az még "majd később" fázisban tart.
GustyX
GustyX [7048]
Nekem semmi bajom sincs ezekkel, bár a Hitman tényleg gagyi lesz az elődökhöz képest:D.

Viszont azt feltételezem, hogy a fedezék rendszert a legutóbbi SC-ből veszik át, ami nálam már kilövi az azonnali vételt. De bízom benne, hátha másmilyen lesz eme remeknek ígérkező játékban. Bár biztos ami ziher alapon ki fogom próbálni vétel előtt.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (7 db)