Az idei év tavaszán megjelent Dark Souls 2 az elődjéhez hasonlóan egy remekbe szabott akció-RPG lett, amelyhez ezúttal végre egy megfelelő PC-s átiratot is kaptunk. Azóta már valószínűleg minden érdeklődő végigjátszotta a hosszú, tartalmas és az első részhez hasonlóan nem túl megbocsátó nehézséggel felvértezett kalandot. Nekem nagy kedvencemmé vált a sorozat, így minden egyes új tartalmat gyermeki lelkesedéssel várok a From Software fejlesztőgárdájától. Szerencsére ezúttal nem is kellett sokat várni, ugyanis nemrég megérkezett a három részre bontott The Lost Crowns DLC csomag első epizódja.
Az első Dark Soulshoz még egy nagy DLC-ben kaptuk meg az új tartalmat, ezúttal azonban háromfelé darabolva látnak el bennünket az új kihívásokkal. Szubjektív megítélés kérdése, hogy ez jó vagy rossz tendencia, annyit azonban mindenképpen érdemes megjegyezni, hogy játékidő és kihívás tekintetében egyáltalán nem lehet panaszunk. A Crown Of The Sunken King elnevezésű epizóddal is simán elleszünk 4-8 óra játékidőt, amely nekem inkább a 8 órához közelített az aprólékos felfedezés és minden rejtett kincs felkutatása miatt. Fontos megjegyezni, hogy az új tartalmat egy erősen fejlesztett karakterrel érdemes csak felkeresni, 130-150-es szint alatt bizony komoly nehézségekbe futhatunk bele. Hozzátartozik, hogy én New Game+-ban vágtam neki a DLC-nek, amely már eleve egy emelt nehézségi szintet jelent, de bizony alapból sem kezdő karaktereknek szánták a területet.
Először el kell jutnunk Black Gulch-ba, ugyanis onnan nyílik az új terepet adó hatalmas földalatti barlang. A Vendrick király egyik koronájának megkaparintására szolgáló új terep megvalósítása szerintem megkapó lett, az óriási piramis alakzatok és a kapcsolókkal működtethető platformok némi taktikázásra és gondolkodásra is lehetőséget adnak. Több rejtett hely is megtalálható, úgyhogy különösen figyeljünk oda a falakon megbújó kapcsolókra és a többi játékos által hagyott segítő feliratokra. A terület látványos és csavaros felépítése mellett az ellenfelek is kellően jellegzetesre sikerültek, különösen találó ötlet volt az először csak szellem alakban látható rémség, amelynek szerencsére testet is adhatunk a könnyebb sebezhetőség érdekében. Alapvetően mindegyik új szörnyeteggel vigyáznunk kell, ugyanis nagyokat sebeznek és meglehetősen agresszívak, így érdemes kihasználni a sok szakadékkal, keskeny lépcsőkkel szegélyezett terepet is ellenük. Három főellenfelet is kapunk, amelyek legyőzésével kellően meg fogunk szenvedni, de egy kivételével nem kápráztattak el túlságosan. Az epikus végső harc kivételével a másik két főellenfél kicsit sablonosnak hatott és tartalmazott frusztráló részeket. Szerencsére ezúttal minden főellenfél harchoz két NPC-t is megidézhetünk, ha éppen nem találunk co-op társakat. A mesterséges intelligencia által irányított segítők pedig példás fejlődésen mentek keresztül az alapjáték elég bugyuta viselkedéséhez képest. Most valóban hasznosak a csatában, ezúttal tényleg jelentősen megkönnyítik a győzelemhez vezető utat. Új felszereléseket és varázslatokat is találni fogunk, amelyek kellően érdekesek és tovább bővítik a taktikai lehetőségeinket. Annyit még tanácsként megjegyeznék, hogy íjat vagy valamilyen távolsági varázslatot mindenképpen vigyünk magunkkal, ugyanis sokszor lesz rá szükségünk.
A Dark Souls 2 rajongóinak kifejezetten ajánlott vétel a season pass keretében is beszerezhető Crown Of The Sunken King, ugyanis az alapjátékhoz hasonló igényességgel lett megalkotva. Izgalmas kihívásokat és érdekes felfedeznivalókat tartalmaz, remek hangulatával és a győzelem utáni eufória érzésével pedig tökéletes játékélményt nyújt. Egy hónap múlva érkezik a Crown Of The Old Iron King, amelyről szintén olvashattok majd nálunk ismertetőt.