25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Destiny alfateszt

Végy egy csipetnyi Mass Effectet, adj hozzá egy kávéskanál Halót, öntsd nyakon az egészet egy adag Killzone: Shadow Fallal és máris kész a Destiny.

Írta: GeryG 2 hozzászólás

A Bungie csapata korábban kizárólag a Halo sorozattal volt elfoglalva, azonban a Microsofttal történt szakítást követően – mivel az IP ott maradt a szoftveróriásnál – egészen új fejlesztésbe kezdtek. A tavaly bejelentett Destiny ugyan látványvilágában hasonlít az imént említett szériára, lényegesen eltérő játékmenetre és hangulatra számíthatunk.

Destiny alfateszt

Alapvetően egy akciójátékról van szó, azonban a Bungie munkatársai szeretnék az egészet a közösségi élményre kihegyezni, ilyen tekintetben akár MMOFPS-nek is nevezhetjük a Destiny-t. Játékterünket naprendszerünk adja, vagyis akár a Földön, akár a környező bolygókon is harcba szállhatunk a többi játékossal, egyedül rajtunk áll, merrefelé vesszük az utat. Az egyetlen békés helynek, ahol nem kell mások támadásától tartanunk, a főhadiszállásunkat tekinthetjük, onnan kilépve bármikor bárki az életünkre törhet. A nemrég indult alfateszt során három bolygóra tehettük be a lábunkat. A Földön egyszemélyes küldetéseket lehetett kipróbálni, míg egy másik bolygó a többjátékos (kompetitív, területfoglalós) küzdelmek színteréül szolgált. E két helyszínen hagyományos FPS módban lehetett harcolni, míg a főhadiszállásunkon már külső nézetben irányíthattuk karakterünket.
A helyszínek között űrhajónk segítségével közlekedhetünk, amelyet karakterünkhöz hasonlóan kedvünkre átszerkeszthetünk. Utóbbiból sajnos az alfa során nem sokat lehetett látni, az űrhajós utazás lényegében csak a helyszínek betöltését fedő animációban merült ki. A karakterszerkesztés viszont kellően aprólékos (no nem The Sims mélységű): megadhatjuk fajunkat, nemünket, majd arcunk alapvető vonásait, frizuránkat, valamint arcfestésünket.

Destiny alfateszt

Persze a kompetitív élmény mellett társulhatunk is másokkal, így kooperatív küldetésekben vehetünk részt. A harcok során háromféle fegyvert tarthatunk magunknál: az elsődleges fegyverek közé a pisztolyok, puskák és géppuskák tartoznak, a másodlagosak közé pedig az ezeknél sokkal erősebb különleges stukkerek. A harmadik helyre azokat a fegyvereket pakolhatjuk, amelyeket a pályán találunk, de ezeket csak addig használhatjuk, amíg van hozzájuk muníció, utána el kell dobnunk.
A harcok az egyszemélyes módban és a többjátékos részben is kellően pörgősek, kis odafigyeléssel a munícióból sem fogyunk ki egy könnyen. A fegyverek kellően kiegyensúlyozottnak tűntek, s bár küllemükben nem annyira, használatukban eltérőek. A karakterfejlesztés szintlépésekhez kapcsolódik, míg felszerelésünket (mivel van inventorynk) a főhadiszálláson lehet alakítani. A főhadiszállás egyébként hangulatra nagyon hasonlít a Mass Effekt bázisára (szintén a hasonlóságot erősíti néhány robot külleme is), habár itt sokkal kisebb a nyüzsgés és alapvetően sokkal sötétebb is minden. A Killzone-ra a nálunk tartott kis eszköz miatt emlékeztet a játék, amelyet többek között bezárt ajtók kinyitására is használhatunk (az említett játékban ugye egy „robotmadár” tartott velünk hasonló célokból). A Halo életérzést pedig már csak a zenék és a grafika miatt sem tudja levetkőzni a Destiny.

Destiny alfateszt

Ha már szóba került a grafika, azt kell mondjam, a Bungie még mindig érti a dolgát. A helyszíneket kreatívan építették fel, az effektek, textúrák és modellek is mind hozzák a manapság elvárható szintet, talán egy hajszállal még rá is tesznek. Érdemes minden pályát alaposan körbejárni, mert mindenfelé akad látnivaló. A külső és a belső helyszíneket is gazdagon berendezték. Persze még akadnak hibák, de a szeptemberi megjelenésig ezeket még bőven lesz idő kijavítani.

Destiny alfateszt

Összességében remekül szórakoztam a Destiny PlayStation 4-es alfájával, amelyről süt az odafigyelés és a fejlesztői rutin. Még sokat kell dolgozniuk a srácoknak, de az alapok nagyon stabilnak látszanak, mondhatni, innen már csak elrontani tudják. A megjelenésig még néhány hónap hátra van, de ennyi időre még szükség is lesz a kisebb-nagyobb hibák orvoslására. A Destiny egyike lehet az ősz legnagyobb durranásainak, amely akár a Halo széria szintjére is felnőhet idővel.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Lassan 15 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

RAI*DEN
RAI*DEN [3086]
Irigylem a PS4 tulajokat, hogy már most belenézhettek a zárt alfatesztbe a szerencsésebbek. Nekem ONE-om van, így júli 21.-éig várnom kell a béta tesztig, de ha fellövik a bétát, az 10000000%, hogy az elsők között fogom kipróbálni. A látottak és hallottak alapján elsőrangú ez a cucc, és már alig várom, hogy kipróbáljam, és ha meggyőz, akkor a szeptemberi vétel nem is lehet kérdéses a részemről :)
balays82
balays82 [14276]
Volt szerencsém a hétvégén az alfához, és ahhoz képest, hogy az MMO egy kicsit sem az én műfajom, egészen jól elvoltam vele, mondhatnám azt is, hogy nagyon tetszett. Ennek a legfőbb oka, hogy az eddigiek alapján jól játszható egyedül is, ahogyan arra a Bungie ígéretet is tett korábban. Kérdés, hogy hosszú távon is így lesz-e?

Ami a játék jelenlegi állapotát illeti, példaértékűnek is lehet nevezni, semmiféle komolyabb grafikai vagy programhibával nem találkoztam, már most is teljesen működőképesnek tűnik minden. Láttam már olyan kiadott játékokat, amelyek sokkal rosszabb állapotban voltak ennél.

Mivel valószínűleg lesz hozzáférésem a bétához is, így folytatom a próbálgatást, aztán még az is lehet, hogy szeptemberben ez lesz az első játékom a műfajból.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (2 db)