26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Combat Mission: Battle for Normandy - Commonwealth Forces

Megérkezett az első kiegészítés.

Írta: Lacko

Megoszlanak a vélemények a DLC-k hasznosságáról. Természetesen a kiadóknak nagyon jó, a játékosoknak pedig kevésbé. De úgy néz ki, ezzel együtt kell élni egy ideig, amíg jobbat nem találnak ki. Nincs ez másként, ha nem DLC-nek hívják, hanem modulnak, ahogy a Battlefront.com nevezi a játékaihoz kiadott kiegészítőket. Ezt az üzleti modellt a Combat Mission: Shock Force játékukhoz találták ki, és már a Battle for Normandy megjelenésekor is tudni lehetett, hogy a második világháborús játékukban is folytatni fogják. Ha másból nem, hát abból, hogy az alapjáték tokjában volt három üres hely DVD lemezeknek.

Combat Mission: Battle for Normandy - Commonwealth Forces

Így aztán meg is jelent az első ilyen modul a játékhoz, amelyet nehéz lenne brit modulnak nevezni, és bár a Commonwealth név is csak az új Szövetséges egységek egy részét foglalja magában, mégis ezzel a címmel látták el, mivel az első modul megnevezés kicsit furcsa lett volna. Viszont a brit nemzetközösségből csak a britek és a kanadaiak kerültek be, illetve az ő szövetségesükként – de nem tagként – a lengyelek is. A Tengely oldaláról a Waffen-SS és a Luftwaffe tábori (földi) egységei alkotják a kiegészítő erőket. Ezen kívül olyan régen várt járművek is megjelennek majd végre pixel csatamezőinken, mint a Királytigris vagy a Vadászpárduc.

Ez utóbbiak természetesen elég magas "ritkasági" értékkel, így a Quick Battle-k során továbbra is nehéz lesz velük találkozni. De egyelőre maradjunk a címadó briteknél. Ők természetesen nagyon fontos összetevői a normandiai csatáknak, de azért csak miattuk nem biztos, hogy mindenki rohanna a boltokba. Nagyon klassz az új rohamsisakjuk, meg a vicces akcentusuk a harcok során, de az amerikai gyalogsághoz képest sokkal gyengébbek: kevesebben is vannak egy-egy rajban és nekik sincs olyan automata puskájuk, mint a Garand, tehát sokkal kisebb tűzerőt képviselnek. Érdekesek azonban a szakaszszintű aknavetőseik. Ők nem tudnak indirekt tüzelni, ahogy az alapjátékban az amerikaiak, azaz csak olyan célra lőnek – de arra maguktól is –, amit látnak. Ez elsőre meglepő volt, de aztán ha belejön a játékos, akkor már élvezni is lehet.

Combat Mission: Battle for Normandy - Commonwealth Forces

Azonban a Churchill és Cromwell tankok már képről se tetszettek és ez az ellenszenv játék közben se tudott feloldódni. A Szövetségesek harckocsijai eleve rendelkeznek némi hátránnyal ezen a hadszíntéren, de az alapjátékban a Shermanek (csalás vagy sem) mégis jobban teljesítettek, masszívabb harckocsinak bizonyultak. Kivételt képez a briteknél alkalmazott speciális Sherman verzió, a Friefly, amely egy 17 fontos páncéltörő löveggel van felvegyverkezve. Ezt hamar meg fogjuk szeretni. Most áttérhetnénk a kanadai és lengyel csapatok részletezésére, de ezek nagyon minimálisan és főleg csak szervezeti felépítésben térnek el a brittől.

A németek két új fegyverneme közül a gyengébb a nem annyira ütőképes, ám Göring politikai hatalma végett kiharcolt Luftwaffe tábori hadosztályok. Még az emberanyaga nem is lett volna rossz, de a felszereltsége és a motivációja, képzettsége gyengébb az alapjáték Wehrmachtjánál. Azonban a másik fegyvernem, a háborús játékosok kedvencei vagy gyűlöltjei (attól függ, melyik oldalon játszunk éppen) a fegyveres SS. Nekik a felszerelésük is jobb (a játékban ez azt jelenti, hogy a felszereltség minősége mindig erősebb, mint a hasonló szinten lévő Wehrmacht egységeké) és motivációjuk, valamint képzettségük is sokkal erősebb.

Combat Mission: Battle for Normandy - Commonwealth Forces

A kiegészítő modul tartalmaz két új kampányt is (és rengeteg új egyszerű csatát), amelyek közül a nagyobb a skót, a rövidebb pedig a német. Mivel azonban egy csata is 3-4 óra játékidőt jelent, ezért már csak a rövidebb német kampány 8 küldetése is elég hosszú időre a gép elé bilincselhet minket, a hosszabb skótról nem is beszélve! Mindez együtt rengeteg időt ad a CM közösségnek, hogy újabb és még élvezetesebb kampányokat és csatákat készítsenek, hosszú-hosszú hónapokra lekötve a taktikai játékok szerelmeseit.

Boronghatunk azon, hogy a kiegészítőben kapott egységek – sőt annál több is – már alapból benne volt az első Combat Mission játékban és nem kellett hozzá modulokat vásárolni. És persze igazunk volna, de felesleges időtöltés. Helyette inkább próbáljátok ki a demót és ha tetszenek az új egységek, akkor csapjátok hozzá az alapjátékhoz. Ha pedig nem, akkor a legújabb patch-csel fel lehet húzni az alapjátékot is a Commonwealth modul szintjére, hogy a megkezdett vagy jövőbeli többjátékos csatákban ne legyenek kompatibilitási problémák az ellenfelekkel.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Combat Mission: Battle for Normandy - Commonwealth Forces
  • Combat Mission: Battle for Normandy - Commonwealth Forces
  • Combat Mission: Battle for Normandy - Commonwealth Forces
  • Combat Mission: Battle for Normandy - Commonwealth Forces
  • Combat Mission: Battle for Normandy - Commonwealth Forces
  • Combat Mission: Battle for Normandy - Commonwealth Forces
Lacko

Lacko
Még ZX Spectrumon kezdte stratégiai játékokkal. Azóta megkedvelte a taktikai FPS-eket, a point'n'click kalandjátékokat, a gazdasági- és társadalomszimulátorokat. Örök Arma-játékos és tartalomfejlesztő.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!