Túl vagyunk az első napján az Eurogamer Expo idei rendezvényének, a szervezők YouTube csatornájára folyamatosan kerülnek feltöltésre a rendezvényen készített videók és előadások. Jómagam pedig igyekeztem minél több játékot kipróbálni, és közben Twitter csatornánkat frissíteni (bár délutánra már eléggé le volt terhelve a mobilhálózat, emiatt nem tudtam olyan sűrűn fellőni a képeket).

Kezdjük először is a World of Tanks Xbox 360-as verziójával! Egyrészt sikerült pár prémium kódot tartalmazó kártyát kapnom a Wargamingtől, holnap ki is sorsoljuk azokat oldalunkon. Maga a játék amúgy remekül sikerült konzolon is – a gamepades irányítás nekem elsőre kissé szokatlan volt ugyan, de könnyen belerázódtam, bár mintha némi célzás-rásegítés is lenne a játékban. A grafikára nem lehet panasz, egész pofásan néz ki, így aki tankrációt szeretne játszani Xboxon, ne hagyja ki!
A Dying Lightról a gamescom alkalmából Zoo_Lee már karcolt pár sort, így én csak megerősíteni tudom az ott leírtakat: a Techland alkotása új színt fog hozni a kissé (?) túltelített zombis játékok piacára, köszönhetően a Mirror’s Edge-ben bemutatkozott parkour elemeknek. Hihetetlen, mennyire ösztönösen lehet mozogni így, miután elsajátítottuk az alapokat, és a zombik is innentől más kihívást jelentenek. Várós!
A Rage-ben bemutatkozott id Tech 5 motorral szerelve jön a Wolfenstein: The New Order. B.J. Blazkowicz visszatér, hogy megszerezzen egy náci titkos fegyvert egy olyan világban, ahol a Harmadik Birodalom nyerte meg a II. világháborút. Grafikailag tehát különösebb panaszunk nem lehet, a játékmenet pedig bevallottan a fuss-és-lőj stílusra épül. A nagy multi lövöldék (Call of Duty, Battlefield) mellett itt nagy hangsúlyt fektettek az egyjátékos módra. A közönséges katonák mellett enyhén steampunk beütésű robotok ellen is harcolnunk kell, a hangulat nekem tetszett. Az a kb. 20 perc, amit a játékkal töltöttem, nem volt rossz, bár lineáris alkotás lesz ez is. De nem is baj, jól áll neki – máshol még nem nagyon láttam olyat amúgy sem, hogy két roham- vagy sörétes puskát használhattunk egyszerre! :-D

Persze nem volnék hű magamhoz, ha nem próbáltam volna ki az autós felhozatalt, ami a mai napon négy címet jelentett. Kezdjük a The Crew című arcade őrülettel. Hasonló stílusú nyílt világban lehet autókázni, mint a Test Drive Unlimited sorozatban, csak ezúttal az Amerikai Egyesült Államok lesz a játszóterünk. A mintegy 20 órásnak ígérkező, küldetés alapú kampány során az alvilágba kell beépüljük, miközben a nyálcsordító autóválaszték egyes tagjait tuningolgatjuk, illetve átépítjük az adott célnak megfelelően. Az irányítás gamepaddel határozottan kellemes, könnyed, de azért nagy tempónál nem árt észnél lenni.
A Need for Speed Rivalst viszont nem értem – ez gyakorlatilag a Criterion féle Hot Pursuit újramelegítve. GeryG ugyan elismerően írt róla előzetesében, én viszont nem sok különbséget látok a 3 éve megjelent elődhöz képest – legalábbis ami az alapvető játékmenetet illeti. Jó, itt lesz tuning, meg egybefolyik az egyjátékos mód a többjátékossal, de én ezt nem érzem olyan hatalmas előrelépésnek. Lehet, hogy bennem van a hiba, majd a végleges példány tesztelésekor meglátjuk. (Félreértés ne essék, kellemes játéknak ígérkezik az új rész is, csak az innovációt hiányolom belőle, a próbakör alatt túl ismerős volt minden – még az irányítás is).

Az egyik különlegessége ennek az expónak, hogy a londoni nagyközönség először próbálhatta ki a PlayStation 4-et és az Xbox One-t. Ennek örömére tettem egy-egy próbakört az exkluzív autós címekkel. A #DriveClub a Sony gépének az üdvöskéje, és a közösségi versenyzés újabb tagját köszönthetjük benne. Mit jelent ez? Az újabb autós játékoknál már megszokott közösségi dolgokat, azaz csatlakozz egy csapathoz, és ha már gyors nem tudsz lenni, legalább stílusosan vezess: azaz hírnév pontokat szerezhetsz, ha az ideális íven mész, szépen kilinccsel előre kanyarodsz, ilyesmik – ezzel nemcsak a saját, de a csapatod hírnév szintjét is növelheted. A vezetési stílus nagyjából a Grid sorozat szintjét hozza, azaz szimkád-közeli benyomást nyújt.
A Forza Motorsport 5 viszont nem viccel, szerintem komolyabb vezetési élményt ad. Talán a legnagyszerűbb újítása a sorozatnak a rendkívül hülye nevű Drivatar funkció: lényegében minden játékos minden körét feltölti a Microsoft Azure alapú felhőbe, és a játék ebből állítja elő a gépi ellenfelek intelligenciáját. Sőt, a Turn 10 szerint akár hírességek ellen is versenyezhetünk, így akár virtuálisan lenyomhatjuk magát Jeremy Clarksont is.

Na de milyenek az új konzolok? Nos, jómagam ősi PC-s játékos vagyok, konzolom sose volt, így amit itt leírok, ennek tudatában olvassátok (hozzáteszem: gamepad azért rendszeresen megfordul a kezemben :D ). Ahogy a kiállított játékokat néztem, én úgy láttam, az Xbox One grafikai színvonala jobb, mint a PlayStation 4-é. Nem csúnya egyik sem, sőt, de a PC-vel összehasonlítva kb. ezt a szintet egy mai felső-középkategóriás PC is tudja (bár a Forzánál erősen elgondolkodtam...). Azért azt nem szabad elfelejteni, hogy idő kell a fejlesztőknek is arra, hogy kitapasztalják a rendszer hardver és szofter oldalát, de én nem látom azt a hatalmas minőségi ugrást, mint amit az előző generációnál megfigyelhettünk. A kontrollerek tekintetében a PS4 gamepadje sokat fejlődött, jobban kézre áll, az Xboxnál viszont érzésre én nem sok különbéget véltem felfedezni. Egy biztos, én így, csak a játékok futtatása tekintetében nem hinném, hogy a PS4 egyértelműen győzött az X1 felett, sőt. Na de majd az idő megmondja, kinek volt igaza, de ha azt mondom, hogy eddig a PS4 tetszett jobban eddig a napig, most viszont inkább az X1-et választanám, az talán jelenthet valamit...
Holnap újra jelenkezem, új beszámolóval, addig pedig ne felejtsétek el megnézni első napi fotógalériánkat se!