A PC-s szemszögből nézve hányattatott sorsú Ghost Recon: Future Soldier fejlesztése többszöri halasztás után lassan a végéhez közeledik. Mint azt már olvashattátok nálunk, a kiadó törölni készült a PC-s verziót – az I Am Alive-val együtt – mondván, hogy a játékosok nagy része úgysem legális módon akarna játszani vele. Most, ki tudja miért, de meggondolták magukat, és május 24-én mégis megjelenik mindhárom platformra, legalábbis ez az aktuális célkitűzés. Cikkünkben röviden összefoglaljuk, mit érdemes tudni róla.
A Ghost Recon sorozat a legelső darabja óta a kedvenceim közé tartozik – a modern hadviselésnél már csak a jövő katonái érdekelnek jobban, ha értitek, mire gondolok :-) –, így egy kissé tartok az olyan drasztikus beavatkozásoktól, mint például, hogy TPS nézetre váltottak a már jól bevált FPS helyett. Bár néhány egyértelmű taktikai előnnyel jár a dolog, mint például beláthatunk olyan tereket is, amiket amúgy nem, és elég egy pillanatra kibújnunk az egyébként rombolható fedezékek mögül, amíg az ellenségeinket egy-egy gyors és pontos lövéssel leterítjük. Erre láthattunk már remekül működő hibrid megoldást a Rainbow Six: Vegas epizódokban, de a puding próbája az evés, majd meglátjuk, ha kipróbálhattuk. A nézetváltás miatt a fejlesztők nagy hangsúlyt fektettek a fő karakter mozgására, amely önmagában 2500 különböző animációval rendelkezik. Ezeket mellesleg volt SEAL kommandósokkal vettek fel, csak hogy ne lehessen okunk panaszra a hitelesség tekintetében.
A sztori a címnek megfelelően közeli jövőben játszódik. Egy piszkos bomba megsemmisített egy Ghost csapatot, és egy másik négyest (név szerint Kozak, Ghost Lead, Pepper és 30k) küldenek utánuk a bomba forrásának felderítésére. A játék során csapatunkat többek közt Nigériába, Pakisztánba, Oroszországba és Norvégiába irányítják majd.
A játékban használható technikák hitelessége már egy egészen más kérdés. Jó néhány olyan technológiával találkozhatunk majd a Future Soldierben, amelyek már léteznek, csak nincsenek még rendszerbe állítva, mint például a mini felderítő drone, vagy az augmented reality néven egyre "divatosabbá" váló technika, amelynek segítségével katonáink a látómezejükben kijelezve láthatják például társaik helyzetét, a drone által felderített különböző célpontokat stb. De használhatunk majd adaptív (optikia) kamuflázst is, amelynek segítségével katonáink beleolvadnak környezetükbe, majdhogynem láthatatlanná tudnak válni. Természetesen nem fog ez láthatatlanná tevő köpenyként funkcionálni: ha gyorsan mozgunk vagy tüzet nyitunk, máris láthatnak az ellenségek, de ha túl közel kerülnek hozzánk, akkor se maradunk rejtve előlük.
Mindez nem csak a single kampányra érvényes: az online játékban az új fegyvereket és felszerelési tárgyakat viszont szintlépések után kapjuk, ahogy azt már több konkurensben láthattuk, de privát meccsekben lesz olyan opciónk, hogy rangoktól függetlenül mindenki megkap mindent. A multi szintlépésekért pénzt is kapunk, amelyeket fegyveralkatrészekre költhetünk.
A fegyverek kapcsán újdonság lesz a Gunsmith opció, amely fegyvereink finomhangolására és tesztelésére szolgál. Lehetőségünk lesz fegyvereink optikájának, csövének és különböző felszereléseinek állítgatására.
Az előző részekkel ellentétben ezúttal nem lesz lehetőségünk a csapat mikromenedzselésére. A Future Soldierben célpontokat jelölhetünk majd ki – maximum négyet –, ha szinkronizált támadást szeretnénk kezdeményezni. Csapattársaink automatikusan kiválasztanak egyet a célpontok közül, és a leszedésükre leginkább alkalmas pozícióba helyezkednek, lőparancsunkra várva.
A megjelenés előtt, ha minden jól megy, valamikor áprilisban az Xbox 360 és PlayStation 3 tulajdonosok kipróbálhatják a bétát, azt egyelőre még nem tudni, hogy a PC-seknek is lesz-e hasonló lehetőségük. Mindenesetre mi kíváncsian várjuk az újabb Ghost Recon játék megjelenését.