Sok meglepetés érheti az egyszeri játékújságírót: egy kiadó leállíthatja egy ígéretesnek tűnő projekt fejlesztését, egy játékot a várva várt megjelenés előtt egy hónappal halaszthatnak el, vagy épp hosszas várakozás után érkezhet meg egy olyan játék tesztpéldánya a postaládájába, amelyre már nem is számított. Utóbbi történt meg velem másfél héttel ezelőtt, amikor kézhez kaptam a legutóbbi Naruto verekedős játék PlayStation 3-as változatát tesztelésre.
A Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution pedig érdekes anyagnak bizonyult. Mivel a legutóbbi rész óta alig másfél év telt csak el, az animében pedig olyan sok előrelépés nem történhetett, hogy feltétlenül indokoljon egy új részt, nyilvánvaló volt, hogy ez a Generationshöz hasonlóan egy amolyan köztes epizód lesz, amelynek feltétlenül meg kell lovagolnia a manga közelgő befejezéséhez kapcsolódó hatalmas hype-ot. Indítás után eleinte úgy is tűnt, hogy ez beigazolódik: a sorszámozott részektől megszokott történet mód helyett egy Ninja Escapades és egy Tournament opció fogadott a megszokott Free Battle és Online Battle mellett. Előbbi összesen egy órányi anime-átvezetővel, és manuálisan megvívható csatákkal mutatja be a Naruto-mítosz három érdekesebb történetét: az Akatsuki tagok toborzását, Shisui Uchiha halálát és Kushina találkozását Obitóval és a Minato csapattal. A Tournament indításakor kiválaszthatunk egy nekünk tetsző karaktert, majd belevághatunk minden anime-fillerek legfillerebbikébe, a hatalmas harcművészeti versenybe, amelyre téren és időn túlról a Naruto világának közel összes szereplője benevez, hogy megállapítsák, melyikük a legnagyobb harcos. Itt találkozhatunk a korábbi részekből ismerős nyitott világú szaladgálással és küldetésmegoldással az egyes csaták között. Érdekesség, hogy itt a csaták négyfősek, és helyet kapott egy lock-on mód, amelyet a jobb analógkarral irányíthatunk, és amellyel mindig egy ellenfélre tudunk fókuszálni, illetve a harc nem életerőre, hanem hatalmas energiagömbök gyűjtésére fókuszál, amelyekből minden sikeres ütésünkkel és kombónkkal lopni tudunk az ellenféltől.
A fenti két mód tűrhető helykitöltő, de legjobban ezúttal is a Free Battle módra voltam kíváncsi, és már első körben ledöbbentem: a játék nem kevesebb mint 118 karaktert (igaz, köztük néha ugyanannak a karakternek három különböző változatát) és 40 helyszínt kínál (némelyek a megszokott nagy üres aréna helyett speciális elemekkel, például Ring-Out lehetőségekkel), ráadásul várakozásaimmal ellentétben számtalan játékmenetbeli újítást. Ha csapatban küzdünk, és támogató karaktereket is válogatunk, három lehetséges fókusz közül választhatunk a felállásunk számára. A Team Ultimate Jutsu lehetővé teszi egy tripla erősségű óriási támadás véghezvitelét, amelyben az egész csapat részt vesz. Extra látványelem, hogy ha csapatunkat az anime/manga valamilyen híresebb felállásának megfelelően választottuk ki (még több kombináció lehetséges, mint az előző részben, sőt, most akár kétfős csapatokat is alkothatunk, pl. Naruto és Hinata – Secret Lovers kombináció), akkor az adott csapat egy jellegzetes támadása lesz ez az Ultimate Jutsu – a Team Gara esetében például a Burning Sand Coffin. A Support Drive-ban a támogató csapattagok sokkal gyakrabban használhatóak, automatikusan támogatnak minket, és végrehajthatunk egy speciális mozdulatot, amellyel egy rövid időre letilthatjuk az ellenfél összes chakra alapú mozdulatát. Végül Awakening fókusszal erre a képességre elvileg nem képes karakterek is beléphetnek egy rövid, gyorsabb és erősebb „felébredt módba”. Ráadásul szintén remek újítás, hogy ezúttal a csata közben, ha a fókuszunk által nyújtott képesség aktiválható, az oldalunkon, a képernyő szélén megjelenik a gombsor, amellyel el tudjuk sütni azt.
Próbálkoztam multival is, de belefutottam ugyanabba a problémába, mint az előző résznél: bár alig egy perc keresés után a játék még PS3-on is talált ellenfeleket szép számmal, a netes mód valahogy annyira instabilnak bizonyult, hogy a kapcsolat rendszeresen megszakadt, lagelt, egyszerűen képtelen voltam egy normális menetet végigjátszani. Ha már itt tartunk: az UNSR meglepő módon stabilabb, mint a harmadik rész, a töltési idők rövidebbek, és lassulással is jóval ritkábban találkoztam (bár ha mindkét küzdőfél a supportokkal a képernyőn lövi egyszerre a jutsukat, az még mindig lenyomja kicsit az fps-t).
A grafika mellett viszont továbbra sem tudok szó nélkül elmenni, főleg, mivel az előző rész tavaly tesztelt PC-s portja bebizonyította, hogy egy kis finomhangolással mit lehet kihozni az Ultimate Ninja Storm motorjából. Megkockáztatom, hogy az újgenerációs és PC-s portok ezúttal is hihetetlenül jól néznek ki, a PS3-as változat azonban még mindig a 2008-as első rész grafikai színvonalán van, ami enyhén szólva is iszonyatosan gáz.
A Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution (talán a Tournament Fighter sokkal találóbb alcím lenne) így vegyes szájízt hagyott bennem a tesztelés végén. 118 karakterrel, új játékelemekkel egy nagyon korrekt verekedős játék, amely kielégíti a Naruto fanek összes igényét. A sztorimód hiánya, az azt helyettesítő két filler mód, a PS3 konzolon produkált technikai lemaradás viszont enyhén szólva is kiábrándító elemek, arról nem is beszélve, hogy nem lepődnék meg, ha jövőre majd kapnánk egy újabb részt, benne az összes új játékelemmel, és a történet manga szerinti lezárásával. A beszerzését így inkább csak vérbeli Ultimate Ninja Storm-rajongóknak ajánlom, de nekik sem a PS3/X360 verziót.